Anonym bruker Skrevet 20. mai 2014 #26 Skrevet 20. mai 2014 Av en eller annen merkelig grunn får jeg inntrykk av at du tar dette veldig personlig og som veldig angripende mot forholdet deres? Men jeg syns ikke brudeparet har gjort noe galt ovenfor deg eller han. Hva mener kjæresten din selv? Anonymous poster hash: 82f15...356
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2014 #27 Skrevet 20. mai 2014 Å synes at kjæresten ikkje ska få gå i et bryllup til ein god venn fordi du ikkje e invitert syns eg e smålig av deg. Viss kjæresten din har spurt om du kan få vere med og dei har sagt dei bare ønsker dei nærmaste der er nok dette eit intimt bryllup eller eit bryllup med stramt budsjett. Uansett er det brudeparet som bestemmer ken dei vil invitere. Det er noko alle må respektere. Anonymous poster hash: bc8ad...bca
MrsMilla Skrevet 20. mai 2014 #28 Skrevet 20. mai 2014 Dette handler ikke om deg. Dette handler om hvilke grenser brudeparet ønsker å sette for hvem som inviteres. Ofte er det veldig mange man ønsker å ha med, men inviterer man alle - så blir det enten ikke plass, og/ eller utrolig dyrt. Da er klassikeren for brudeparet: hvor setter vi grensen? Da er det ofte de ulike båsene: gifte - der "må"man invitere begge. Samboere - kommer an på om de har vært sammen i årevis eller kun ei kort stund etc. De som ikke bor sammen trenger man ikke nødvendigvis invitere. Men dette er et vanskelig felt, for om det er i nær familie med brudeparet, så stiller det ofte annerledes. Om det er familie lengre ut, eller venner, så blir det noe annet. Jeg ville ikke tatt dette personlig, men gått utifra at det er praktiske grunner som tilsier det valget av inviterte som er gjort. Vi fikk faktisk sure kommentarer fra et søskenbarn av mannen min fordi hennes kjæreste ikke var invitert - så det er alltid noen som ikke er enig. Men vi måtte også sette grensen en plass, man kan ikke invitere absolutt alles kjærester tre ledd ut i slekta etc - allerede 80 pers der...
Love my kidz Skrevet 20. mai 2014 #29 Skrevet 20. mai 2014 Forholdet mitt er da ikke no mindre seriøst kun fordi bvi ikke bor sammen Sikkert ikke, men det vet kanskje ikke brudeparet? Når det gjelder å invitere venner så er det mindre alvorlig enn f.eks sånn som i den andre tråden der en vurderer å ikke invitere søsterens kjæreste gjennom 8 år. Stor forskjell!
shasha Skrevet 20. mai 2014 #30 Skrevet 20. mai 2014 Selv hadde jeg aldri dratt i et bryllup til en av mine nærmeste om den jeg faktisk har planer om å dele livet mitt med ikke er inkludert. I mine øyne er vi en pakke Dere er ikke en pakke nei, dere er to forskjellige, voksne individer og det kan være lurt å oppføre seg deretter. Du kan gå på en skikkelig smell en dag om du ikke regner deg selv som en selvstendig person, ikke gå i den fellen. Forøvrig skjønner jeg veldig godt at brudeparet inviterer dem de ønsker å ha der, det har de all rett til.
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2014 #31 Skrevet 20. mai 2014 Når man ikke bor sammen er man ikke "en pakke", mener jeg. Da er man to individer som enten er fersk som kjærester eller som ikke er ute etter noe seriøst. Vi inviterte ikke kjærester i bryllupet. Kun samboere og ektefeller. Anonymous poster hash: 75f3c...a00
Englenemine Skrevet 20. mai 2014 #32 Skrevet 20. mai 2014 Enig med mange her, dere har vært sammen ett år? Og bor ikke sammen. De må jo sette et skille et sted ang hvor mange gjester. Og de har nok gjort det ved gifte/ samboere eller kun kjærester slik dere er. Er nok flere enn deg dette gjelder .
Påfuglen Skrevet 20. mai 2014 #33 Skrevet 20. mai 2014 Jeg og gubben ,bor enda hver for oss. Men har vært sammen over et år nå holdt på i typ 3 år. og han "bor" endel hos oss. Han er i sommer invitert i bryllup til en "god" kompis. Men jeg er ikke invitert. Bare jeg som stusser? Verste er at gubben (hskal sies han har tatt det opp med de,da de svarer de skal ha de nærmeste) har svart ja.. litt skuffa Bryllup er dyrt. Noen ganger må man gjøre det på den måten for å klare å gjennomføre. Har selv vært i bryllup hvor de bare inviterte vennene uten partnere. Respekterer det!
Heihånåerdetjuligjen Skrevet 20. mai 2014 #34 Skrevet 20. mai 2014 Jeg skjønner du reagerer. Jeg ville også gjort det. Dere er et par, uavhengig om dere bor sammen eller ikke. Det har vel ingenting med seriøsitet å gjøre.
Heihånåerdetjuligjen Skrevet 20. mai 2014 #35 Skrevet 20. mai 2014 Selv hadde jeg aldri dratt i et bryllup til en av mine nærmeste om den jeg faktisk har planer om å dele livet mitt med ikke er inkludert. I mine øyne er vi en pakkeDere er ikke en pakke nei, dere er to forskjellige, voksne individer og det kan være lurt å oppføre seg deretter. Du kan gå på en skikkelig smell en dag om du ikke regner deg selv som en selvstendig person, ikke gå i den fellen. Forøvrig skjønner jeg veldig godt at brudeparet inviterer dem de ønsker å ha der, det har de all rett til. Hvis man er et par, så synes jeg man regnes for en "pakke" i en slik sammenheng som gjester i et bryllup. Dette var vel snakk om kompisen til HIs kjæreste. Dårlig gjort av kompisen å utelate HI. Dårlig overfor både kompisen sin og dama hans.
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2014 #36 Skrevet 20. mai 2014 Det er jo helt irrelevant om dere er seriøse eller ikke, og også helt irrelevant om dere bor sammen eller ikke. Dagen handler nemlig ikke om dere, men om brudeparet!! De bestemmer selv hvem de vil be og ikke be! Jeg hadde selv syns det var litt kjedelig og ikke blitt bedt med i et bryllup til min samboers kompis, men jeg hadde da fint klart og godta situasjonen og såklart ikke blitt sur om mannen drar fordi! Anonymous poster hash: eab22...0fa
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2014 #37 Skrevet 20. mai 2014 Jeg går mot strømmen her - og synes det er ganske uhørt å ikke invitere begge parter i et par helt uavhengig av om de er gift om de er samboere eller om de "bare" er kjærester. Jeg - som HI - ville virkelig blitt lei meg dersom bare min kjære hadde blitt invitert i et bryllup og jeg ville synes det var veldig rart dersom en av mine veninner inviterte meg uten partner. Utfra hvordan HI beskriver forholdet deres så kan det tenkes at brudeparet anser forholdet som nokså useriøst og at der er derfor de bare har invitert den ene parten. Jeg ville også synes det var useriøst å "date" i 2 år uten forpliktelser av noe slag. Men i så tilfelle burde de etter min mening ha konferert med HI's partner vedrørende seriøsiteten av forholdet før de sendte invitasjonene. Anonymous poster hash: e7bde...05e
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2014 #38 Skrevet 20. mai 2014 Det er mange som bare invitere samboere eller ektepar. Noe som er forståelig med tanke på at ganske mange har et elsker/venneforhold i dag uten at de er sammen eller har planer om å bli sammen. Å da forstår jeg godt at du ikke er invitert, siden dere holdt på sånn i flere år. Anonymous poster hash: b8e08...46d
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2014 #39 Skrevet 20. mai 2014 Jeg går mot strømmen her - og synes det er ganske uhørt å ikke invitere begge parter i et par helt uavhengig av om de er gift om de er samboere eller om de "bare" er kjærester. Jeg - som HI - ville virkelig blitt lei meg dersom bare min kjære hadde blitt invitert i et bryllup og jeg ville synes det var veldig rart dersom en av mine veninner inviterte meg uten partner. Utfra hvordan HI beskriver forholdet deres så kan det tenkes at brudeparet anser forholdet som nokså useriøst og at der er derfor de bare har invitert den ene parten. Jeg ville også synes det var useriøst å "date" i 2 år uten forpliktelser av noe slag. Men i så tilfelle burde de etter min mening ha konferert med HI's partner vedrørende seriøsiteten av forholdet før de sendte invitasjonene. Anonymous poster hash: e7bde...05e Hvis du blir lei deg for det så er du like selvopptatt som HI. Bryllupet er brudeparets dag, ikke deres. Anonymous poster hash: ea56a...fb2
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2014 #40 Skrevet 20. mai 2014 Det er mange som bare invitere samboere eller ektepar. Noe som er forståelig med tanke på at ganske mange har et elsker/venneforhold i dag uten at de er sammen eller har planer om å bli sammen. Å da forstår jeg godt at du ikke er invitert, siden dere holdt på sånn i flere år. Anonymous poster hash: b8e08...46d Signerer den. Jeg hadde ikke invitert pulevenner til venninnene hvis jeg hadde begrenset med plass i bryllupet mitt. Anonymous poster hash: c47c5...826
Ulvemamma Skrevet 20. mai 2014 #41 Skrevet 20. mai 2014 Jeg skal i bryllupet til et veldig nært vennepar nå i juni, og ble invitert med kjæresten min. Jeg er veldig glad for dette, men tok det ikke som en selvfølge i det hele. Venninnen min ringte meg i forkant og spurte hvordan det gikk med oss osv, og om hun skulle invitere ham med. Tror ikke de nødvendigvis har invitert alle vennene med kjærester, det er jo litt avhengig av hvordan ståa er. Bryllup er noe som planlegges over et langt tidsperspektiv, og gjestelisten er ofte planlagt god tid i forkant, så selv om dere har vært kjærester i ca et år nå, så kan det være at dere hadde vært sammen vesentlig kortere da gjestelisten ble laget. Jeg skal selv gifte meg neste år, og da vi ønsker oss et lite og intimt bryllup så vil vi i utgangspunktet invitere med følge kun om de er samboere/gift. (Vi skal nesten ikke ha venner i bryllupet uansett, hovedsaklig familie) Jeg ønsker ikke ha en haug folk jeg ikke kjenner i mitt bryllup, og om det er nære venner så bør jeg jo kjenne og vanligvis omgås partneren deres? Jeg har forståelse for at det er kjipt å gå uten kjæresten/sitte hjemme, men det er faktisk brudeparet sin dag og opp til dem hvem de ønsker å dele dagen med.
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2014 #42 Skrevet 20. mai 2014 Jeg ble invitert i bryllup til min overrike kusines overdådige bryllup. Samboeren min (som jeg også hadde barn med) ble ikke invitert. Grunnen var at man var ikke ordentlig sammen hvis man ikke var forlovet eller gift. Jeg dro hjem tidlig. Anonymous poster hash: e32b0...451
fisken2015 Skrevet 20. mai 2014 #43 Skrevet 20. mai 2014 Jeg hadde blitt kjempeskuffet!! Synes det er veldig rart og bare invitere den ene i et parforhold. Hadde invitert begge eller ingen av dem. Merkelig måte å kutte ned antallet gjester på. Er faktisk overrasket over hvor mange her som synes det er helt greit og normalt, og også mener de har et useriøst forhold pga de ikke bor sammen 😱 Ikke alle som flytter i sammen men en gang de innleder et forhold, heldigvis.
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2014 #44 Skrevet 20. mai 2014 Jeg hadde blitt kjempeskuffet!! Synes det er veldig rart og bare invitere den ene i et parforhold. Hadde invitert begge eller ingen av dem. Merkelig måte å kutte ned antallet gjester på. Er faktisk overrasket over hvor mange her som synes det er helt greit og normalt, og også mener de har et useriøst forhold pga de ikke bor sammen Ikke alle som flytter i sammen men en gang de innleder et forhold, heldigvis. Men HI og kjæresten hadde jo ingen parforhold før inntil nylig! Å ha sex uten forpliktelser i 2 år er ikke et "parforhold". Brudeparet tror kanskje at de enda holder på slik, siden hun ser kjæresten sin kun i helgene og han ikke deltar i hverdagen til henne og barnet? Jeg mener ikke at de har useriøst forhold fordi de ikke bor sammen, men fordi de nettopp har gått fra 2 årig forhold som venner med fordeler til kjæresteforhold. Anonymous poster hash: c47c5...826
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå