Gå til innhold

Har du oversikt/kontroll over din økonomi?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har full kontroll, og ligger hele tiden på et tosifret tall i pluss.

Vi tjener middels, har endel lån, men vi har ikke et stort forbruk. Måten vi lever på i hverdag og på helg gjør at vi ikke bruker så mye penger itilegg til faste utgifter. ( vi drar heller en tur i marka enn på Leos lekeland eller andre aktiviteter. Vi drar svært sjelden på shopping og lunching på kafe)

Derfor går vi i pluss hver mnd. Noe som fører til at vi betaler ekstra på lånet hver mnd og sparer slik at vi drar på en sydentur hvert år.

Vi har et vennepar som har like mye lån som oss, og tjener 200 000 mere enn oss, men de er blakke hver mnd, og må itilegg bruke kredittkort for å klare seg.

De har et helt annet forbruk enn det vi har. Mye kafebesøk, shopping, leos lekeland på helg. Drar veldig ofte til frisør med hele familien( og da merkefrisører) I tillegg kjøper de utrolig mye dyre merkeklær til seg selv. Og de sliter økonomisk, og sjønner ikke hvorfor....

Anonymous poster hash: 81a83...e8e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ganske god kontroll. Betaler alltid regningene mine i tide. Tjener ikke så mye akkurat nå (på jakt etter ny jobb) men har allerede betalt ned flere forskjellige smålån og forbrukslån. Sparer også i BSU :) 

Har ikke noe boliglån enda, siden vi leier billig innen familien, men har et billån på 140.000 og siden jeg er glad i å shoppe, så har jeg en "konto" i Klarna. Der det er ca 4000,-, som blir betalt ned litt etter litt. Men kredittkort kommer jeg aldri til å tørre å eie, for det kan bli fristende! Min samboer tjener mye mer, og har også mindre billån enn meg, så vi har alltid penger til overs før neste lønning, det er viktig! 

Ser på meg selv som passe økonomisk, men kjøper stort sett det jeg vil, så lenge det ikke koster usannsynelig mye.. Og nå som vi venter første barnet så merker jeg "presset", har jo lyst til at lille mini skal ha det beste. Må bare skjønne at det beste ikke alltid betyr det dyreste ;)

Anonymous poster hash: d0c5c...fd0
Skrevet

Jeg har kontroll i den forstand at jeg aldri bruker mer enn jeg har. Men jeg bruker det jeg har uansett hvor  mye det er. Heldigvis sparer mannen. Vi har god økonomi. Hadde jeg blitt alene måtte jeg ha levd helt annerledes enn jeg gjør nå. Det skremmer meg litt.

Anonymous poster hash: e6b20...166
Skrevet

Jeg vil si jeg har ganske kontroll. Jeg sløser ikke noe særlig og har sånn ca kontroll på inn- og utposter. Men noen mnd må jeg ta fra sparekontoen (som det ikke går noe fast beløp inn på).

Skrevet

har et kreditkort som jeg må betale ned. er ca 5000 igjen av de 10 jeg lånte for å kjøpe ny sofa. 

& har sikkert en regning eller to som er betlat for sent men ellers har jeg god kontroll,

har akkuratt fått ett løns kutt på 8 000 så denne mnd er en sån tillpassings mnd hvor jeg har litt trang økonomi men neste mnd vet jeg hvor mye penger jeg får & hvor mye jeg må ut med så da skal allt gå opp som normalt. mannen har minimal kontroll over sine penger, han setter over penger til mat & regninger på felles konto som avtalt & resten går til bilen hans (tror han) han er aldri helt sikker men det går nå rundt for han å da :P

Anonymous poster hash: 60643...1f5
Skrevet

God oversikt og grei kontroll. Betaler regninger i tide og har alltid råd til det som trengs. Er flink til å spare, har litt over 200 000 på sparekonto som skal brukes til egenkapital når jeg er ferdig å studere. Men kunne helt klart sløst mindre. En kaffe her og et cafebesøk der blir fort mye penger på en måned...

Anonymous poster hash: 104f9...0df

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...