Gå til innhold

Omgangssyke!


Anbefalte innlegg

Skrevet

Det var til hun over deg.

 

Anonymous poster hash: 5c89a...dbf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man skal aldri stoppe å gi mat/drikke selv om barnet spyr.

 

Anonymous poster hash: f06dc...b94

Skrevet

Skremmende å se hvor uvitende du er.

 

Anonymous poster hash: 5c89a...dbf

Takk det samme... av alle venner, slektninger, kollegaer, bhg og skolevenner og alle barn det er totalt. Så har jeg hørt om 1 barn som har dratt på legevakta pga omgangssyke. De ble sendt hjem. Denne ungen er på legevakta "annenhver mnd" for foreldrene synes han drikker så lite og er alltid redd for dehydrering. De fikk ikke beskjed om å gi drikke hvert 5 minutt. Stakars barn som blir utsatt for det. Jeg hadde ofte omgangssyke og det hadde vært ett rent h... om de skulle tvingt i meg noe hvert 5 minutt og ikke latt meg sove.

 

Anonymous poster hash: 77edb...9fd

Skrevet

Jeg tror man må se ann litt. Da min eldste var 2 år fikk han kraftig omgangssyke. Begynte å spy på ettermiddagen, og han spydde og spydde. Han lå på sofaen og jeg satt og passet på for å ta i mot det som kom, og det kom hyppig. Jeg ga drikke på teskje igjen og igjen. Ungen spydde. Bestemte meg kl. 6 om mårranfor å la drikke være å sove litt. Da stoppet spyinga. Og etter noen timer med søvn gikk det fint med drikke. Så i det tilfellet provoserte den konstante drikkinga fram spy.

 

Men, det er helt klart viktig å drikke ved omgangssyken.

Skrevet

 

 

 

Har du hørt om forebyggende behandling ??? Jeg VET hva jeg snakker om i motsettning til deg, jeg jobber på barneavdeling på sykehuset og har mange unge pasienter nettopp pga dette, hvor foreldrene har misforstått og ikke gitt drikke.Anonymous poster hash: 5c89a...dbf

Ikke betryggende å høre at du jobber på barneavd på sykehus for å si det sånn... uff...Anonymous poster hash: 77edb...9fd
Du er jo helt på tur, det er jo kun deg som er så bestemtvpå dette med drikke Anonymous poster hash: f8408...9db

Hvem vekker barna hvert 5 min for å gi drikke hvis de ikke begynner vise tegn på dehydrering? Det er jo ren plaging. Det beste er jo om de kan få ro, sove mellom slagene og ikke terge magen mer enn nødvendig. Hysteri! De som er babyer er mer utsatt men var det ikke snakk om 2.5 år her?

 

Anonymous poster hash: 77edb...9fd

 

Huff, nå er det på tide å gi seg. Ikke kom med masse råd som er helt bak mål.

 

Anonymous poster hash: 5f3fa...844

Skrevet (endret)

 

 

 

Og det er bare tull og ikke gi små barn ingen drikke på 12 timer! De små blir fort dehydrert og skal tilbys drikke når de kaster opp! Ofte og lite er trikset

Ja hvis en vil at de skam fortsette å spy og ha det jævlig så kjør på. Mine barn har hatt det mange ganger. Og de spyr aldri så lenge. Får de drikke så spyr de lenger. Slik var jeg og. De blir ikke dehydrert så fort. Fortere om de også har diare såklart. Og for guds skyld. Må dere gi drikke så ikke gi vann da. Det er jo brekkmiddel omtrent når man er syk. Doven lunka cola er tingen.Anonymous poster hash: 77edb...9fd

Cola er ikke spesielt gunstig altså. Masse sukker, men det er det eneste. 

 

Rist farris så du slipper kullsyre og ha i eplejuice. Gjerne litt lunken.

Omg. Sukker er ikke gift altså. Når man har spysyke er cola gull. Farris og eplejuice smaker jo helt fælt. Gud forby om barna skulle få i seg sukker...

 

Anonymous poster hash: 77edb...9fd

 

.....det var virkelig ikke det som var poenget heller. Jeg har ikke sukkerhysteri. Unger som er syke skal ha kalorier, og da er ikke sukker så dumt.  

 

Det er sukker i eplejuice også. I et glass cola er det egentlig for mye konsentrert sukker for en så liten kropp som har omgangssyke. Om man tynner cola ut litt er det bedre, men i tillegg er det bra med elektrolyttene man får i farris. Den optimale blandingen for kroppen er altså lunken eplejuice+utristet farris. Det er ikke tull. Og hvordan det smaker kommer i 2. rekke om man har heftig omgangssyke. Det er ikke smaken som gjør at man spyr. MEN SELVSAGT - om ungen klarer å drikke en halvliter cola så er det bra, om ungen ikke klarer å drikke cola så mater man med skje. Og da heller farrisblanding om man har det! 

 

 Og selvsagt trenger man ikke mate hvert 5. minutt om ungen sover og IKKE spyr. Men om ungen knapt får sove mellom slagene, så må man faktisk det. Og man skal være veldig obs på om barnet har hatt oppkast og ikke har fått i seg drikke på lang tid, og SÅ sovner veldig tungt. 

 

Dette er helt normale medisinske råd som jeg trodde de fleste oppegående foreldre kjente til, det er litt skremmende at du totalt avviser det. 

Endret av hol(L)y COW
Skrevet

Men trodde cola var neinei når det er snakk om diare.

Jenta mi har kastet opp i over 24 timer nå, hyppig først, men så var det rolig fra halv 6 til 8. Også begynte det igjen for fullt!

Har gitt en teskje eller to med vann i ny og ned. Men da kaster hun opp igjen.

Virker ikke som hun er dehydrert. Men han sett på nett at man skal ringe lege om de kaster opp i mer enn 24 timer.

Ringte inatt, og da sa de at jeg skulle se det ann.

Hvor lenge skal jeg liksom se det ann da?

Hun har litt feber, og det er det.

Hi

 

Anonymous poster hash: 6dbaa...2bf

Skrevet

Jeg vil bare komme med et innspill som er litt på sidelinjen og det er det at sprit vanligvis ikke hjelper mot spysyke. Oftest kommer spysyke av virus og ikke bakterier og da hjelper ikke antibac, kun såpe og vann.

Skrevet

Bruker såpe og vann, og avslutter med antibac.

Skrevet

http://www.forskning.no/artikler/2012/januar/309782

 

"- Siden nyere forskning viser at alkoholbasert desinfeksjon ikke er så effektivt overfor norovirus, anbefaler Folkehelseinstituttet å vaske hendene med såpe og rennende vann. Mekanisk rengjøring med såpe og vann er spesielt viktig for å fjerne norovirus."

 

Ja, jeg kjeder meg hjemme alene ;)

Skrevet

Mine to har nettopp hatt omgangssyke, legevakten sa til meg ( ja jeg ringte for og få råd om veske og mat-inntak) gi barna saft ( gjerne sterk) cola ( pga sukker) eplemost og Farris ( pga av sukker  og mineraler) saftis ol, VANN er ikke bra for VANN er brakkingsmiddel nr1. Mat trenger de ikke så mye av de overlever uten.

Skrevet

 

 

 

 

Og det er bare tull og ikke gi små barn ingen drikke på 12 timer! De små blir fort dehydrert og skal tilbys drikke når de kaster opp! Ofte og lite er trikset

 

Ja hvis en vil at de skam fortsette å spy og ha det jævlig så kjør på. Mine barn har hatt det mange ganger. Og de spyr aldri så lenge. Får de drikke så spyr de lenger. Slik var jeg og. De blir ikke dehydrert så fort. Fortere om de også har diare såklart. Og for guds skyld. Må dere gi drikke så ikke gi vann da. Det er jo brekkmiddel omtrent når man er syk. Doven lunka cola er tingen.Anonymous poster hash: 77edb...9fd

Cola er ikke spesielt gunstig altså. Masse sukker, men det er det eneste. 

 

Rist farris så du slipper kullsyre og ha i eplejuice. Gjerne litt lunken.

Omg. Sukker er ikke gift altså. Når man har spysyke er cola gull. Farris og eplejuice smaker jo helt fælt. Gud forby om barna skulle få i seg sukker...Anonymous poster hash: 77edb...9fd

.....det var virkelig ikke det som var poenget heller. Jeg har ikke sukkerhysteri. Unger som er syke skal ha kalorier, og da er ikke sukker så dumt.  

 

Det er sukker i eplejuice også. I et glass cola er det egentlig for mye konsentrert sukker for en så liten kropp som har omgangssyke. Om man tynner cola ut litt er det bedre, men i tillegg er det bra med elektrolyttene man får i farris. Den optimale blandingen for kroppen er altså lunken eplejuice+utristet farris. Det er ikke tull. Og hvordan det smaker kommer i 2. rekke om man har heftig omgangssyke. Det er ikke smaken som gjør at man spyr. MEN SELVSAGT - om ungen klarer å drikke en halvliter cola så er det bra, om ungen ikke klarer å drikke cola så mater man med skje. Og da heller farrisblanding om man har det! 

 

 Og selvsagt trenger man ikke mate hvert 5. minutt om ungen sover og IKKE spyr. Men om ungen knapt får sove mellom slagene, så må man faktisk det. Og man skal være veldig obs på om barnet har hatt oppkast og ikke har fått i seg drikke på lang tid, og SÅ sovner veldig tungt. 

 

Dette er helt normale medisinske råd som jeg trodde de fleste oppegående foreldre kjente til, det er litt skremmende at du totalt avviser det.

Hehe...ja rart vi lever gitt. Vi burde vært dehydrerte alle mann. Uff. Du gir altså barnet drikke om og om igjen selv om ungen spyr av det? For det er det en skal? Det er lov å bruke huet altså. Selv om en har barn.

 

Anonymous poster hash: 77edb...9fd

Skrevet

Mine to har nettopp hatt omgangssyke, legevakten sa til meg ( ja jeg ringte for og få råd om veske og mat-inntak) gi barna saft ( gjerne sterk) cola ( pga sukker) eplemost og Farris ( pga av sukker  og mineraler) saftis ol, VANN er ikke bra for VANN er brakkingsmiddel nr1. Mat trenger de ikke så mye av de overlever uten.

TAKK!! Ja vann må man virkelig ikke gi ved spying. Da spyr de mer. Vet jo det med meg selv og. Vann er brekkmiddel da.

 

Anonymous poster hash: 77edb...9fd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...