Gjest MammaTilKidsa Skrevet 12. mai 2014 #26 Skrevet 12. mai 2014 Det er helt vanlig at helsesekretærene tar blodprøver. De færreste legekontor ansetter sykepleiere. Sykepleiere tar vanligvis ikke så mye blodprøver. Det er det bioingeniører som gjørAnonymous poster hash: 56c52...e0a Det var heller ikke poenget mitt! På et sykehus tar sykepleierne i akuttmottaket ofte blodprøver, ellers er det bioingeniører. Men nå snakket vi om legekontor, og der er det som oftest ansatt helsesekretærer. Disse tar blodprøvene. Sykepleiere jobber sjeldent på legekontor, og enda sjeldnere er det at bioingeniører jobber der.
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2014 #27 Skrevet 12. mai 2014 Helt uakseptabelt! Jobber selv som legesekretær, og de gangene jeg tar prøver av barn setter jeg alltid av god tid. Har selv vært vettskremt leger som liten, så gjør alt jeg kan for at barna skal føle seg trygge. Jeg hadde nok både tatt av stasen og gitt en solid tilbakemelding til eierene av legekontoret. Mange blir overrasket over alt legesekretærer er utdannet og opplært til ja. Blodprøver, injeksjoner, ekg, audiometri, sårstell, assistere v småkirurgi, øreskylling og allergitester bare for å nevne noe. Anonymous poster hash: df836...c16
Gjest Skrevet 12. mai 2014 #28 Skrevet 12. mai 2014 Dette var da ingen hyggelig opplevelse. Jobber selv som legesekretær og man trår varsomt med barn UANSETT. Et stasebånd skal ikke sitte på i flere minutter og ei heller vræle i fra seg slik som denne damen gjorde. Dårlig oppførsel vil jeg kalle dette. Der hvor jeg jobber, så har vi investert i "butterfly" til småbarn og forenkler jobben med å ta blodprøver Btw..... til dere som tror at sykepleiere gjør alt. Nei.... jeg er opplært til EKG, sårstell, ass ved Gu, øreskylling, bl.prøver, setter B12 og annet, spirometri, hjeloer til ved småkirurgiske inngrep... ja u name it
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2014 #29 Skrevet 12. mai 2014 Huff, utrolig uheldig Jeg var på legevakta med en her i huset som hadde kjøttsår inni henda full av død hud og grus/sand under huden. Jeg fikk ikke renset godt nok selv synes jeg.... Den mest tålmodige sykepleierne ever brukte nesten en time på den gutten som til slutt løftet død hud selv med pinsett slik at sykepleierne fikk skåret huden av med et barberblad. Jeg tar av meg hatten for en fantastisk oppfølging! Tror ikke vi vil slite med å få han til legen senere Jeg forventer ikke en slik tålmodighet, men det kvinnemennesket du møtte på burde kanskje revurdere jobben sin.... Anonymous poster hash: 2cd91...32c
Verpus Skrevet 12. mai 2014 #30 Skrevet 12. mai 2014 Helt enig med deg, TS. Får håpe hun bare hadde en dårlig dag.. Om hun er like sur neste gang du ser henne, kan du klage.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå