Gå til innhold

Har ME og er så sliten

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser at starten på innlegget mitt kan misforstås. Jeg mente selvsagt ikke at man er lat eller psykisk syk dersom man blir sett på butikken eller på trening når man har ME. Det kan være ME syke som jobber med å bli friske og som forhåpentligvis er i mål snart. De jeg siktet til som feildiagnostisert er de som ikke orker jobb og lyver til titalls leger. Det er de man ser glade på kjøpesentre hver dag.

En annen ting til alle de som fnyser av ME: Har du noen gang studert øynene til en som er skikkelig syk av ME? Hvis du ikke har gjort det, så gjør det.

Anonymous poster hash: f3027...2b2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En annen ting til alle de som fnyser av ME: Har du noen gang studert øynene til en som er skikkelig syk av ME? Hvis du ikke har gjort det, så gjør det.

Anonymous poster hash: f3027...2b2

Av ren nysgjerrighet: Hva finner man i øynene på en som har ME?

Anonymous poster hash: b2c6d...a08

Skrevet

En annen ting til alle de som fnyser av ME: Har du noen gang studert øynene til en som er skikkelig syk av ME? Hvis du ikke har gjort det, så gjør det.Anonymous poster hash: f3027...2b2

Av ren nysgjerrighet: Hva finner man i øynene på en som har ME? Anonymous poster hash: b2c6d...a08
det lurer jeg også på :)

Anonymous poster hash: 8def5...17a

Skrevet

Mange er virkelig syke og kan ikke jobbe, helt klart. Men så er det mange som lider av latskap også og har veldig lav terskel for å be om sykemelding.

Anonymous poster hash: b7f91...2f5

Skrevet

ME er forkortelsen for latskap. Har ingen tro på at det er en sykdom. Vondt i viljen, det er det folk lider av

Anonymous poster hash: 54d7e...438

Er det vondt å være så dum som du er?

Anonymous poster hash: 71d65...29f

Dum fordi jeg ikke tror på en merkelig "sykdom" som gjør folk late?

Skulle sett den ME-syke som fortsatt var syk dersom sykepenger eller dagpengene ble kuttet. Da hadde de nok fått fart i ræva!

Jeg håper karma kommer å biter deg så jæævelig i ræva, møkkakjerring!!!! Du skulle bare visst. 

Min far har ligget inne på soverommet sitt i snart to år. Han orker ikke prate, spise, bevege seg, orker ikke høre lyder, se, INGENTING! Og tro du meg, han er IKKE lat. 

Anonymous poster hash: c574e...65d

Skrevet

Akkurat som man får et matt preg over øynene, som en gardin som trekkes ned. Alt liv i øynene forsvinner.

Jeg har vært på kartlegging av arbeidsevne på et jobbsentee og det var ikke noe vanskelig for lederene der å se når jeg hadde fått dosen min.

Det kan man se godt. Er ikke bare øynene, men hele ansiktet som blir matt.

Anonymous poster hash: b7fe7...00b

Skrevet

Mange er virkelig syke og kan ikke jobbe, helt klart. Men så er det mange som lider av latskap også og har veldig lav terskel for å be om sykemelding.

Det kalles latskap, ikke ME. Er ikke samme tingen det vettu

Anonymous poster hash: b7fe7...00b

Skrevet

ME er forkortelsen for latskap. Har ingen tro på at det er en sykdom. Vondt i viljen, det er det folk lider av

Heldigvis er det ikke du som som skal definere sykdommen heller, det er det legene som gjør.At du ikke trur på den betyr heldigvis ingenting......

Skrevet

Er det vondt å være så dum som du er?

Anonymous poster hash: 71d65...29f

Dum fordi jeg ikke tror på en merkelig "sykdom" som gjør folk late?

Skulle sett den ME-syke som fortsatt var syk dersom sykepenger eller dagpengene ble kuttet. Da hadde de nok fått fart i ræva!

Du vet at det er mange som arbeier med en ME diagnose? Dem har en tulle sykdom de også da eller??

Skrevet

men dem som har lav terskel og ber om sykemelding får neppe ME diagnosen. Og det er vel i utgangspunktet den legen som skriver ut en sykemelding KUN fordi en pasient ber om det , det faktisk er noe galt med.

Skrevet

Kan være enig i at noen får diagnosen litt for raskt, det er nok en del som burde hatt andre diagnoser som f.eks latskap, psykiske lidelser osv. Det er fryktelig dumt for da er det de som representerer ME diagnosen. De klarer å gå på kjøpesenteret, cafe, trening og diverse andre aktiviteter utenom jobb, for det slipper de unna pga diagnosen. Det er slik med alle diagnoser, noen er riktig diagnostisert mens andre ikke er det.

Veldig enig. Det finnes dessverre en del ubrukelige leger som deler ut sykmeldinger i hytt og pine.

Anonymous poster hash: 7f8c1...6c4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...