Anonym bruker Skrevet 16. mai 2014 #1 Skrevet 16. mai 2014 Typisk! Omgangssyke dagen før 17.mai! "Bunad" til over 500 kr henger klar.. Hun er 2 og et halvt år, så tviler på at den passer neste år.. Toppen av alt, hun slutter ikke å spy. Har prøvd alt. Lite vann, mye vann, mat, søtt og salt. Hun kaster opp hver 15-30 min.. Og jeg aner ikke hva jeg skal gjøre. Og jeg er alene med henne, så blir vel nattevåk på meg. Og er så klart livredd før at jeg skal kaste opp, dels fordi jeg hater å spy, men mest fordi jeg er redd hun skal kaste opp mens jeg kaster opp. Anonymous poster hash: 6dbaa...2bf
hol(L)y COW Skrevet 16. mai 2014 #2 Skrevet 16. mai 2014 (endret) Ikke gi mat så lenge det er så heftig. Men pass på at hun får i seg drikke. Det aller beste er om du blander farris og eplejuice så hun får i seg elektrolytter også. Gi med skje om du må. Bittesmå slurker. Dersom du ikke har det hjemme hadde jeg vurdert å betale en taxi for å kjøpe og levere på døra.... og kanskje en pakke med salt chips også? Sprit, sprit og sprit hender så kaaaaaaaanskje du slipper unna... Om hun er sånn passe oppegående imorga, så kler du henne i bunad, skrur på tven og har 17.mai i sofaen med teppe under in worst case. Koslig det, om hun bare har sluttet å spy såklart Endret 16. mai 2014 av hol(L)y COW
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2014 #3 Skrevet 16. mai 2014 Ikke gi mat og drikke mens hun spyr da gir det seg ikke. Blir ikke dehydrert på et døgn. Spyr hun mer enn 12 timer så gi bittesmå teskjeer med drikke. Anonymous poster hash: 77edb...9fd
.Lillemy. Skrevet 16. mai 2014 #4 Skrevet 16. mai 2014 Vi har akkurat vært gjennom det samme. Lite drikke ofte. Gjerne et psr slurker hvert 5 min. Man slutter ikke å kaste opp av det, men kroppen klarer å holde på litt av væsken man får i seg. Viktig at de små ikke blir dehydrert. Mat trenger du ikke tenke på. Men hvis hun har matlyst så er gjerne kjeks og salt chips greit og spise. God bedring :-)
.Lillemy. Skrevet 16. mai 2014 #5 Skrevet 16. mai 2014 Og det er bare tull og ikke gi små barn ingen drikke på 12 timer! De små blir fort dehydrert og skal tilbys drikke når de kaster opp! Ofte og lite er trikset
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2014 #6 Skrevet 16. mai 2014 Og det er bare tull og ikke gi små barn ingen drikke på 12 timer! De små blir fort dehydrert og skal tilbys drikke når de kaster opp! Ofte og lite er trikset Ja hvis en vil at de skam fortsette å spy og ha det jævlig så kjør på. Mine barn har hatt det mange ganger. Og de spyr aldri så lenge. Får de drikke så spyr de lenger. Slik var jeg og. De blir ikke dehydrert så fort. Fortere om de også har diare såklart. Og for guds skyld. Må dere gi drikke så ikke gi vann da. Det er jo brekkmiddel omtrent når man er syk. Doven lunka cola er tingen. Anonymous poster hash: 77edb...9fd
hol(L)y COW Skrevet 16. mai 2014 #7 Skrevet 16. mai 2014 Og det er bare tull og ikke gi små barn ingen drikke på 12 timer! De små blir fort dehydrert og skal tilbys drikke når de kaster opp! Ofte og lite er trikset Ja hvis en vil at de skam fortsette å spy og ha det jævlig så kjør på. Mine barn har hatt det mange ganger. Og de spyr aldri så lenge. Får de drikke så spyr de lenger. Slik var jeg og. De blir ikke dehydrert så fort. Fortere om de også har diare såklart. Og for guds skyld. Må dere gi drikke så ikke gi vann da. Det er jo brekkmiddel omtrent når man er syk. Doven lunka cola er tingen. Anonymous poster hash: 77edb...9fd Cola er ikke spesielt gunstig altså. Masse sukker, men det er det eneste. Rist farris så du slipper kullsyre og ha i eplejuice. Gjerne litt lunken.
.Lillemy. Skrevet 16. mai 2014 #8 Skrevet 16. mai 2014 Med barn under 3år skal man være forsiktig med å ikke gi drikke ved omgangssyke. Eldstemann her havnet på sykehus når han var 1år pga dehydrering av omgangssyken. 6 timer etter han begynte å kaste opp. Han ville ikke drikke noe og var innlagt i fire døgn før han ble bedre.
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2014 #9 Skrevet 16. mai 2014 Og det er bare tull og ikke gi små barn ingen drikke på 12 timer! De små blir fort dehydrert og skal tilbys drikke når de kaster opp! Ofte og lite er trikset Ja hvis en vil at de skam fortsette å spy og ha det jævlig så kjør på. Mine barn har hatt det mange ganger. Og de spyr aldri så lenge. Får de drikke så spyr de lenger. Slik var jeg og. De blir ikke dehydrert så fort. Fortere om de også har diare såklart. Og for guds skyld. Må dere gi drikke så ikke gi vann da. Det er jo brekkmiddel omtrent når man er syk. Doven lunka cola er tingen.Anonymous poster hash: 77edb...9fd Cola er ikke spesielt gunstig altså. Masse sukker, men det er det eneste. Rist farris så du slipper kullsyre og ha i eplejuice. Gjerne litt lunken. Omg. Sukker er ikke gift altså. Når man har spysyke er cola gull. Farris og eplejuice smaker jo helt fælt. Gud forby om barna skulle få i seg sukker... Anonymous poster hash: 77edb...9fd
.Lillemy. Skrevet 16. mai 2014 #10 Skrevet 16. mai 2014 Farris og eplejuice (rist ut kullsyren) er bra. Gjerne lunken drikke da iskald kan irritere magen ytterligere.
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2014 #11 Skrevet 16. mai 2014 Ikke gi mat og drikke mens hun spyr da gir det seg ikke. Blir ikke dehydrert på et døgn. Spyr hun mer enn 12 timer så gi bittesmå teskjeer med drikke. Anonymous poster hash: 77edb...9fd Du å ikke gi råd som er gale, og som i værste fall kan være farlige. Jeg jobber med 1 - 2 åringer i barnehage og vi har akkurat vært gjennom en heftig runde med omgangssyke. Den runden førte til at 3 av barna ble lagt inn på sykehus i flere dager på grunn av dehydreringen, alle 3 hadde vært syke under 24 timer. Anonymous poster hash: f8408...9db
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2014 #12 Skrevet 16. mai 2014 Ikke gi mat og drikke mens hun spyr da gir det seg ikke. Blir ikke dehydrert på et døgn. Spyr hun mer enn 12 timer så gi bittesmå teskjeer med drikke.Anonymous poster hash: 77edb...9fd Du å ikke gi råd som er gale, og som i værste fall kan være farlige.Jeg jobber med 1 - 2 åringer i barnehage og vi har akkurat vært gjennom en heftig runde med omgangssyke. Den runden førte til at 3 av barna ble lagt inn på sykehus i flere dager på grunn av dehydreringen, alle 3 hadde vært syke under 24 timer. Anonymous poster hash: f8408...9db For de blir ikke mer dehydrert av å framprovosere mer spying? Man ser jo faktisk på ungen om de er i fare for å bli dehydrert eller ikke. Er de ikke det så bør magen få fred til å komme seg. Målet for kroppen er jo å få tømt ut mageinnholdet... Anonymous poster hash: 77edb...9fd
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2014 #13 Skrevet 16. mai 2014 Ikke gi mat og drikke mens hun spyr da gir det seg ikke. Blir ikke dehydrert på et døgn. Spyr hun mer enn 12 timer så gi bittesmå teskjeer med drikke.Anonymous poster hash: 77edb...9fd Du å ikke gi råd som er gale, og som i værste fall kan være farlige.Jeg jobber med 1 - 2 åringer i barnehage og vi har akkurat vært gjennom en heftig runde med omgangssyke. Den runden førte til at 3 av barna ble lagt inn på sykehus i flere dager på grunn av dehydreringen, alle 3 hadde vært syke under 24 timer. Anonymous poster hash: f8408...9db Du er ikke troverdig. 3 på sykehus. Ja, særlig. Anonymous poster hash: 77edb...9fd
Gjest thricane Skrevet 16. mai 2014 #14 Skrevet 16. mai 2014 (endret) Usj da, god bedring til lille jenta. Så kjedelig. Ang dehydrering, det ser man jo fort mtp urin. Om de ikke tisser eller det er veldig mørkt. Du får også eget pulver med elektrolytter, var det gemin det het igjen? Står stille. Om du legger ut for eks spørsmål om det på Facebook, er det sikkert noen som har en pose liggende. Ellers er blandingen av farris og eplemost veldig god. Unngå melk. Cola er heller ikke noe særlig, inneholder blant annet koffein som kan gjøre det verre. Litt kokt vann med noen dråper sitron kan også være til hjelp. Endret 16. mai 2014 av thricane
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2014 #15 Skrevet 16. mai 2014 Takk takk for råd! det meste er prøvd, men skal prøve med sitron! Vi bor på bygda, så er ikke det letteste å få tak i hjelpemidler. Men vi har testa ut farris, og det virket ikke. Hi Anonymous poster hash: 6dbaa...2bf
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2014 #16 Skrevet 16. mai 2014 Takk takk for råd! det meste er prøvd, men skal prøve med sitron! Vi bor på bygda, så er ikke det letteste å få tak i hjelpemidler. Men vi har testa ut farris, og det virket ikke. HiAnonymous poster hash: 6dbaa...2bf Det er ikke noe som stopper spyinga. Det må gå sin gang. Prøv å la magen hvile evt litt drikke om gangen om du ser lite tissing osv. Teskje maks om gangen. Det gir seg snart. Lykke til! Anonymous poster hash: 77edb...9fd
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2014 #17 Skrevet 16. mai 2014 Tegn på dehydrering:Mørk urin, eller tørr bleie over tid. Gråt uten tårer, innsunkne øyne, tørre lepper og "melisdryss" på huden. Små barn blir fort dehydrerte og de SKAL tilbys 1 teskje drikke hvert 5 min, selv om de kaster kraftig opp. Saftis kan med fordel prøves. Alt av melkeprodukter skal ikke gis. Gem som noen her nevner er veldig bra. Kontrollert dehydrering er ikke farlig, da blir det en innleggelse for oppvesking pr.iv. God bedring til jenta di. Anonymous poster hash: 5c89a...dbf
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2014 #18 Skrevet 16. mai 2014 Tegn på dehydrering:Mørk urin, eller tørr bleie over tid. Gråt uten tårer, innsunkne øyne, tørre lepper og "melisdryss" på huden. Små barn blir fort dehydrerte og de SKAL tilbys 1 teskje drikke hvert 5 min, selv om de kaster kraftig opp. Saftis kan med fordel prøves. Alt av melkeprodukter skal ikke gis. Gem som noen her nevner er veldig bra. Kontrollert dehydrering er ikke farlig, da blir det en innleggelse for oppvesking pr.iv. God bedring til jenta di.Anonymous poster hash: 5c89a...dbf Nå må du søren meg rulle inn. Herregud. Det du sier er jo OM ungen er dehydrert. Man plager IKKE ungen hvert 5 minutt med vanlig omgangssyke uten diare som ikke har vart så lenge. Du er jo riv ruskende hysterisk! Anonymous poster hash: 77edb...9fd
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2014 #19 Skrevet 16. mai 2014 Har du hørt om forebyggende behandling ??? Jeg VET hva jeg snakker om i motsettning til deg, jeg jobber på barneavdeling på sykehuset og har mange unge pasienter nettopp pga dette, hvor foreldrene har misforstått og ikke gitt drikke. Anonymous poster hash: 5c89a...dbf
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2014 #20 Skrevet 16. mai 2014 Ikke gi mat og drikke mens hun spyr da gir det seg ikke. Blir ikke dehydrert på et døgn. Spyr hun mer enn 12 timer så gi bittesmå teskjeer med drikke.Anonymous poster hash: 77edb...9fd Du å ikke gi råd som er gale, og som i værste fall kan være farlige.Jeg jobber med 1 - 2 åringer i barnehage og vi har akkurat vært gjennom en heftig runde med omgangssyke. Den runden førte til at 3 av barna ble lagt inn på sykehus i flere dager på grunn av dehydreringen, alle 3 hadde vært syke under 24 timer. Anonymous poster hash: f8408...9db Du er ikke troverdig. 3 på sykehus. Ja, særlig. Anonymous poster hash: 77edb...9fd Hvorfor er ikke det troverdig, det er ikke så uvanlig Anonymous poster hash: f8408...9db
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2014 #21 Skrevet 16. mai 2014 Har du hørt om forebyggende behandling ??? Jeg VET hva jeg snakker om i motsettning til deg, jeg jobber på barneavdeling på sykehuset og har mange unge pasienter nettopp pga dette, hvor foreldrene har misforstått og ikke gitt drikke.Anonymous poster hash: 5c89a...dbf Ikke betryggende å høre at du jobber på barneavd på sykehus for å si det sånn... uff... Anonymous poster hash: 77edb...9fd
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2014 #22 Skrevet 16. mai 2014 Har du hørt om forebyggende behandling ??? Jeg VET hva jeg snakker om i motsettning til deg, jeg jobber på barneavdeling på sykehuset og har mange unge pasienter nettopp pga dette, hvor foreldrene har misforstått og ikke gitt drikke.Anonymous poster hash: 5c89a...dbf Ikke betryggende å høre at du jobber på barneavd på sykehus for å si det sånn... uff... Anonymous poster hash: 77edb...9fd Du er jo helt på tur, det er jo kun deg som er så bestemtvpå dette med drikke Anonymous poster hash: f8408...9db
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2014 #23 Skrevet 16. mai 2014 Har du hørt om forebyggende behandling ??? Jeg VET hva jeg snakker om i motsettning til deg, jeg jobber på barneavdeling på sykehuset og har mange unge pasienter nettopp pga dette, hvor foreldrene har misforstått og ikke gitt drikke.Anonymous poster hash: 5c89a...dbf Ikke betryggende å høre at du jobber på barneavd på sykehus for å si det sånn... uff...Anonymous poster hash: 77edb...9fd Du er jo helt på tur, det er jo kun deg som er så bestemtvpå dette med drikke Anonymous poster hash: f8408...9db Hvem vekker barna hvert 5 min for å gi drikke hvis de ikke begynner vise tegn på dehydrering? Det er jo ren plaging. Det beste er jo om de kan få ro, sove mellom slagene og ikke terge magen mer enn nødvendig. Hysteri! De som er babyer er mer utsatt men var det ikke snakk om 2.5 år her? Anonymous poster hash: 77edb...9fd
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2014 #24 Skrevet 16. mai 2014 Min på 2,5 ble innlagt pga dehydrering pga omgangssyken nå nylig. Da var rådet før vi ble innlagt væske hvert 5 min, selv i søvne. Måtte være veldig påpasselig. Anonymous poster hash: 491ea...f2f
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2014 #25 Skrevet 16. mai 2014 Skremmende å se hvor uvitende du er. Anonymous poster hash: 5c89a...dbf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå