Anonym bruker Skrevet 21. mai 2014 #1 Skrevet 21. mai 2014 Til å flytte til et varmere land - som for eksempel Australia, hadde dere gjort det? Og da selvsagt fått jobb osv? Jeg haaater vinter og regn, og hater at sommeren er så kort. Har så lyst til å flytte til utlandet, ta med baby og mann å pakke saker å reise. Om fire-fem år går forhåpentligvis den drømmen i oppfyllelse..😃 Anonymous poster hash: 024c1...a69
Gjest Sekretøsa Skrevet 21. mai 2014 #2 Skrevet 21. mai 2014 Hadde mannen vært far til eldste, så ja!
Kanutten83 Skrevet 21. mai 2014 #3 Skrevet 21. mai 2014 Jeg drømmer innerst inne om å få dra tilbake til Australia og bo der, elsker landet og menneskene der (de jeg møtte i hvertfall ). Men spørs om ikke savnet etter resten av familien, inkl svigerfamilien, hadde blitt for stort
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2014 #4 Skrevet 21. mai 2014 Frister, men når man er nordmann så tåler man både sol og snø :-) Hehe! Anonymous poster hash: 29cd3...e04
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2014 #5 Skrevet 21. mai 2014 Nei, jeg elsker Norge! <3 Anonymous poster hash: 32758...fa9
overlord Skrevet 21. mai 2014 #6 Skrevet 21. mai 2014 Nei, trenger et stort nettverk for å være lykkelig, og det er ikke gjort på èn, to tre å bygge opp.
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2014 #7 Skrevet 21. mai 2014 Ville ikke flyttet, men gjerne en uke eller to til varmere strøk et par ganger i året hadde vært noe. Anonymous poster hash: 366cb...790
☆☆☆ Skrevet 21. mai 2014 #9 Skrevet 21. mai 2014 Drømmar av og til om New England, aldri vore der men ser for meg at eg hadde likt klimaet. Men ville nok ikkje flytta, det er her vi har familiane våre.
Gjest Skrevet 21. mai 2014 #10 Skrevet 21. mai 2014 Vært inne på tanken i flere år alt. Og har forresten familie i Australia, så nettverket er der Men så var det resten av familien da..... Men go for it!! En vet aldri hva morgendagen bringer.
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2014 #11 Skrevet 21. mai 2014 Nei. Har økonomi til å bo hvor jeg vil i verden, men jeg bor her jeg bor fordi det er her jeg hører hjemme. Anonymous poster hash: 0e324...44f
Superdolly Skrevet 21. mai 2014 #12 Skrevet 21. mai 2014 Nei. Jeg liker faktisk vinteren. Elsker skiftene mellom årstidene, er som en liten unge når den første snøen kommer og kan ikke se for meg en påske uten skiturer.
klishe89 Skrevet 21. mai 2014 #13 Skrevet 21. mai 2014 (endret) Nei, er litt for avhengig av familie og venner. Dessuten liker jeg ikke varme så godt så foretrekker faktisk Norge Endret 21. mai 2014 av klishe89
SuperFries Skrevet 21. mai 2014 #14 Skrevet 21. mai 2014 Hadde jeg ikke hatt familie her, så hadde jeg flyttet, men da til Frankrike.
Leselyset Skrevet 21. mai 2014 #15 Skrevet 21. mai 2014 Nei, jeg holder heller ut kulden jeg ikke trives med, for å beholde kontakten med mine nærmeste og kjæreste.. Ellers må jeg vel være så rik at jeg kan få med meg både familie og venner, samt arbeidsplassen haha
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2014 #16 Skrevet 21. mai 2014 ja! hadde flytta til thailand asap eller india både jeg & mannen hater vinter & såndt type vær. men det blir nokk ikke noe av får nøye oss med ferier & små turer til mer tropiske strøk Anonymous poster hash: cedb4...30b
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2014 #17 Skrevet 21. mai 2014 Jeg hadde aldri i verden byttet ut trygge Norge med resten av verden.Det er så tilrettelagt for å ha familie i dette landet,at alt annet er helt bak mål om man skal sammenligne. Nei,jeg elsker å reise verden rundt,men vil aldri flytte permanent. Kanskje for et år eller to,men aldri lengre enn det. Anonymous poster hash: 382eb...db6
Light of my life Skrevet 21. mai 2014 #18 Skrevet 21. mai 2014 Nei, been there done that. Man blir faktisk lei sol og varme også! Savnet årstidene, familie og venner, samt den norske kulturen. Vi er ganske godt vant her hjemme og tar ting som feks likestilling for gitt. Selv i "vestlige" land som Australia er det STOR kulturforsjell som man kanskje ikke merker før man har bodd der en stund. Også er det dette med nettverk da. Skal mye til å klare å erstatte familie og venner man har kjent hele livet. Nei, jeg er glad i sol og varme, men er glad jeg bor i Norge. Ønsker meg heller økonomisk frihet til å ha hus/leilighet flere steder i verden og å kunne reise når det passer oss.
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2014 #19 Skrevet 21. mai 2014 Nei, det ville jeg ikke gjort. Ikke permanent hvertfall. Kunne tenkt meg å bo i utlandet en stund, men da maks for noen år. Anonymous poster hash: 69fc9...03c
Mandala Skrevet 21. mai 2014 #20 Skrevet 21. mai 2014 Nei. Jeg er sosialt avhengig av familie og venner rundt meg.
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2014 #21 Skrevet 21. mai 2014 Nei. Jeg er både vann- og vindtett, så det går fint. Hadde ikke klart meg uten familien og vennene mine rundt meg. Hadde heller kjøpt noen leil. i forskjellige land så vi kunne reist dit i ferier flere ganger i året:-) Anonymous poster hash: e0c57...24a
Elsker livet Skrevet 21. mai 2014 #23 Skrevet 21. mai 2014 Om mannen ikke var bonde og følte seg forpliktet til å drive gården videre så kunne vi kanskje det.
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2014 #24 Skrevet 21. mai 2014 Nei, da måtte jeg ha fått med alt av venner og familie. Også har jeg det veldig fint i Norge, uansett hvor mye det regner her i Bergen. Men kjøpe et feriehus, i et varmt land som ligger en flytur nærmere Norge, det vil jeg! Anonymous poster hash: fe583...a9c
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2014 #25 Skrevet 21. mai 2014 Jeg bodde i Australia på midten av nittitallet, og har lengtet tilbake "ever since". Men det året jeg bodde der gjorde meg også veldig bevisst på hvor forankret jeg er i min norske kultur, og at jeg nok trenger å bo der hvor jeg forstår all kontekst i samfunnet og hvor jeg kjenner at jeg har min historie, min slekt og at jeg hører til. Men Australia er toppen og eventyrlysten er stor, så jeg ville gladelig reist dit - eller et annet sted - for en periode, la oss si et år eller to eller fem. Hvis jeg skulle flyttet for alltid måtte det ha vært for å dele livet med en mann jeg elsket og som var fra det aktuelle landet. Da hadde jeg trolig vært villig til å investere det det koster å etablere seg for alltid i en annen kultur. Nå fant jeg en nordmann, da... Anonymous poster hash: b55f5...f65
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå