Anonym bruker Skrevet 16. mai 2014 #1 Skrevet 16. mai 2014 Var på helgetur til London i helgen med masse shopping og uteliv. Har brukt hele uka til å hente meg inn. I dag måtte jeg komme meg ut for å handle til 17 mai, det tok på gitt! I morgen er det også full rulle enda godt jeg ikke jobber og kan hvile neste uke... Anonymous poster hash: d02b2...193
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2014 #3 Skrevet 16. mai 2014 Kanskje du kan bruke energien din på noe fornuftig? Anonymous poster hash: 7be52...e29
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2014 #4 Skrevet 16. mai 2014 Synes du har orket mye til å ha ME jeg.... Anonymous poster hash: 97f92...7e4
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2014 #5 Skrevet 16. mai 2014 Tipper hun er et troll. Anonymous poster hash: c2fc4...0ae
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2014 #6 Skrevet 16. mai 2014 He he. Flott forsøk. Trolleri trollera. Anonymous poster hash: 837fc...3fa
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2014 #7 Skrevet 17. mai 2014 Jeg kjenner ei som har ME. Hun lever akkurat på den måten. Anonymous poster hash: 97f92...7e4
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2014 #8 Skrevet 17. mai 2014 Jeg kjenner ei som har ME. Hun lever akkurat på den måten. Anonymous poster hash: 97f92...7e4 Me too! Kjenner jeg blir en smule oppgitt over hva de orker hvis de vil, -men jobbe?? Nei, det orker de ikke. Men syden turer, stadige trenings økter og full rulle med shopping osv. Det er IKKE noe problem.... Er det bare jeg som syns det er rart? Anonymous poster hash: 2e643...2a6
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2014 #9 Skrevet 17. mai 2014 Jeg kjenner ei som har ME. Hun lever akkurat på den måten. Anonymous poster hash: 97f92...7e4 Me too! Kjenner jeg blir en smule oppgitt over hva de orker hvis de vil, -men jobbe?? Nei, det orker de ikke. Men syden turer, stadige trenings økter og full rulle med shopping osv. Det er IKKE noe problem.... Er det bare jeg som syns det er rart? Anonymous poster hash: 2e643...2a6 Ja det er akkurat sånn alle med ME er Bare later seg og koser seg med penger flyvende inn på konto, er hav av penger uten å gjøre noe som helst 😀 Snakk om drømmeliv woohoo Anonymous poster hash: b7fe7...00b
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2014 #10 Skrevet 17. mai 2014 Jeg kjenner ei som har ME. Hun lever akkurat på den måten.Anonymous poster hash: 97f92...7e4 Me too! Kjenner jeg blir en smule oppgitt over hva de orker hvis de vil, -men jobbe?? Nei, det orker de ikke. Men syden turer, stadige trenings økter og full rulle med shopping osv. Det er IKKE noe problem.... Er det bare jeg som syns det er rart? Anonymous poster hash: 2e643...2a6 Så hvis du ser en med me på treningssenteret en tirsdag tror du denne er frisk? Ser du hva vedkommende gjør etter treningen denne tirsdagen? Eller onsdagen? Jeg kan gjøre en aktivitet hver dag med me, feks trene eller handle, gjør jeg mer blir jeg syk. I dag har jeg overskredet grensen og hatt en omgang med ukontrollerte spasmer og skjelving, også slitt med kvalme, smerter og huepinne i hele dag. Mest sannsynlig ligger jeg mer eller mindre rett ut hele neste uke, men slike som deg, som så meg tidligere i dag..., dere tror nok jeg er frisk ja. Tenk å ikke gidde sette seg inn i saker før man dømmer og mistenkeliggjør Anonymous poster hash: 28f28...035
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2014 #11 Skrevet 17. mai 2014 Jeg kjenner ei som har ME. Hun lever akkurat på den måten. Anonymous poster hash: 97f92...7e4 Me too! Kjenner jeg blir en smule oppgitt over hva de orker hvis de vil, -men jobbe?? Nei, det orker de ikke. Men syden turer, stadige trenings økter og full rulle med shopping osv. Det er IKKE noe problem.... Er det bare jeg som syns det er rart? Anonymous poster hash: 2e643...2a6 Nei det er helt klart mange med deg. Men det er ikke helt stuerent å si her inne ettersom omkvedet ofte er at man må jo kunne leve litt også, og hvis jobben bidrar til at man må kutte ned på det sosiale livet så kutter man heller jobben. Å måtte kutte jobb fordi man må jo kunne få ha energi til å suse rundt på shopping, være ute på kafe, dra på ferie, delta på alle sosiale eventer mm er det mange som mener her inne. Nå har jeg takk og lov aldri opplevd en slik holdning ute i den virkelige verden, og håper derfor at holdninger som ofte forfektes her inne er lite representativt for befolkningen forøvrig. Anonymous poster hash: 913f7...f4c
Cat.68 Skrevet 18. mai 2014 #12 Skrevet 18. mai 2014 Jeg kjenner ei som har ME. Hun lever akkurat på den måten. Anonymous poster hash: 97f92...7e4 Me too! Kjenner jeg blir en smule oppgitt over hva de orker hvis de vil, -men jobbe?? Nei, det orker de ikke. Men syden turer, stadige trenings økter og full rulle med shopping osv. Det er IKKE noe problem.... Er det bare jeg som syns det er rart? Anonymous poster hash: 2e643...2a6 Det er fordi du ikke ser disse resten av døgnet. Alle virker frisk og pigg utad,og til tross for skjult sykdom trenger kroppen trening inni mellom, den trenger inpulser og sosial omgang når dem kan. At dem ligger strak et døgn eller lenger etter trening og andre aktiviteter det er det ingen som ser.
