Anonym bruker Skrevet 16. mai 2014 #1 Skrevet 16. mai 2014 Er det bare jeg som synes det har tatt helt av dette med å ha skyøye forventninger til morgendagen ? Både på facebook, på TV og aviser og her inne på DiB. Pavlova, hjemmelagd is, kremkaker meg her og der. Må kjøpe 400 egg, for man skal bake så mye - kriuse meg eggestreik. Store koldbord til både frokost og middag - og mange gjester hele dagen. Og hjemmelaget lapskaus og rømmegrøt selvfølgelig. Familiebesøk, barnetog, middagsbesøk, kveldsbesøk og tivoli..... Blir helt matt jeg. Her har vi tenkt å ta det med ro hjemme, spise god frokost sammen - men ikke noe overdådige greier. Trenger ikke hundre pålggstyper så lenge alle får det de liker. Ungene synes det er litt stressende og masete å dra inn til byen, så det dropper vi. Barnetoget går først kl 1500, og da skal vi på med finstasen, og gå ned til skolen for å feire dagen der med leker og sånn. Der avsluttes det hele kl 1800. Så spiser vi nok litt rømmegrøt til kveldsmat tenker jeg, og slenger beina på bordet etterpå. Bare vi fire i familien. Flere som skal ha en "ujålete" 17 mai ? Anonymous poster hash: d4580...1e4
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2014 #2 Skrevet 16. mai 2014 Vi tar det etter været Jentungen skal gå i tog med barnehagen og på ettermiddagen skal vi grille sammen med naboene i gata. Blir en god dag Anonymous poster hash: 4f133...0fb
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2014 #3 Skrevet 16. mai 2014 Vi spiser en rask frokost for vi skal møte på skolen halv ti! Så går vi i tog, spiser is og vafler og kjører litt karusell på "tivoliet" som er satt opp her. Mann og unger reiser til svigers og jeg skal på kveldsvakt. Kjedelig å jobb på barnas dag, men helsenorge stopper ikke opp Anonymous poster hash: 1f226...4e6
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2014 #4 Skrevet 16. mai 2014 Vi stresser overhodet ikke, er oppe tidlig nok til å få på finklær før barnetoget, og etter det skal vi hjem å være hagen, grille osv. That's it. På ettermiddagen skal vi se borgertoget. Synes ikke noe av det er stress jeg Anonymous poster hash: 1ac91...16e
Ooops I did it AGAIN Skrevet 16. mai 2014 #5 Skrevet 16. mai 2014 (endret) Hørtes deilig ut med barnetog på ettermiddagen! Null stress. Og her blir det vafler med rømme/ kesam og jordbær i morgen. Det er det ungene ønsker seg. Trenger ikke lage all verdens kremkaker da. Og laks til middag i kveldinga. Men morgenen er stress. Endret 16. mai 2014 av To med tut og ei snuppe
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2014 #6 Skrevet 16. mai 2014 Vi gidder ikke dra ut i morgen en gang Skal kose oss hjemme med pannekaker til frokost, grillmat til middag, noe godt i glassene og skålene, masse is og så skal vi bare slappe av og nyte dagen:) Barnet har feiret med barnehagen i dag, har gått i tog og greier, så han har liksom fått dekket den biten. Orker ikke noe tog i morgen i regnet.. Dessuten går barnehagetoget 9 om morgenen og i morgen har vi planer om å sette på barnefilm i senga når han våkner så vi voksne kan ligge leeeeenge. Det skal bli så godt! Anonymous poster hash: 969ee...8ec
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2014 #7 Skrevet 16. mai 2014 Her blir det kaker hos mormor & tog i sentrum før vi drar til foreldra mine å griller. Minimalt med stress & dill bare kos for familien orker ikke stresse så mye med det. Anonymous poster hash: 661b4...73e
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2014 #8 Skrevet 16. mai 2014 Blir ikke så mye stress når alle bidrar og vi gjør mye i kveld. Er hyggelig med litt ekstra stas syns vi da En dag utenom det vanlige! Anonymous poster hash: b703b...2e7
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2014 #9 Skrevet 16. mai 2014 Her blir det det du sier er stress. Vi ser på det som masse kos. I kveld skal jeg bake marsipankake og sjokoladekake. I morgen så skal vi spise en lang og god frokost med masse godt pålegg. Barnetoget går kl 13 så da skal vi gå i det og være litt på skolen. Så blir det hjem til oss med gode venner av både oss og barna. Grille og kose oss utover ettermiddagen og kvelden. Anonymous poster hash: 65a5a...1f6
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2014 #10 Skrevet 16. mai 2014 Her blir det også masse kos/stress.. Jeg baker pavlova og eplekake, lager eggehakk og potetsalat, vi skal ha spekemat til frokost. Rømmegrøten tok vi i dag... Vi skal på skolen, på ungdomshuset, og ungene gleder seg så de nesten ikke klarer å sitte stille. Anonymous poster hash: 39371...dd0
Gjest Sekretøsa Skrevet 16. mai 2014 #11 Skrevet 16. mai 2014 Jeg har bakt pavlova, resten tar bestemor med aeg når hun kommer. Toget går kl 10 (takk gud for at jenta slutta i korpset, de har opomøte 07.00) så plukker vi de opp i byen etter å ha hørt taler. Kvart på tre går det lokale toget ned til skolen, så leker vi der til vi skal se russetog kl 17. Etter det er det hjem å grille med gjestene. Stresser overhodet ikke, annet enn når jeg skal få på sølja...
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2014 #12 Skrevet 16. mai 2014 Her er det oppmøte på skola kl 08.00!! Så vi må opp tidlig, få på finstasen kaste i oss en skive og ut og gå i tog på morrakvisten... så er det hjem og spise en bedre frokost i ro og fred - det føler jeg vi har fortjent I år er det bare oss, så det blir ikke riktig så mye snadder på bordet, men har fått med nok Så drar vi i byen kl 12 og ser på toget der, ser litt på folk og fe og snakker med kjente. Før ferden går til nabokommunen og svigermor. Der blir det middag, kaker og alt som høres med Regner med vi er hjemme igjen rundt kl 21 på kvelden Da er det kollaps på sofaen, men synes likevel det er en fantastisk dag Anonymous poster hash: 0b015...b79
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2014 #13 Skrevet 16. mai 2014 17.mai er aldri stress. Elsker 17.mai. Vi tar bussen til byen kl 9.45 ser på paraden i byen, kjøpet gassballong til barna og lit diverse i bodene. Koser oss og tar bussen hjem til mine foreldre i 13-tiden. Der skal vi spise middag, før vi skal videre på skolen til kl 16.00 Der er vi til kl 18 så kjører vi hjem og slapper av:) Anonymous poster hash: 2111e...f52
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2014 #14 Skrevet 16. mai 2014 Dropper tog og alt styr i morgen! Ungene er så små at de ikke helt forstår hvorfor det blir gått i tog :-p Så i morgen skal vi på tusenfryd, og deretter blir det grilling hjemme :-) Anonymous poster hash: 78e51...a3e
PrinsesseHengepupp Skrevet 16. mai 2014 #15 Skrevet 16. mai 2014 Stress = stas. Vi liker det, litt halvkaos og styr, men masse kos, trivelige folk og fine minner. Men det er oss. Vi har venner som skal på fjelltur og venner som er i Tyrkia og det må da være lov det og.
Jojo x3 Skrevet 16. mai 2014 #16 Skrevet 16. mai 2014 Ikke noe stress her, 17.mai er kjekt! Vi spiser vanlig frokost, går i barnetoget og er på skolen å leker etterpå. Imorgen skal vi slappe av med gode venner på ettermiddag/kveld!
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2014 #17 Skrevet 16. mai 2014 Vi har omgangssyken hele gjengen. Har ikke bakt en dritt, huset ser fælt ut og i det hele tatt. Har saftis i fryseren til dem av ungene som klarer å få i seg noe, så blir det tv dag tror jeg kjipt! Anonymous poster hash: d16de...b4b
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2014 #18 Skrevet 16. mai 2014 Her pleier frokosten å gå fort unna. Skal levere kake og unge til skolen klokka 08.45 og så drar jeg hjem med de andre barna, steller de og meg og ser på toget etter de er ferdig med gudstjenesten. Det hele avsluttes på skolen klokka 14, og da drar jeg til mamma med kake og deler av koldtbordet også spiser vi der før vi drar hjem. Og da er det vanlig brødmat før det er sovetid. Ikke noe stress annet enn tidlig levering da toget her går fra skolen til kirken klokka 9. Anonymous poster hash: 90d0c...d91
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2014 #19 Skrevet 16. mai 2014 Vi har kanskje det HI synes er en stresset 17. mai, men vi gleder oss og null press her i gården. Vi skal til gode venner i nabolaget på buffetfrokost hvor alle medbringer litt hver. Deretter tog og is/pølser i byen, før vi samles hos svigerfamilien for familiemiddag på ettermiddag/kveld. Helt topp 17. mai for vår del, men mulig det høres masete ut for andre:) Anonymous poster hash: 7373c...159
*Miss Marple* Skrevet 16. mai 2014 #20 Skrevet 16. mai 2014 Det er nok av andre dager man kan slappe av og kose seg i heimen. På 17 mai syns jeg det er fantastisk å forberede og gjennomføre en flott dag. Vi koser oss i tog, på samfunnshuset hvor barna leker og vi voksne drikker kaffe og skravler og når storfamilien samles til betasuppe. Travelt og hektisk, ja, men absolutt ikke stress.
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2014 #21 Skrevet 16. mai 2014 Vi samles hos bestemor slik vi har gjort helt siden jeg var mindre i ca 20 år koldt bord 30 gjester som er tanter å onkler å søskenbarn å alle barna til søskenbarn osv... Like kos hvært år å like kjekt å stryke bunadskjortene kvart år slapper av der fra etter barnetoget til folketoge å russetoget er over så reiser vi hjem å slenger beina på bordet blir ikke mer stress enn hva man gjør det til. Har foressten barn som skal gå i barnetoget og folketoget i nabo bygda så blir litt kjøring meeeen utrulig kos Anonymous poster hash: a3677...1c8
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2014 #22 Skrevet 16. mai 2014 Vi gidder ikke dra ut i morgen en gang Skal kose oss hjemme med pannekaker til frokost, grillmat til middag, noe godt i glassene og skålene, masse is og så skal vi bare slappe av og nyte dagen:) Barnet har feiret med barnehagen i dag, har gått i tog og greier, så han har liksom fått dekket den biten. Orker ikke noe tog i morgen i regnet.. Dessuten går barnehagetoget 9 om morgenen og i morgen har vi planer om å sette på barnefilm i senga når han våkner så vi voksne kan ligge leeeeenge. Det skal bli så godt! Anonymous poster hash: 969ee...8ec Snakk om å feire dagen etter deres voksne sine premisser. Se film alene i senga mens foreldrene sover lenge 17. Mai. Og fikk i tog idag? Vel, er ikke noe av sjarmen å gå sammen med barna når de går i bhg? Vi får gjester halv ni i morgen tidlig vi. Null stress. Alene med barna jeg og vi har akkurat pyntet spisebordet med duk, flagg og blomster og dekt på det som dekkes kan. Kaffetrakteren er bare å slå på, og eggesalaten er laget. Resten er kjapt gjort. Klærne er strøket og hengt opp, og snart skal alle i dusjen. ELSKER 17. Mai. Forventningsfulle barn og masse blide folk ute. Bor i nord og her er meldt både regn og vind men men- koselig blir det uansett. Morgendagens feiring er dessuten ekstra spesiell. Anonymous poster hash: 5c41e...2d6
☆☆☆ Skrevet 16. mai 2014 #23 Skrevet 16. mai 2014 Har ikkje baka noko, og heller ikkje planlagt ein ting. Har teke fram strykejernet og brukt det på nokre skjorter, that's it! I morgon blir det brødskiver heime før vi kler på oss og går ned til toget. Etter toget blir det pølser og is hjå oldis på sjukeheimen før arrangement i idrettshallen. Så er det vel bere å tusle heim og legge barn.
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2014 #24 Skrevet 16. mai 2014 Vi har omgangssyken hele gjengen. Har ikke bakt en dritt, huset ser fælt ut og i det hele tatt. Har saftis i fryseren til dem av ungene som klarer å få i seg noe, så blir det tv dag tror jeg kjipt! Anonymous poster hash: d16de...b4b Vi har også omgangssyke i hus, så blir en rolig dag i morgen.. God bedring! Anonymous poster hash: 95fca...1dc
Mor di! Skrevet 16. mai 2014 #25 Skrevet 16. mai 2014 He går barnetoget klokken ti, kommer til å være på skolen til aktivitetene der er slutt. Griller hos svigers på ettermiddagen, barna sover over hos dem mens vi reiser hjem. En særdeles ujålete 17. maifeiring, høygravid og vond som jeg er passer det meg ypperlig!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå