Chl85 Skrevet 22. mai 2014 #27 Skrevet 22. mai 2014 Jeg ble sjokka over den GTA snutten! Hvorfor har det spillet 18 års grense? Ingen voksne mennesker kan vel synes at det der er særlig kult? Anonymous poster hash: 39014...707 Her beskriver samboeren spillet: Du skal stjele biler,knivstikke folk, skyte/sprenge , kjøre over folk, banke folk til døde med balltre, lemleste, behandle prostutierte(kvinner) som søppel ect, ect. Han beskriver det som ultra voldelig... Det at man finner en å annen snutt på nettet der det ikke skjer, tilsier ikke at det ikke skjer i spillet... Det kommer jo ann på hvor mye poeng spilleren vil ha... Og selvfølgelig hvem spilleren er... Hvorfor snakker dere om poeng? Man faar ikke poeng for en dritt! Man kan faa PENGER, altsaa at man stjeler penger, men IKKE poeng! Anonymous poster hash: 39bdd...480 Øh? Samma det vel? Anonymous poster hash: 424b6...93d Nei, det er det ikke. Poeng tilsier at man gjør noe riktig. Stjeling av penger er nettopp det. Stjeling. Anonymous poster hash: 39bdd...480 Ja og hva såå?????? Spillet er like herlig ultra voldelig, der man "belønnes" ved å en morderisk tjuvradd. Har du ikke penger, så tar du det, eller banker en kar med balltre for å få det. Skjønner ikke hvorfor enkelte henger seg opp i tull på detalj nivå, når det ikke er hovedpoenget? Ville aldri latt min 11 åring spille det, men du må jo gjerne kjøpe så mange 18 års grense spill du vil til dine barn.
humlemamma Skrevet 22. mai 2014 #28 Skrevet 22. mai 2014 Instagram har også 13-årsgrense nå etter at Facebook kjøpte Instagram. Snapchat er det av sosiale medier som jeg er virkelig bekymret over. De andre to er lov etter fylte 13 år. Dataspill er greit, men spørs på aldersgrense og hva slags spill det er. Mer bekymret over de moviestar-spillene, hvor jeg etter ett minutt med kikk så mobbing, drittslenging og en mann på 38 år som prøvde å legge til datteren min som venn der inne. Hun har ikke spilt det siden. (Jeg trodde jeg hadde god kontroll og sa ja til spillet, fikk litt sjokk da jeg oppdaget at det var chattefunksjon der inne.)
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2014 #29 Skrevet 22. mai 2014 Jeg ble sjokka over den GTA snutten! Hvorfor har det spillet 18 års grense? Ingen voksne mennesker kan vel synes at det der er særlig kult? Anonymous poster hash: 39014...707 Her beskriver samboeren spillet: Du skal stjele biler,knivstikke folk, skyte/sprenge , kjøre over folk, banke folk til døde med balltre, lemleste, behandle prostutierte(kvinner) som søppel ect, ect. Han beskriver det som ultra voldelig... Det at man finner en å annen snutt på nettet der det ikke skjer, tilsier ikke at det ikke skjer i spillet... Det kommer jo ann på hvor mye poeng spilleren vil ha... Og selvfølgelig hvem spilleren er... Hvorfor snakker dere om poeng? Man faar ikke poeng for en dritt! Man kan faa PENGER, altsaa at man stjeler penger, men IKKE poeng! Anonymous poster hash: 39bdd...480 Øh? Samma det vel? Anonymous poster hash: 424b6...93d Nei, det er det ikke. Poeng tilsier at man gjør noe riktig. Stjeling av penger er nettopp det. Stjeling. Anonymous poster hash: 39bdd...480 Ja og hva såå?????? Spillet er like herlig ultra voldelig, der man "belønnes" ved å en morderisk tjuvradd. Har du ikke penger, så tar du det, eller banker en kar med balltre for å få det. Skjønner ikke hvorfor enkelte henger seg opp i tull på detalj nivå, når det ikke er hovedpoenget? Ville aldri latt min 11 åring spille det, men du må jo gjerne kjøpe så mange 18 års grense spill du vil til dine barn. Det er irriterende når folk prøver å ilegge spillet ting den ikke har, som voldtekt og tortur av barn (???) Jeg ville aldri latt barnet mitt spillet det, men det er ikke satan selv, akkurat. Anonymous poster hash: 39bdd...480
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2014 #30 Skrevet 22. mai 2014 Å kverulere på hvorvidt man får poeng eller penger er flisespikkeri, poenget er at man skal drepe, sprenge, banke opp folk osv. Dette er ikke noe barn skal spille, og de aller fleste skjønner hvorfor det er satt 18 års grense på dette spillet! Jeg er ingen regelrytter når det kommer til aldersgrenser. Jeg lar 5 åringen få se filmer med 7 års grense, dattera mi fikk facebook da hun var 12 osv. Men jeg ville ALDRI!!!!!! latt verken 7 åringen eller 12 åringer få spille GTA! På samme måte som de ikke får se blodige voldsfilmer osv.. Personlig mener jeg det er verre med GTA enn facebook, men så er det også to vidt forskjellige problemstillinger. GTA lærer oss at det er kult å være voldlige, drepe og voldta, mens facebook går mer på nettmobbing/dårlig nettvett. Og begge deler kan selvfølgelig være veldig uheldig for barn og må nøye overvåkes av oss foreldrene. Vi må ha passordene til alt de lager av profiler, ta stikkprøver osv. Anonymous poster hash: 07bc5...241
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2014 #31 Skrevet 22. mai 2014 Å kverulere på hvorvidt man får poeng eller penger er flisespikkeri, poenget er at man skal drepe, sprenge, banke opp folk osv. Dette er ikke noe barn skal spille, og de aller fleste skjønner hvorfor det er satt 18 års grense på dette spillet! Jeg er ingen regelrytter når det kommer til aldersgrenser. Jeg lar 5 åringen få se filmer med 7 års grense, dattera mi fikk facebook da hun var 12 osv. Men jeg ville ALDRI!!!!!! latt verken 7 åringen eller 12 åringer få spille GTA! På samme måte som de ikke får se blodige voldsfilmer osv.. Personlig mener jeg det er verre med GTA enn facebook, men så er det også to vidt forskjellige problemstillinger. GTA lærer oss at det er kult å være voldlige, drepe og voldta, mens facebook går mer på nettmobbing/dårlig nettvett. Og begge deler kan selvfølgelig være veldig uheldig for barn og må nøye overvåkes av oss foreldrene. Vi må ha passordene til alt de lager av profiler, ta stikkprøver osv. Anonymous poster hash: 07bc5...241 Som nevnt mange ganger i denne tråden så er det aldri blitt funnet en sammenheng mellom dataspill og psykiske lidelser, mens eksperter nå er bekymret over bruk av facebook og andre sosiale medier! Og ikke bare pga nettmobbing! Det sier faktisk alt! Anonymous poster hash: 39bdd...480
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2014 #32 Skrevet 22. mai 2014 Hva er argumentet for at dette er et ok spill for en syvåring ? Det er jo noen som har gitt den 18 årsgrense mener jeg... Anonymous poster hash: f9772...9be
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2014 #33 Skrevet 22. mai 2014 Hva er argumentet for at dette er et ok spill for en syvåring ? Det er jo noen som har gitt den 18 årsgrense mener jeg... Anonymous poster hash: f9772...9be Kun en person her inne som mener det, og hun har ikke kommet tilbake igjen. Oss andre syns ikke det er greit. Anonymous poster hash: 39bdd...480
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2014 #34 Skrevet 22. mai 2014 Jeg tror at hvis mennesker utsettes for nok voldelige scener visuelt over lengre tid, så vil det påvirke oss. Finnes ikke tvil hos meg! Jeg hadde dessverre en ex som spilte mye, og aldri kom seg ut av huset. Han spilte fra morgen til langt på natt. Dere kan dra frem så mye forskning dere bare vil, men den mannen endret seg. Mer sint, mer usaklig, med urealistisk og mer skremmende. For hver eneste dag ble det mørkere rundt ham, og det hele endte med at jeg måtte anmelde ham for vold og voldtekt. Jeg tror ikke ALLE blir påvirket på den måten. Men hvis man ikke er helt sikker på seg selv fra før, så vil slike spill og filmer over lengre tid ha en skremmende påvirkning på personen sin psyke. Og nei, jeg ville aldri latt min lille sønn spille noe sånn. La barn være barn, for søren! Trenger de blod, drap og vold for å underholdes? Er dette virkelig noe man skal introdusere til små barn? Jeg er målløs... Anonymous poster hash: a7fb9...415
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2014 #35 Skrevet 22. mai 2014 Jeg har en gutt på 12 som har facebook konto, men det er lenge siden det sluttet å "henge" der. De unge trekkes mot nye platformer. Men hva er det som er så galt med facebook? Anonymous poster hash: c73d0...27b
Chl85 Skrevet 22. mai 2014 #36 Skrevet 22. mai 2014 Jeg ble sjokka over den GTA snutten! Hvorfor har det spillet 18 års grense? Ingen voksne mennesker kan vel synes at det der er særlig kult? Anonymous poster hash: 39014...707 Her beskriver samboeren spillet: Du skal stjele biler,knivstikke folk, skyte/sprenge , kjøre over folk, banke folk til døde med balltre, lemleste, behandle prostutierte(kvinner) som søppel ect, ect. Han beskriver det som ultra voldelig... Det at man finner en å annen snutt på nettet der det ikke skjer, tilsier ikke at det ikke skjer i spillet... Det kommer jo ann på hvor mye poeng spilleren vil ha... Og selvfølgelig hvem spilleren er... Hvorfor snakker dere om poeng? Man faar ikke poeng for en dritt! Man kan faa PENGER, altsaa at man stjeler penger, men IKKE poeng! Anonymous poster hash: 39bdd...480 Øh? Samma det vel? Anonymous poster hash: 424b6...93d Nei, det er det ikke. Poeng tilsier at man gjør noe riktig. Stjeling av penger er nettopp det. Stjeling. Anonymous poster hash: 39bdd...480 Ja og hva såå?????? Spillet er like herlig ultra voldelig, der man "belønnes" ved å en morderisk tjuvradd. Har du ikke penger, så tar du det, eller banker en kar med balltre for å få det. Skjønner ikke hvorfor enkelte henger seg opp i tull på detalj nivå, når det ikke er hovedpoenget? Ville aldri latt min 11 åring spille det, men du må jo gjerne kjøpe så mange 18 års grense spill du vil til dine barn. Det er irriterende når folk prøver å ilegge spillet ting den ikke har, som voldtekt og tortur av barn (???) Jeg ville aldri latt barnet mitt spillet det, men det er ikke satan selv, akkurat. Anonymous poster hash: 39bdd...480 Nå var det vel snakk om call of duty og andre spill også hvor disse tingene kanskje er, spiller jo ikke sånt selv, men hører hva samboer beskriver det som.... Poenget er allikevel at det er et voldelig og blodig spill hvor hjernen belønnes av grusomme handlinger. Samme søren om det ikke er direkte voldekt akkurat.... men så en gang samboeren spilte og det var snakk om å dra prostutierte inn i bilen og ha seg med dem, hørtes nesten ut som en voldekt også hives de ut av bilen etterpå?! Ok kanskje ikke voldekt, men absolutt vold og sex som blandes i et samsurium av æsj. Mange år siden han har spilt dette greiene heldigvis... Igjen flisespikkeri i forhold til "the real issue" , at det ikke er noe særlig for en 11-12 åring. 18 års grensen der er faktisk veldig passende.
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2014 #37 Skrevet 22. mai 2014 Jeg ble sjokka over den GTA snutten! Hvorfor har det spillet 18 års grense? Ingen voksne mennesker kan vel synes at det der er særlig kult? Anonymous poster hash: 39014...707 Her beskriver samboeren spillet: Du skal stjele biler,knivstikke folk, skyte/sprenge , kjøre over folk, banke folk til døde med balltre, lemleste, behandle prostutierte(kvinner) som søppel ect, ect. Han beskriver det som ultra voldelig... Det at man finner en å annen snutt på nettet der det ikke skjer, tilsier ikke at det ikke skjer i spillet... Det kommer jo ann på hvor mye poeng spilleren vil ha... Og selvfølgelig hvem spilleren er... Hvorfor snakker dere om poeng? Man faar ikke poeng for en dritt! Man kan faa PENGER, altsaa at man stjeler penger, men IKKE poeng! Anonymous poster hash: 39bdd...480 Øh? Samma det vel? Anonymous poster hash: 424b6...93d Nei, det er det ikke. Poeng tilsier at man gjør noe riktig. Stjeling av penger er nettopp det. Stjeling. Anonymous poster hash: 39bdd...480 Ja og hva såå?????? Spillet er like herlig ultra voldelig, der man "belønnes" ved å en morderisk tjuvradd. Har du ikke penger, så tar du det, eller banker en kar med balltre for å få det. Skjønner ikke hvorfor enkelte henger seg opp i tull på detalj nivå, når det ikke er hovedpoenget? Ville aldri latt min 11 åring spille det, men du må jo gjerne kjøpe så mange 18 års grense spill du vil til dine barn. Det er irriterende når folk prøver å ilegge spillet ting den ikke har, som voldtekt og tortur av barn (???) Jeg ville aldri latt barnet mitt spillet det, men det er ikke satan selv, akkurat. Anonymous poster hash: 39bdd...480 Nå var det vel snakk om call of duty og andre spill også hvor disse tingene kanskje er, spiller jo ikke sånt selv, men hører hva samboer beskriver det som.... Poenget er allikevel at det er et voldelig og blodig spill hvor hjernen belønnes av grusomme handlinger. Samme søren om det ikke er direkte voldekt akkurat.... men så en gang samboeren spilte og det var snakk om å dra prostutierte inn i bilen og ha seg med dem, hørtes nesten ut som en voldekt også hives de ut av bilen etterpå?! Ok kanskje ikke voldekt, men absolutt vold og sex som blandes i et samsurium av æsj. Mange år siden han har spilt dette greiene heldigvis... Igjen flisespikkeri i forhold til "the real issue" , at det ikke er noe særlig for en 11-12 åring. 18 års grensen der er faktisk veldig passende. Man KJØPER sex, akkurat som i det virkelige liv. Det er ikke voldtekt. Det høres ikke ut som voldtekt. Igjen: Jeg er enig i at det ikke er noe for barn, men det er virkelig ikke så ille som dere skal ha det til. Det er ikke voldtekt, det er ikke barn, man får ikke poeng for tortur. Anonymous poster hash: 39bdd...480
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2014 #38 Skrevet 22. mai 2014 Jeg ble sjokka over den GTA snutten! Hvorfor har det spillet 18 års grense? Ingen voksne mennesker kan vel synes at det der er særlig kult? Anonymous poster hash: 39014...707 Her beskriver samboeren spillet: Du skal stjele biler,knivstikke folk, skyte/sprenge , kjøre over folk, banke folk til døde med balltre, lemleste, behandle prostutierte(kvinner) som søppel ect, ect. Han beskriver det som ultra voldelig... Det at man finner en å annen snutt på nettet der det ikke skjer, tilsier ikke at det ikke skjer i spillet... Det kommer jo ann på hvor mye poeng spilleren vil ha... Og selvfølgelig hvem spilleren er... Hvorfor snakker dere om poeng? Man faar ikke poeng for en dritt! Man kan faa PENGER, altsaa at man stjeler penger, men IKKE poeng! Anonymous poster hash: 39bdd...480 Øh? Samma det vel? Anonymous poster hash: 424b6...93d Nei, det er det ikke. Poeng tilsier at man gjør noe riktig. Stjeling av penger er nettopp det. Stjeling. Anonymous poster hash: 39bdd...480 Ja og hva såå?????? Spillet er like herlig ultra voldelig, der man "belønnes" ved å en morderisk tjuvradd. Har du ikke penger, så tar du det, eller banker en kar med balltre for å få det. Skjønner ikke hvorfor enkelte henger seg opp i tull på detalj nivå, når det ikke er hovedpoenget? Ville aldri latt min 11 åring spille det, men du må jo gjerne kjøpe så mange 18 års grense spill du vil til dine barn. Det er irriterende når folk prøver å ilegge spillet ting den ikke har, som voldtekt og tortur av barn (???) Jeg ville aldri latt barnet mitt spillet det, men det er ikke satan selv, akkurat. Anonymous poster hash: 39bdd...480 vel, min samboer spilte GTA5 i stua mens jeg satt og sydde ved siden av. Og ja, der voldtok hovedpersonen en mann ved en transaksjon eller noe, så det går fullt an. I tillegg til strip-show med pupper, lår og berøring. Sikkert passende stoff for unger på 11-12 år!! grr! Anonymous poster hash: 193cc...cd9
Chl85 Skrevet 22. mai 2014 #39 Skrevet 22. mai 2014 Jeg ble sjokka over den GTA snutten! Hvorfor har det spillet 18 års grense? Ingen voksne mennesker kan vel synes at det der er særlig kult? Anonymous poster hash: 39014...707 Her beskriver samboeren spillet: Du skal stjele biler,knivstikke folk, skyte/sprenge , kjøre over folk, banke folk til døde med balltre, lemleste, behandle prostutierte(kvinner) som søppel ect, ect. Han beskriver det som ultra voldelig... Det at man finner en å annen snutt på nettet der det ikke skjer, tilsier ikke at det ikke skjer i spillet... Det kommer jo ann på hvor mye poeng spilleren vil ha... Og selvfølgelig hvem spilleren er... Hvorfor snakker dere om poeng? Man faar ikke poeng for en dritt! Man kan faa PENGER, altsaa at man stjeler penger, men IKKE poeng! Anonymous poster hash: 39bdd...480 Øh? Samma det vel? Anonymous poster hash: 424b6...93d Nei, det er det ikke. Poeng tilsier at man gjør noe riktig. Stjeling av penger er nettopp det. Stjeling. Anonymous poster hash: 39bdd...480 Ja og hva såå?????? Spillet er like herlig ultra voldelig, der man "belønnes" ved å en morderisk tjuvradd. Har du ikke penger, så tar du det, eller banker en kar med balltre for å få det. Skjønner ikke hvorfor enkelte henger seg opp i tull på detalj nivå, når det ikke er hovedpoenget? Ville aldri latt min 11 åring spille det, men du må jo gjerne kjøpe så mange 18 års grense spill du vil til dine barn. Det er irriterende når folk prøver å ilegge spillet ting den ikke har, som voldtekt og tortur av barn (???) Jeg ville aldri latt barnet mitt spillet det, men det er ikke satan selv, akkurat. Anonymous poster hash: 39bdd...480 Nå var det vel snakk om call of duty og andre spill også hvor disse tingene kanskje er, spiller jo ikke sånt selv, men hører hva samboer beskriver det som.... Poenget er allikevel at det er et voldelig og blodig spill hvor hjernen belønnes av grusomme handlinger. Samme søren om det ikke er direkte voldekt akkurat.... men så en gang samboeren spilte og det var snakk om å dra prostutierte inn i bilen og ha seg med dem, hørtes nesten ut som en voldekt også hives de ut av bilen etterpå?! Ok kanskje ikke voldekt, men absolutt vold og sex som blandes i et samsurium av æsj. Mange år siden han har spilt dette greiene heldigvis... Igjen flisespikkeri i forhold til "the real issue" , at det ikke er noe særlig for en 11-12 åring. 18 års grensen der er faktisk veldig passende. Man KJØPER sex, akkurat som i det virkelige liv. Det er ikke voldtekt. Det høres ikke ut som voldtekt. Igjen: Jeg er enig i at det ikke er noe for barn, men det er virkelig ikke så ille som dere skal ha det til. Det er ikke voldtekt, det er ikke barn, man får ikke poeng for tortur. Anonymous poster hash: 39bdd...480 Igjen sier ikke at det er voldtekt, men vold og sex i et samsurium av grusomheter, synes fortsatt det er ekkelt... Og en 11 åring trenger vel ikke kjøpe sex, virituelt eller ikke. De prostutierte behandles som ja billige prostutierte og det gjør det ikke mindre ok om det er spill eller det virkelige liv. Kan ikke huske at jeg har ment at barn blir drept, men tortur kan jo diskuteres. Hvis du mener at å slå en annen til kjøttdeig med balltre ikke er tortur, så greit. Men jeg synes det er nærliggende og kalle det tortur. Har som sagt ikke spilt dette selv, har bare samboerens erfaring med spillet. Du skal selvfølgelig få mene at spillet ikke er ille, men jeg synes ihvertfall det er et j***** spill. Denne tråden handlet vel mest om barn bør spille det eller ikke, så skjønner ikke helt hvorfor du henger deg opp i smådetaljer i spillet... når det store bildet er at det er et super voldelig spill, uavhengig om barn blir drept eller ikke i spillet. Men for all del jeg kan ta noen feil i forhold til spillet, men det gjør det allikevel ikke mindre jævelig i mine øyne.
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2014 #40 Skrevet 22. mai 2014 Mine barn har spilt GTA fra de var ca. 10. Har du en noenlunde oppegående unge så skjønner de forskjell på spill og virkelighet. Anonymous poster hash: 15dd8...32f
Chl85 Skrevet 22. mai 2014 #41 Skrevet 22. mai 2014 Mine barn har spilt GTA fra de var ca. 10. Har du en noenlunde oppegående unge så skjønner de forskjell på spill og virkelighet. Anonymous poster hash: 15dd8...32f ok deg om det. Vet bare at mine barn ikke skal spille det. Da lar du kanskje barna se alt av 18 års grense thrillere, skrekk også da, alt på nyheter, krigsfilmer?Er ihvertfall ikke noe verre. Bare spør... Merker bare jeg blir litt forundret. Jeg ville jo trodd at en 10 åring ikke er ferdig utviklet og at man derfor ikke kan si om dette vil ha noe som helst effekt på barnet før det har blitt voksen. Jeg tror gjerne barn blir påvirket av miljøet rundt seg og at ser de mye vold og gørr så kan de bli litt blasert og flate... uavhengig av hvor "oppegående" de er. Tenker at de alders grensene er der for en grunn. Og de skal jeg følge så godt det lar seg gjøre.
Julie30 Skrevet 22. mai 2014 #42 Skrevet 22. mai 2014 Jeg er sjokkert over at noen kan la syvåringen sin spille GTA!! Det er et veldig voldelig spill, med 18 års aldersgrense. Den er der for en grunn. Hva er det som feiler folk??
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2014 #43 Skrevet 22. mai 2014 Jeg er sjokkert over at noen kan la syvåringen sin spille GTA!! Det er et veldig voldelig spill, med 18 års aldersgrense. Den er der for en grunn. Hva er det som feiler folk?? Det at man synes det er helt greit å bryte aldersgrenser, lovverk og diverse henger vanligvis sammen med noe lavere IQ enn gjennomsnittet. Har flere i omgangskretsen som mener at aldersgrenser er for pynt Anonymous poster hash: 193cc...cd9
Gjest Kira Skrevet 22. mai 2014 #44 Skrevet 22. mai 2014 Tråden er moderert for spam. Kira Brukermoderator
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2014 #45 Skrevet 22. mai 2014 Jeg er sjokkert over at noen kan la syvåringen sin spille GTA!! Det er et veldig voldelig spill, med 18 års aldersgrense. Den er der for en grunn. Hva er det som feiler folk?? Det at man synes det er helt greit å bryte aldersgrenser, lovverk og diverse henger vanligvis sammen med noe lavere IQ enn gjennomsnittet. Har flere i omgangskretsen som mener at aldersgrenser er for pynt Anonymous poster hash: 193cc...cd9 Aldersgrenser er veiledende. Man må selv avgjøre hva sitt eget barn tåler. Her vurderer vi hvert og ett spill, og spiller det gjerne selv først (vi er over gjennomsnittet interessert i spill da). Anonymous poster hash: cd164...195
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2014 #46 Skrevet 22. mai 2014 Må ærlig talt innrømme at jeg ler litt av dere som setter deres personlige mening over all verdens studier på akkurat dette. Man blir ikke voldelig av videospill!Skal man diskutere dette er det også en fordel å vite litt om det man skal snakke om. Blir litt pinlig berørt av gamle kjerringer som tror man dreper babyer i GTA. Anonymous poster hash: 16556...863
Blomstogbier Skrevet 22. mai 2014 #47 Skrevet 22. mai 2014 Voldelige spill er da mye mildere enn grusmme Facebook
Chl85 Skrevet 22. mai 2014 #48 Skrevet 22. mai 2014 Må ærlig talt innrømme at jeg ler litt av dere som setter deres personlige mening over all verdens studier på akkurat dette. Man blir ikke voldelig av videospill! Skal man diskutere dette er det også en fordel å vite litt om det man skal snakke om. Blir litt pinlig berørt av gamle kjerringer som tror man dreper babyer i GTA. Anonymous poster hash: 16556...863 Til Lørdagsrevyen sier voldsforsker Ragnhild Bjørnebekk om vold i spill og påvirkning: – Effekten er litt ulik på ulike mennesker. Og det er de som er mest sårbare for å utvikle vold som også får de sterkeste konsekvensene av det. Når man eksponeres mye for det, så skjer det en forflatning, og man blir noe mer positivt innstilt til vold, og man blir noe mer aggressiv. Det er ikke sikkert at denne aggresjonen slår ut i fysisk vold, men for noen gjør det det. Så det skjer noe med personene som bruker det mye.- Tok det fra barnevakten.no. Forskere kan da mene så mangt... Greit nok at barn kanskje ikke blir massemordere, men ser ikke noen grunn til å ikke overholde aldersgrenser på spill... For det er det faktisk en veldig god grunn til det : http://www.ung.no/spill/2197_Hva_bestemmer_aldersgrenser_p%C3%A5_spill.html. Men for all del, er gjerne en gammel kjærring jeg Føler ikke for å utsette barna mine for unødvendig vold, sex og gørr før de er mer modne. Man får vel nok skit inn ellers i hverdagen
Gulltopp&Lillebjørn Skrevet 22. mai 2014 #49 Skrevet 22. mai 2014 Må ærlig talt innrømme at jeg ler litt av dere som setter deres personlige mening over all verdens studier på akkurat dette. Man blir ikke voldelig av videospill! Skal man diskutere dette er det også en fordel å vite litt om det man skal snakke om. Blir litt pinlig berørt av gamle kjerringer som tror man dreper babyer i GTA. Anonymous poster hash: 16556...863 Ettersom det er en i tråden som drar frem sin personlige historie som endte i voldtekt, hvor hun så utviklingen på nært hold, så synes jeg du skal holde deg for god til å si at du ler av slike meninger.
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2014 #50 Skrevet 22. mai 2014 Må ærlig talt innrømme at jeg ler litt av dere som setter deres personlige mening over all verdens studier på akkurat dette. Man blir ikke voldelig av videospill! Skal man diskutere dette er det også en fordel å vite litt om det man skal snakke om. Blir litt pinlig berørt av gamle kjerringer som tror man dreper babyer i GTA. Anonymous poster hash: 16556...863 Ettersom det er en i tråden som drar frem sin personlige historie som endte i voldtekt, hvor hun så utviklingen på nært hold, så synes jeg du skal holde deg for god til å si at du ler av slike meninger. Men det er jo INGEN som vet om det var SPILLET? Alle seriose forskere er enige i at det IKKE er skadelig! Anekdoter betyr INGENTING! Anonymous poster hash: 39bdd...480
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå