Anonym bruker Skrevet 22. mai 2014 #1 Skrevet 22. mai 2014 For at jeg skal få ferie med barna med hjelp fra min mor så må jeg ha uke 29 med barna. Han nekter å ha barna uke 30 for da har han og dama en uke fri fra hennes barn og de skal gjøre noe sammen. Vi blir ikke enige,for at jeg skal få en fin ferie med barna med hjelp fra mamma så må det bli uke 29 pga mammas ferieuke. Har 4 barn så trenger litt hjelp fra mamma. Siden dama hans har fri den uka så nekter han å ha barna,hvordan bli enige?jeg er tross alt alene og føler han burde unne meg hjelp og ferie med barna. Anonymous poster hash: 29fd9...fa9
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2014 #2 Skrevet 22. mai 2014 Vi har barna annen hver uke i ferien då to uker i strekk er ikke et tema da minste bare er 19mnd. Anonymous poster hash: 29fd9...fa9
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2014 #3 Skrevet 22. mai 2014 Står det ikke noe om ferie i samværsavtalen deres? Anonymous poster hash: 27428...eec
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2014 #4 Skrevet 22. mai 2014 Hvor lenge skal hver av dere ha de i ferien da? Kan ikke han ha de i 27 og 28, og du i 29 og 30?? Anonymous poster hash: 65984...486
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2014 #5 Skrevet 22. mai 2014 Står 1 uke hver annen hver gang i ferien. Siden jeg ikke gir meg så har han bestilt time på Familievernkontoret for å lage ny samværskontrakt. Anonymous poster hash: 29fd9...fa9
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2014 #6 Skrevet 22. mai 2014 Nå skrev jeg i hovedinnlegget at 2 uker i strekk ikke er et tema. Dette er bare snakk om de 4 ukene i juli. Anonymous poster hash: 29fd9...fa9
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2014 #8 Skrevet 23. mai 2014 Det mest riktige er at den som fikk velge hvilke uker først i fjor ikke er den som velger først i år. Får håpe du ikke er like uheldig som meg, for her kutter han ut ungene når han ikke får viljen sin. Anonymous poster hash: 3f94c...3a9
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2014 #9 Skrevet 23. mai 2014 Nå skrev jeg i hovedinnlegget at 2 uker i strekk ikke er et tema. Dette er bare snakk om de 4 ukene i juli. Anonymous poster hash: 29fd9...fa9 Klarer du ikke å ha dine egen unger to uker etter hverandre når du til og med får hjelp av mamma i en av de? Anonymous poster hash: a81ce...18c
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2014 #10 Skrevet 23. mai 2014 Hvorfor må du ha hjelp av moren din? Kan ikke hun bytte uke? Forstår faktisk at mannen og samboeren hans vil ha en barnefri uke. De har kanskje planlagt å ta alle barna med på noe andre uker? Anonymous poster hash: 08704...d68
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2014 #11 Skrevet 23. mai 2014 Skjønner heller ikke helt hvorfor han må ha de uke 29, og du får hjelp av moren din og. Du har vel ferie du og? Her gjør far nøyaktig hva han vil. Så han har de veldig sjelden, og kun da det passer han. Man kan ikke tvinge de til å ha samvær da vi ønsker. Og jeg forstår godt at de vil ha en barnefri uke i sommer. Jeg er og sammen med en med barn, og vi prøver virkelig å få en uke, eller minst 5 dager barnefri samtidig i sommer, sånn så vi får reist på ferie uten barna. Kan legge til at barna blir tatt med på en topp 3 ukers tur i utlandet med oss og. Så er ikke sånn at vi ønsker å holde de utenfor. Anonymous poster hash: e7530...445
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2014 #12 Skrevet 23. mai 2014 Her syntes jeg at du er vanskelig. Skjønner godt at far og kjæresten vil ha en ferie alene. Hvis du ikke klarer å ha barna dine alene en Uke har du ett problrm Anonymous poster hash: eba12...183
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2014 #13 Skrevet 23. mai 2014 Jeg skjønner heller ikke at det skal være et problem å ha ungene alene en uke. Anonymous poster hash: e0ccc...e04
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2014 #14 Skrevet 23. mai 2014 Skjønner ikke at det er et problem for far å ha ungene selv om dama hans ikke har ine barn hjemme Anonymous poster hash: c4b07...70a
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2014 #15 Skrevet 23. mai 2014 Har dere ikke avtale om hvem som får velge ferieuke først? Hvis du valgte først i fjor får mannen bestemme i år. Synes det må være lov som foreldre med delt omsorg å si at jeg HAR planer uten at man skal bli stemplet som ikke interessert i å ha barna. Anonymous poster hash: e31a7...8a4
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2014 #16 Skrevet 23. mai 2014 Her synes jeg du er veldig vanskelig, du nekter å gi etter for fars ønsker fordi du ikke kan ha ungene en uke alene? Jeg har fire unger selv jeg altså og det går da fint an å ha de alene en uke... At du skal bestemme hvordan ferien fordeles ut fra når mammaen din har ferie er jo helt urimelig. Anonymous poster hash: 8e25b...379
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2014 #17 Skrevet 23. mai 2014 Men hvorfor skal mor gi etter når det hun ønsker er å gi noe fint til barna? Hvorfor er det alltid mor som skal gi seg og far som skal få innvilget sine krav og ønsker? Herregud! Far og kjæresten er 2 mennesker. De burde da kunne ta hånd om hans 4 barn i 1 uke. Anonymous poster hash: c4b07...70a
Appelsinpiken Skrevet 23. mai 2014 #18 Skrevet 23. mai 2014 Kan du ikke høre om du kan ta 29 og 30 da, så får han 28 og 31? Da slipper han å ha de to uker sammenhengende om det er det som er problemet.
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2014 #19 Skrevet 23. mai 2014 Er det ingen som ser at det er kun uke 29 moren kan ha fri og det er ønskelig for hi å ha henne der en uke. Det er igjen veldig mange uker som hi har barna uten hjelp. Hvorfor skal far få trumfe igjennom å få aleneferie med kjæresten, mens det er helt naturlig og påkrevd at hi må avstå fra alle hjelp og et annet voksent menneske i en ferieuke? Men som så ofte før er omkvedet her inne at pappen kan ikke bli påtvunget noe, og mammaer skal fortsette å godta alt fra eksen og utslette seg selv. Anonymous poster hash: 4c837...3f1
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2014 #20 Skrevet 23. mai 2014 Er det ingen som ser at det er kun uke 29 moren kan ha fri og det er ønskelig for hi å ha henne der en uke. Det er igjen veldig mange uker som hi har barna uten hjelp. Hvorfor skal far få trumfe igjennom å få aleneferie med kjæresten, mens det er helt naturlig og påkrevd at hi må avstå fra alle hjelp og et annet voksent menneske i en ferieuke? Men som så ofte før er omkvedet her inne at pappen kan ikke bli påtvunget noe, og mammaer skal fortsette å godta alt fra eksen og utslette seg selv. Anonymous poster hash: 4c837...3f1 Helt enig! At mor ønsker hjelp og vil ha en fin ferie med barna får hun pes for. Klart at far skal ha aleneferie med kjæresten, det er mye viktigere! Blir matt..... Anonymous poster hash: c4b07...70a
Englenemine Skrevet 23. mai 2014 #21 Skrevet 23. mai 2014 Det er ikke kun uke 29 hi kan ha fri men kun uke 29 hun kan få hjelp av mor. Om hun og mor skal på ferie sammen skjønner jeg problemet men jeg skjønner og far. Men... Hvem bestemte først ifjor?
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2014 #22 Skrevet 23. mai 2014 Nå er det ikke din ferie med sin mor som skal planlegges, men din ferie med barnet ditt. Han kan ikke ta hensyn til når moren din har ferie. Jeg fikk spørsmål fra min eks om ikke jeg kunne bytte uker slik at han kunne reise på ferie med foreldrene sine. Jeg forklarte at det ikke er aktuelt da det er hans ferie med barna og ikke hans ferie med foreldrene sine som skal planlegges. Jeg kan ikke ta hensyn til hans foreldre da jeg har nok med å koordinere min egen ferie. Anonymous poster hash: 08264...49f
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2014 #23 Skrevet 23. mai 2014 Skal han bare ta hensyn til dama si da eller?hun har avtalt med fedrene til sine barn når de skal til far og så har pappaen til våre barn bare sagt at dama hans har fri den uka fra barna og da skal han også ha fri. Han burde ha avtalt med meg først om når det passer. Ikke bare gått utifra når henne har avtalt med fedrene på den siden. Og jeg syntes faktisk det er tøft å dra på ferie alene med 4 barn,derfor hadde jeg satt pros på å ha med mamma. Hun har bare fri den uka. Anonymous poster hash: 29fd9...fa9
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2014 #24 Skrevet 23. mai 2014 Nå er det ikke din ferie med sin mor som skal planlegges, men din ferie med barnet ditt. Han kan ikke ta hensyn til når moren din har ferie. Jeg fikk spørsmål fra min eks om ikke jeg kunne bytte uker slik at han kunne reise på ferie med foreldrene sine. Jeg forklarte at det ikke er aktuelt da det er hans ferie med barna og ikke hans ferie med foreldrene sine som skal planlegges. Jeg kan ikke ta hensyn til hans foreldre da jeg har nok med å koordinere min egen ferie. Anonymous poster hash: 08264...49f Men det forventes at HI skal ta hensyn til når fars kjæreste har barnefri? Anonymous poster hash: c4b07...70a
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2014 #25 Skrevet 23. mai 2014 Jeg mener fortsatt dere skal velge først uker dere skal ha ferien annethvert år, og hvis du valgte i fjor er det du som er vanskelig men hvis det var han som valgte er det han som må gi seg nå. Anonymous poster hash: 3f94c...3a9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå