Anonym bruker Skrevet 19. mai 2014 #1 Skrevet 19. mai 2014 Og hun er bare 19 mnd. De begynte nylig med å hjelpe til med henting i barnehage. Det er ca 45 min kjøring. Oppdaget igår at de bruker forovervendt sete!!! Har bedt samboern min si noe. Og at vi eventuelt heller vil betale for et nytt sete s kan være bakovervendt. Er jeg hysterisk?? Er vel altfor tidig å ha de i forovervendt sete nå? Blir nesten irritert...sukk! Anonymous poster hash: 7c569...0a3
Kyllingbein Skrevet 19. mai 2014 #2 Skrevet 19. mai 2014 Kjøp et sete som er bakovervendt å be dem bruke det? Ikke sikkert dem er klar over at det er det som er tryggest/mest vanlig nå? Det er vi foreldre som har hovedansvaret for riktig sikring synes jeg..
Puserjenta Skrevet 19. mai 2014 #3 Skrevet 19. mai 2014 Du er ikke hysterisk og jeg er helt enig med deg. Jeg hadde kjøpt nytt setet til de
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2014 #4 Skrevet 19. mai 2014 Mine svigerforeldre får ikke kjøre våre barn før de sitter i beltestol. De har et 14 år gammelt, forovervent sete som de mener er mer enn bra nok. Vi må bare vite at da vi var små, ble vognbagen bare satt i baksetet, ikke alltid med nett over en gang. Anonymous poster hash: 50ec9...fe0
Appelsinpiken Skrevet 19. mai 2014 #5 Skrevet 19. mai 2014 Nei, du er ikke hysterisk. Ingen får sette mine barn i et sete jg ikke har godkjent. Men har du ikke sjekket hva slags sete de har dør de begynte å hente da?
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2014 #6 Skrevet 19. mai 2014 Hun har lov å sitte framovervendt i den alderen. Men, det er jo ikke det som er anbefalt. Ville kjøpt sete selv og bedt de bruke det, seter i den vektklassen er jo ganske dyre så det er kanskje ikke bare, bare for besteforeldre å kjøpe? Det er vel ikke bestestol hun sitter i forresten? Anonymous poster hash: 941d1...275
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2014 #7 Skrevet 19. mai 2014 Min gutt på 22 mnd sitter i ett slikt sete. Ingen krise. Anonymous poster hash: 3eae7...82b
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2014 #8 Skrevet 19. mai 2014 Hahaha, DIB-hysteri. Går fint. Men nå er det jo du som bestemmer over dine barn, så du har helt lov til å kreve annet sete (selv om jeg mener det er hysteri er det jo ikke akkurat skadelig å sikre enda bedre). Du bestemmer! Anonymous poster hash: b3585...fcd
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2014 #9 Skrevet 19. mai 2014 Kjøp nytt sete!!! Anonymous poster hash: 99821...a1c
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2014 #10 Skrevet 19. mai 2014 Herregud for ett hysteri. Her snudde vi begge barna når de var 1 år. Hva blir det neste? Gå med hjelm og full beskyttelse i barnehagen? Anonymous poster hash: 257b3...ec4
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2014 #11 Skrevet 19. mai 2014 Anbefalt, men ingen lov! De holder seg til et godkjent sete så siden dette er deres problem så kjøper dere nytt. Et lite problem løst på null komma niks og uten drama. Anonymous poster hash: 97398...50a
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2014 #12 Skrevet 19. mai 2014 Dere som sier det er hysterisk: LES dere opp! D: Anonymous poster hash: f7d78...de1
Elsker livet Skrevet 19. mai 2014 #13 Skrevet 19. mai 2014 Jeg hadde skaffet bakovervendt sete. Jeg mener det er oss som foreldre som er ansvarlige i å lære opp besteforeldre og passe på at de har riktig utstyr i bruk. Ikke hysterisk i det hele tatt, bare fornuftig og riktig.
SuperFries Skrevet 19. mai 2014 #14 Skrevet 19. mai 2014 Krise er der ikke, men jeg kan forstå at du ikke liker det. Hvis du vil at de skal ha bakovervendt, så får du kjøpe det selv.
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2014 #15 Skrevet 19. mai 2014 Vi har kjøpt utstyr som besteforeldre bruker til våre barn. Som min far så fint sa det: det er veldig store forandringer fra da jeg var liten, så sånt måtte vi ordne. Han er forøvrig veldig opptatt av sikkerhet i bil og vil ha gode seter til barna. Og sørger alltid for at de sitter skikkelig fastspent i bilen. ( ikke alle drar til selene, har sett andre besteforeldre ha dem ganske løse) Anonymous poster hash: 2f505...b6a
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2014 #16 Skrevet 19. mai 2014 Jeg har sagt klart ifra at dersom noen av besteforeldrene skal ha noen av min barn med i bilen skal de sitte bakovervendt. De får da selvfølgelig med våre seter og vi har tilbudt oss å kjøpe seter til dem. Jeg synes ikke du er hysterisk! Anonymous poster hash: 88a0e...4d4
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2014 #17 Skrevet 19. mai 2014 Takk for svar. Og dere som sier "da får dere kjøpe et nytt, ikke dems ansvar osv" Jeg sier jo det.. At vi eventuelt betaler for et nytt .. Men var bare redd for at de skulle ta seg nær av det og at de følte jeg ikke stolte på dem. Men kommer nok til å gå til innkjøp av det ja.. Og du som lurte: nei visste ikke akkurat hvilket sete det var. Bare at det var en godkjent bilstol i den vektklassen. Anonymous poster hash: 7c569...0a3
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2014 #18 Skrevet 19. mai 2014 Samme, men med en litt annen vri skjedde her. Svigers kontaktet gubben her om dagen. De hadde fått et barnesete med isofix som de ville gi til oss. Vi ble jo bare kjempeglade! Så snilt av dem å gi det til oss Vi kjørte lang vei for å møte dem. Og da vi kom frem omsider viser det seg at barnesetet er forovervendt. Hadde ikke samvittighet til å si noe da. Men det kommer jo ikke på tale at vi bruker dette.. guttungen er 16 mnd. Men vi kommer til å bruke det senere da Anonymous poster hash: 90500...c95
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2014 #19 Skrevet 19. mai 2014 Mine barn har sittet forovervendt fra de var ca 1 1/2 år, setene har selvfølgelig vært godkjent. Anonymous poster hash: 6ca74...8dc
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2014 #20 Skrevet 19. mai 2014 Ja DIB hysteri. Minner meg om mora til han med hjelmen i Jul i svingen. Anything can happen! Men om du føler deg utrygg kan du jo kjøpe et sete til dem. Men spør du her inne så er det veldig hysteri omkring det meste Anonymous poster hash: 46ec7...ecd
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2014 #21 Skrevet 20. mai 2014 Alle dere som roper om at dette er hysteri og at "alt gikk bra før også" Vet dere dette? I 1970 mistet ca 100 barn livet i trafikken, i 2013 var det bare 5 barn under 16 år som omkom. Tror dere dette er tilfeldig? Det virker som om dere tror det er basert på flaks mer enn på fakta. Anonymous poster hash: 2d364...5b2
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2014 #22 Skrevet 20. mai 2014 Her er det barnefar som ikke "gidder" å kjøpe bakovervendt til vårt barn. I bilen min har jeg, men han har ikke i hans. Han får faktisk ikke lov til å kjøre han i hans bil. Enkelt og greit. Hysteri sier dere? Nei, jeg er en av mange som har lest meg opp og tar ingen sjanser. Barnet mitt er altfor dyrbart til det. Det var mange som lo da sykkelhjelmer ble innført også. Noen her som tillater at femåringen sykler uten? Neppe! Kall det hysteri dere som vil, men jeg sikrer barnet mitt der det anbefales. Anonymous poster hash: 594d3...66d
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2014 #23 Skrevet 20. mai 2014 Jeg synes ikke det er hysterisk av deg, om du føler deg utrygg på setet. Nå vet ikke jeg hva slags sete det er snakk om, men hadde barnet mitt blitt plassert i et fremovervendt sete som var kommet godt ut i tester, ville jeg ikke krevd nytt sete, og jeg ville følt meg trygg, til tross for at det ikke er anbefalt. Hadde det derimot vært et sete som ikke var blitt testet/kommet dårlig ut i test, ville jeg byttet, og da ville jeg kjøpt bakovervendt, fordi stolen likevel skulle skiftes ut. Bakovervendt er absolutt det jeg ville valgt, men fremovervendte seter kommer også godt ut i test. Og for den av dere som sier man skal ha hjelm og full beskyttelse i barnehagen; Sammenligner du faktisk en bilulykke med en falle/løpe/gå/sykkel ulykke? Klart det kan få følger det også, men den sammenligningen er ren idioti (eller uvitenhet?). Anonymous poster hash: 2b91c...6fd
Cruella De Vil Skrevet 20. mai 2014 #24 Skrevet 20. mai 2014 Nei, jeg synes ikke du er hysterisk. Fint at dere vil kjøpe nytt sete som de kan bruke i bilen sin. Prøv å ta det opp på en pen måte så de ikke blir fornærmet, og si at de kan bruke det setet de har kjøpt senere, så det ikke er noe galt med det spesifikt, bare at dere synes det var litt tidlig å snu barnet.
Turtelduen Skrevet 20. mai 2014 #25 Skrevet 20. mai 2014 Dere som kaller dette DIB hysteri: dere minne meg om svogeren min som mente at å kjøre mye fortere enn fartsgrense er helt ok på de nye veiene og det er viktigere å komme frem til en jobb hvor en betaler skatt enn å ta hensyn på veiene. Vi er jo sikra med skille til motgående biler... Bruk hue. Mange dumme sjåfører der ute. Jeg velger å beskytte barna mine, for jeg kan ikke omvende dumme bilførere...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå