Gå til innhold

Tone tilbake på jobb..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter bare 6 uker ute i fødselspermisjon. Jeg er mektig imponert men det er jo faktisk sånn vi må gjøre det også da jeg ikke jobber (skole uten stipend eller annen form for hjelp).. Derfor har jeg ikke jobbet 6 av de siste 10 mnd og mannen skal være hjemme med minste mens jeg skal begynne læretiden min 6 uker etter fødsel. Noen flere i samme situasjon, andre som også er imponert over Tone?

Anonymous poster hash: 5a7fd...781

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Imponert vet jeg nå ikke akkurat, men forstår jo de som må. Jeg hadde ikke klart det tror jeg. Men så lenge baby har det bra er det jo greit nok.

Skrevet

Syns egentlig bare det er trist jeg. Jeg elsket tiden med babyen min og var lei meg da jeg måtte tilbake på jobb etter endt permisjon. Ville ikke byttet bort den tiden for alt i verden! Så nei, imponert er jeg ikke!

Anonymous poster hash: dad50...2e4

Skrevet

Jeg vet faktisk ikke om jeg er imponert akkurat. Synd at hun ikke prioriterer barnet før jobb og andre ting. Tiden med en nyfødt går så altfor fort og plutselig er de store. Skjønner de som ikke har noe valg, men hun har vel i grunn ingen hast med å begynne jobbing igjen - rent økonomisk... Men hvert sitt valg. Jeg syns vel ikke ordet imponert passer helt her...

Anonymous poster hash: 9bd09...746

Skrevet

Kan vel ikke si jeg er imponert.. Hun har mer enn råd til å være hjemme. Ble litt sjokkert faktisk, men det så ut som det var en kort periode bare før hun skulle ha en lang pause igjen, så da var det ikke såå ille synes jeg. Hun har forhåpentligvis med seg datteren :)

Anonymous poster hash: ba67f...3cb

Skrevet

Jeg synes jo ikke at det er noe gøy å måtte ut i jobb med en gang etter fødsel, men ellers overlever vi ikke.. Han får pappaperm med permisjonspenget og jeg drar inn lærlinglønnen på 5-6000 i mnd utenom.. Har rett på en time ammefri da, så det blir ikke de lengste arbeidsdagene heldigvis.. Men men, med nestemann så trenger jeg forhåpentligvis ikke å gjøre det samme. Har jo gått hjemme i mammaperm før og elsket hvert minutt med min lille snupp, så jeg vet hva jeg vil savne for å si det sånn.. :( men klarer Tone det så skal søren ta jeg også klare det..

Skrevet

^^ HI

Skrevet

Regner med at babyen skal være med pappaen når Tone jobber?

Er vi ikke enige om at pappa er like bra som mamma?

Anonymous poster hash: 65a8d...5cb

Skrevet

Men babyen er jo bare 4 uker. NAV krever jo at man ikke jobber/tar ferie de 6 første ukene etter fødsel grunnet mors helse. Man kan heller ikke jobbe gradert.

Anonymous poster hash: 4fc13...45f

Skrevet

Men babyen er jo bare 4 uker. NAV krever jo at man ikke jobber/tar ferie de 6 første ukene etter fødsel grunnet mors helse. Man kan heller ikke jobbe gradert.

Anonymous poster hash: 4fc13...45f

Hun skal ut i jobb i juni! For Idiol-audition. Kan aldri tenke meg at det er en fulltidsjobb, og det står i artikkelen at babyen skal være med.

Det går FIIIIINT! Hvordan tror dere man gjør det i andre land???

Skrevet

Imponert? Nei. Hvorfor det? Bbyen trenger ro hjemme hos mor, de jeg blir imponert av er de som er hjemme med baby! For det er de som gjør det riktige.

Anonymous poster hash: 678d7...492

Skrevet

Tipper hun signerte kontrakten før hun ble gravid og har bundet seg til noe hun ikke kommer ut av

Anonymous poster hash: 14d84...4d8
Skrevet

Syns det er trist. At det er viktigere å være på tv enn å være mamma

Anonymous poster hash: 1a527...e5b

Skrevet

Nå er det jo ikke akkurat snakk om å jobbe fulltid da, å jobbe noen timer med idol innimellom er neppe noen krise. Hun har vel sagt at hun skal ha barnet med på jobb og ta ammepauser o.l. ved behov, de klipper og limer sammen dette etterpå så de tilpasser seg nok ganske greit de timene hun skal være på jobb i uken.

Livesendingene begynner jo ikke før langt utpå høsten og de varer bare et par timer en gang i uken, så jeg synes hun har funnet en grei måte å jobbe gradert på jeg. Det er jo sånn det er å være kjendis, de kan ikke være for lenge ute av rampelyset, da blir de fort glemt. Som andre selvstendig næringsdrivende må hun jobbe litt gradert i permisjonen sin for å være sikker på at hun har en jobb også etter endt permisjon...

Anonymous poster hash: 4dfa4...012
Skrevet

Syns det er trist. At det er viktigere å være på tv enn å være mamma

Anonymous poster hash: 1a527...e5b

Tror du helt oppriktig at det er VIKTIGERE for Tone å være på Tv enn å være mamma?

Det finnes veldig mange mennesker i denne verden som klarer aldeles utmerket å være mamma OG gjøre noe annet i tillegg.

Hva med alle pappaene som er i jobb bare dager etter at barnet er født? Tror du at de synes jobben er viktigere enn barna sine?

Skrevet

Ikke glem at vi i Norge er ekstremt bortskjemte med permisjonen vår. I de aller fleste land vi kan sammenlignes med utenfor skandinavia er det helt vanlig å være i jobb igjen så tidlig.

Vi er kjempeheldige som har mulighet til å være hjemme, men det betyr ikke at de som gjør det annerledes er dårligere enn oss. Tone skal nok ikke legge igjen babyen sin hjemme hele dagen mens hun jobber fulle dager, men uansett er det strengt tatt ikke vår sak.

Anonymous poster hash: 1e0fc...1a1

Skrevet

Ikke glem at vi i Norge er ekstremt bortskjemte med permisjonen vår. I de aller fleste land vi kan sammenlignes med utenfor skandinavia er det helt vanlig å være i jobb igjen så tidlig.

Vi er kjempeheldige som har mulighet til å være hjemme, men det betyr ikke at de som gjør det annerledes er dårligere enn oss. Tone skal nok ikke legge igjen babyen sin hjemme hele dagen mens hun jobber fulle dager, men uansett er det strengt tatt ikke vår sak.

Tullprat. I Sverige er permisjonen 1,5 år. Det er DET som er bevist naturlig og bra for barna. Hvorfor skal vi ødelegge ungene våre?

Skrevet

Tullprat. I Sverige er permisjonen 1,5 år. Det er DET som er bevist naturlig og bra for barna. Hvorfor skal vi ødelegge ungene våre?

Sverige har 16 mnd permisjon, hvorav 2 mnd er forbeholdt fedrene. Tre av månedene er med svært lav utbetaling.

Men seriøst... ØDELEGGE barna våre? Ser du mange ødelagte barn rundt om?

Skrevet

16 mnd i Sverige.

Anonymous poster hash: 6a97e...166

Skrevet

Sverige har 16 mnd permisjon, hvorav 2 mnd er forbeholdt fedrene. Tre av månedene er med svært lav utbetaling.

Men seriøst... ØDELEGGE barna våre? Ser du mange ødelagte barn rundt om?

Forresten har norske foreldre lov til å ta ut flere år med ulønna perm når vi har barn, så det er virkelig ikke synd på oss!

Skrevet

Vet ikke når du er født, men for mange av oss som var født på 70-tallet var det vanlig at vi ble levert i barnehagen eller dagmamma fra 3 måneders alder. Tør å påstå at både jeg og andre i dnne aldersgruppen er ødelagt

Anonymous poster hash: 61f97...ecc

Skrevet

De som velger å ha så lang permisjon i Sverige har veldig lav utbetaling hver måned, du kan gjøre akkurat det samme i Norge om du tar litt ulønnet permisjon til slutt og har spart penger hver måned så du hele tiden har like lite å leve for som i Sverige...

Anonymous poster hash: 4dfa4...012

Skrevet

Så kort tid etter fødsel hadde jeg mer enn nok med babyen og meg selv, aldri i verden om jeg hadde begynt å jobbe igjen så raskt.

Anonymous poster hash: 4f34b...4d6
Skrevet

Jeg skjønner rett og slett ikke hvordan hun klarer det. Da babyen min var 4 uker var jeg helt oppslukt i den lille. Men, men. Hver sine prioriteringer.

Anonymous poster hash: 11307...18b

Skrevet

Jeg var tilbake i jobb 7 uker etter fødsel. Med pumping, ammefri og pappa som kom med ungen i lunsjen fikk jeg likevel fullamma til 6 måneder. Selvfølgelig var det tøft å gjøre det sånn, men det gikk greit. Pappaen gjorde en strålende jobb hjemme :)

Anonymous poster hash: b48a1...df1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...