Anonym bruker Skrevet 18. mai 2014 #26 Skrevet 18. mai 2014 Hvorfor har dere valgt å bosette dere såpass langt fra hverandre? Det ville jo vært tenkelig at barna ønsket mer tid med far etterhvert? Selv innad i Bergen kan et barn oppleve 45 min reiseveg hjem fra skolen om det bytter på å bo hos mor og far. Anonymous poster hash: aa652...670
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2014 #27 Skrevet 18. mai 2014 Skulle det ende i retten ser dommeren på barnets beste, hvor det har venner, skole, aktiviteter, å søsken veier tyngre enn hva mor eller far ønsker. Vis dere har en prøveperiode å din datter ikke ønsker mer feks pga den lange reise veien veier det mer enn at far ønsker mer samvær ang søsken så vil det i mange tilfeller bli betre kontakt mellom dem pga at di da vil være mer med kvarandre når di først er sammen. Anonymous poster hash: cd3b9...582
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2014 #28 Skrevet 18. mai 2014 Hvorfor har dere valgt å bosette dere såpass langt fra hverandre? Det ville jo vært tenkelig at barna ønsket mer tid med far etterhvert? Selv innad i Bergen kan et barn oppleve 45 min reiseveg hjem fra skolen om det bytter på å bo hos mor og far. Anonymous poster hash: aa652...670 Jeg bor der jeg alltid har bodd. Faren flyttet et stykke vekk fra oss da han flyttet ut ulike motiv. Det er hans rett å ta det valget, så det må jeg nesten bare respektere. Vi må i alle tilfeller prøve å imøtekomme ønskene til datteren vår på best måte for det om. Jeg syns bare at ønsket hans om 40% samvær bærer preg av idyllisk tenkning med lite vekt på de komplikasjonene som kan oppstå. Det nytter ikke diskutere det med ham heller, det virker bare som han skyver det fra seg, vil ikke tenke på det eller snakke om det. Jeg tror heller mot å utvide samværet noe, og ha det som prøveordning for videre vurdering. Takk for tilbakemelding alle sammen Anonymous poster hash: df496...8b9
BareMas Skrevet 18. mai 2014 #29 Skrevet 18. mai 2014 45-60 minutter med skolevei 2 ganger om dagen ved samvær er alt for lang skolevei for en 10-åring. På bakgrunn av det hadde jeg ikke gått med på en slik avtale. Anonymous poster hash: cf0b2...074 Nå er det sånn at hun vil tilbringe mer tid med ham, og da tror jeg ikke bussturen plager henne nevneverdig. Det som bekymrer meg er hvilke konsekvenser det vil få for familiebåndene med søsknene, og hvordan det vil påvirke tilknytningen til venneflokken. Hun har ingen venner der faren bor, og hun mister den spontane vennekontakten hvis hun er nødt til å avtale hvem hun skal være med en time på forhånd. Hun har i utgangspunktet en veldig liten sosial kontaktflate, og er dermed lett sårbar hvis noen ikke kan følge med henne. Jeg arbeider for tiden med å utvide kontaktflaten hennes, oppmuntrer henne til å ta kontakt med også de hun ikke er så ofte med, ber henne invitere dem med hvis vi skal noe, osv. Anonymous poster hash: df496...8b9 Hva om far kommer den ekstra tiden hjem til dere og tilbringer tiden med henne på ettermiddagen? Kanskje han på denne måten også kan være en positiv bidragsyter for å utvide hennes sosiale sfære?
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2014 #30 Skrevet 18. mai 2014 Datteren min har pendlet med buss fra hun var 10 år. Det tar 45 min hver vei. Får gjort en del lekser på bussen. Null problem for henne. Og skoledagene er slim at når hun er hos far, så går bussen klokka 7 og hun er hjemme etter skolen til klokka 15. Ser ikke noe problem i det jeg... Anonymous poster hash: 5f87a...406 Nå var det dette med søsken- og vennekontakt som opptok meg mest, da... Hun har to søsken som bor hos meg. Et eldre søsken med en annen far og et yngre søsken det ikke er aktuelt med 40% samvær for. Anonymous poster hash: df496...8b9 Hun har god kontakt med venner og søsken. Min datter har også to søsken som bor hos meg. Fungerer veldig bra.. Anonymous poster hash: 5f87a...406 Hvor gamle er barna dine? Anonymous poster hash: df496...8b9 12, 7 og 5 Anonymous poster hash: 5f87a...406
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2014 #31 Skrevet 18. mai 2014 45-60 minutter med skolevei 2 ganger om dagen ved samvær er alt for lang skolevei for en 10-åring. På bakgrunn av det hadde jeg ikke gått med på en slik avtale. Anonymous poster hash: cf0b2...074 Nå er det sånn at hun vil tilbringe mer tid med ham, og da tror jeg ikke bussturen plager henne nevneverdig. Det som bekymrer meg er hvilke konsekvenser det vil få for familiebåndene med søsknene, og hvordan det vil påvirke tilknytningen til venneflokken. Hun har ingen venner der faren bor, og hun mister den spontane vennekontakten hvis hun er nødt til å avtale hvem hun skal være med en time på forhånd. Hun har i utgangspunktet en veldig liten sosial kontaktflate, og er dermed lett sårbar hvis noen ikke kan følge med henne. Jeg arbeider for tiden med å utvide kontaktflaten hennes, oppmuntrer henne til å ta kontakt med også de hun ikke er så ofte med, ber henne invitere dem med hvis vi skal noe, osv. Anonymous poster hash: df496...8b9 Hva om far kommer den ekstra tiden hjem til dere og tilbringer tiden med henne på ettermiddagen? Kanskje han på denne måten også kan være en positiv bidragsyter for å utvide hennes sosiale sfære? Det er tror jeg ikke ville fungert på sikt av ulike grunner. Anonymous poster hash: df496...8b9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå