Young&coolmama;) Skrevet 16. mai 2014 #26 Skrevet 16. mai 2014 (endret) Tror det kan være veldig sundt for sønnen din at han vennes til hunden nå som han fortsatt er liten:) Da vil han etter hvert lære seg at dyr er snille og gode venner. Ikke gi opp, dette går seg til;) Bare lær valpen på en streng måte at barnas/deres mat er kun DERES og at lekebiting på kroppsdeler som tilhører mennesker er et absolutt fyfy. Da vil gutten etter hvert assosiere den med noe hyggelig. Første barnet vårt vokste opp med en mastiff på 80kg, katt og fugler, noe som kom godt med nå som vi har fått en ny hund. Han har ingen frykt for dyr, kanskje litt vel lite til tider siden han er så uredd og voldsom. Valpen vi har nå er en bulldogblanding og er temmelig tøff (omplassert stakkar) Den både biter, hopper og er vill foreløpig. Men dyr er heldigvis lettere å trene enn unger, og gutten er like blid, selv med bitemerker og blåveis. Hehe, artig å se at han har litt dyretekke også, da valpen prøvde å tygge på yndlingsbamsen hans, dundret han bort meget bestem og ropte nei, mens han pekte på den, og hunden gav raskt og villig fra seg leken. Gutten er 2 år;) Glad barn nr 2 også nå får vokse opp med og glede seg over dyrene. Vi har og astma/allergi hele hurven (jeg har alltid hatt og hos gutten vises det på tester), men det rare er at vi ikke reagerer i det daglige på egne dyr, så er nok sundt å ha de hjemme og immunisere kroppen mot allergener og bakterier. Stå på, de er nok bestevenner ganske så snart<3 Endret 16. mai 2014 av Young&coolmama;)
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2014 #27 Skrevet 16. mai 2014 Tror det kan være veldig sundt for sønnen din at han vennes til hunden nå som han fortsatt er liten:) Da vil han etter hvert lære seg at dyr er snille og gode venner. Ikke gi opp, dette går seg til;) Bare lær valpen på en streng måte at barnas/deres mat er kun DERES og at lekebiting på kroppsdeler som tilhører mennesker er et absolutt fyfy. Da vil gutten etter hvert assosiere den med noe hyggelig. Første barnet vårt vokste opp med en mastiff på 80kg, katt og fugler, noe som kom godt med nå som vi har fått en ny hund. Han har ingen frykt for dyr, kanskje litt vel lite til tider siden han er så uredd og voldsom. Valpen vi har nå er en bulldogblanding og er temmelig tøff (omplassert stakkar) Den både biter, hopper og er vill foreløpig. Men dyr er heldigvis lettere å trene enn unger, og gutten er like blid, selv med bitemerker og blåveis. Hehe, artig å se at han har litt dyretekke også, da valpen prøvde å tygge på yndlingsbamsen hans, dundret han bort meget bestem og ropte nei, mens han pekte på den, og hunden gav raskt og villig fra seg leken. Gutten er 2 år;) Glad barn nr 2 også nå får vokse opp med og glede seg over dyrene. Vi har og astma/allergi hele hurven (jeg har alltid hatt og hos gutten vises det på tester), men det rare er at vi ikke reagerer i det daglige på egne dyr, så er nok sundt å ha de hjemme og immunisere kroppen mot allergener og bakterier. Stå på, de er nok bestevenner ganske så snart<3 Flott svar, takk :) Han er flink akkurat idag, tør å stå på gulvet og la han gå i nærheten. Valpen driver og biter relativt mye på både klær ( mens vi har de på ja) og oss, og det er noe jeg slår hardt ned på, for det er ikke godt for noen av oss. Jeg håper det blir bra. Blir jo en relativt stor hund her også, så.. Men en dag av gangen! Han gråter når bikkja er veldig på han og nærmer seg, men jeg får tenke positivt Anonymous poster hash: 84b95...c3c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå