Gå til innhold

bryllup! Kjærsten invitert ikke jeg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og gubben ,bor enda hver for oss. Men har vært sammen over et år nå holdt på i typ 3 år.

og han "bor" endel hos oss.

Han er i sommer invitert i bryllup til en "god" kompis. Men jeg er ikke invitert.

Bare jeg som stusser? Verste er at gubben (hskal sies han har tatt det opp med de,da de svarer de skal ha de nærmeste) har svart ja.. litt skuffa

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mange synes at folk som bor hver for seg og bare har sex ikke er seriøse, og at det derfor ikke er naturlig å invitere dem i et bryllup til folk de ikke kjenner. Da vi giftet oss, inviterte vi "med følge", uten å spesifisere om følge er en elsker, kjæreste, mann, samboer eller naboen. Men mange har trangt om plassen og ønsker kun folk de kjenner.

Anonymous poster hash: c47c5...826
Skrevet

Så lenge dere ikke bor sammen samt har hatt et forholdsvis kort forhold synes jeg det er helt greit.

Anonymous poster hash: d7a91...91d
Skrevet

Det verste er at han har svart ja? Mener du at han skal svare nei pga at du ikke er invitert?

Dere bor jo ikke sammen en gang! (At dere "nesten" bor sammen betyr faktisk ikke noe i denne sammenheng).

La brudeparet få feire akkurat sånn som de ønsker, og la kjæresten din kose seg i bryllupet.

Anonymous poster hash: 1e704...07a

Skrevet

1 år som kjærster med barn inni bildet mener jeg er ganske seriøst jeg da. Med tanke på vi data i 2 år før det.

Skrevet

Ja det syntes jeg faktisk.

jeg

Skrevet

1 år som kjærster med barn inni bildet mener jeg er ganske seriøst jeg da. Med tanke på vi data i 2 år før det.

Vel, det er jo forskjellige meninger om det. Jeg mener for eksempel det er tøvete å rote og flørte rundt med hverandre i årevis uten å bli samboere, særlig med barn inne i bildet, fordi barna trenger stabilitet. Andre igjen mener man må date i 5 år før man flytter sammen. Synes du overreagerer.

Skrevet

Selv hadde jeg aldri dratt i et bryllup til en av mine nærmeste om den jeg faktisk har planer om å dele livet mitt med ikke er inkludert. I mine øyne er vi en pakke

Skrevet

Nå er det nå en gang sånn at det er brudeparet som bestemmer hvem de vil invitere, så får folk synes det er så dumt de bare vil.

Anonymous poster hash: 9616e...2d3
Skrevet

Vi bor ikke sammen grunnet hans jobb,ellers hadde vi bodd sammen for lenge siden

Skrevet

Jeg hadde blitt lei meg, men man kan jo ikke akkurat si noe heller. Og hadde vært dumt av kjæresten din å takke nei. Det han kunne gjort var jo å rett og slett spørre hvorfor dere ikke begge blir invitert. 

Jeg tenker at det er opp til hver og en om de vil bo sammen eller ikke. Mange som har et seriøst forhold men fremdeles er særboere. Det er ingen som kan komme og si at det ene er mer seriøst enn det andre.

Skrevet

Inviterer kun par som bor sammen.

Så ikke rart og hadde ikke reagert selv.

Anonymous poster hash: eefee...723

Skrevet

Det er ikke det minste rart at bare han blir invitert. For det første er det han som er en kompis, ikke du. Uavhengi av om dere bor sammen eller ikke er han et selvstendig menneske med egne venner.

For det andre bor dere ikke sammen. Et sted må man sette grensen for hvem man inviterer. Ikke noe rart i det. Han tilhører de nærmeste. det gjør ikke du.

Det kan jo heller ikke være noe problem at han går. Du kan jo gjøre noe med dine venner eller bare gjøre det du pleier når han ikke er på besøk.

Anonymous poster hash: 28d25...53b
Skrevet

Selv hadde jeg aldri dratt i et bryllup til en av mine nærmeste om den jeg faktisk har planer om å dele livet mitt med ikke er inkludert. I mine øyne er vi en pakke

Men hvordan kan brudeparet vite hvem som har hvilke planer? De ser et par som har datet i 3 år uten å flytte sammen. De fleste anser slikt opplegg som useriøst, og derfor blir ikke kjæresten invitert.

Skrevet

Forholdet mitt er da ikke no mindre seriøst kun fordi bvi ikke bor sammen

Skrevet

Jeg synes ikke det er rart i det hele tatt. Om dere driver og roter og er ustabile på den måten når dere har barn sammen, så virker det rett og slett useriøst. Ut ifra det du har sagt her hadde jeg som brud hatt vanskelig for å vite at du er den han har planer om å dele livet sitt med, spesielt siden dere har fått barn og ennå ikke har "begynt" å dele livet deres ennå. Ergo hadde jeg ikke invitert deg. 

Anonymous poster hash: ea56a...fb2

Skrevet

Jeg hadde nok blitt lei meg, men jeg mener det er helt fair. Dere bor ikke sammen, så det er begrenset hvor seriøst jeg ville trodd forholdet deres var uansett hvor lenge dere hadde holdt sammen. Og 1 år (selv om dere har datet i 3), er virkelig ikke lang tid. Den dagen dere blir samboere, og du ikke blir invitert - da kan du klage. 

Anonymous poster hash: a51bb...611
Skrevet

Vil nå påstå det. Hvis dere har barn sammen og aldri har bodd sammen, og DATET (!) i to år uten å definere hverandre som kjærester så er dere ganske useriøse. Hvordan kan man date i årevis uten å være sammen og samtidig mene at man har et dødsseriøst forhold? Når man bare dater så kan man blant annet flørte med andre, man har ikke lovet hverandre noe, så likevel velger man å få barn sammen? Og nei, hadde han ønsket å bo sammen med dere så hadde han byttet jobb. Ingen er uerstattelige og hvis et par ønsker å bo sammen så finner man en løsning. Da jeg traff mannen sa han opp jobben sin, flyttet til meg på dagen og fikk ny jobb 2 måneder senere, på mitt sted. De 2 månedene levde vi på min lønn med mer redusert forbruk.

2 år senere flyttet vi til hans hjemsted, jeg fikk ny jobb med lavere lønn enn før, men steg opp igjen ganske raskt. Så alt går hvis man bare vil.

Skrevet

For dere er det kanskje ikke det. Men for meg virker det mindre seriøst.

Hvis de måtte prioritere gjester, kan jeg forstå hvorfor mannen ble invitert uten følge.

Skrevet

Så alle mener man må bo sammen for å være seriøse? Vi er like seriøse om ikke mer enn mange av de j3g kjenner. Hans jobb gjør at per dags dato har vi ikke muligheten til å bo sammen.

Flytte sammen kan hvem som helst. Men å involvere barn i et forhold er 1000 ganger mer seriøst for meg

Skrevet

Å nei vi har ikke barn sammen !

Skrevet

Kjenner du dette venneparet godt da? Hvis du ikke gjør det, så vil jeg tro at de, på bakgrunn av at kjæresten din ikke har involvert deg i vennene sine, antar dere ikke har et seriøst forhold.

Anonymous poster hash: 836c9...d5c

Skrevet

Det er ikke uvanlig å ha et budsjett og bare ha råd til et visst antall gjester, kanskje er det plassmangel også. Kanskje har akkurat dette brudeparet valgt å invitere 6 gjester/venner uten følge istedenfor å måtte velge ut bare 3 venner fordi de måtte ta med følget.

Hvordan dette brudeparet har tenkt vet ikke jeg, men de har uansett valgt å invitere bare kjæresten din uten følge. 

Selv om dere er "en pakka" så er dere også to individer, og det er mannen din sin kompis som skal gifte seg og han ønsker å være tilstede. Selvfølgelig skal han gå i bryllupet selv om du ikke er invitert.

Anonymous poster hash: 30de4...23e
Skrevet

Dere er mer seriøse enn de som har barn sammen og bor sammen? Bare den setningen viser at du enda er ganske umoden i tankegangen. Barn trenger stabilitet. Ikke en mor som dater og roter med en fyr i årevis og mener at de er dødsseriøse og må anses som par. Han er jo ikke stefar til barna dine siden han ikke bor med dere og ikke deltar i barnets hverdag, hvordan kan du mene at ditt barn er "involvert" i denne mannen og at dere er mer seriøse enn samboende og gifte par med felles husholdning????

Skrevet

I vårt bryllup blir vi litt over 100 stk, så vi må kutte ned ett sted. Vinnar derfor bestemt at om man ikke er samboere/har barn sammen, må man komme uten følge.

Så nei, reagerer egentlig ikke på det. Kanskje er det økonomien som gjør at det har blitt slik. Og om kjæresten din skal ha med seg deg, må de be andre sine kjæreste også.

Anonymous poster hash: 60258...2a8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...