Gå til innhold

dumt nå å skaffe seg Hund?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vurderer å skaffe meg en Chihua

Jeg bor alene med to barn og har katt

Please kom med innspill :)

På forhånd tusen takk :)

Anonymous poster hash: 3dfb0...64d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, ikke den rasen og ikke hund. Jobber du fulltid og er alene med to barn?

Hunder krever laaaangt mer enn en katt og de mange av de små rasene er skjøre. En chihuahua er ikke en god kombinasjon med små barn.

Anonymous poster hash: 46601...a4d
Skrevet

Ikke hund. Hvertfall ikke chiuahua, de krever MYE mer enn en katt, og er noen gneldrebikkjer.. Skal du ha hund kjøper du noe familievennlig, og du venter til du har tid til å være med den 24/7 i noen uker til de er pottetrente og trygge.

Anonymous poster hash: 164a1...4b6

Skrevet

Er alene med to barn

Har kjæreste, bor ikke sammen enda

Tenkte meg det desverre at det ikke var en god idé :(

Hi

Skrevet

Når en ikke engang kan stave navnet til hunderasen riktig, forteller det meg at du ikke har lest deg opp, snakket med oppdrettere eller satt deg godt nok inn i rasestandard og hva som skal til for å få en lykkelig Chihuahua. Hundehold er et livsstilsvalg, og kjøp av hund bør aldri gjøres på impuls.

Anonymous poster hash: 82097...4b1

Skrevet

Der tar du feil

Søsteren min har to chihuahua

Jeg har også en vennine som har en

Jeg skriver fra mobil og det er ikke alltid så lett - beklager det

Hi

Skrevet

Hadde ikke skaffet meg hund i din situasjon. Med full jobb og barn, har du ikke sjansen til å følge den skikkelig opp.

Anonymous poster hash: 80ffb...043
Skrevet

Kommer an på størrelsen på barna og om du har muligheten til å følge den opp. Jeg bor alene med to barn og en hund, men leier en nabogutt på 17 år til å lufte den noen dager og andre dager har jeg barnevakt så jeg får tatt den med ut. Men det er mye arbeid, og anbefaler det ikke egentlig. Jeg syntes til og med det var overraskende mye arbeid da vi var to om den.

Anonymous poster hash: 8c73b...ada
Skrevet

Jeg jobber 50%

Ville bare ha mange innspill

Takk

Hi

Skrevet

Tja.. Vil kattene godta hunden? Vil hunden godta kattene? Jeg brukte åtte mnd med intens jobbing for å få hunden og katten til å gå overens (les: ikke drepe hverandre, under oppsyn).

Anonymous poster hash: 265af...640

Skrevet

Hvor store er barna?

Er det slik at de kan være litt alene så går nok det fint. Hunden trenger jo tur men ikke masse mosjon som en større hund. Jeg mener IKKE at det holder å gå rundt borettslaget en sving, de trenger litt mer mosjon en det.

Er du hundevant?

Anonymous poster hash: 2bcfe...b47

Skrevet

Er det ikke noen du kunne lånt en hund av i en uke eller to?

Jeg har nå passa søstera mi sin i 9 dager, og vet nå at jeg ALDRI skal ha hund!

Skrevet

Ja, er et stort ansvar og et valg man ikke tar lett på

Mine barn er 2 og 8

Vi bor på landet og kunne lett laget løpeplass til den

Hi

Skrevet

Skulle ønske jeg kunne lånt en ja :)

Hi

Skrevet

En hund er MYE jobb. Vi hadde hunden da vi fikk barna, og kjenner det er 10 ganger mer styr med hunden nå enn før. Det blir leeenge til neste hund kommer i hus, antakelig ikke før barna snart flytter ut.

Anonymous poster hash: 453fc...190

Skrevet

En hund er MYE jobb. Vi hadde hunden da vi fikk barna, og kjenner det er 10 ganger mer styr med hunden nå enn før. Det blir leeenge til neste hund kommer i hus, antakelig ikke før barna snart flytter ut.

Anonymous poster hash: 453fc...190

Skrevet

Har to chihuahua og tre barn. Fikk første hunden da minsten var 2. IKKE å anbefale. Kan ikke la de være alene et sekund. Hundene våre var 600 og 700 gram da de kom til oss. Fikk plass i en håndflate. Sier seg selv at de er ekstra skjøre..

chihuahua er generelt ikke en barnehund. De trives best med voksne folk.

Ikke er det like gøy for ungene heller fordi de ikke kan leke med dem som med en litt større hund..

Anonymous poster hash: f1ef0...ae8

Skrevet

Hi

Kan du ikke låne en hos søsteren din? Eller venninnen din?

Anonymous poster hash: 82097...4b1

Skrevet

Hi

Lån den ene til søsteren en ukes tid.

Skrevet

siden jeg er oppdretter selv (av pom) & har hatt cihuahua i noen år er jeg ganske hard på en ting, man kan ikke ha cihuahua om man ikke kan stave det! & de er ikke en barn glad rase, sære & hypre små dyr.. ambefaller ikke å kjøpe en mens barna er så små, vent heller litt.

Anonymous poster hash: 709b9...69f
Skrevet

Jeg er både enig og uenig. Skaffet meg nylig hund. Valp. Det er klart det er drit slitsomt. Tissing, bæsjing, biting på barna, stjeling av tingene dine. Man blir kjempe bundet og en valp er igrunn mer slitsomt enn et barn!!! ( barn på 6 og 3 nå). 

Men jeg ville ikke latt vær allikevel :) Slitet er verdt det, og vlir iallfall enda mer verdt det når hunden blir litt større ( og slutter med den J**** bitinga hehe....) 

Gjør det du føler er rett, så lenge du vet du klarer, MEN den rasen du velger, hadde jeg ALDRI valgt...

Anonymous poster hash: 6227d...634
Skrevet

siden jeg er oppdretter selv (av pom) & har hatt cihuahua i noen år er jeg ganske hard på en ting, man kan ikke ha cihuahua om man ikke kan stave det! & de er ikke en barn glad rase, sære & hypre små dyr.. ambefaller ikke å kjøpe en mens barna er så små, vent heller litt.

Så da burde ikke du ha det heller da? Du kan ikke skrive CHIHUAHUA selv, og samtlige andre ord er vanskelig å skrive korrekt også ser jeg.

Skrevet

En så liten rase som en chi hører ikke i hop med så små barn som du har. 

Skrevet

Tror du lett kunne hatt en hund, iogmed at du bare jobber 50% og ungene er såpass store, MEN ikke en chihuahua, du burde bruke tid og energi på å finne ut hvilken hundetype som er perfekt for dere som familie. Snakk med oppdrettere og hundekjente. Lån en hund en uke.

Anonymous poster hash: 75305...a42
Skrevet

Så da burde ikke du ha det heller da? Du kan ikke skrive CHIHUAHUA selv, og samtlige andre ord er vanskelig å skrive korrekt også ser jeg.

Hihi ☺️☺️

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...