Gå til innhold

Dette med å drikke alkohol foran barna

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ser ikke helt forskjellen på å ta seg 1 glass vin på 17.mai og hvilken som helst annen lørdag. Mannen min tar seg ofte en øl, jeg sjeldent. Jeg har ikke noe behov av å gjøre det i morra, men om jeg hadde gjort det. Hadde vel strengt

Syns egentlig det er greit at alkohol hører til i spesielle anledninger fremfor hver helg.

Anonymous poster hash: a0358...759

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mange som mener at det er viktig for at barna skal lære seg at en kan kose seg med alkohol uten å bli full. Men er det virkelig verdt det å lære barna deres at det IKKE går ann å kose seg uten alkohol?

Man må ikke ligge drita full i rennesteinene hver dag for å være alkoholiker. Vet om alkoholikere som min svigerfar som aldri drikker seg full alene eller sammen med familien, som skjøta jobben sin perfekt i alle år, MEN som må ha alkohol hver dag for å klare å slappe av og kose seg.

Er det dette dere ønsker å lære barna deres?

Anonymous poster hash: a7f3c...362

Du vet det finnes en mellomting? Her koser vi oss med en øl i sola av og til, men det betyr ikke at vi ikke kan kose oss i sola uten øl... Samme som barna.. De koser seg i sola med en is av og til, men klarer font å kose seg i sola uten noen som helst annet!

Anonymous poster hash: fdc36...a7a

Skrevet

Det er viktig at de får et naturlig forhold til det. Det får de ofte ikke av at det blir gjemt bort, husja ned og latet som at det ikke eksisterer.

Så lenge en eller flere voksene som er sammen med barna ikke drikker alkohol ser jeg ikke noe galt i at noen gjør det. Så lenge de ikke blir overstadig...

Skrevet

Hi, du trekker fram et eksempel på en som har alkoholproblemer. Videre trekker du inn at man ikke kan slappe av uten alkohol. Jeg mener denne diskusjonen blir meningsløs når den ene delen av svar her tydeligvis er traumatisert på en eller annen måte og ikke kan forholde seg normalt til at en forelder kan ta seg en øl eller et glass vin, mens den andre delen som svarer har et forhold til alkohol hvor "bare ett glass en gang i blant" faktisk betyr "bare ett glass en gang i blant". 

Anonymous poster hash: 6bad7...dd2
Skrevet

Sterkere saker enn brus kan nytes når barnet er på besøk,synes jeg, vil aldri drikke foran han

Skrevet

Jeg tar meg et glass vin til maten når det passer seg sånn. Jeg drikker meg aldri i nærheten av full noen gang og barnet har aldri sett noen av foreldrene sterkt berusede/fulle. Det passer fint for oss! Og det har barnet ikke noen skade av.

Det er faktisk veldig mye værre å sende med 16-åringen drikkevarer "fordi da vet man hva han/hun får i seg". Slike barn drikker faktisk mer enn gjennomsnittet da de ofte ikke nøyer seg med det de har fått med seg. Også er det ulovlig da......

Anonymous poster hash: a3a48...439
Skrevet

Min personlige mening er at barn og alkohol ikke hører sammen. Jeg er nok sterkt preget av min egen oppvekst, men jeg har også sett det mange andre plasser som voksen, at barn er tilstede der det er alkohol. Ikke bra..

Et glass blir ofte til flere, og mange får en forandring etter ganske lite alkohol.

Dette er noe som engasjerer meg mye og derfor er dette det jeg har tenkt å skrive bachelor om.

Skrevet

Forskning viser at det er bedre for barna aa vokse opp i en familie hvor det ikke er alkohol. Folk flest elsker aa krangle om akkurat dette, men forskningen var VELDIG KLAR paa dette punktet!

Anonymous poster hash: c838f...197
Skrevet

Jeg drikker ofte. Ikke mye, men ofte. Jeg syns det er helt fantastisk med et glass vin eller en cider etter jobb eller en ettermiddag/ kveld. Barna mine er ganske store, så vi kan ha en dialog rundt det med alkohol, men enn så lenge har de ikke tenkt noe over det. Noen uker drikker jeg ikke noe, andre uker kan jeg drikke fire dager i uka. Et-tre glass med vin vanligvis. Jeg tror ikke det påvirker barna negativt (eller positivt). Det bare er. 

Skrevet

Jeg ønsker at mine barn skal drikke alkohol når de blir tenåringer. Det er ingen krise om de sniker seg til å drikke noen ganger når de er 16, eller om de blir fulle i russetiden. Ungdom som drikker har jevnt over fler venner og er lykkeligere enn de som ikke drikker.

Anonymous poster hash: 7680d...275

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...