Gå til innhold

Det verste/kleineste du har vært med på i bryllup?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tre brødre giftet seg med noen års mellomrom. Samme kirke, samme selskapslokale, samme gjester (stort sett), samme meny, samme toastmaster, samme servitører (stort sett), samme musikk etc.. I bryllup nr tre kom paret som giftet seg først sammen med sine nye partnere (som de hadde vært utro med i flere år før de giftet seg i det som var bryllup nr en vi var i.)

Håper dere hang med.

Anonymous poster hash: 70de6...edd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skjønner jo at jeg har vært i ganske rolige og pyntelige bryllup. Men jeg synes det er så utrolig teit det der med å begynne å slå skjeen på glasset for at brudeparet må opp og stå på stolene for å kysse.

I forrige bryllup var det hyppig klirring under middagen, og det ble ikke akkurat matro. Brudeparet måtte skynde seg å tygge og svelge maten de hadde i munnen, for å klatre opp på stolene. Så mange ganger at jeg syntes det var pinlig å se på rett og slett.

Helt enig. I et bryllup jeg var i, satt det en dame blant gjestene som syntes dette var utrolig gøy. Hun hamret og slo på glasset, brudeparet fikk vel ikke i seg noe mat tror jeg. Og jeg endte med dundrende hodepine av bråket.

(Jada, hun var jo ikke alene om det. Svært mange hengte seg på, men det var hun som dro det i gang.)

Skrevet

Og forresten, det med å stå i ring rundt brudeparet når de danser brudevalsen og så presse seg lenger og lenger inn på gulvet til alt er en eneste mølje. Kleint og klaustrofobisk på en gang.

Skrevet

Kom på en ting til. Var i et bryllup der alle gjestene måtte stå i sirkel og hver enkelt måtte gå inn i sirkelen, tenne et lys og fortelle hvor takknemlige vi var for at vi hadde fått komme.

Det var utrolig kleint!

Anonymous poster hash: 65504...d8c

Hjelp!! Den hadde jeg hatt enorme problemer med å fullføre!! Takk og lov at jeg aldri har vært i et slikt bryllup!

Skrevet

Det var veldig mange taler til middag, og alle nevnte noe trist som hadde skjedd i familien(fint at det ble nevnt, men det dominerte på en måte denne delen av bryllupet ), og alle snakket om hvor fantastiske brudeparet var (de er virkelig hyggelige, altså, men det ble litt mye)

I et bryllup talte brudgommens far og sa han nesten hadde vært bekymret for at sønnen hadde vært homo.

Anonymous poster hash: cdb2b...64f

Skrevet

når fetteren min gifta seg med exen sin for ca 10 år siden kom vi til bryllups fest etter kirka & de hadde ikke ordna med noe! ingen pynt, ingen bor var dekt ingen ting. gjestene måtte hjelpe til før vi kunne sette oss & spise osv.. jeg avr brudepike for dem & de hadde ikke ordna med noe til meg ikke valgt noe kjole eller git meg noe form for info om hva de ville jeg skulle ha på meg eller gjøre med året osv. vi var 4 brudepiker i samme alder & hu ene som var kusine til bruden hadde rød ball kjole :o jeg å mine kusiner hadde kjøpt blå kjoler men de fantes ikke like & vi så litt rare ut der vi sto.. brudgommens sønn på 3 skreik seg gjennom hele vielsen & ville til pappa stakkar han var livredd for musikken & løp sin vei ut kirke døra & ut på veien like ved. heldigvis fik bestemor fart på seg & fikk tak i han før det kom noen biler. hele dagen var et eneste kaos & sån i etter på klokskapens navn forundrer det meg ikke :P de to var virkelig skapt for hverandre! like glemske & distre begge to & det hjalp jo ikke at de fikk 4 jenter med litt over et år mellem hver + han fetteren min hadde fra før av.. de kommer alltid foresent til familie greier & både jeg & broren min fikk komfirmasjons gave kjøpt på bensinstasjonen med "kort" skrevet på plast posen den kom i :P

Anonymous poster hash: 96bf6...8bc

Hahaha, guri som jeg måtte le her! Inviter de en time tidligere enn de skal komme, så er de der tidsnok;)

Artig par må jeg si!

Anonymous poster hash: 523e3...44c

Skrevet

Nå skal ikke jeg i det bryllupet, men tror lista er laaang over kleint ting som vil skje i en viss fotballspillers tredje "kongelige" bryllup denne måneden....

Anonymous poster hash: 9e0c2...50a

Skrevet

Noen ville kanskje si at vårt bryllup var pinlig ettersom organismen var en time forsinket og bryllupskaker ble tatt av vinden.

Personlig synes jeg det var lite hyggelig der det var to ulike menyer. Det var en flott 5 rettens med fine viner til hovedbordet og en meget enkel 3 rettens med pappviner til resten. Toastmasteren presenterte menyen på hovedbordet og han som takket fo maten skrøt uhemmet av hvor godt det var. Ingen nevnte at flertallet av gjestene fikk noe helt annet.

Anonymous poster hash: 966ef...715

Skrevet

Må ha vært da faren til bruden sier i sin tale til brudeparet at xx (brudgommen) ikke var farens ønske for sin datter og at han var skuffet da han fikk vite de skulle gifte seg. Men han var glad det ordnet seg til slutt!

Var også i et bryllup en gang hvor en av gjestene ble så DRITA at da mannen hennes reiste seg opp for å holde tale for brudeparet, satt hun og svarte på alt han sa, for hun trodde han snakket til henne! Syntes synd på henne altså, for det var første gang hun hadde drukket etter å januar en lang sykdomsperiode :(

Anonymous poster hash: 32e6d...91a

Skrevet

Noen ville kanskje si at vårt bryllup var pinlig ettersom organismen var en time forsinket og bryllupskaker ble tatt av vinden.

Personlig synes jeg det var lite hyggelig der det var to ulike menyer. Det var en flott 5 rettens med fine viner til hovedbordet og en meget enkel 3 rettens med pappviner til resten. Toastmasteren presenterte menyen på hovedbordet og han som takket fo maten skrøt uhemmet av hvor godt det var. Ingen nevnte at flertallet av gjestene fikk noe helt annet.

Anonymous poster hash: 966ef...715

Det må være noe av det særeste jeg noen gang har hørt.hvor smålig

Skrevet

Må si sånn generelt hater jeg sånn tvungen sosialisering.hvor de bryter opp par for og sette de sammen du ikke aner hvem er.jeg blir veldig stille med bare ukjente rundt meg,ikke drikker jeg heler.

Skrevet

Kom på en ting til. Var i et bryllup der alle gjestene måtte stå i sirkel og hver enkelt måtte gå inn i sirkelen, tenne et lys og fortelle hvor takknemlige vi var for at vi hadde fått komme.

Det var utrolig kleint!

Husker ei her på forumet for et par år siden fortalte at hun og mannen hadde hatt det sånn i sitt bryllup. Hun syntes selv det var dødsromantisk, og hevdet hardnakket at alle gjestene også syntes det. Hehehe. Var sikkert samme dama.

Anonymous poster hash: 7ad6b...674

Skrevet

Et bryllup der brudgommen takket foreldrene til bruden for at de hadde oppdratt henne så godt, og at han skulle prøve å gjøre en like god jobb.. :P virket som om han trodde han tok over oppdragerrollen for bruden!

Et bryllup der bruden og brudgommen var drita da de gikk ned midtgangen, hele bryllupet var en gedigen fyllefest og brudgommens mor låste seg inn på do og grein. Brudgommen endte med et gedigent kutt i panna, og bruden lå døddrukken på en dofa. I tillegg var deres tre små barn der uten barnevakt... :P

Anonymous poster hash: 0e399...a53

Skrevet

Vi var i et bryllup der toastmaster kommenterte at brudeparets lille jente liknet veldig på si bestefar, altså brudens far. "Ja, man kan jo lure på hvem som egentlig er faren der…." sa han. Stille i salen. Piiiinlig. Tror budens far holdt på å sette maten i halsen.

Anonymous poster hash: a585a...780
Skrevet

Det var utrolig kleint!

Husker ei her på forumet for et par år siden fortalte at hun og mannen hadde hatt det sånn i sitt bryllup. Hun syntes selv det var dødsromantisk, og hevdet hardnakket at alle gjestene også syntes det. Hehehe. Var sikkert samme dama.

Haha :D Kanskje det? :P

Skrevet

når fetteren min gifta seg med exen sin for ca 10 år siden kom vi til bryllups fest etter kirka & de hadde ikke ordna med noe! ingen pynt, ingen bor var dekt ingen ting. gjestene måtte hjelpe til før vi kunne sette oss & spise osv.. jeg avr brudepike for dem & de hadde ikke ordna med noe til meg ikke valgt noe kjole eller git meg noe form for info om hva de ville jeg skulle ha på meg eller gjøre med året osv. vi var 4 brudepiker i samme alder & hu ene som var kusine til bruden hadde rød ball kjole :o jeg å mine kusiner hadde kjøpt blå kjoler men de fantes ikke like & vi så litt rare ut der vi sto.. brudgommens sønn på 3 skreik seg gjennom hele vielsen & ville til pappa stakkar han var livredd for musikken & løp sin vei ut kirke døra & ut på veien like ved. heldigvis fik bestemor fart på seg & fikk tak i han før det kom noen biler. hele dagen var et eneste kaos & sån i etter på klokskapens navn forundrer det meg ikke :P de to var virkelig skapt for hverandre! like glemske & distre begge to & det hjalp jo ikke at de fikk 4 jenter med litt over et år mellem hver + han fetteren min hadde fra før av.. de kommer alltid foresent til familie greier & både jeg & broren min fikk komfirmasjons gave kjøpt på bensinstasjonen med "kort" skrevet på plast posen den kom i :P

Hahaha, guri som jeg måtte le her! Inviter de en time tidligere enn de skal komme, så er de der tidsnok;)

Artig par må jeg si!

Anonymous poster hash: 523e3...44c

Det måtte vi gjøre med tanta mi. Hun var hele tiden en til to timer for sen til alt :P Gikk heldigvis over

Anonymous poster hash: 57d76...935

Skrevet

Moro tråd..

Er jo vanlig med noen sanger i kirken.. Verre er det når ingen... Ikke engang presten, med mikrofonen synger... Bare melodi..

Eller brudens mor, som nektet å ta bilder med brudeparet fordi bruden hadde tatt av seg sløret..

Høylytt diskusjon, brud som var på gråten..

Eller når det ikke kom sjokoladekake på bordet, og ikke mindre enn fire gjester diskré spørr bruden om det er glemt en kake..

Onkel på brudgommens side, som blir overstadig beruset og blir kastet ut av toastmasteren, etter å snøvlende ha sagt han skal tisse i hjørnet..

Jupp, mitt bryllup...

Anonymous poster hash: 180e5...8da

Gjest Syltebærtyttetøy
Skrevet

Mitt eget! Helt klart.. Vi giftet oss nok som en siste krampetrekning for å få det til å bli bedre :P

Min far og stemor ble dritings før middagen, det i seg selv er pinlig, min søster ble også fin i farta utover kvelden, og begynte å strippe for hele svigerfamilien!

Min (eks)mann og jeg ble aldri sett sammen, bortsett fra middagen og bryllupsvalsen, vi sto i hver vår ende av rommet og snakket med venner :P

Bryllupsvalsen var ikke øvd på, vi hadde aldri danset sammen før, og han tråkket bare på sleper mitt hele dansen.

Vi var gift under ett år..heia kjærleiken! :P

Skrevet

Ha-ha, ikke dekt bord?? Er det mulig?? Må bare le....;-)

Fantastisk tråd!!!

Skrevet

Min verste opplevelse var da brudgommens far holdt tale hvor hovedsaken var hvilken skuffelse sønnen hadde vært for han og hvor mye mer vellykket den eldste sønnen var. Dette ble ispedd historier hvor brudgommen hadde mislykkes og i tillegg ble det gjort et poeng av at han hadde angst.

Det er mulig det var et forsøk på å være slagferdig og ironisk, men siden alle kjente til farens tyranniske oppførsel i heimen ble det bare veldig pinlig og trist.

Både brud og brudgom var på gråten, brudgommens mor såg ut som hun ville grave seg ned og absolutt ingen av gjestene dro på smilebåndet under hele talen og da han var ferdig ble det en pinlig stillhet i sikkert 10 minutt.

Idioten takket for oppmerksomheten og satte seg fornøyd ned og fortsatte å spise som om ingenting hadde skjedd. Jeg tror faktisk ikke han merket seg mangelen på respons i sin selvgodhet.

Anonymous poster hash: 8ab04...490

Skrevet

Fantastisk tråd!!!

ja bruden hadde bare fortalt sin søster på 14 hvordan hu ville ha det & dratt på ferie med vennindene sine & sikkert regna med at allt var ordna når hu ko hjem brun & utvildt dagen før bryllupet sitt. søstra hadde naturligvis ikke skjøndt at det liksom var hu som skulle ordne allt (ifølge bruden) & ikke gjordt en dritt. 

Skrevet

Fantastisk tråd!!!

ja bruden hadde bare fortalt sin søster på 14 hvordan hu ville ha det & dratt på ferie med vennindene sine & sikkert regna med at allt var ordna når hu ko hjem brun & utvildt dagen før bryllupet sitt. søstra hadde naturligvis ikke skjøndt at det liksom var hu som skulle ordne allt (ifølge bruden) & ikke gjordt en dritt. 

Og brudgommen? Var han også på ferie?

Skrevet

Det var utrolig kleint!

Det husker jeg også. Synes ikke det var "hehehe", syntes skikkelig synd på dama. Hun svarte på en tråd om fine opplevelser i bryllup. For henne hadde det vært en veldig fin del av hennes bryllup. Det var forloveren som ordnet det, selv visste hun ikke om det på forhånd. Det var forresten ingen som hadde sagt noe, de satte bare ned lys. Hun skrev at det var et fantastisk minne for henne, og hun ble druknet i kommentarer om hvor latterlig, kleint, billig, flaut osv det var, og at alle gjestene sikkert hadde ledd seg i hjel bak ryggen hennes. Det var en utrolig stygg mobbeepisode, som sikkert ødela en stakkars dames minne om noe fint i sitt eget bryllup.

Anonymous poster hash: 0ded4...47e

Skrevet

Jeg var i ett bryllup hvor brudgommens tale til bruden var mer brudgommens tale til sine venner. Han holdt på i 15min å snakket Om hvor fantastisk støtte vennenne hans hadde vært gjennom livet og unnet bruden en setning..

Anonymous poster hash: a91be...b0c

Skrevet

Mitt første bryllup (ja, er gift for andre gang) hadde flere kleine episoder. En av dem var da eksen skulle holde tale til meg, og helt uventet begynte å grine. Han var en slik fyr som ALDRI grein, så det var litt sjokk for meg. Tror egentlig ikke det var fordi han snakket til meg han ble rørt, men fordi han nevnte familien sin, som han var mer enn normalt tett knyttet til (ja, familiebånd er flott, men det går en grense. Nok om det her). I alle fall: Han ble tykk i stemmen og slet med å få fram ordene. Det er jo helt greit, og de fleste synes vel til og med det er fint å se brudgommen rørt i et bryllup. I stedet for å ta tiden til hjelp, slik folk gjerne gjør, begynte han å lage "lølølø"-lyder med tunga og riste på hodet som en ape. Vanskelig å forklare, men det så veldig, veldig rart ut, og var utrolig flaut. Det han sa til meg var omtrent ordrett: "Det er ikke mange som finner seg en så pen dame, og en som er så flink til å lage mat". Der var mine kvaliteter nevnt, ja. 

Anonymous poster hash: 0ded4...47e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...