Gå til innhold

Nicksnakk

Anbefalte innlegg

Gjest Helle_Høygir
Skrevet

Jeg har jo ikke vært på cafeen vår så innmari lenge, så jeg er litt nysgjerrig :)

Nickene deres; enkelte er jo det jeg ikke regner med er deres vanlige navn, så da kanskje det er en morsom historie bak det?

For min del - jeg heter ikke Helle og jeg kjører med automatgir, men livet generelt går vel på høygir hehe. Jeg skulle være "kreativ" og finne et velklingende nick, så da ble det etter Helle Høygir fra Cars2 filmen!

Er vel ikke en gapskrattende morsom historie, men sånn er det bare!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eg er elendig på å lage meg nick, vi snakkar slike dimensjonar at eg brukte 15 min av ei 45 minutters prøve på universitetet på å finne nick. Prøva måtte ein bestå for å få levere mappe, men var ikkje viktig nok til å utstyre oss med eksamensnummer (første året med mappevurdering på ex.phil, og før universitetet oppdaga internet som kommunikasjonsmedium). Vi skulle skrive namn og nick, slik at dei kunne henge opp resultata på oppslagstavla utan å oute oss.

Uansett, etter å ha tenkt ut nick her inne i ei halv evighet for så å finne ut at det var opptatt meir enn eit par gongar gav eg opp og gikk for det første symbolet eg fekk til å funke. Og det har funka sida, sett bort frå at det dett vekk til stadighet etter siste oppdatering av telefonen.

Skrevet

Jeg har mye og bustete hår :P

Skrevet (endret)

Jeg hadde et nick med navnet mitt i, men fant etter hvert ut at hvis jeg skulle være en brøkdel anonym (og jeg er stort sett kun det) måtte jeg ha nytt nick. Siden det nettopp hadde vært jul, satt jeg og nynnet musevisa. Tenkte at jeg fikk prøve om musemor var tatt, og i det jeg trykker ok, klasket min da et år gamle sønn på tastaturet. (Satt og ammet forran laptop.) Plutselig hadde jeg opprettet profil med Musemorbr / som nick. Og jeg har virkelig ikke hjerte til å slette det aller første mitt barn har skrevet, så dette nicket blir aldri endret, eller byttet.

Endret av Musemorbr /
Skrevet

Hadde et nick som henspeilte på navnet mitt før, men fant ut at det var på tide å skifte.

Pappa kalte meg Lilla Gorilla når jeg var liten, så da ble det det. Passer fint, siden jeg også eeeelsker lilla. :)

Nå skiftes det kun til julenick i adventstiden ;)

Skrevet

Nicket mitt er vel i bunn og grunn en grei oppsummering av min innstilling til en god del...

Skrevet

Like hardtslående, vakker og treffsikker som orginalen.

Skrevet

Hva er nicket mitt nå igjen?

Eh...

Het noe annet før. Har til langt opp i tjueårene blitt kallt Minnie. Pappa kallte meg det, ekskjæreste, kolleger osv. Helt uten at de har visst om hverandre.

Derfor inneholdt mitt første nick noe med det.

Mitt nåværende nick er som følge av at jeg ville være litt mer anonym og kjedsomhet. Ikke kjedsomhet i at det er kjedelig å være her, men at jeg hadde så dørgende kjedelig nick.

Skrevet

Mitt nick har litt bakgrunn i navnet mitt da det var det mitt aller første tantebarn kalte meg for mange år siden. Resten av familien heiv seg litt på og jeg ble bare tante moota :)

Sjelden eller aldri jeg blir kalt det nå. Bare 'moota' var opptatt så da ble det litt langt.

Skrevet

Før hadde jeg et nick som lignet navnet mitt, trengte mer anonymitet. Husker faktisk ikke hva jeg tenkte da jeg lagde det nye, men mistenker at det handlet om at jeg synes det er mye skrik og drama her.

Gjest Jigglewiggle
Skrevet

Likte ordlyden og bildet jeg fikk i hodet :P

Skrevet

Tja, lenge siden, jeg er gammel, husker ikke.... Jeg satt vel der og blomstra da? Og når jeg ikke blomsta lenger så ble jeg med i gartnerlosjen for å kompensere :blomst:

Gjest Helle_Høygir
Skrevet

Hadde et nick som henspeilte på navnet mitt før, men fant ut at det var på tide å skifte.

Pappa kalte meg Lilla Gorilla når jeg var liten, så da ble det det. Passer fint, siden jeg også eeeelsker lilla. :)

For en som er litt treg- hvordan gjør man det med å endre i adventstiden? Blir det nicket man hadde "reservert" eller kan man ha flere? Her må det inn med t-skje hehe

Skrevet

For en som er litt treg- hvordan gjør man det med å endre i adventstiden? Blir det nicket man hadde "reservert" eller kan man ha flere? Her må det inn med t-skje hehe

Jeg vet ikke hvordan det er nå, før var det tilfeller av "nicktyveri" når andre endret nick. Det var vel for eksempel et tilfelle av en som latet som hun var Sug Lut, mens luten hadde julenick? 

Så enkelte har opprettet egne, separate "juleprofiler" for å hindre dette.

Jeg er imidlertid usikker på om det er slik enda, eller man ikke kan benytte et nick som før har vært i bruk lenger. Jeg skiftet bare nick i fjor, men mulig jeg får lage meg en juleprofil selv, hvis det enda går an å stjele nick.

Skrevet

Mitt nick er etter et gammelt kallenavn fra et annet liv(føles det som - drøyt 20 år tilbake i Paris...), og julenicket litt beslektet(sånn at iallefall jeg forstår at jeg er samme person, hva andre gjør vet jeg jo ikke) med egen profil. For ingen får stjele hverken vanlige-meg eller jule-meg.

Skrevet

Jeg har julenick hele året. (Musevisa.) ;)

Skrevet

Jeg vet ikke hvordan det er nå, før var det tilfeller av "nicktyveri" når andre endret nick. Det var vel for eksempel et tilfelle av en som latet som hun var Sug Lut, mens luten hadde julenick? 

Jeg er imidlertid usikker på om det er slik enda, eller man ikke kan benytte et nick som før har vært i bruk lenger. Jeg skiftet bare nick i fjor, men mulig jeg får lage meg en juleprofil selv, hvis det enda går an å stjele nick.

Det går helt strålende å stjele nick hvis man gjør det på et tidspunkt det ikke er i bruk, så jeg anbefaler varmt å ha separat julekonto. Jeg skal lage meg en til jul igjen, tror jeg har sletta den gamle den gangen jeg sletta alt. (Det var en periode der nicknapping var voldsomt i vinden, også på luremåten med å lage et nesten likt, og det var bare litt kjedelig...)

Skrevet

Det går helt strålende å stjele nick hvis man gjør det på et tidspunkt det ikke er i bruk, så jeg anbefaler varmt å ha separat julekonto. Jeg skal lage meg en til jul igjen, tror jeg har sletta den gamle den gangen jeg sletta alt. (Det var en periode der nicknapping var voldsomt i vinden, også på luremåten med å lage et nesten likt, og det var bare litt kjedelig...)

Ah, da blir det julekonto på meg i år.

Og ååååååååh, dette får meg til å glede meg til jul- jeg ELSKER jul! :)

Skrevet

Jeg hadde noen svulstige engelske nick før jeg slettet meg, og når jeg lagde ny profil var jeg helt blank (er ganske imponert over hvor fantasifulle mange er mtp nickene sine).

Så siden det alt var en Hercule Poirot her, tok jeg en annen av en av mine favorittforfatteres karakter. Nå er jeg hverken gammel jomfru eller særlig klok, men miss Marple er jo ganske koselig da :) og så har hun hatt!

Skrevet

Jeg hadde noen svulstige engelske nick før jeg slettet meg, og når jeg lagde ny profil var jeg helt blank (er ganske imponert over hvor fantasifulle mange er mtp nickene sine).

Så siden det alt var en Hercule Poirot her, tok jeg en annen av en av mine favorittforfatteres karakter. Nå er jeg hverken gammel jomfru eller særlig klok, men miss Marple er jo ganske koselig da :) og så har hun hatt!

Miss Marple er kuuul! :D

Skrevet

Jeg prøvde å finne et ledig navn fra Donald-universet, men alt jeg kom på var opptatt. Men så satt sønnen min og leste en historie om Fantonald og Superdolly, og det var ledig. Og dermed ble jeg superhelt også, og det var jo drømmeyrket da jeg var barn :).

Gjest Helle_Høygir
Skrevet

Mulig jeg dermed må begynne nå å lage et julenick? Kommer ikke på noe nå, men hodet har vært au i 3 dager, så da er jeg ikke voldsomt kreativ :)

Skrevet

Mulig jeg dermed må begynne nå å lage et julenick? Kommer ikke på noe nå, men hodet har vært au i 3 dager, så da er jeg ikke voldsomt kreativ :)

Helle_Høytid?

Skrevet

Kombinasjonen lakris og rødvin er digg!

Bør vel skaffe meg et bilde snart?

Skrevet

Lurer på hvordan "nedtråkkakaviartubepupper" eller noe sånn kom på nicket sitt? :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...