Anonym bruker Skrevet 15. mai 2014 #1 Skrevet 15. mai 2014 Venninnen min har havnet i et grusomt dilemma. Hun har i tre år vært elskerinnen til en gift mann og han døde nylig brått. Hun er i tvil om begravelsen men vil ikke tilgi seg selv om hun ikke går også. Jeg har sagt jeg vil gå med henne, og de (og jeg) hadde et slikt forhold at det ikke er noen som vil stusse over at hun er der men kanskje over hvor knust hun er. Hans kone ante ingenting om forholdet. Nå sier en tredje venninne at hun burde holde seg borte og at jeg også burde holde henne vekke derfra av respekt for familien. Men jeg vet ikke. Vet at han elsket venninnen min men var hos kona pga ungene. Anonymous poster hash: 93081...29d
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2014 #2 Skrevet 15. mai 2014 Hun burde holde seg borte av respekt for familien. Ikke nok med at hun har trampet på forholdet, men hun trenger ikke ydmyke kona ytterligere ved å delta i begravelsen. Anonymous poster hash: d531c...2ff
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2014 #3 Skrevet 15. mai 2014 Hun må selvsagt holde seg unna.. Anonymous poster hash: b1bda...f91
☆☆☆ Skrevet 15. mai 2014 #4 Skrevet 15. mai 2014 Gravferder er for dei som står att, ikkje for den døde. Men venninna si står også att på sett og vis. Om ho skal gå bør ho gjer det litt meir diskret enn elskerinna til Francois Mitterrand, ingen grunn til å skape meir sorg enn det allereie er i ei gravferd.
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2014 #5 Skrevet 15. mai 2014 Hun kan reise, men bør ta med seg hemmeligheten i graven. Anonymous poster hash: 810f8...4fb
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2014 #6 Skrevet 15. mai 2014 Hvis hun er en nær familievenn så det uansett ville vært normalt å gå i begravelsen så er det vel bare å gå. Hvis det er for hennes egen del er det bare å holde seg hjemme. Mannen merker ikke om hun er der eller ikke! Men hun kan holde seg unna i respekt for familien hans. I og med at han ikke har fortalt kona noe ville han vel ikke ønsket å såre kona, da trenger vel ikke din venninne å gå mot hans ønsker i hans egen begravelse! Anonymous poster hash: 5ad8b...501
LillaGorilla♥♥ Skrevet 15. mai 2014 #7 Skrevet 15. mai 2014 Hadde denne mannen og kona barn sammen? I tilfelle bør hensynet til DEM veie tyngst, hensynet til deres minne om faren, deres behov for å sørge over faren i fred. Personlig mener jeg din venninne bør holde seg unna, men om hun skal gå får hun holde seg godt i bakgrunnen og ikke skape noe oppstyr som kan ødelegge sorgprosessen for barna.
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2014 #8 Skrevet 15. mai 2014 Hun holder seg selvfølgelig hjemme. Respektløst å komme bare for sin egen del. Og TENK om kona har den fjerneste anelsen, kanskje har hun sett igjennom mobilen etter han døde etc. Nei, hun må ikke finne på å dra uansett. Anonymous poster hash: eab64...7d8
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2014 #9 Skrevet 15. mai 2014 Hvis hun er en nær familievenn så det uansett ville vært normalt å gå i begravelsen så er det vel bare å gå. Hvis det er for hennes egen del er det bare å holde seg hjemme. Mannen merker ikke om hun er der eller ikke! Men hun kan holde seg unna i respekt for familien hans. I og med at han ikke har fortalt kona noe ville han vel ikke ønsket å såre kona, da trenger vel ikke din venninne å gå mot hans ønsker i hans egen begravelse! Anonymous poster hash: 5ad8b...501 Denne mannen har ønsket pose i sekk, derfor tenker jeg at mannen har et ønske om at begge skal være der. Men at kona er den sentrale, og elskerinnen står hemmelig i bakgrunnen, også i begravelsen. Anonymous poster hash: 810f8...4fb
VurdererBaby Skrevet 15. mai 2014 #10 Skrevet 15. mai 2014 Selvsagt drar hun/ dere. Like stor rett til å sørge og ta farvel som alle andre som kjente han.
Preggie Skrevet 15. mai 2014 #11 Skrevet 15. mai 2014 Jeg synes hun skal holde seg unna, og heller ta seg en egen stund ved gravstedet hans når han er gravlagt.
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2014 #12 Skrevet 15. mai 2014 Bli med henne, hold dere i bakgrunnen, evt sitt på galleriet eller helt bakerst. Så kan hun også ta seg en stille stund på grava senere. Anonymous poster hash: 93760...e8a
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2014 #13 Skrevet 15. mai 2014 Selvsagt drar hun/ dere. Like stor rett til å sørge og ta farvel som alle andre som kjente han. Jeg mener at når man knuller på en gift mann så har man ikke så mange rettigheter og iallfall ikke etter hans død. Elskerinnen har ingen rettigheter for familien hans Anonymous poster hash: d531c...2ff
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2014 #14 Skrevet 15. mai 2014 Enig med flere over her. Respektløst å dukke opp. Hun kan besøke graven i ettertid istede. Anonymous poster hash: 62fe2...bba
monson Skrevet 15. mai 2014 #15 Skrevet 15. mai 2014 Nei, så mange som sier at hun ikke skal dra. så lenge familien ikke vet noe om forholdet, og hun klarer å fortsette med å holde det hemmelig. så synes jeg hun skl dra. men, vær litt langt bak i kirken osv.. jeg synes dere skal dra sammen, så kan du også passe på venninen din.
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2014 #17 Skrevet 16. mai 2014 Alle er velkommen i kirka :-) Anonymous poster hash: 71330...e04
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2014 #18 Skrevet 16. mai 2014 Man vet aldri hva den andre vet eller har fått vite den siste tiden..Kanskje kona har funnet spor etter dem som elskere kanskje ikke. Uansett om alle er velkommen i begravelse/kirka eller ikke så er dagen til for å sørge for dem som står han aller nærmest. Når de har gått bak ryggen på kona og barn er ikke elskerinne av de aller nærmeste. Jeg mener at sannsynligheten er altfor stor til at hun kan ha oppdaget forholdet deres nå eller senere til at hun burde dra. Man vet aldri hvordan mennesker reagerer å sorg. Synd og skamfullt om hun tar det utover venninnna di, feks. Synes også venninna di skal respektere hans familie. Barna først, men også kona som har blitt sveket. Dagen er dems og synd om den blir ødelagt bare pga venninnen din. Er like bra å ta farvel med elskeren alene etter begravelsen. Venninnen din var aldri en del av hans offentlige liv, og da burde hun ikke være det nå heller av respekt for familie og venner. Om hun drar er hun egoistisk, spiller ingen rolle hvordan man tar farvel, så lenge man gjør det. Likevel skjønner jeg at hun har behov for å si farvel. Er like bra å gjøre det etter alle er dratt Anonymous poster hash: 2a772...aa9
Chl85 Skrevet 16. mai 2014 #20 Skrevet 16. mai 2014 Tenker at hun bør være svææært forsiktig i forhold til hensynet til familien.... Husk at etter hans død har nok hans kone gått igjennom alle sakene,papirer, kontoer og kanskje telefon/data, hvor det kan være noe som kan gi mistanke til venninnen din. Eller kanskje noen andre nær mannen har kommet i etterkant av han død og sagt noe? Du vet aldri hva kona faktisk vet og det trenger ikke mannen hennes å ha gjort heller. I mine øyne ville det faktisk være utrolig respektløst og ikke minst en ydmykende handling ovenfor kona og barna... For tenk om hun faktisk aner eller vet noe! Selvfølgelig har venninnen din all rett til å sørge over denne mannen, men synes ikke hun har krav på begravelsen. Den døde vet ikke hvem som er der, men liker å tenke på at begravelsen er for de som vil resten av familien alt godt.... Og slik jeg ser det er det jo ikke akkurat derfor din venninne hadde dratt... for å støtte familien som er igjen? Det er min mening da.
Ziva Skrevet 16. mai 2014 #21 Skrevet 16. mai 2014 Nå har vel egentlig hennes avdøde elsker tatt valget for henne. Han valgte kone og barn fremfor skilsmisse og elskerinne.
Gjest MiffaBlir3Barnsmor Skrevet 16. mai 2014 #22 Skrevet 16. mai 2014 Synes hun kan dra dit, men stille seg bakerst i kirka og kanskje være på en annen del av kirkegården når kisten senkes. Altså veldig i bakgrunnen og på avstand. Men at hun gjerne vil delta i begravelsen forstår jeg, hun elsket vel denne mannen.
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2014 #23 Skrevet 17. mai 2014 Bare tenk hvordan en begravelse foregår, presten snaker om mannen som en flott mann, evt fantastisk familie far etc... En begravelse hans kone og nærmeste har planlagt, muligens med egne minneord osv. Forstår det er tøft for venninen din, men ingen vil forstå hennes sorg. Med stor fare for å høres kald og kynisk ut (sorry) så var vel ikke hans følelser like gjensidig , da hadde han vel gått fra kona? Det vil vel bare bli ekstra vondt for vennina di og sitte der og høre på "hans" liv og se de nærmeste sørger. Og som andre sier, tenk hvis hun har fattet mistanke, det hædde jo vært katastrofe uten sidestykke! Også dersom det blir oppdaget i etterkant av begravelsen. Det som blir sagt i begravelsen er uansett ikke slik hun kjenner mannen :-( hun må nok heller finne en annen måte å "ta farvel" på..... Anonymous poster hash: daf50...e6b
Mamma_til_2 Skrevet 17. mai 2014 #24 Skrevet 17. mai 2014 Hun kan jo dra og sitte bak i kirka ( holde avstand og være diskret)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå