Anonym bruker Skrevet 16. mai 2014 #26 Skrevet 16. mai 2014 Spiste kun brie og spekeskinge på skiva, hadde dilla på det. Snakket med jordmor om dette, og fikk beskjed om at det ikke var farlig så lenge jeg var 100% sikker på at det var reint. Legen sa det samme. Ellers drakk jeg cola hver dag, ca tre bokser (har nå lest det kan skade fosterets utvikling av hjernen, så angrer litt nå) Anonymous poster hash: 8ca3d...6ca
SophiesMum<3 Skrevet 16. mai 2014 #27 Skrevet 16. mai 2014 Her har jeg nok syndet når det kommer til koffein. Drakk ganske mye Pepsi Max, mest for å holde kvalmen under kontroll. Men jeg er også veldig glad i en god kopp kaffe 🙈 Ja, og så sprakk jeg litt i jula, og spiste litt spekemat med flatbrød, rømme og potetsalat :-0 ;-)
Gjest Løvemusene Skrevet 16. mai 2014 #28 Skrevet 16. mai 2014 Har overskrede koffeinkvota meir enn ein gong i begge graviditetane. Me too, too much Pepsi Max, huff!
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2014 #29 Skrevet 16. mai 2014 Første graviditet var jeg hysterisk, denne gangen not so much. Spist salami, spekemat, myke oster (og man kan spise de fleste myke oster som er pasteuriserte! Så stapp i deg brie om du vil så lenge den er pasteurisert!). Drakk et glass vin da jeg i 5. Uke (les gjerne forsking på dette så finner du ut at ungen ikke har noe høyere risiko for hjerneskade enn andre når du drikker et glass vin før uke 9). Jeg er generelt mye mer avslappet denne gangen. Anonymous poster hash: aab68...4c7
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2014 #30 Skrevet 16. mai 2014 Og jeg skal spise spekemat i morgen. Anonymous poster hash: aab68...4c7
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2014 #31 Skrevet 17. mai 2014 Hvorfor er det ikke bra med kaffe? Og hva er grensa per dag? Anonymous poster hash: 9cbaa...63c
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2014 #32 Skrevet 17. mai 2014 Jeg visste ikke jeg var gravid som 19åring før jeg var 4!! Mnd på vei. Jeg festa hardt, røyka og tok fiv piller. Barnet mitt på 6år er super frisk. Jeg er eviiig takknemlig! Aldri vært så redd i mitt liv, det lille barnet i magen som jeg kunne ha totalt ødelagt:( Jeg har enda vondt langt inn i hjerte mitt pga det. Anonymous poster hash: ad076...fb9 Hva er fiv piller? Bra det gikk bra med barnet Anonymous poster hash: b941d...d10
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2014 #33 Skrevet 17. mai 2014 Jeg syns det er rart at legere og jordmødre kan si det er greit å spise spekemat og brie. Høsten 2007 var det en dame som mistet tvillingene hun bar fordi hun ble smittet av listeria etter å ha spist norsk brie, laget av pasteurisert melk, på et norsk sykehus. Det var etter det anbefalingene ble endret fra at man kan spise all ost, bare melka er pasteurisert. Jeg spiste litt spekemat en gang i det ene svangerskapet, glemte rett og slett å tenke på at salami var spekemat. Anonymous poster hash: ffb55...341
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2014 #34 Skrevet 17. mai 2014 I motsetning til alle andre var jeg ikke klar over i 1. svangerskap alle matvarer som var forbudt. Først etter 1. fødsel og bekjentskap med dib som ga meg innsyn i dette.... Men jeg lærte meg de aldri 100% så jeg syndet nok med de to andre også. Ikke drukket, røyket etc da ihvertfall Anonymous poster hash: 9d8b9...165
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2014 #35 Skrevet 17. mai 2014 Uff. Føler meg som verdens verste her nå. Røyker. Prøver å kutte ned også slutte. Spiste spekemat (kuttet ut det nå. Var ikke klar over det egentlig) brus i helgene.er noen dager jeg bare må ha brus og en kopp kaffe hver dag Anonymous poster hash: 95c1f...43e
Gjest lillehi Skrevet 18. mai 2014 #36 Skrevet 18. mai 2014 Jeg røykte de to første mnd. Sluttet og har vært røykfri siden😃 spiste spekemat og røkelaks, men ante ikke at det kunne være skadelig! Nesten 15 år siden jeg ble gravid da😜
Gjest Maaa Skrevet 18. mai 2014 #37 Skrevet 18. mai 2014 Fem dager i ferien, to øl per dag. Pluss et glass vin juleaften og et nyttårsaften. Salami i 3 første Mnd.
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2014 #38 Skrevet 18. mai 2014 Jeg fatter ikke dere som har røkt, snust og drukket alkohol i svangerskapet! Det er så utrolig egoistisk!! Å ikke klare å la være i ni mnd når man vet at man risikerer å skade et annet menneske for hele dets liv! Og sitt eget ufødte lille barn attpåtil! Jeg fatter det ikke! Anonymous poster hash: 66b81...c36
Musemorbr / Skrevet 18. mai 2014 #39 Skrevet 18. mai 2014 Jeg spiste en hel pose popcorn etter å ha fått beskjed fra jordmor om å ikke spise salt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå