Gå til innhold

Har bestilt time til abort men...

Anbefalte innlegg

Skrevet

er så lei meg! jeg vet at det er nok det lureste å gjøre, ble gravid tross minipiller. Har to barn fra før og økonomien er akkuratt passe nå. Har ikke mere familie og ikke så mange venner, så avlastning får vi ikke... Jeg velger å følge magefølelsen min som sier at det lureste og enkleste er å fjerne, men hvorfor er jeg så lei meg da? :-( Betyr dette at jeg kommer før eller senere til å angre på det? mannen har veldig lyst på et barn til, men han er jo allerede 50 år, ikke akkuratt ung da.... ufff :-(

Anonymous poster hash: 401e8...2ef
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som spinkle argumenter for å ta abort... Behold!

Anonymous poster hash: 3f156...f52
Skrevet

For meg høres det ut som du angrer på det allerede. Dere har allerede to barn, og den minste vil stort sett skli inn i "systemet" etter noen år. Det koster selvsagt med ett barn til, men vi bor i Norge og skulle det bli det for ille er det hjelp å få.

Gjest MammaTilKidsa
Skrevet

Dette var leit å lese...Håper du kan prate ordentlig med din mann om dette.

Skrevet

Mannen min sier at han støtter meg gjennom alt. I går så sa jeg at jeg hadde bestemt meg for abort, da begynte han å gråte, jeg ble så knust når jeg så ham så lei seg :-( 

Skrevet

Mannen min sier at han støtter meg gjennom alt. I går så sa jeg at jeg hadde bestemt meg for abort, da begynte han å gråte, jeg ble så knust når jeg så ham så lei seg :-( 

Hi

Skrevet

Ikke gjør det . Lyser lang vei st dere vil beholde :) du kommer da til p angre

Anonymous poster hash: 32953...c36

Skrevet

Huff, så vondt for dere!

Jeg er helt for at alle skal kunne velge det som passer dem best, men her får tilogmed jeg inntrykk av at det er fare for at du kommer til å angre.

Skjønner argumentene om økonomi og tid til flere barn, men det er tross alt ikke sååå mye dyrere med et tredje barn. Du har gjerne ting liggende fra de andre to, man kan få fine og billige ting ved å følge med på Facebook og Finn.

To barn krever også oppfølging og tid, et barn fra eller til der tror jeg kanskje man ikke merker så mye til ;) (snakker ikke av egen erfaring her da jeg har veldig stor aldersforskjell mellom mine).

Siden mannen din har lyst å beholde regner jeg med at han blir en god støtte med en ev tredjemann?

Det er kun du som kan bestemme dette, men husk st både hodet og hjertet bør være med i en så viktig avgjørelse.

Ønsker deg masse lykke til og håper at du klarer å finne løsningen som er rett for dere.

Skrevet

Du ble gravid tross mini piller. Da er det MENINGEN at du ble gravid! Det er skjebnen!!! Behold den lille jenta/gutten deres som er så sterk som trosset igjennom minipiller :)

Lykke til!

:) :) :)

Anonymous poster hash: 0c4b8...55e

Skrevet

Det høres da ikke ut som verken du eller mannen din ønsker å ta abort, så hvorfor i all verden bestemte du deg for det? Er det bare pga økonomien? For det er noe som ordner seg etterhvert så er det økonomien! Og om mannen (og du) ønsker et barn til i framtide så er det jo komplett idiotisk å ta abort nå! Ja, det er kanskje den enkleste utvei, men hva om f.eks det viser seg at dere ikke kan få flere barn etter dette? 

Her burde du og mannen sette dere ned og ta en skikkelig samtale sammen! 

Man angrer på de barna man aldri fikk, ikke på de barna man har. 

Anonymous poster hash: c6491...d01
Skrevet

Behold gaven <3

Skatten i magen.

Vet du - i dag på vei for å hente sønnen min i barnehagen så gråt jeg pga er så lykkelig over at jeg ikke tok abort - tros vanskelig situasjon

Anonymous poster hash: 222ce...c0a

Skrevet

Jeg hadde satt de barna jeg allerede har satt til verden øverst. Når man har lite med penger og lite nettverk vil en baby gå utover de barna man allerede har. Jeg hadde ikke hatt samvittighet til det.

Anonymous poster hash: 71fc2...b82
Skrevet

Det står egentlig ikke så mye på økonomien, om noen få år så kommer mannen min til å arve et hus verdt noen millioner. Men jeg bekymrer meg veldig med tanke på lite nettverk, om det er noe som kan gå utover de to barna som vi har nå, eller om det i hele tatt er mulig å oppdra 3 barn alene i tilfelle noe skulle skjedd med meg eller mannen min. Uff :-(

Hi

Skrevet

Det står egentlig ikke så mye på økonomien, om noen få år så kommer mannen min til å arve et hus verdt noen millioner. Men jeg bekymrer meg veldig med tanke på lite nettverk, om det er noe som kan gå utover de to barna som vi har nå, eller om det i hele tatt er mulig å oppdra 3 barn alene i tilfelle noe skulle skjedd med meg eller mannen min. Uff :-(

Hi

Det er mulig! Som tyveåring satt min mor alene med tre barn! Det gikk bra med oss alle, stor takk til min mor ! Hun dro faktisk for å ta abort men ombestemte seg på sykehuset, det er jeg evig takknemlig for :) Ungene dine kan hjelpes til etterhvert, der det er hjerterom er det husrom er det noe som heter. Vil dere ha dette barnet så får dere til det ;)

Anonymous poster hash: 592b9...f1d

Skrevet

Jeg hadde satt de barna jeg allerede har satt til verden øverst. Når man har lite med penger og lite nettverk vil en baby gå utover de barna man allerede har. Jeg hadde ikke hatt samvittighet til det. Anonymous poster hash: 71fc2...b82

Barn har neppe godt av en mor som sliter med forferdelige tanker og anger etter en abort, og å få et nytt søsken blir sjeldent noe negativt for de eldre barna. Man bør ikke skalte og valte med liv på denne måten. Her snakker vi om et lite individ og om hvorvidt dets livslinje skal avbrytes eller ei. Altså om et liv skal få skje eller ikke. Da blir det for kynisk å bruke de andre søsknene som unnskyldning. I mine øyne er det veldig trist at et barns fremtid skal avgjøres av økonomiske hensyn og en tankegang som er preget av "tenk om".

Anonymous poster hash: a04ed...750

Skrevet

Tipper du vil angre om du tar abort, du virker som en oppegående mor som får det til. Sjekk om det er f.eks åpen bhg i nærheten, der er det lett å bli kjent med folk!

Skrevet

Korrektur: Du kaller det "å fjerne", men egentlig heter det "å drepe".

Anonymous poster hash: 208a5...5e5

Skrevet

Hvordan klarer du å se deg i speilet uten å spy? Møkkamenneske!

Anonymous poster hash: 29b93...5e4

Skrevet

Hvis du sier det så er det sikkert sant.

Hi

Skrevet

Jeg hadde det som deg, hadde to barn, ble gravid på hormonspiral, valget falt på abort, men jeg var så trist for det hele.. Likevel gjennomførte jeg aborten, for vår del var det samme som dere, men dårligere økonomi også.
Jeg utførte aborten, gråt ustoppelig resten av dagen (ble utført kirurgisk abort, ventet helt til uke 11, for å få lengst mulig tid på å finne ut om det var rett eller ei)

Første 2 ukene var vanskelig, jeg følte at jeg hadde gjort noe galt, men etter de to ukene, gikk det seg til, og jeg vet jeg gjorde det rette, 1 år siden i dag, og tenker ikke stort over det hele, jeg ville ikke klart det om samboeren plutselig ikke kunne være til hjelp med ungene, eller om han døde, jeg blir lett sliten av å ha to alene, en til ville nok bikket alt over ende.

Har kommet frem til hvorfor jeg var lei meg, jeg angrer det ikke, men abort er blitt så ekstremt "tabu", det er aldri gode nok grunner, man er en morder om man utfører det, osv osv... I alle fall her inne.. Men jeg vet jeg gjorde det som var rett for meg og ungene vi allerede har, at andre synes jeg er en morder av den grunn, har startet å bli noe jeg ikke bryr meg om, heller abortere det ene ufødte, enn å ødelegge livet til 3 barn!

Anonymous poster hash: 80870...771
Skrevet

Hvor gamle er barna? Jeg er mye alene med 3, eldste var akkurat fullt 4 da minste ble født. Det går overraskende bra! Gode rutiner er greit, og eldstemann ble veldig selvstendig.

Anonymous poster hash: 4050a...7f5

Skrevet

Alt går, bare man legger godviljen til. Hjelp med avlastning kan f.eks være "reserve besteforeldre". Kan jo annonseres gjennom ulike media. ( det finnes jo dem som ikke har barn/ barnebarn selv, og som gjerne skulle hatt det).

Selv har jeg vært igjennom prosessen med om å velge abort eller ikke for noen uker siden. Jeg ble også ufrivillig gravid, (spiral) og med barn nr. 5!!!

Syntes det var et vanskelig valg, mannen ville helst at jeg tok abort ( mtp. Økonomi, plass,bil), jeg var ganske i tvil, men har aldri vært for abort for min egen del. Det var noen dager langt nede i "kjelleren", og mange tårer, så valget mitt ble og beholde barnet, og det angrer jeg ikke på. Er 14 uker på vei nå, og gleder meg masse. Mannen støtter valget mitt selvfølgelig, det måtte jeg jo avgjøre selv. Jeg har også tenkt på om noe skulle skje med oss, og at jeg da ble alene, men man kan ikke ta sorgene på forskudd heller.

Om økonomien er trang, finnes det masse pent brukt av babyutstyr/klær på forskjellige lokale salgsgrupper f.eks på facebook (bare et tips). I tillegg til vanlige Finn.no

Ønsker deg lykke til med valget, hva enn du velger.

Anonymous poster hash: 74716...40d

Skrevet

Høres ut som det beste er abort for dere

Skrevet

Jeg synes det høres ut som dere begge ønsker dette barnet. Mitt råd er å beholde. Sjansen for at samboer skal dø er da forferdelig liten... dette klarer dere!

Skrevet

Jeg hadde satt de barna jeg allerede har satt til verden øverst. Når man har lite med penger og lite nettverk vil en baby gå utover de barna man allerede har. Jeg hadde ikke hatt samvittighet til det. Anonymous poster hash: 71fc2...b82

Barn har neppe godt av en mor som sliter med forferdelige tanker og anger etter en abort, og å få et nytt søsken blir sjeldent noe negativt for de eldre barna. Man bør ikke skalte og valte med liv på denne måten. Her snakker vi om et lite individ og om hvorvidt dets livslinje skal avbrytes eller ei. Altså om et liv skal få skje eller ikke. Da blir det for kynisk å bruke de andre søsknene som unnskyldning. I mine øyne er det veldig trist at et barns fremtid skal avgjøres av økonomiske hensyn og en tankegang som er preget av "tenk om".

Anonymous poster hash: a04ed...750

Jeg velger de barna som allerede lever. Å vokse opp med dårlig økonomi, lite nettverk og slitne foreldre er neppe en dans på roser. Et nytt barn kan selvsagt ha en negativ effekt på barna.

Anonymous poster hash: 71fc2...b82

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...