Gå til innhold

Kun hatt valp i 4 dager, men sønnen min....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er så "redd" for han. Jeg får vondt inni meg. Han er skeptisk til det meste. Uansett hva. Valpen er jo bare baby og jeg forventer ikke at en 3åring skal forstå det fult og helt. Han gledet seg enormt til å få og vi har lenge snakket om hvordan valper er! Men så kom han.... Og han løper velkk fra hunden, som gjør at hunden selvfølgelig løper etter. Dette resulterer i at min gode gutt sitter i sofaen og ikke tør å gå rundt. Jeg som mor får jo veldig vondt av han!

Eldste barnet elsker å leke rundt med hunden og tar skikkelig ansvar. Men hva kan jeg gjøre? Holder på å venne ( prøver) hunden til å like buret , ikke noe hell der enda gitt d den lille kroppen uler høyere enn noe. ( selv om døra er åpen). Jeg vil mer enn noe at sønnen min skal føle seg trygg!

Jeg tror mye av det kan komme av sjalusi og redsel for hundens trekk. Jeg koser like mye, om ikke mer med sønnen min nå.

Han sier han er glad i hunden og vil ha den, men ikke nær seg. Og jeg gjør alt jeg kan hvert eneste sekund for at hunden holder seg nogenlunde vekk.

Vi har nå prøvd at keg sitter med sønnen på fanget, mens hunden bare lukter i rolige ( så godt som overhodet mulig) omgivelser.

Det har kun gått 4 dager, men er det håp?

Hilsen fortvilet manma

Anonymous poster hash: 84b95...c3c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det går seg til. Jeg var livredd fugler første gangen familien anskaffet seg det, jeg gjemte meg under bordet i stua, men jeg og fuglen ble bestevenner :)

Anonymous poster hash: 470da...9ae

Skrevet

Dette går seg til, men det vil nok ta litt tid. Smør dere med tålmodighet så blir de kanskje bestevenner.

Skrevet

Det går seg til. Jeg var livredd fugler første gangen familien anskaffet seg det, jeg gjemte meg under bordet i stua, men jeg og fuglen ble bestevenner :)

Anonymous poster hash: 470da...9ae

Tusen takk for svar :) han er vant til mammas sære gamle dame av en hund, og han er ikke veldig begeistret for den hunden heller (. Fordi hunden tok brødet hans en gang) , men jeg forstår han sååå godt Mtp valpen for han er super nysgjerrig på sønnen min og alle de fine bilene valpen kan stjele!!

Jeg prøver virkelig etter beste evne å gjøre sønnen trygg, men å se han "gjemmer" seg, holder seg oppe fra gulvet og ikke er trygg i sitt eget hus gjør vondt for meg :( skikkelig vondt!

Jeg gir selvfølgelig ikke opp etter få dager, men finnes det håp? Tips til å få han til å godta at han løper litt rundt ved beina ? Idag sa jeg til han at vi kan prøve å lukke han litt inn på et rom( hundens rom) og bare leke sammen på stuegulvet, men hunden hater jo selvfølgelig å ikke delta!!

Prøvde å leke på gulvet igår , men sønnen forstår ikke det at hunden gjør ALT for å ta lekene og se hva som skjer ......:( og hunden skal jo ikke akkurat roe seg på en god stund heller

Skrevet

Min yngste var på samme alder som din når vi fikk hund. Han var livredd men samtidig kjempe stolt og glad for at vi hadde fått hund. I dag er gutten 8 år og han og hunden er hjemme alene hver dag etter skolen. Verdens beste venner. Koser og leker sammen hver dag. Tok egentlig ikke lange tiden før de begge ble vandt til hverandre :-)

Du må gi gutten din tid tilmålte bli vandt til å ha en rampete "hundebaby" i hus :-)

Anonymous poster hash: f049f...120

Skrevet

Min yngste var på samme alder som din når vi fikk hund. Han var livredd men samtidig kjempe stolt og glad for at vi hadde fått hund. I dag er gutten 8 år og han og hunden er hjemme alene hver dag etter skolen. Verdens beste venner. Koser og leker sammen hver dag. Tok egentlig ikke lange tiden før de begge ble vandt til hverandre :-)

Du må gi gutten din tid tilmålte bli vandt til å ha en rampete "hundebaby" i hus :-)

Anonymous poster hash: f049f...120

Godt å høre solskinnshistorier.

Var det noe du gjorde for å fjerne redselen hans?

Jeg klarer liksom ikke bare se på at gutten helst skal sitte i sofaen, vil ikke gå engang på gulvet for da står hunden der MED EN GANG for å se! Han skryter masse O bhg , men vil ikke ense den. Jeg skal helst bære han rundt for at han ikke skal få han rundt beina....

Han ler av hunden , ( av og til) og "kjefter", men nei.... Han har på en måte mistet alle muligheter for lek osv osv :( rådvill jeg.

Vil bare det beste ....

Skrevet

Senk skuldrene og ha tålmodighet, det har bare gått fire dager. Vær forsiktig så du ikke bygger oppunder gutten din sin frykt, det kan virke for meg som at han blir litt for mye dullet med. Ta ett steg av gangen. La gutten din oppleve hvor gøy det er å ha hund. Kanskje kan du gi han noen godbiter som han kan gi/kaste ned til hunden fra sofaen? Men ikke sitt i sofaen selv, hold deg litt på avstand og ikke regn med at alt skal skje første dagen. Når barnet ditt går på gulvet, så fortell han at man må gå rolig og ta hensyn til valpen. Ikke plukk noen av dem opp, men skjerm hunden fra å hoppe på han/gå bort til han. Gå ut på tur sammen, da har hunden gjerne så mye annet å snuse på at fokuset ikke blir så mye på gutten din. 

Når det gjelder burtrening, så er dette en plass hunden må finne selv. Legg godbiter inni buret, så det blir et positivt sted å være. Buret skal være fristedet til hunden.

Anonymous poster hash: b7f82...79a
Skrevet

Senk skuldrene og ha tålmodighet, det har bare gått fire dager. Vær forsiktig så du ikke bygger oppunder gutten din sin frykt, det kan virke for meg som at han blir litt for mye dullet med. Ta ett steg av gangen. La gutten din oppleve hvor gøy det er å ha hund. Kanskje kan du gi han noen godbiter som han kan gi/kaste ned til hunden fra sofaen? Men ikke sitt i sofaen selv, hold deg litt på avstand og ikke regn med at alt skal skje første dagen. Når barnet ditt går på gulvet, så fortell han at man må gå rolig og ta hensyn til valpen. Ikke plukk noen av dem opp, men skjerm hunden fra å hoppe på han/gå bort til han. Gå ut på tur sammen, da har hunden gjerne så mye annet å snuse på at fokuset ikke blir så mye på gutten din.

Når det gjelder burtrening, så er dette en plass hunden må finne selv. Legg godbiter inni buret, så det blir et positivt sted å være. Buret skal være fristedet til hunden.

Takk!! Ja, jeg innrømmer lett at det blir mye dulling med lille gutten min. Jeg har liksom ikke peil på om jeg ska sitte på sofaen m gutten min og hva jeg skal si, eller i det hele tatt hva keg skal gjøre !! Han vil ikke nærme seg godbitene til valpen engang. Når valpen sitter v siden av de i bilen ( eneste stedet valpen roer seg hittil), så vil helst ikke gutten se inn i bilen( sitter m hodet mot vinduet) for å slippe å se. Men når han ligger rolig så tar han hodet sakte tilbake til oss andre. Hva skal jeg gjøre for at gutten tør å gå på gulvet ? At han kan leke trygt. Huff jeg har kanskje gjort alt feil for jeg har hatt masse fokus på det og snakker mange ganger med han om det. Har jeg bare bygget oppunder frykten ? Søren så vanskelig å ikke vite !:(

Skrevet

Eneste jeg hae gjort "rett" evt er det å la han gå selv mens keg stopper valpen fra å nærme seg han. Når han er sikker på at jeg holder hunden så tør han å gå. Istad i gangen sto gutten mellom beina mine mens jeg tok på han sko, og da fikk hunden lukte, men det var helt ekstremt skummelt for han da

Skrevet

Selvsagt blir det bedre. Gutten kommer ikke til å sitte i sofaen til han blir tenåring.

Slapp av og la de bli kjent på egne premisser. Ikke dull for mye med sønnen din, han må ikke få inntrykk av at han har grunn til å være redd.

Vær i nærheten så valpen ikke overfaller gutten, men la ellers gutten finne ut av ting på egenhånd. Han kan leke i sofaen en stund om han føler det er best.

Anonymous poster hash: de132...262

Skrevet

Når det gjelder burtrening, så er dette en plass hunden må finne selv. Legg godbiter inni buret, så det blir et positivt sted å være. Buret skal være fristedet til hunden.Anonymous poster hash: b7f82...79a

Eneste jeg hae gjort "rett" evt er det å la han gå selv mens keg stopper valpen fra å nærme seg han. Når han er sikker på at jeg holder hunden så tør han å gå. Istad i gangen sto gutten mellom beina mine mens jeg tok på han sko, og da fikk hunden lukte, men det var helt ekstremt skummelt for han da Anonymous poster hash: 84b95...c3c

men, du vet at valpen ikke er skummel! akkurat det vet ikke gutten din enda. da er det altså din jobb å få sønnen din trygg.. ikke dull/trøst han så fryktelig mye. jeg tror du gjør deg selv en skikkelig bjørne tjeneste. sitt på gulvet og fokuser litt mere på valpen. hvor gøy å hyggelig den er osv. og såklart vill ungen din bli nyskjerrig på hunden å gå ned fra sofan. blir jo fryktelig kjedelig å sitte på sofan alene i lang tid. du må ikke bygge under på din sønns redsel. og heller ikke dri å stenge en valp som ikke er klar for det inne på rom eller i bur. du kan evnt bruke trappe grinn mellom gang og stue osv, men du burde ikke stenge den inne når den ikke er klar. da kan dere få en hund med seperasjons angst. og detnvill dere ikke ha!!
Skrevet

Når vi fikk valp for 1,5 år siden var minstejenten 4 år. Og hun var ganske så skeptisk også. Mest på grunn av de sylskarpe tennene til valpen. Så hun kunne ikke gå på gulvet... Vi måtte bære henne fra sted til sted. Et fryktelig styr... Men det gav seg når valpen sluttet å bite. Og nå er de veldig gode venner. 

Anonymous poster hash: 0da89...07a
Skrevet

det er godt å høre at det er flere som har opplevd dette!

Idag syns jeg faktisk han var flink, for en liten stund. jeg fikk han med på kjøkkenet (sønnen) mens hunden var der. Han sto faktisk relativt stille mens hunden nærmet seg. Jeg sa hver gang, bare stå stille, og da hørte han på meg. Armene i været, men jeg skrøt han opp i skyene, og jeg så han var stolt. Han klarte faktisk å fortelle at både munn og at han prøver å hoppe på han,var det som var skummelt. 

Jeg håper det blir bedre! Syns jo synd på gutten

Skrevet

Da vi hadde valp var datteren min på 5 skeptisk fordi hunden hoppet opp på henne en gang første dagen mens hun satt så hunden hadde beina på skuldrene hennes og hodet over hennes. En av de tingene jeg gjorde var å dulle litt med valpen og fikk jentungen til og komme bort og kose med hunden mens jeg holdt ham. Da kunne hun nærme seg hunden og samtidig være trygg på at hun ikke ble overfalt. Jeg tror iallefall det er viktig å framprovosere situasjoner som barn og valp kan føle seg trygge i.

Anonymous poster hash: ad558...17a
Skrevet

Jeg skal gjøre mitt beste. Han nekter å kjenne på pelsen, men han la en dentastix i buret hans, og det syns han var gøy da. Men bare at han nærmer seg er panikkverdig. Heh...

Skrevet

Slutt å syntes synd på gutten. Det merker han å kan få han til å tro at det er synd på han. Dette går seg til:-)

Anonymous poster hash: cbfbc...62c

Skrevet

ja, jeg skal suge til meg alle råd fra dere. Jeg skal ikke dulle så mye med han. HEller oppmuntre til å hjelpe meg feks ( i nærheten der hunden er) og føler jeg hunden blir litt for pågående( som skjer støtt og stadig) så ska jeg holde han igjen, puffe han vekk. Hehe.... Hunden altså :P

Jeg satser på at det går seg til  med tiden. Frykten var at vi måtte kvitte oss med den masete lille hårballen, men det vil jeg på ingen måte.  Men dette skal vi klare!! :D På en eller annen måte... 

Så jeg skal bare godta at han bare sitter i sofaen? hele tiden? Jeg får prøve å lokke han ned , men å leke på gulvet fungerer jo nesten ikke, med tanke på at hunden overfaller alt. Hehe... eldste går rundt og sier. Nei nei ikke gjør det!! slipp slipp!! hehe... :D 

Skrevet

Vår 5-åring var Kjemperedd det lille nøstet som kom til oss. Hylte og hoppet opp på en stol hvis den kom i nærheten. Nå 6 mnd senere er de bestevenner:)

Anonymous poster hash: 607fa...8ea

Skrevet

Vår 5-åring var Kjemperedd det lille nøstet som kom til oss. Hylte og hoppet opp på en stol hvis den kom i nærheten. Nå 6 mnd senere er de bestevenner:)

Anonymous poster hash: 607fa...8ea

Hehe så flott! jeg trodde oppriktig det kun var gutten min som kunne oppføre seg så "teit" ang en så vakker liten sak. FOrståelse ja, men allikevel litt synd. 

Men når han roer seg, slutter å hoppe og bite, så blir han vel ikke så skummel. Den bitinga er helt klart slitsom, men det er jo perioder for alt

Skrevet (endret)

Tuppa var livredd hunder da vi fikk vår... og hun var fire mnd gammel og er av en ganske stor og robust rase. I starten var det som hos deg, så vi holdt dem rett og slett adskilt. Kan for eksempel hunden ligge på kjøkkenet/i gangen eller lignende? Hvis ikke får man kjøpt sånne "valpegrinder" som du kan sette opp til den der dere er.

I tillegg fikk hun lov til å være med når jeg dresserte henne, og fikk lov å si "sitt" og deretter rose og gi godteri når hun satte seg. Det var kjempestas! Og ut over det pushet vi aldri på at hun skulle ha noe med hunden å gjøre.

Nå er jenta fem og hunden to og et halvt, og bikkja sitter ute og venter lengselsfullt på frøkna hver dag når vi kommer hjem, for de har fast koserutine :) perlevenner rett og slett.

Endret av Roheryn
Skrevet

Så bra!! Han var merkelig nok litt tøff ikveld. Turte å stå på kjøkkenet og spille 17 mai fløyte og da bare snuste hunden på han og gikk. Da var gutten super stolt!!! Men fy søren jeg har et stue bord med for mange papirer på hylla under. Gjett om jeg skal fjerne alt slik da han går under bordet og finner frem alt . Hehe jeg løper mer nå enn noengang!! Holy Shit hehe

Skrevet

For en pyse

Anonymous poster hash: 40b6e...11b

Skrevet

For en pyse

Hvem er pysa i denne situasjonen ?

Skrevet

For en pyse

Sønnen til hi selvfølgelig

Skrevet

For en pyse

Sønnen til hi selvfølgelig

Jeg er hi og det du prøver på der virker ikke. Hvem ved sine fulle fem kaller et barn sol NETTOPP har fylt 3 år for pyse, fordi han er redd for å bli bitt?

Gud så fantastisk teit du er!

Ha en fin kveld kjære deg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...