Gå til innhold

hvordan få overtalt mannen til et barn til???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Spør som anonyme over jeg og. Hva er planen når dere er fornøyd med antall barn da? Tåler dere/ vil bruke hormoner igjen da? Evt kondom plutselig, eller blir det sterilisering plutselig på en mann som ikke ville kutte strengen eller blir det avholdenhet for de tingene over gjelder like mye som nå? Snodig det her hehe lest mange slike poster her selv i noen år....

Anonymous poster hash: a0fc2...f15

nja, jeg kan vurdere en kobberspiral evt sterilisering.

Anonymous poster hash: 559d4...697

Men hvorfor er det kvinnen som må ta ansvar for prevensjon også. Hvis det er en enighet i at man ikke skal ha flere barn så er den enkleste løsningen at mannen steriliserer seg. Det er et lite inngrep og har ofte mindre komplikasjoner i forhold til om kvinnen skal sterilisere seg. Man får ikke bivirkninger som kvinnen ofte får ved hormonpreparater, for ikke å snakke om økt risiko for visse krefttyper. Jeg blir helt matt av de som mener at kvinnen skal gå gravid, skal ta det meste av stellet av små barn og ikke minst også ta ansvar for prevensjonen, for gud bedre vi kan jo ikke kreve noe av mannen. 

Anonymous poster hash: 6adb9...e12

helt enig - skulle helst sett at han kutter strengen, men enn så lenge så ønsker han ikke det.. (menn er pingler...)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med å ha litt tålmodighet?

Jeg ventet 2 år på at mannen skulle bli klar for nr.3 :) Nå er prøvingen i full gang og jeg syns det er fantastisk at vi er to om prøvingen og forventningen :)

Det var selvsagt tungt å gå sånn å vente på mannen, og jo mer jeg maste jo mindre klar ble han. Etter å ha klart å holde helt kjeft om temaet i 6 måneder skjedde det noe, vips; så ville han ha et barn! :)

Nå er de største 7 og 5 år, så aldersforskjellen blir større enn jeg hadde ønsket, men hva gjør vel det? :)

Anonymous poster hash: 56020...a33
Skrevet

Jeg tror vi må ha en til (har to) pga det er så sårbart å ha "bare" to. Skjer det noe med den ene, enten sykdom eller død eller noe annet, så er den andre alene. Har nettopp hørt om en enslig mor som mistet sitt yngste barn i kreft, og da hadde de to gjenlevende søsknene hverandre i sorgen. Det kan være godt... Ikke det at man skal "planlegge" det ut i fra noe slikt, men livet er sårbart og man vet aldri hva som skjer i morgen......

Anonymous poster hash: 2c969...000
Skrevet

jeg har tre med en mann, og har nå ny mann som gjerne vil ha et barn. Det er hvertfall skummelt, for hvis dette skulle ryke så står jeg med 4 og han 1 barn :o

What to do??

Anonymous poster hash: 7c5ae...474
Skrevet

Jeg syns ikke man skal prøve å overtale noen til noe som helst. Hvis en av partene i et forhold ikke vil flere barn, så syns jeg det skal respekteres. Jeg er klar over at det kan være sårt for mange, men jeg syns fortsatt ikke at man skal overtales til å ville ha flere barn, som den ene parten da i utgangspunktet ikke ønsker.

Skrevet

Jeg driver absolutt ikke med overtaling, bare gjør uttrykk for at jeg ønsker meg en til. Har vært tålmodig - minste er nå over 2 år (eldste er 8).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...