Gå til innhold

Vi er uenige om ukene i sommer :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

For at jeg skal få ferie med barna med hjelp fra min mor så må jeg ha uke 29 med barna. Han nekter å ha barna uke 30 for da har han og dama en uke fri fra hennes barn og de skal gjøre noe sammen. Vi blir ikke enige,for at jeg skal få en fin ferie med barna med hjelp fra mamma så må det bli uke 29 pga mammas ferieuke. Har 4 barn så trenger litt hjelp fra mamma.

Siden dama hans har fri den uka så nekter han å ha barna,hvordan bli enige?jeg er tross alt alene og føler han burde unne meg hjelp og ferie med barna. Anonymous poster hash: 29fd9...fa9

Selv om det står i samværsavtalen at dere skal ha hver andre uke kan det fravokste om det passer bedre for begge. Her løses jo problemet enkelt om han tar uke 28 og 31 og du tar 29 og 30. Hvorfor skal det være noe problem at du har dem 2 uker etter hverandre?

Anonymous poster hash: 27428...eec

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde bare stått på mitt. Uke 29 er booket så får far velge andre uker. Enkelt og greit:)

Anonymous poster hash: 6ee47...158

Skrevet

Kom ikke så langt gitt,siden vi ikke er enige og selv om det står i kontrakten at vi i juni skal avtale ang ferie så mente de på Familievernkontoret at man da må følge de vanlige faste ukene:( og da får far det som han vil. Har liksom ikke noe å si jeg:(

Anonymous poster hash: 29fd9...fa9

Skrevet

Jeg ville først og fremst sørget for å endre det som står i avtalen om ferie. Juni er altfor sent hvis ferier skal bestilles, andre skal delta i planlegging og det er mange behov som skal ivaretas. 

Ta i august initiativ til at dere justerer samværsavtalen. Enten har dere samme avtale hvert år, altså at han har første og tredje uke i juli hvert år. Eller dere innfører en ordning med at den ene kan velge uker innen 1. mars. I hvert fall noe fast som gjør at ikke juli hvert år er et hull og hver eneste ferieorganisering blir en bekreftelse på at den andre er helt umulig å samarbeide med og kun opptatt av sitt eget beste. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...