Gå til innhold

jeg ønsker ikke mitt eget barn pga jobben til mannen:'(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er midt i en flytteprosess. Sagt opp leilighet og bhg-plass til storebror. Mannen hadde blitt lovet overflytting til en annen avd i august/september en gang. Storebror har fått bhg-plass i en bhg som ligger 5-7 km unna der vi flytter. Jeg har ikke førerkort. Har termin i starten av juli.

Kort oppsummert av situasjonen pr. nå..

Saken er den at i nettopp har fått vite at mannen ikke får overflytting til ny arb.plass før i nov/des skiftet, så han må pendle +- 1t hver vei frem til da.. siden jeg ikke har førerkort, blir jeg mest sannsynligvis nødt til å være hjemme alene med både nyfødt og en over middels aktiv 4åring.. hadde vi visst at dette skulle skje, hadde vi aldri sagt opp bhg-plass og leilighet her vi bor nå! Det blir ikke så ille å ha storebror hjemme i august/september når vi kan være ute, men hva med okt/nov/evt des når jeg ikke kan være mye ute pga babyen og utetemp??

Herregud, jeg kjenner jeg er så frustrert og lei meg pga dette at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg:( jeg rekker ikke å kjøre opp innen da, jeg kan ikke gå til og fra bhg med 2 barn, det blir fryktelig tungt å ha både nyfødt og og storebror som må passes like godt på som en 2åring pga aktivitetsnivået.. i tillegg prøve å unngå å gå på veggen av søvnmangel denne perioden:'(

På grunn av jobben til mannen ønsker ikke jeg lenger mitt eget barn:'( jeg blir fysisk dårlig hver gang jeg kjenner babyen røre seg, hver gang jeg tenker på svangerskapet og hver gang svangerskapet blir nevnt av andre:(

Nattesøvnen tar det og..

Helvete heller!!

Anonymous poster hash: acda4...171

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan ikke mannen jobbe redusert og sørge for barnehagekjøring?

Skrevet

Desverre:-/ vi er avhengig av lønnen hans da jeg er arb.ledig.. ikke skyt meg.. vi fant ikke ut av svangerskapet før jeg var 14 uker på vei og det ble helt feil å søke abort etter å ha sett baby på ul. Det er litt trangt, men det går fint.

Hi

Anonymous poster hash: 4aba7...c0d

Skrevet

Da tar du lappen.

Å pendle en time er det mange som gjør. Det er ikke krise, og det er bare for en kort periode.

Jeg forstår du er fortvila, men det ordner seg. Ikke ta sorgens på forskudd.

:-)

Skrevet

Min mann tok lappen på under 1 mnd i fjor. Ville tatt den om jeg var deg.

Anonymous poster hash: f89a1...037

Skrevet

Da tar du lappen.

Å pendle en time er det mange som gjør. Det er ikke krise, og det er bare for en kort periode.

Jeg forstår du er fortvila, men det ordner seg. Ikke ta sorgens på forskudd.

:-)

Her jeg bor nå er det ikke noen kjøreskole. det er heller ikke bare bare å ta lappen med to barn på slep, for ikke å snakke om det økonomiske.. hadde jeg hatt råd til lappen, hadde vi hatt råd til å ha mannen litt mer hjemme denne tiden. Forbrukslån er ikke aktuelt.

Jeg vet det kommer til å ordne seg på et vis, men det er ikke så forbanna enkelt å se løsninger når man sitter midt i det selv..

Hi

Skrevet

Buss? Tog? Trikk?

Annen offentlig transport?

Er da veldig mange uten sertifikat som har unger i barnehage?

Og hvorfor skal du ikke være ute i oktober osv?

Babyen kan jo lugge i vogn til det er 10 minus, det er det sjelden før langt uti desember...januar

Anonymous poster hash: ea624...deb

Skrevet

Altså, det må da finnes større problem her i verden enn å være hjemme med to barn! Det får da være måte på krisemaksimering.

Du ønsker ikke ditt eget barn fordi du må ha en fireåring hjemme noen måneder? Om du er normalt oppegående så bør det være null problem å passe på dine egne barn.

Du store min tid!

Anonymous poster hash: ecac8...fdd

Skrevet

Takk for svar alle sammen. Bim skuffer aldri. Jeg burde visst bedre enn å skrive her når jeg allerede ligger full av tårer og er hormonell til 1000. Og det med å ha begge barna hjemme er ikke noe problem i seg selv, men enhver idiot med vettet i behold skjønner jo at når man er underenært på søvn klarer man ikke å gi 100% til 2 små.

Hi, over og ut!

Skrevet

Du øvelseskjører med mannen og tar bare det obligatoriske på kjøreskolen.

Dette er for en kort periode, hva med å se løsninger?

Kan mannen begynne tidlig/sent så han kan levere eller hente i barnehagen?

Det går an å kjøpe feks sykkel til å henge på vogna så eldre barn kan sitte på.

Buss?

Anonymous poster hash: b5dfc...939

Skrevet

Oh my!! Dette kan virkelig ikke være sant?

Du ønsker ikke ditt eget barn fordi du må ha fireåringen hjemme. Hvordan i all verden skal du greie deg i fremtiden hvis du ikke får til å være alene hjemme med nyfødt og fireåring uavhengig om han er aktiv eller ikke.

Og hvorfor kan du ikke være ute okt/nov/des? Fordi du har en baby på 3-4-5 måneder. Tull å tøys herfra og til månen!

Hvordan har verden blitt?? :o

Dette må være en dårlig tulletråd laget for å provosere, hvis ikke... synes jeg virkelig synd i deg hi.

Anonymous poster hash: e0e81...047

Skrevet

Takk for svar alle sammen. Bim skuffer aldri. Jeg burde visst bedre enn å skrive her når jeg allerede ligger full av tårer og er hormonell til 1000. Og det med å ha begge barna hjemme er ikke noe problem i seg selv, men enhver idiot med vettet i behold skjønner jo at når man er underenært på søvn klarer man ikke å gi 100% til 2 små.

Hi, over og ut!Anonymous poster hash: 4aba7...c0d

jeg gjør. Helt sikkert at det er det flere som gjør også. Du har valgt å få to barn, da bør du stille opp for dem begge to!

Anonymous poster hash: e0e81...047

Skrevet

Hi, over og ut!

Men hvordan vet du at du blir underernært på søvn da? Noen babyer sover godt, faktisk.

Jeg skjønner at det er trist når ting ikke blir som forventet, men å si at du gruer deg til babyen din kommer og ikke ønsker den er hardt å lese for en som mistet babyen sin!

Om du ikke får større problemer enn at du må passe på dine egne barn syns jeg du er heldig!

Litt perspektiv tror jeg du kan ha godt av! Tørk tårene og prøv å tenk litt rasjonelt. Selvsagt klarer du å ta deg av to barn, søvn eller ikke. Du har da en mann som kan trø til både om netter og helger.

Skjerpings!

Skrevet

Jeg synes synd på deg. Det er ikke lett P takle slikt midt oppi en graviditet når man er ekstra sårbar og hormonell. Jeg har valgt å være hjemme med baby og en ettåring og det går kjempefint! Det kan gå kjempefint selv om du nå ser litt mørkt på det. Kjøp inn filmer, aktivitetsbøker og se om det er aktiviteter dere kan være med på som åpen barnehage. Det ordner seg skal du se:-)

Jeg er ganske sikker på at følelsene vil endre seg i det babyen ligger på brystet ditt og fødselen er overstått. Du har de følelsene du har, det kan ikke du noe for.

Anonymous poster hash: 74498...e91

Skrevet

Vi er midt i en flytteprosess. Sagt opp leilighet og bhg-plass til storebror. Mannen hadde blitt lovet overflytting til en annen avd i august/september en gang. Storebror har fått bhg-plass i en bhg som ligger 5-7 km unna der vi flytter. Jeg har ikke førerkort. Har termin i starten av juli.

Saken er den at i nettopp har fått vite at mannen ikke får overflytting til ny arb.plass før i nov/des skiftet, så han må pendle +- 1t hver vei frem til da.. siden jeg ikke har førerkort, blir jeg mest sannsynligvis nødt til å være hjemme alene med både nyfødt og en over middels aktiv 4åring.. hadde vi visst at dette skulle skje, hadde vi aldri sagt opp bhg-plass og leilighet her vi bor nå! Det blir ikke så ille å ha storebror hjemme i august/september når vi kan være ute, men hva med okt/nov/evt des når jeg ikke kan være mye ute pga babyen og utetemp??

Herregud, jeg kjenner jeg er så frustrert og lei meg pga dette at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg:( jeg rekker ikke å kjøre opp innen da, jeg kan ikke gå til og fra bhg med 2 barn, det blir fryktelig tungt å ha både nyfødt og og storebror som må passes like godt på som en 2åring pga aktivitetsnivået.. i tillegg prøve å unngå å gå på veggen av søvnmangel denne perioden:'(

På grunn av jobben til mannen ønsker ikke jeg lenger mitt eget barn:'( jeg blir fysisk dårlig hver gang jeg kjenner babyen røre seg, hver gang jeg tenker på svangerskapet og hver gang svangerskapet blir nevnt av andre:(

Nattesøvnen tar det og..

Helvete heller!!

Kan du ikke bare ta lappen da? Du rekker jo fint det på et par måneder.

Anonymous poster hash: e7b2f...350

Skrevet

Min mann tok lappen på under 1 mnd i fjor. Ville tatt den om jeg var deg.

Anonymous poster hash: f89a1...037

Hvordan greide han det? Det vil jeg også! :)

Anonymous poster hash: 25317...291

Skrevet

Heisan :)

Ser at du har fått mange krasse svar, så skal ikke komme med annet enn en liten "pep talk" ;)

Skjønner godt at du blir super skuffa da dette ikke var hvordan du så for deg de neste månedene i permisjon. Og det er selvfølgelig fullt lovlig når man er hormonell til tusen og hadde sett for seg en heeelt annen ting.

Skjønner godt det med bil lappen kan bli vanskelig. er ikke bare å få øvelseskjørt med mannen da dere eventuelt trenger barnevakt hver gang  du skal kjøre... Og i tillegg til pendlingen til mannen din som spiser mye av tiden skal det godt gjøres å få øvelseskjørt masse hjemme. Spørs jo veldig da men jeg klarte ikke å øvelseskjøre med barn i bilen, da jeg synes det var skummelt. Så jeg brukte godt å vel 30.000 kr på lappen... noe som ikke er småpenger for meg ihvertfall. Så der skjønner jeg deg veeeldig.... Sånn litt mer sympati! He he

Men du... Du kan jo ta lappen kun på automat! Da går det veldig mye fortere å få lappen! :) Da trenger du ikke fullt så mange timer da det er mye lettere ;) Ei venninne av meg gjorde det.

Når det er sagt... Du klarer fint å ta deg av både 4 åring og baby! Eldste kan du jo ta med ut når du skal trille og det er ingen lov som sier at du ikke kan skaffe deg en dagmamma et par dager i uken til storebror? Det finnes også kanskje åpen barnehage/familiebarnehage osv. Husk at baby er egentlig det enkleste. De krever som regel ikke stort de første mnd uansett:) Det blir slitsomt for en periode, men tenk så enkelt alt vil virke når mannen blir overført?? :) He he.

Du må sette ting i perspektiv(pleier å hjelpe meg).. Du er ikke den første som må være alene med 2 barn! Det er jo ikke snakk om at du er alene med 2 barn ute i skogen med utedriter og ikke innlagt vann?!  Ganske voldsomt å ønske at man ikke får et barn til, kun fordi det kommer til å bli slitsomt en periode. For det kommer maaaaange slitsomme og tøffe perioder senere i livet, så bare å kvinne seg opp ;)

Dette går super bra!

Lykke til ;)

Skrevet

Nattesøvnen tar det og..

Helvete heller!!

Kan du ikke bare ta lappen da? Du rekker jo fint det på et par måneder.

Anonymous poster hash: e7b2f...350

Huns skriver at hun ikke har økonomi til det

Anonymous poster hash: 45bc8...8cd

Skrevet

Ser at du har fått mange krasse svar, så skal ikke komme med annet enn en liten "pep talk" ;)

Skjønner godt at du blir super skuffa da dette ikke var hvordan du så for deg de neste månedene i permisjon. Og det er selvfølgelig fullt lovlig når man er hormonell til tusen og hadde sett for seg en heeelt annen ting.

Skjønner godt det med bil lappen kan bli vanskelig. er ikke bare å få øvelseskjørt med mannen da dere eventuelt trenger barnevakt hver gang  du skal kjøre... Og i tillegg til pendlingen til mannen din som spiser mye av tiden skal det godt gjøres å få øvelseskjørt masse hjemme. Spørs jo veldig da men jeg klarte ikke å øvelseskjøre med barn i bilen, da jeg synes det var skummelt. Så jeg brukte godt å vel 30.000 kr på lappen... noe som ikke er småpenger for meg ihvertfall. Så der skjønner jeg deg veeeldig.... Sånn litt mer sympati! He he

Men du... Du kan jo ta lappen kun på automat! Da går det veldig mye fortere å få lappen! :) Da trenger du ikke fullt så mange timer da det er mye lettere ;) Ei venninne av meg gjorde det.

Når det er sagt... Du klarer fint å ta deg av både 4 åring og baby! Eldste kan du jo ta med ut når du skal trille og det er ingen lov som sier at du ikke kan skaffe deg en dagmamma et par dager i uken til storebror? Det finnes også kanskje åpen barnehage/familiebarnehage osv. Husk at baby er egentlig det enkleste. De krever som regel ikke stort de første mnd uansett:) Det blir slitsomt for en periode, men tenk så enkelt alt vil virke når mannen blir overført?? :) He he.

Du må sette ting i perspektiv(pleier å hjelpe meg).. Du er ikke den første som må være alene med 2 barn! Det er jo ikke snakk om at du er alene med 2 barn ute i skogen med utedriter og ikke innlagt vann?!  Ganske voldsomt å ønske at man ikke får et barn til, kun fordi det kommer til å bli slitsomt en periode. For det kommer maaaaange slitsomme og tøffe perioder senere i livet, så bare å kvinne seg opp ;)

Dette går super bra!

Lykke til ;)

Hahaha, hvordan hjelper det å ta lappen på automat hvis de har en manuell bil, og hun ikke kan kjøre den med det førerkortet hun får til å kjøre en automatisk bl???

Skrevet

Dette går super bra!

Lykke til ;)

Hahaha, hvordan hjelper det å ta lappen på automat hvis de har en manuell bil, og hun ikke kan kjøre den med det førerkortet hun får til å kjøre en automatisk bl???

Vel det er enklere å kjøre med automat og derfor ikke trenge så mange betalte kjøretimer, men klart har man manuell bil er det jo det samme ;) Er jo flere og flere som har automat, men tok nok det litt for gitt at de hadde automat. Bra du tok meg der!! :) Tenkte på sikt uansett. 

Skrevet

Jeg klarer ikke helt å se hvilke svar du ønsker deg? Du er skuffet fordi han ikke får byttet skift før 3 mnd senere, ok men slike ting skjer. Se på det positive: Du får en fin trimtur hver morgen og ettermiddag med baby og den andre sønnen din. Dette er jo en ypperlig tid til å få god kontakt med 4-åringen, snakk sammen under turen så har han ikke like mye tid til å løpe rundt. Ellers så har du jo en drøy mnd. til å ta tak i oppdragelsen hans slik at han hører etter og ikke løper avgårde, det mulig i 90% av tilfellene men det er vikrtig at foreldrene er konsekvent.

Anonymous poster hash: b1e26...8e5
Skrevet

Altså, det må da finnes større problem her i verden enn å være hjemme med to barn! Det får da være måte på krisemaksimering.

Du ønsker ikke ditt eget barn fordi du må ha en fireåring hjemme noen måneder? Om du er normalt oppegående så bør det være null problem å passe på dine egne barn.

Du store min tid!

Det samme tenkte jeg. Helt klart en litt tungvind situasjon men ingen krise. Ser ikke helt hvorfor hun ikke skal kunne være ute i oktober (med mindre man bor på Røros, der blir det vel fort kaldt om høsten). Skjønner at hun er litt frustrert men å trekke det så langt at man ønsker bort barnet er veldig drøyt.

HI, det her er krisemaksimering. Det hjelper ingenting å ta sorgene på forskudd. Det er slettes ikke sikkert du kommer til å slite med søvnmangel. Noen babyer sover natten gjennom fra de er noen få måneder gammel. Det virker på meg som om du kun tenker negativt og fokuserer på problemene som kan oppstå. Det er forferdelig lite konstruktivt. Det er kanskje ikke ønskelig å gå hjemme med to barn, men det er da på ingen måte noen krise. Jeg går på det sterkeste utifra at dette er hormonene som snakker og da trenger du å få beskjed om at du må skjerpe deg litt. Du liker nok ikke å høre det, men et velment "Snap out of it" er langt mer konstruktivt enn om alle klappet deg på skulderen din og lot som om at dette var en helt uoverkommelig situasjon, slik hormonene dine har overbevist deg om at det er.

Så HI, jeg mener dette bare godt: Skjerp deg, det order seg:-)

Gratulerer med baby

Skrevet

Det går sikkert heilt fint :) 5 km er ingen ting viss du har dagen på deg, kjøp ei søskenvogn og ta transporten til bhg som ein trimtur for deg og sovetur til babyen. Du kjem i form att fort på den måten. Er veret ufyselig tek de ein heimedag for storebror. Han kan vere mammas lille hjelpar, og få langt meir tv-tid enn du likar.

Eg ser kbifor du er bekymra, eg er glad toåringen er i bhg. Ein dag eller tre er det kjekt å vere heime, men når det blir lenger blir det kjedelig då babyen begrensar kva vi kan finne på. Men ein fireåring får til meir utan hjelp, og kan også få leike i hagen aleine i periodar, så det går nok bedre.

Skrevet

Hvorfor kan du ikke være ute med babyen fra oktober og utover?

Anonymous poster hash: b199b...def

Skrevet

Synes du har fått noen slemme svar her...

Jeg skjønner godt at du krisemaksimerer når du er gravid og hormonell, og klart det kommer til å være slitsomt med baby og 4-åring hjemme samtidig. Men dere får prøve å gjøre det beste ut av det!

Går det an å legge press på mannens arbeidsplass ift så tidlig overføring som mulig?

Kan mannen levere i barnehagen? Eller vil det være utenfor åpningstid? I så fall kan han levere, og så kan du heller ha hele formiddagen på deg til å hente, enten med buss eller søskenvogn.

Og vær mye ute når det er fint vær, man kan godt være ut med liten baby i bagvognen selv om det er minus, for det blir ikke like kaldt nede i den lune bagen.

Så dette klarer du, tenk når babyen blir født og etter noen mndr når du ser søskenkjærligheten mellom de to søskenene! Ingenting er bedre enn den følelsen du får da! <3 Stå på og lykke til :-)

Anonymous poster hash: 1f1fd...2d0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...