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2014 #13 Skrevet 18. mai 2014 Rart man ligger rett ut når det er kjedelige ting som skal gjøres.. Anonymous poster hash: d02b2...193
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2014 #14 Skrevet 18. mai 2014 Rart man ligger rett ut når det er kjedelige ting som skal gjøres.. Anonymous poster hash: d02b2...193 Ja, det er det som er så jævlig rart. Hun som har ME her i tråden som orket en aktivitet pr dag. Vet du hva; jeg orker også kun en aktivitet pr dag. Jobb kalles den aktiviteten. Etter det er jeg skudd. Men da er det barn og hus som skal få sitt. Skulle også ha behov for å ligge på sofaen resten av dagen etter min "aktivitet". Men det går jo ikke fordi jeg har jo ikke "sykdommen" ME. Anonymous poster hash: 162aa...173
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2014 #15 Skrevet 18. mai 2014 Rart man ligger rett ut når det er kjedelige ting som skal gjøres.. Anonymous poster hash: d02b2...193 Ja, det er det som er så jævlig rart. Hun som har ME her i tråden som orket en aktivitet pr dag. Vet du hva; jeg orker også kun en aktivitet pr dag. Jobb kalles den aktiviteten. Etter det er jeg skudd. Men da er det barn og hus som skal få sitt. Skulle også ha behov for å ligge på sofaen resten av dagen etter min "aktivitet". Men det går jo ikke fordi jeg har jo ikke "sykdommen" ME. Anonymous poster hash: 162aa...173 Det er stor forskjell på å tåle 8 timer "aktivitet" på jobb hver dag - og å tåle en halvtime-time. Det er direkte pinlig å lese hvor lite så mange her i tråden vet om denne sykdommen og hvor store fordommene er. Å være så bombastisk i sine uttalelser som mange her er om denne sykdommen, uten å kunne noe som helst om sykdommen, det er pinlig - og det er stygt overfor de som har den. Anonymous poster hash: 71d65...29f
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2014 #16 Skrevet 18. mai 2014 ME er forkortelsen for latskap. Har ingen tro på at det er en sykdom. Vondt i viljen, det er det folk lider av Anonymous poster hash: 54d7e...438
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2014 #17 Skrevet 18. mai 2014 ME er forkortelsen for latskap. Har ingen tro på at det er en sykdom. Vondt i viljen, det er det folk lider av Anonymous poster hash: 54d7e...438 Er det vondt å være så dum som du er? Anonymous poster hash: 71d65...29f
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2014 #18 Skrevet 18. mai 2014 Spiller ingen rolle hvilken diagnose man har, man velger uansett hva man gjør ut av det. De som bruker energien sin kun på seg selv og det de synes er gøy, kan ikke klage når folk blir provosert av de. Vi må alle velge bort ting vi vil av og til for å klare å gjøre nødvendige eller kjedelige ting. Jeg har selv diagnoser, ikke me, og jeg velger alltid familie og delvis jobb først for deretter å gjøre gøye ting hvis jeg orker etter det. Anonymous poster hash: 0fa57...956
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2014 #19 Skrevet 18. mai 2014 ME er forkortelsen for latskap. Har ingen tro på at det er en sykdom. Vondt i viljen, det er det folk lider av Anonymous poster hash: 54d7e...438 Er det vondt å være så dum som du er? Anonymous poster hash: 71d65...29f Dum fordi jeg ikke tror på en merkelig "sykdom" som gjør folk late? Skulle sett den ME-syke som fortsatt var syk dersom sykepenger eller dagpengene ble kuttet. Da hadde de nok fått fart i ræva! Anonymous poster hash: 54d7e...438
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2014 #20 Skrevet 18. mai 2014 ME er forkortelsen for latskap. Har ingen tro på at det er en sykdom. Vondt i viljen, det er det folk lider av Anonymous poster hash: 54d7e...438 Er det vondt å være så dum som du er? Anonymous poster hash: 71d65...29f Dum fordi jeg ikke tror på en merkelig "sykdom" som gjør folk late? Skulle sett den ME-syke som fortsatt var syk dersom sykepenger eller dagpengene ble kuttet. Da hadde de nok fått fart i ræva! Anonymous poster hash: 54d7e...438 Dum fordi du avslører så til de grader dine manglende kunnskaper om det du uttaler deg om. Anonymous poster hash: 71d65...29f
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2014 #21 Skrevet 18. mai 2014 ME er forkortelsen for latskap. Har ingen tro på at det er en sykdom. Vondt i viljen, det er det folk lider av Anonymous poster hash: 54d7e...438 Er det vondt å være så dum som du er? Anonymous poster hash: 71d65...29f Dum fordi jeg ikke tror på en merkelig "sykdom" som gjør folk late? Skulle sett den ME-syke som fortsatt var syk dersom sykepenger eller dagpengene ble kuttet. Da hadde de nok fått fart i ræva! Anonymous poster hash: 54d7e...438 Dum fordi du avslører så til de grader dine manglende kunnskaper om det du uttaler deg om. Anonymous poster hash: 71d65...29f Manger ikke kunnskap. Jeg er bare ikke naiv som sluker alt rått mens såkalte syke får betalt av staten for å drive dank. ME er en tullesykdom. Mulig at flere av dere har psykiske lidelser, men da må dere oppsøke hjelp for dem. Anonymous poster hash: 54d7e...438
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2014 #22 Skrevet 18. mai 2014 ME er forkortelsen for latskap. Har ingen tro på at det er en sykdom. Vondt i viljen, det er det folk lider av Anonymous poster hash: 54d7e...438 Er det vondt å være så dum som du er? Anonymous poster hash: 71d65...29f Dum fordi jeg ikke tror på en merkelig "sykdom" som gjør folk late? Skulle sett den ME-syke som fortsatt var syk dersom sykepenger eller dagpengene ble kuttet. Da hadde de nok fått fart i ræva! Anonymous poster hash: 54d7e...438 Dum fordi du avslører så til de grader dine manglende kunnskaper om det du uttaler deg om. Anonymous poster hash: 71d65...29f Manger ikke kunnskap. Jeg er bare ikke naiv som sluker alt rått mens såkalte syke får betalt av staten for å drive dank. ME er en tullesykdom. Mulig at flere av dere har psykiske lidelser, men da må dere oppsøke hjelp for dem. Anonymous poster hash: 54d7e...438 Jo mer du skriver, jo tydeligere viser du at du ikke kan noe om sykdommen, så jo, du mangler kunnskap! Anonymous poster hash: 71d65...29f
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2014 #23 Skrevet 18. mai 2014 Kan være enig i at noen får diagnosen litt for raskt, det er nok en del som burde hatt andre diagnoser som f.eks latskap, psykiske lidelser osv. Det er fryktelig dumt for da er det de som representerer ME diagnosen. De klarer å gå på kjøpesenteret, cafe, trening og diverse andre aktiviteter utenom jobb, for det slipper de unna pga diagnosen. Det er slik med alle diagnoser, noen er riktig diagnostisert mens andre ikke er det. Jeg synes det er forferdelig trist å måtte se på at livet raser av sted, uten meg. Trist at jeg har mistet alle vennene mine, trist at jeg ikke kan jobbe for jeg elsker jobben min, trist å se at mannen min blir sliten av å måtte gjøre nesten alt. Jeg gir alt jeg har av energi til å leke med barna mine og følge de godt opp, resten må bare vente til jeg en dag klarer normale ting igjen. Jeg trente mye før jeg fikk kyssesyken, nå svimer jeg av bare jeg gjør enkle styrkeøvelser hjemme. Som dere sikkert forstår så er det ikke mange mennesker som ser meg på morsomme aktiviteter eller storshopping. Poenget mitt er at det er faktisk noen av oss som mer en gjerne skulle jobbet fullt, gjort alt husarbeid og hatt mange venner man kunne shoppet lamme! Det er noen av oss som lengter etter alt dette! Jeg kjemper hver dag for å bli frisk igjen og jeg gråter når dere sier det er latskap. Jeg er ikke ute etter å krangle, men jeg ville få frem at om jeg hadde kunnet gjort alt så hadde jeg gjort det! Mulig jeg skulle hatt en annen diagnose, men uheldigvis ble det altså ME jeg fikk på papiret. Anonymous poster hash: f3027...2b2
Jippipippi Skrevet 18. mai 2014 #24 Skrevet 18. mai 2014 Idiotskapen lenge leve! Merkelig at flere som har ME blir frisk av cellegift.... Det er ikke lett å få en diagnose, det tar Laaang tid! Det er ikke en prioritet pasientgruppe. Så dere som ikke tror dette er en sykdom kjenner tydeligvis ingen som har hatt det!
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2014 #25 Skrevet 18. mai 2014 Herregud hvor mange dumme mennesker det er på denne tråden her. Er dere helt blåst eller? Går det virkelig ann å være så lite opplyst. Les dere litt opp om emnet før dere uttaler dere. Dere har jo ikke peiling. At det går ann!! Anonymous poster hash: b7fe7...00b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå