Gå til innhold

Gjorde jeg rett nå? (barnevern).

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hatt hjelp av bv før, på eget initiativ. Det ble avsluttet før sommerferien i år, da vi alle var enige om at ting gikk fint for barnet mitt.

Men, hele skoleåret har det vært utfordringer ifht barnet mitt på skolen. Episode etter episode med diverse. Jeg har i tett samarbeid med lærer tatt tak i tingene etterhvert som de dukket opp og fått ros for riktig håndtering av problemene. Likevel virker det som at for hver ting som blir bra, så dukker det opp noe nytt.

I dag var jeg på møte med lærer, hvor jeg fikk beskjed om at lærer ønsker å sende bekymringsmelding om barnet mitt til bv. Ikke ifht morsevner, hun presiserte at hun mener jeg er en god mor og at jeg har fulgt opp de tingene som har vært problematisk i tilegg til å være enkel å samarbeide med for henne.

Hun mener han har såpass mange utfordringer ifht oppførsel at det trengs hjelp av bv ifht dette. Jeg sa meg enig i at det kan være ok med litt hjelp ifht problemene med han og at jeg forstår deres bekymring. Jeg sa at alle tiltak bv evt ønsket å hjelpe til med skal jeg ta imot med åpent sinn da jeg trossalt har hatt god erfaring med de tidligere.

Men jeg kjenner jeg er sliten og skuffet i dag. Jeg trodde at dette skulle jeg klare å fikse selv og jeg har lagt ned enorm innsats i å bedre skolesituasjonen hans dette året. Synes dere at det var nødvendig av skole å gå direkte til det steget å be bv om hjelp? Kunne de ikke kanskje henvist han til Ppt først? Hvorfor skal egentlig bv inn i bildet hjemme hos meg, når utfordringene er i skolehverdagen?

Gjorde jeg rett i å si meg enig i å få hjelp og være velvillig innstilt til dette ? Burde jeg egentlig insistert på annen hjelp i form av ppt feks ? Hva tenker dere?

Jeg ønsker mitt barns beste, så om hjelp av bv er det beste så skal jeg såklart samarbeide hele veien. Men som nevnt, kunne man ikke prøvd andre instanser først?

Jeg føler meg så utilstrekkelig akkurat nå, som om uansett hvor hardt jeg kjemper for at alt skal bli bra, så kommer jeg liksom litt til kort :/

Anonymous poster hash: e8e99...ca1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det her er veldig vanskelig å gi noe svar på uten å vite hva slags problemer det har vært. Er det faglig, sosialt, autoriteter? Utagerende oppførsel, konsentrasjonsvansker, mobbing? 

Skrevet

Å kjenne på utilstrekkelighet tenker jeg er helt naturlig. Jeg tenker også at du gjorde helt rett. Tror veldig på åpenhet og å søke hjelp ved behov. Lykke til!!!

Skrevet

Det jeg heller ville anbefale er henvisning til BUP. Og mer oppfølging fra PPT.

Har vært der selv. Og bv vil sannsynligvis komme til samme konklusjon.

Anonymous poster hash: bcc39...d97

Skrevet

Jeg tror du gjorde det riktige med å være positiv til det.

Men det ene utelukker jo ikke det andre, så hvorfor ikke ta initiativ til å koble inn ppt-tjenesten selv?

Håper dere finner ut av det slik at gutten din får det bra på skolen :)

Anonymous poster hash: 0fe57...e1b
Skrevet

Husk at barnevernet kan henvise til BUP om de og du tenker det er hensiktsmessig, så kan du jo be skolen henvise han til PPT om det ikke allerede er gjort. Synes forøvrig det er merkelig om de ikke har gjort det allerede da det faktisk er pedagogisk psykologisk tjeneste - er ikk ebare lærevansker de skal kunne hjelpe med...

Flott du er åpen for å ta i mot hjelp til gutten din! Det er en styrke for han! :-)

Anonymous poster hash: 5da9b...c2d
Skrevet

Barnevernet trenger ikke komme inn i hjemmet ditt. Jeg er barnevernsped. og det er mange tiltak vi kunne satt i gang for å hjelpe dere. Feks. å henvise til PPT / BUP, sette i gang en tverrfaglig gruppe / team, familieråd, nettverksmøte, MST / PTMO etc. for å hjelpe dere med utfordringer som barnet har.

Man kan ikke klare alt alene og du skal heller ikke trenge å klare alt alene. Det er godt å få hjelp og å ha noen å lene seg på.

Håper det går godt for dere. Lykke til!

Anonymous poster hash: d0240...8e5
Skrevet

Tusen takk for svar dere :)

Det hadde en lang liste av ting, en del hadde de ikke nevnt for meg tidligere så det kom som en overraskelse.

Eks: Lyver, følger ikke alle reglene, ligger langt under snittet i matte (pga lite interesse for å følge med i det faget), redd insekter, liker ikke å få flekker på klær/bli klissete, reagerer dramatisk om han får sår, trasser når han må ha på yttertøy, vil ha hjelp med å tørke seg etter dobesøk, prøver å manipulere situasjoner med å true (feks jeg sier det til mamma ), følger ikke alle sosiale koder, faller derfor utenfor å har lite venner, skryter mye, veldig opptatt av det materiale, misunnelse av hva andre av på tross av at han selv har det han trenger og mere til ( lærerens ord).

Det var flere ting på listen også, jeg ble helt matt siden jeg ikke visste alt. Vi har jobbet en del hjemme med enkelte av tingene og i det siste snakket en del med han om sosiale koder, hvor viktige de er for å få venner fordi de gjelder for alle, at folk ikke liker skryt osv. Han er veldig innstilt på å sammen med meg jobbe med de sosiale kodene :)

Det om matten har de aldri nevnt for meg før, jeg fikk sjokk fordi hjemme jobber han ok med matte. Han er litt ufokusert, men når han går inn for det klarer han matte fint. Jeg tok en "test" på han når han kom hjem i dag. Lot han få legge sammen og trekke fra ved å legge fram forskjellige mynter og lapper jeg hadde i lommeboken. Han klarte det veldig fint og var veldig ivrig. Så da vet jeg at det ikke er evnen det står på, men det å holde fokus på skolen. Jeg tror at han kanskje faller litt bort i mengden og kunne hatt nytte av en mindre mattegruppe feks.

Jeg skal i allefall benytte meg av muligheten til hjelp hundre prosent så han får en bedre skolehverdag, kommer til å foreslå både ppt og evt litt tilpasninger ifht matte. Selv fikk jeg mattehjelp i en liten gruppe da jeg gikk skole, så jeg antar det burde finnes som ett alternativ :)

Får gjøre det beste ut av dette rett og slett da :)

Skrevet

Huff, får vondt av deg nå. Skjønner at du føler det er mye på listen, men strengt tatt er det ingen av de tingene som er spesielt ille, det er vel summen som blir for mye for dere. 

Ta i mot hjelpen, få henvisning til bup. Kanskje du kan få råd om hvordan du skal snakke med han. BV er der for å hjelpe, ikke for å kritisere deg og dytte deg ned. 

Har det blitt vurdert diagnose siden det nevnes insekter og flekker/kliss? Jeg synes det var en merkelig ting å nevne, her er både jeg og ungen livredd insekter og hater å være klissete på hendene. Vil jo si det er naturlige ting som har med personlighet å gjøre, så derfor jeg spør. Mulig det er verre enn "vanlig" redsel, men det kan jo være fobier også, eller at han fokuserer oppmerksomheten sin mot disse tingene istedet for det han skal. 

Jeg regner med han går i 1./2. klasse pga mas angående dobesøk? Når ble han selvhjulpen her? Det kan virke som han ikke helt skjønner sosiale koder ja, men går det inn når du snakker med han om det? Forstår han det du sier da? 

Sender en klem og jeg, sjelden jeg gjør sånt her inne, men føler med deg nå. 

Skrevet

Jeg vil anbefale deg å ta kontakt med ppt og evt. bup. Bedre om de kan finne ut av hva som faktisk er problemet her enn at du skal slite deg ut med denne brannslukkinga. Lettere at sette inn de riktige i tiltakene med en kartlegging eller utredning av problemene.

Anonymous poster hash: 911c7...b68

Skrevet

Skolen kan da ikke sende bekymringsmld.til bv fordi de mener barnet trenger hjelp. Da er PPT første instans og Bup neste. Evt.begge. Hvis du hadde nektet barnet hjelp kunne jeg forstått en bekymringsmld.til bv.

Jeg jobber i PPT og har flere ganger opplevd uprofesjonelle ansatte på skolen som ønsker å melde bv "fordi det er mange instanser inne, så da bør bv også være med, bv burde sikkert være med så vi ikke gjør noe feil, bv må varsles for sikkerhets skyld". På direkte spørsmål om de er bekymret for foreldrenes omsorhsevne får jeg ofte et njaaa og et tjaaa og neida...bare temkte det var fint å ha med bv. Vel om alle instansene hadde gjort jobben sin så hadde man ikke trengt å melde fels.bv uten grunn.

Beklager...ble litt revet med.

Husk at foreldre også kan henvise til ppt og at fastlegen kan henvise til bup. Hadde bedt om et møte med skolen og bedt de begrunne hva og hvorfor bv er de som må på banen nå.

Anonymous poster hash: 49dd1...528

Skrevet

Skolen kan da ikke sende bekymringsmld.til bv fordi de mener barnet trenger hjelp. Da er PPT første instans og Bup neste. Evt.begge. Hvis du hadde nektet barnet hjelp kunne jeg forstått en bekymringsmld.til bv.

Jeg jobber i PPT og har flere ganger opplevd uprofesjonelle ansatte på skolen som ønsker å melde bv "fordi det er mange instanser inne, så da bør bv også være med, bv burde sikkert være med så vi ikke gjør noe feil, bv må varsles for sikkerhets skyld". På direkte spørsmål om de er bekymret for foreldrenes omsorhsevne får jeg ofte et njaaa og et tjaaa og neida...bare temkte det var fint å ha med bv. Vel om alle instansene hadde gjort jobben sin så hadde man ikke trengt å melde fels.bv uten grunn.

Husk at foreldre også kan henvise til ppt og at fastlegen kan henvise til bup. Hadde bedt om et møte med skolen og bedt de begrunne hva og hvorfor bv er de som må på banen nå.Anonymous poster hash: 49dd1...528

Å ta kontakt med barnevernet er ikke ensbetydende med at man mener at foreldrene ikke yter gid nok omsorg. Ofte er det fordi vi i barnevernet kan koordinere ulike tjenester og grupper som kan gi et bredt tverrfaglig tilbud til barnet og foreldrene.

Husk at barnevernet gjør mye mer enn saker som omhandler omsorgssvikt. Barn og unge med adferdsproblemer, diagnoser, utagerende oppførsel og andre utfordringer i hverdagen er en stor del av arbeidet som gjøres. De fleste av disse sakene kommer fra foreldrene selv.

Skrevet

Høres helt utrolig merkelig ut å nevne insektsfobi. Det har jeg, og dessverre overført til ett av barna her. Bør jeg bli bekymret for å bli meldt av den grunn kanskje?

Du bør, som jeg svarte tidligere, involvere PPT og BUP, selv om jeg ikke kjenner saken din i det hele tatt, høres det ut som de rette instansene enn barnevernet.

Barnevernet kan gi deg råd og støtte på veien, men for å være helt ærlig, syns jeg egentlig det var litt merkelig gjort av læreren.

Har lærer foreslått henvisning til PPT? Ta en prat med lærer om det, eller kontakt PPT selv og uttrykk din bekymring.

Vil uansett ønske deg lykke til, og ta imot all hjelp og råd du får, uansett hvem det blir fra :)

Skrevet

Husk at foreldre også kan henvise til ppt og at fastlegen kan henvise til bup. Hadde bedt om et møte med skolen og bedt de begrunne hva og hvorfor bv er de som må på banen nå.Anonymous poster hash: 49dd1...528

Å ta kontakt med barnevernet er ikke ensbetydende med at man mener at foreldrene ikke yter gid nok omsorg. Ofte er det fordi vi i barnevernet kan koordinere ulike tjenester og grupper som kan gi et bredt tverrfaglig tilbud til barnet og foreldrene.

Husk at barnevernet gjør mye mer enn saker som omhandler omsorgssvikt. Barn og unge med adferdsproblemer, diagnoser, utagerende oppførsel og andre utfordringer i hverdagen er en stor del av arbeidet som gjøres. De fleste av disse sakene kommer fra foreldrene selv.

Det vet jeg, men å "melde" til bv for at de skal ha en koordinerende rolle når de ellers ikke er part i saken, det mener jeg er tull. Foreldre som selv ønsker hjelp og støtte fra bv.det er en annen sak. Men at skolen vil melde til bv FØR ppt og bup, det synes jeg er rart. Jeg tror skolen egentlig mener mor (foreldrene) trenger hjelp og veiledning uten at de tør å si det høyt. Kan selvsagt ta feil..men min erfaring er at skolene er altfor feige når det gjelder melding til bv. Enten melder de ikke, de melder for sent, forsøker å få andre instanser til å melde eller de "melder egentlig ikke" og oppgir en "snillere" grunn til foresatte enn hva de egentlig tenker.

Skrevet

Det vet jeg, men å "melde" til bv for at de skal ha en koordinerende rolle når de ellers ikke er part i saken, det mener jeg er tull. Foreldre som selv ønsker hjelp og støtte fra bv.det er en annen sak. Men at skolen vil melde til bv FØR ppt og bup, det synes jeg er rart. Jeg tror skolen egentlig mener mor (foreldrene) trenger hjelp og veiledning uten at de tør å si det høyt. Kan selvsagt ta feil..men min erfaring er at skolene er altfor feige når det gjelder melding til bv. Enten melder de ikke, de melder for sent, forsøker å få andre instanser til å melde eller de "melder egentlig ikke" og oppgir en "snillere" grunn til foresatte enn hva de egentlig tenker.

Signerer denne siste her. Det er jo sløsing og "misbruk" av ressurser hvis dine teorier stemmer. PPT og BUP må komme først når det gjelder utvikling. Mener de at bv bør inn i bildet, er det de som bør melde etter en evt utredning.

Skrevet

Jeg har hatt hjelp av bv før, på eget initiativ. Det ble avsluttet før sommerferien i år, da vi alle var enige om at ting gikk fint for barnet mitt.

Men, hele skoleåret har det vært utfordringer ifht barnet mitt på skolen. Episode etter episode med diverse. Jeg har i tett samarbeid med lærer tatt tak i tingene etterhvert som de dukket opp og fått ros for riktig håndtering av problemene. Likevel virker det som at for hver ting som blir bra, så dukker det opp noe nytt.

I dag var jeg på møte med lærer, hvor jeg fikk beskjed om at lærer ønsker å sende bekymringsmelding om barnet mitt til bv. Ikke ifht morsevner, hun presiserte at hun mener jeg er en god mor og at jeg har fulgt opp de tingene som har vært problematisk i tilegg til å være enkel å samarbeide med for henne.

Hun mener han har såpass mange utfordringer ifht oppførsel at det trengs hjelp av bv ifht dette. Jeg sa meg enig i at det kan være ok med litt hjelp ifht problemene med han og at jeg forstår deres bekymring. Jeg sa at alle tiltak bv evt ønsket å hjelpe til med skal jeg ta imot med åpent sinn da jeg trossalt har hatt god erfaring med de tidligere.

Men jeg kjenner jeg er sliten og skuffet i dag. Jeg trodde at dette skulle jeg klare å fikse selv og jeg har lagt ned enorm innsats i å bedre skolesituasjonen hans dette året. Synes dere at det var nødvendig av skole å gå direkte til det steget å be bv om hjelp? Kunne de ikke kanskje henvist han til Ppt først? Hvorfor skal egentlig bv inn i bildet hjemme hos meg, når utfordringene er i skolehverdagen?

Gjorde jeg rett i å si meg enig i å få hjelp og være velvillig innstilt til dette ? Burde jeg egentlig insistert på annen hjelp i form av ppt feks ? Hva tenker dere?

Jeg ønsker mitt barns beste, så om hjelp av bv er det beste så skal jeg såklart samarbeide hele veien. Men som nevnt, kunne man ikke prøvd andre instanser først?

Jeg føler meg så utilstrekkelig akkurat nå, som om uansett hvor hardt jeg kjemper for at alt skal bli bra, så kommer jeg liksom litt til kort :/

Jeg tenker at du nok burde ha nevnt at ppt var det mest hensiktsmessige, men samtidig er det lett å være etterpåklok. Du vil naturligvis også ditt barns beste, og som forelder så blir man naturligvis usikker på om man selv bidrar på noe vis.

Anonymous poster hash: ff6e8...a3d

Skrevet

Signerer denne siste her. Det er jo sløsing og "misbruk" av ressurser hvis dine teorier stemmer. PPT og BUP må komme først når det gjelder utvikling. Mener de at bv bør inn i bildet, er det de som bør melde etter en evt utredning.

Det kan de ikke gjøre, foreldrene må be om det.

Skrevet

Det kan de ikke gjøre, foreldrene må be om det.

Hva må foreldrene be om?

Skolen kan foreslå PPT hvis de mener det er grunn for det, og få de inn i bildet.

PPT kan henvise til BUP hvis de mener det er grunn til det.

Alt med foreldrenes viten og godkjenning.

Foreldre kan også kontakte PPT.

Foreldre kan selv kontakte fastlege for henvisning til BUP.

Skrevet

Ditt barn høres ut som min venninnes, han er det vi kaller "særlig sensitiv" (i DK... på norsk?) Prøv å les litt om det, kanskje det passer/forklarer litt.

Anonymous poster hash: 21083...aa9

Skrevet

Tror det fungerer litt ulike mtp Bup og PPT og barnevern i de ulike kommuner. Men jeg tror, om det er en trøst, at nettopp den følelsen av utilstrekkelighet er et kjennetegn på at du gjør det bra. Selv vi med normale barn, ja selv "enkle barn" sliter man emd noen gang. Og man lurer på om man kunne gjort ting annerledes. For meg er det og være god mor.

Om du ikke innser at du kan ha svakheter, om du aldri føer du har gjort feil, ja, da tror jeg faktisk man ikke har alt "på stell".

Kanskje avlastingsfamilie hadde vært godt for dere? Nytt miljø for barnet, nye impulser og inspirasjon sammen med "nye folk" som har tid og energi til bare ham den helga. Og et pusterom for deg, og tid til og samle ny energi og yte litt ekstra for du vet at SNART får du "fri"/tid til og ta deg igjen :)

Dette går nok bra, skal du se. Tror det du føler er helt normalt, fordi du er en god mor :)

Anonymous poster hash: 34ca2...5ba
Skrevet

Som noen foreslår over her så høres det ut som om han er høysensitiv. Det er ingen sykdom men bør tas hensyn til.

Anonymous poster hash: caae8...b9a

Skrevet

De kontakter nok bv fordi det er en instans som kjenner saken og kan gjenåpne saken i stedet for å starte på nytt. Ting har en tendens til å gå fortere (tenker da på saksbehandling hos ppt og bup) når det er barnevernet som melder dem opp.

Skrevet

Og det med matten er antakelig fordi de har hatt nasjonale prøver nylig?

Skrevet

Barnevernet trenger ikke komme inn i hjemmet ditt. Jeg er barnevernsped. og det er mange tiltak vi kunne satt i gang for å hjelpe dere. Feks. å henvise til PPT / BUP, sette i gang en tverrfaglig gruppe / team, familieråd, nettverksmøte, MST / PTMO etc. for å hjelpe dere med utfordringer som barnet har.

Man kan ikke klare alt alene og du skal heller ikke trenge å klare alt alene. Det er godt å få hjelp og å ha noen å lene seg på.

Håper det går godt for dere. Lykke til!

Må bare si det: MST=galskap!!!

Jeg tenker at barnevernet sliter jo med nok ressurser, hvorfor ikke la de ta seg av de familiene hvor barna virkelig ikke har det bra pga rus, etc, og la PPT og BUP ta seg av skolesliterene. Man trenger ikke hjelp fra BV for å få henvisning til PPT OG BUP, vel!!

Nettverksmøter er jo bare babling hvor det kommer ingenting ut av.

Nei, få en henvisning til de instanser som virkelig har kompetanse på det sønnen din sliter med, det er mitt råd!!

Har selv hatt "hjelp" fra BV, etter at min sønn ble tenåring, pga et par politisaker(hvor det automatisk sendes bekymringsmelding). Men det er virkelig hjelp jeg fint kunne klart meg uten. Sløsing med ressurser, mener jeg.

Anonymous poster hash: df401...8d1

Skrevet

Takk for mange fine svar :)

Enkelte av punktene deres synes jeg også er helt uforståelig. Ja han er redd vepser, hvilke barn er ikke det :/ Men ifht sosiale koder, noe som først ble nevnt av skolen i går, så forstår han hva jeg sier. Jeg har selv observert det før det ble nevnt av skolen nå, derfor har jeg siste tiden snakket en hel del med han om det. Skolen sa at enkelte av punktene har jeg jo allerede tatt tak i og fått en løsning på, men det tok det likevel med for å gi ett helhetlig bilde av problemene gjennom året.

Ifht det ei spurte om, så går han i 1 klasse, vi har jobbet mye med dotørking, men han har vært vanskelig på det. Han har tusen grunner til å ikke ville og det tar lang tid på do før tørking er gjennomført av han etter alle triks i boka er brukt for å prøve å slippe. Vi har den siste tiden klart å få han mer villig til å klare det selv uten for mye styr, men det tar likevel en del tid før dobesøket er ferdig. Dette med dotørkingen er heller ikke nevnt for meg av skolen før i går, men jeg visste jo om problemet som var hjemme.

De punktene skolen ikke hadde nevnt for meg før i går var: Dotørkingen, sosiale koder, matten, insteksredsel, flekkeredsel, overdramatisk reaksjon på små sår, trusler, lyging, gjemme/kaste yttertøy fordi han ikke vil ha det på.

Jeg stusser selv på at det går til bv heller enn å prøve ppt feks. Men jeg fikk vite alt som stod i meldingen de tenker å sende, i tilegg til at de tok bort ett par punkter etter at jeg hadde påpekt enkelte ting som ikke stemte i det heletatt. Eneste punktet som omhandlet meg direkte var at jeg og biologiske far ikke snakker noe særlig sammen.

Jeg hadde en god lang prat med sønnen min i går om enkelte av de tingene jeg fikk vite, uten å nevne grunnen til møte og det med bv såklart. Vi øvde som nevnt på matten, han konsentrerte seg fint og syntes det var så gøy at han faktisk spurte i morgest om vi ikke kunne gjøre det igjen. I morgest oppførte han seg eksemplarisk, fordi som han selv sa, han ønsket å oppføre seg bra så ting ble bedre. Det virker på meg som han har forstått at nå er det alvor. Vi hadde også en fin prat i går igjen om de sosiale kodene, spesielt ifht hårvask fordi dette er noe han ikke liker. Jeg sa at en av de aller viktigste tingene er å være ren og pen. Når kvelden kom, ba han om å få gå i dusjen og spurte pent om jeg kunne vaske håret hans, helt frivillig! Dette viiser meg igjen at han endelig har forstått alvoret id et jeg sier. Vanligvis er hårvask en kamp med raseri og tenners gnissel. Han sa igjen selv at han ønsker at vi skal øve mere sammen på sosiale koder fordi han ønsker seg flere venner.

Hjertet mitt blør sånn for han, han forstår jo så fint, det er bare at han krever/trenger litt ekstra med oppmerksomhet på noen ting, litt ekstra oppfølging, å bli sett ogsåå på skolen. I går var jeg ekstra konsekvent samtidig som jeg oppmuntret positivt. Dette fordi jeg såklart tok til meg det lærer sa og bestemte meg for at da må det tydeligvis legges ned ett ekstra gir, jeg visste jo ikke at situasjonen på skolen var så alvorlig.

Når han skulle legge seg i går kastet han seg rundt halsen min i en kjempeklem, takket meg for en fin dag, sa jeg var verdens beste mamma og spurte om vi kan fortsette å øve på de tingene som jeg har nevnt her. Jeg ser jo veldig godt at han kan, det var heller ingen slike problemer ifht det sosiale i bhg. Det er etter han begynte på skolen at det ble slik. Jeg har hele tiden mistenkt mobbing, fordi han ikke vil på skolen pga en bestemt person. Men skolen har hele tiden sagt at nei det er ikke så ille som han skal ha det til.

Nå vet jeg liksom ikke helt opp eller ned, jeg er usikker og stiller spørsmål ved situasjonen nå når jeg har fått tenkt en del, jeg har nesten litt lyst til å kontakte skolen å be om ett nytt møte hvor jeg tar opp punkter jeg lurer på og be om en inngående forklaring på hvorfor rett til bv og hvorfor er ikke alle punktene nevnt for meg før de ble slikt ett problem? Jeg føler at her er noe på skolen ett del av problemene hans.

Det er sikkert ingen vei utenom bv siden de allerede har bestemt seg, men jeg vil absolutt ta opp at jeg ikke har kunnet endre på ting de faktisk ikke har fortalt meg om :/ Jeg vil også si til bv at jeg ønsker henvisning til ppt og ett engasjemang rundt det at han føler seg mobbet på skolen. Jeg tror ikke det nødvendigvis er så mye galt med han, jeg tror han på mange måter har følt seg misforstått slik at det dermed har endt i en utagerende oppførsel for å få oppmerksomhet feks.

Jeg har sikkert gjort mine feil iblandt og jeg skal såklart gjøre mitt for å endre på det, jeg er ikke blind for at jeg kan gjøre feil. Men at saken blir merkelig håndtert, det føler jeg litt på nå.

Beklager innmari langt innlegg nå, det er bare så mye jeg har på hjertet og jeg har ikke så veldig lyst til å snakke med venner om dette helt enda.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...