Gå til innhold

Hvordan forholde seg til .... (mangler ord som beskriver her)?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg anser ikke meg selv som noe lynende glupis, men akkurat slike ting får jeg litt gåsehud av og (Og de som skriver de får fnatt av ting, vet de egentlig hva det er??)

Min tilnærming ble mangel på tilnærming. Rett og slett. Jeg orker ikke. Jeg klarer ikke holde kjeft, jeg bare må kommentere det på et vis. Dessverre har det sett ut til at voksenlivet og mammarollen har gjort noe med meg slik at jeg ikke lenger orker å forholde meg til disse menneskene... Men, noe er jo bare der, uansett hva man gjør. Smil, nikk, og gjør som luten, spis mer kake!

Jeg lurer litt på hva det betyr å få fnatt av noe? Jeg bruker det ordet i mangel av andre ord når jeg ikke klarer å beskrive følelsen i settinger som brukt i denne tråden...?

Ønsker å bli opplyst :)

Anonymous poster hash: dc6dc...38b

Fnatt = skabb i underlivet :-D 

Jeg elsker konseptet med kake. Når jeg tenker meg om kan det brukes mot alt. Dessuten tror jeg det hjelper mot alt også. 

Videoannonse
Annonse
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Jeg anser ikke meg selv som noe lynende glupis, men akkurat slike ting får jeg litt gåsehud av og (Og de som skriver de får fnatt av ting, vet de egentlig hva det er??)

Min tilnærming ble mangel på tilnærming. Rett og slett. Jeg orker ikke. Jeg klarer ikke holde kjeft, jeg bare må kommentere det på et vis. Dessverre har det sett ut til at voksenlivet og mammarollen har gjort noe med meg slik at jeg ikke lenger orker å forholde meg til disse menneskene... Men, noe er jo bare der, uansett hva man gjør. Smil, nikk, og gjør som luten, spis mer kake!

Jeg lurer litt på hva det betyr å få fnatt av noe? Jeg bruker det ordet i mangel av andre ord når jeg ikke klarer å beskrive følelsen i settinger som brukt i denne tråden...?

Ønsker å bli opplyst :)Anonymous poster hash: dc6dc...38b

Fnatt er skabb :-)

Skrevet

Jeg løser det ved å spise mer kake. Prøvde i tredve år å løse det ved å opplyse eller gå inn i samtale med, men kunne like godt stukket tunga ut vinduet. Siden dette er folk jeg bare må se i sosiale lag og med ujevne mellomrom har jeg resignert de siste årene.

Er kake løsningen?

Synes de andre kan spise kake, for med munnen full av kake får man ikke sagt dumme ting.

Skal uansett løse alle utfordringer med å spise kake fra nå av.

Kniiiis.

Anonymous poster hash: 75d83...bd9

Det anbefales :D for de andre har aldri vett på å holde kjeften selv om de spiser. Dessuten er de oftest så opptatt av å fronte idiotien sin at de ikke har matvett samtidig så da kan jeg renske kakebordet med et litt tomt blikk.
.

Evt så kan man spise chips og fokusere på knaselyden inni sitt eget hode.

Skrevet

Hehe - herlig HI - og masse fantastiske svar!

Jeg skjønner veeeldig godt hva du mener og jeg tror det er best å ta det med humor og overbærenhet......

Anonymous poster hash: 93ee2...4ca
Skrevet

Nå går jeg nok ikke under kategorien dere sikter til... anser meg selv for gjennomsnittlig smart.

Men jeg blir sprø av folk som hele tida må irritere seg over at andre ikke er helt på linje med dem selv.

Joda, enkelte er mindre begavet, men å irritere seg over at andre har ulik mening enn deg selv politisk og andre områder. Det er for meg fullstendig bortkastet energi. ..

Anonymous poster hash: 3629e...d30

Skrevet

Hva med å stikke fingrene i øra og si "lalalalala" hver gang de åpner munnen?

Effektiv måte å stoppe enhver samtale. 😁

Anonymous poster hash: 75d83...bd9

Skrevet

Sug luts kaketriks er nok riktige veien å gå her. Er også de mindre begavede folka jeg legger skylda på for mine ekstra kilo..

Ellers lever jeg etter prinsippet "du kan ikke forvente mer av det Gud ikke har gitt mer til", nikk og smil, og noen gang sett de så grundig(men diskret) på plass at de ikke helt hva som skjedde.

Skrevet

Jo, men betydninger trenger ikke å  være bokstavelig, da... Kan sammenlignes litt med å få mark i magen. Fnatt eller skabb kjennetegnes gjerne som en irriterende kløe, og jeg kjenner at jeg kan bli alvorlig irritert når noen mennesker oppfører seg slik Hi beskriver, altså "jeg får fnatt" ;)

Anonymous poster hash: a890c...ed2

Skrevet

Jeg har selv havnet i diskusjoner jeg trodde ikke var mulig å havne i for voksne mennesker. Er spesielt et par stykker som virkelig kan få meg til å ønske at jeg hadde kunnet voodoo.

Husker spesielt en gang hvor det gikk over alle støvleskaft og det endte rett og slett med at jeg begynte å gi på øra mine og si WOOOSAH ganske høyt, ellers hadde jeg gjort noe jeg hadde angret på.

Skrevet

Syns faktisk det er rimelig spesielt å påstå at andre er født under en stein, bare fordi de har forskjellige meninger enn deg. Jeg er enig i at uttalelsene du har som eksempler er rimelig hårreisende, men like hårreisende når du tror du er bedre enn dem.

Anonymous poster hash: 1d320...e29
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Jo, men betydninger trenger ikke å være bokstavelig, da... Kan sammenlignes litt med å få mark i magen. Fnatt eller skabb kjennetegnes gjerne som en irriterende kløe, og jeg kjenner at jeg kan bli alvorlig irritert når noen mennesker oppfører seg slik Hi beskriver, altså "jeg får fnatt" ;)

Anonymous poster hash: a890c...ed2

Jada, og jeg skjønner det jo, men det irriterer meg litt likevel :-)

Skrevet

Syns faktisk det er rimelig spesielt å påstå at andre er født under en stein, bare fordi de har forskjellige meninger enn deg. Jeg er enig i at uttalelsene du har som eksempler er rimelig hårreisende, men like hårreisende når du tror du er bedre enn dem. Anonymous poster hash: 1d320...e29

Når man treffer på folk som sier ting som "herregud de jævla apene kommer bare til Norge for å lage barn og snylte på trygd" om f.eks. nabofamilien der faren jobber fullt og mor går på norskkurs for å kunne komme ut i arbeid, da er det faktisk HELT greit å påstå at vedkommende er født under en stein. Og ja, jeg tror de aller fleste er bedre enn folk som det der.

Anonymous poster hash: e52fb...f47

Skrevet

Syns faktisk det er rimelig spesielt å påstå at andre er født under en stein, bare fordi de har forskjellige meninger enn deg. Jeg er enig i at uttalelsene du har som eksempler er rimelig hårreisende, men like hårreisende når du tror du er bedre enn dem.

Å, det er voldsomt mange jeg "er bedre enn", gitt, og det tror jeg nok gjelder HI også.

Skrevet

Jeg går ikke inn i den type diskusjoner. Jeg ser på dem som unge sjeler og det gir meg mer tålmodighet. På samme måte som jeg ikke klandrer en 4 åring for at det ikke forstår ungdomsskolematematikk.

Skrevet

Hallo HI

Du irriterer deg over at noen f eks sier de har snudd bilstolen for tidlig, og du skal spise kake i stedet for å si ifra? Da må opplyse menneskene om hvordan barn skal sitte i bil. Og skulle det ikke hjelpe, så har du iallefall prøvd! Og det synker nok inn, bare de får tenkt seg om. Så det med kakespising synes jeg ikke var morsomt. Og det HI skriver om rottegift etc... Skjønner at du prøver å være morsom (og ikke mener det!), men det synes jeg man ikke skal spøke om. 

Anonymous poster hash: 46543...fd1
Skrevet

Hallo HI

Du irriterer deg over at noen f eks sier de har snudd bilstolen for tidlig, og du skal spise kake i stedet for å si ifra? Da må opplyse menneskene om hvordan barn skal sitte i bil. Og skulle det ikke hjelpe, så har du iallefall prøvd! Og det synker nok inn, bare de får tenkt seg om. Så det med kakespising synes jeg ikke var morsomt. Og det HI skriver om rottegift etc... Skjønner at du prøver å være morsom (og ikke mener det!), men det synes jeg man ikke skal spøke om. 

Anonymous poster hash: 46543...fd1

Oj, skivebommene står i kø.

Skrevet

Å, det er voldsomt mange jeg "er bedre enn", gitt, og det tror jeg nok gjelder HI også.

Deg om det. Jeg er ikke videre imponert over mennesker som tror de er bedre enn andre. Tyder ikke bare på endel mangler, men en del psykiske lidelser også.

Skrevet

Deg om det. Jeg er ikke videre imponert over mennesker som tror de er bedre enn andre. Tyder ikke bare på endel mangler, men en del psykiske lidelser også.

EG trur ikkje det er uvanlig å sammenligne seg sjølv med andre og av og til føle seg bedre enn andre.

Skrevet

EG trur ikkje det er uvanlig å sammenligne seg sjølv med andre og av og til føle seg bedre enn andre.

Det er nok ikke så uvanlig, men det er absolutt ikke sunt!

Anonymous poster hash: f7625...80f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...