Anonym bruker Skrevet 11. mai 2014 #1 Skrevet 11. mai 2014 vi har to. Anonymous poster hash: 3f0dc...1d2
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2014 #2 Skrevet 11. mai 2014 Jeg har det litt på samme måte. Har egentlig bare slått meg til ro med at jeg ikke kan overtale han til noe som helst. Han har sagt at han ikke vil ha flere barn og jeg får ikke lagd de alene. Jeg har heldigvis 2 og trøste meg med. Tenk på hva du har fremfor hva du ikke har. Anonymous poster hash: 77017...811
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2014 #3 Skrevet 11. mai 2014 Litt i samme båt, han synes det er greit med de to vi har, mens jeg vil ha en til vi bruker ikke prevensjon, så om det komer en til kan han ikke bli veeeeldig overrasket, he he! (Merkelig greie, han sier han ikke vil ha flere, men mener det nok ikke helt siden prevensjon ikke er tema) ikke bruk prevensjon på to år, men har hatt veldig lite sex) Anonymous poster hash: 559d4...697
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2014 #4 Skrevet 11. mai 2014 vel.. min er veldig opptatt av prevensjon. dvs at jeg tar pilla mi... fortalt han at jeg føler meg som et troll av disse p-pillene å da ba han meg slutte?? vi har regelmessig sex så mulig det hadde klaffet raskt.. likevell sier han ALLE rundt meg at det får holde med to. elsker de to jeg har , ikke missforstå de er enda små også ( 3 og 1 år) men vil så gjerne ha en til:) hele opplevelsen. har vært heldige vi da, to barn som nesten sku ha vært etter boka. alltid spist godt, sovet 12 timer nettene igjennom fra dag 1!! andre i samme situasjon?? hi Anonymous poster hash: 3f0dc...1d2
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2014 #5 Skrevet 11. mai 2014 Litt i samme båt, han synes det er greit med de to vi har, mens jeg vil ha en til vi bruker ikke prevensjon, så om det komer en til kan han ikke bli veeeeldig overrasket, he he! (Merkelig greie, han sier han ikke vil ha flere, men mener det nok ikke helt siden prevensjon ikke er tema) ikke bruk prevensjon på to år, men har hatt veldig lite sex) Anonymous poster hash: 559d4...697 Kommer han inni deg da? Min er også sånn, men kommer aldri inni meg lengre så tror han mener det når han sier han ikke vil ha flere barn. Men prevensjon, nei, det vil han ikke jeg skal bruke pga hormonene. Ikke vil han kutte strengen heller.. Så jeg vet ikke, umulig å bli klok på. Skulle det slå til, blir det vel barn men har ikke blitt noe på 3 år. Anonymous poster hash: 92235...750
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2014 #6 Skrevet 11. mai 2014 Du kan få min Min vil gjerne ha 3,4,5 barn, men 2 holder mer enn nok for meg! Anonymous poster hash: 1cceb...cbd
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2014 #7 Skrevet 12. mai 2014 Litt i samme båt, han synes det er greit med de to vi har, mens jeg vil ha en til vi bruker ikke prevensjon, så om det komer en til kan han ikke bli veeeeldig overrasket, he he! (Merkelig greie, han sier han ikke vil ha flere, men mener det nok ikke helt siden prevensjon ikke er tema) ikke bruk prevensjon på to år, men har hatt veldig lite sex) Anonymous poster hash: 559d4...697 Kommer han inni deg da? Min er også sånn, men kommer aldri inni meg lengre så tror han mener det når han sier han ikke vil ha flere barn. Men prevensjon, nei, det vil han ikke jeg skal bruke pga hormonene. Ikke vil han kutte strengen heller.. Så jeg vet ikke, umulig å bli klok på. Skulle det slå til, blir det vel barn men har ikke blitt noe på 3 år. Anonymous poster hash: 92235...750 Jada - kommer inni meg. (Tror derfor ikke at han er heeelt sikkert på at han ikke vil ha en til). Strengen vil han ikke kutte han heller, og jeg vil ikke putte masse hormoner i meg lenger..) Anonymous poster hash: 559d4...697
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2014 #8 Skrevet 12. mai 2014 Nei betyr nei. Synes det er utrolig dårlig gjort å prøve å lure ham til få enda et barn. Det er helt legitimt å ikke ønske flere barn, TRO disse mennene deres når de sier det! Akseptér at han ikke vil. Så enkelt og så vanskelig. Anonymous poster hash: d8a7e...bee
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2014 #9 Skrevet 12. mai 2014 Ta en prat med han, er vel ikke så mye annet å gjøre? Et syngende telegram eller powerpoint-presentasjon blir litt voldsomt. Jo jeg var litt frekk der, men prater ikke folk sammen lenger? Nevn det flere ganger med litt tid i mellom men ikke mas. Anonymous poster hash: bc3b4...521
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2014 #10 Skrevet 12. mai 2014 Jeg VET jeg har nok med mine to, og hadde nok dratt om mannen stadig kom med "små drypp" om ønske om flere. Jeg mener man faktisk bør gå en runde med seg selv og vurdere om ønske om et barn til faktisk er så sterkt at man bør dra fra mannen. SÅ ta samtalen med mannen, og kanskje bli enig om at man er så uenig at det ikke er forenelig med og fortsette forholdet. Hva har dere forresten tenkt og gjort når dere har "nok" barn? Siden dere ikke vil "Proppe dere med hormoner", Skal dere betale 6-8000 for sterilisering? Eller vil det da være greit og bruke hormonspiral eller p-piller? Eller skal dere slutte og ha sex? Høer om så mange som ble gravid "ved uhell", de skulle ikke ha flere, eller var egentlig ikke klar for barn enda, så plutselig må dama "Ha en pause fra p-piller", eller blir "allergisk" mot hormoner,- OG kondom... Og selvsagt er de KJEMPEFORSIKTIG, han kommer ikke inni og man satser på "sikre perioder";- men jammen tok det bare noen uke så ble det barn gitt. Også er det plutselig helt ok med hormoner igjen...... Da er allergier" borte, og man har i alle fall ikke noe problem med p-piller eller andre hormonpreparat...... Høres fryktelig negativ ut her nå ser jeg, men etter og ha "hengt" her inne en stund, føler jeg at det går mange menn med "et barn for mye" der ute.. Bare for og tekkes damen sin.. Har man nok barn, så har man det. SOm sagt, vil mannen ha fler, må han finne ei annen dame og få barn med. Jeg har mer enn nok bekymringer for de to jeg har. Har de venner, takler de skolen, finner de fritidsaktiviteter de liker, blir de mobbet, sliter de med noe JEG ikke ser osv osv.. Herregud, vi som ikke sov sammenhengende hele natta på tre år! Med noen av de, akkurat det er bare småtteri når vi nå har to skolebarn som prøver og finne sin plass i klassen, blant venner på fritida og på aktivitetene sine.. I disse dager er jeg mest bekymret for at jeg har overført mine manglende "idrettsgen" til de. De er blant de dårligste på det meste, ikke verst, men på "bunn",- og selv om de er midt på treet og litt over når det kommer til skolefag, så ser man jo at det er prestasjoner på ANDRE ting som gjør barna populære, selvsikre og får det enklere i friminutt og på skole. Ikke at mine barn må bli så innmari populær, men synes det er greit om de slipper og for ofte måtte SPØRRE om og få bli med i leken...Vil heller at de som regel blir SPURT om og bli med på ting.:Sånn er det ikke alltid....Og nå og da får de "nei" når de spør om og få bli med.. Kan være noe og tenke på for dere som føler dere "må" ha et barn til, hvor mannen ikke vil.. Tenk litt frem i tid, på hvordan det blir når barnet skal "frigjøre" seg fra dere....Når jobben VIRKELIG begynner! Eller, som sagt, dra deres vei, om der fortsatt må. Ikke plag mannen med "mas":...... Anonymous poster hash: 20c6a...520
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2014 #11 Skrevet 12. mai 2014 Jeg har 2, gravid med nr 3. Mannen vil men ikke jeg, så da blir det abort snart Anonymous poster hash: 933c8...d2d
Chl85 Skrevet 12. mai 2014 #12 Skrevet 12. mai 2014 Vel mamma truet med å skille seg fra pappa, dersom hun ikke fikk tredjemann... Det funket der(og ja de er fortsatt gift og ler av mammas bastante ultimatum i dag) Når det er sagt så er det jo ikke å anbefale.... Det beste er at begge er like villige. Pappaen min har aldri vært særlig bastant og er kjent for å skifte mening, så tror nok mamma regnet litt med det Tror du enten må innfri deg med at det blir 2 barn, eller så må du jo stille et ultimatum og ta konsekvensene av det. Hva er viktigst? Et tredje barn? Eller ha mann og barn samlet sånn som det er nå ? Lykke til
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2014 #13 Skrevet 12. mai 2014 Jeg har 2, gravid med nr 3. Mannen vil men ikke jeg, så da blir det abort snart Anonymous poster hash: 933c8...d2d Hvorfor ble du gravid da? Du kunne jo passet deg, hvis det er DU som ikke vil.. For her er det jo krav til mannen om at han absolutt burde sterilisere seg om han ikke vil ha flere. Så lenge han ikke gjør det, har han "innerst inne lyst" på en til...Evt får han vær så god avstå fra sex..Det har vel ikke du gjort heller...SÅ siden du har blitt gravid, så har du innerst inne hatt lyst, ergo må du ta konsekvensen. Du blir glad for det når barnet kommer. Det antar man at en far blir i alle fall... Anonymous poster hash: 20c6a...520
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2014 #14 Skrevet 12. mai 2014 Nei betyr nei. Synes det er utrolig dårlig gjort å prøve å lure ham til få enda et barn. Det er helt legitimt å ikke ønske flere barn, TRO disse mennene deres når de sier det! Akseptér at han ikke vil. Så enkelt og så vanskelig. Anonymous poster hash: d8a7e...bee Men da må mannen ta ansvar for prevansjonen også. Mannen til Hi vil ikke ha flere barn, men når Hi ikke ønsker å fortsette å ta hormonpreparater så velger han da istede å ha sex uten prevansjon kontra å ordne det selv. Jeg er enig i at HI ikke kan tvinge mannen til flere barn, men da får har sterilisere seg og være sitt ansvar bevisst. Slik han holder på nå heier jeg på HI og håper hun blir gravid da han ikke kan si noe på det utfra gjeldende situasjon. Anonymous poster hash: 6adb9...e12
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2014 #15 Skrevet 12. mai 2014 Her er det motsatt. Mannen vil ha en haug med barn, jeg vil bare ha to. Er glad han ikke prøver å overtale meg til flere... Anonymous poster hash: f7caa...0b1
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2014 #16 Skrevet 12. mai 2014 Jeg vil også ha et barn til, mannen ikke. Vi har ingen sammen men begge har fra tidligere. Hans barn er her så lite synes jeg. Hva skjer om noen få år når de heller vil være med venner hjemme enn å besøke oss i helgene? Jeg ser ikke for meg at de kommer til å flytte hit, de har bare oss her og ellers ingen tilknytning til stedet, men jeg kan jo ta feil. Mine er her mye nå, men de vokser til og er mer og mer sammen med pappan sin. Det er lite med skoler rundt her, dvs at om noen år når de begynner på videregående er sjansen stor for at de flytter herfra. Og da sitter vi her alene, vi er her allerede endel alene. Og han ser barna sine bare noen helger.. Ikke at man skal få barn så man slipper å være alene, men jeg tenker på fremtiden og vil ikke at huset skal bli tomt allerede om få år. Jeg er sikkert litt påvirket av egens situasjon, har stor familie og jeg er så takknemmelig for det i voksen alder, det samme har mine foreldre fortalt oss mange ganger. Anonymous poster hash: 92235...750
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2014 #17 Skrevet 12. mai 2014 Jeg vil også ha et barn til, mannen ikke. Vi har ingen sammen men begge har fra tidligere. Hans barn er her så lite synes jeg. Hva skjer om noen få år når de heller vil være med venner hjemme enn å besøke oss i helgene? Jeg ser ikke for meg at de kommer til å flytte hit, de har bare oss her og ellers ingen tilknytning til stedet, men jeg kan jo ta feil. Mine er her mye nå, men de vokser til og er mer og mer sammen med pappan sin. Det er lite med skoler rundt her, dvs at om noen år når de begynner på videregående er sjansen stor for at de flytter herfra. Og da sitter vi her alene, vi er her allerede endel alene. Og han ser barna sine bare noen helger.. Ikke at man skal få barn så man slipper å være alene, men jeg tenker på fremtiden og vil ikke at huset skal bli tomt allerede om få år. Jeg er sikkert litt påvirket av egens situasjon, har stor familie og jeg er så takknemmelig for det i voksen alder, det samme har mine foreldre fortalt oss mange ganger. Anonymous poster hash: 92235...750 Så det er min grunn, får høre hva mannen sier til det. Anonymous poster hash: 92235...750
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2014 #18 Skrevet 12. mai 2014 Jeg VET jeg har nok med mine to, og hadde nok dratt om mannen stadig kom med "små drypp" om ønske om flere. Jeg mener man faktisk bør gå en runde med seg selv og vurdere om ønske om et barn til faktisk er så sterkt at man bør dra fra mannen. SÅ ta samtalen med mannen, og kanskje bli enig om at man er så uenig at det ikke er forenelig med og fortsette forholdet. Hva har dere forresten tenkt og gjort når dere har "nok" barn? Siden dere ikke vil "Proppe dere med hormoner", Skal dere betale 6-8000 for sterilisering? Eller vil det da være greit og bruke hormonspiral eller p-piller? Eller skal dere slutte og ha sex? Høer om så mange som ble gravid "ved uhell", de skulle ikke ha flere, eller var egentlig ikke klar for barn enda, så plutselig må dama "Ha en pause fra p-piller", eller blir "allergisk" mot hormoner,- OG kondom... Og selvsagt er de KJEMPEFORSIKTIG, han kommer ikke inni og man satser på "sikre perioder";- men jammen tok det bare noen uke så ble det barn gitt. Også er det plutselig helt ok med hormoner igjen...... Da er allergier" borte, og man har i alle fall ikke noe problem med p-piller eller andre hormonpreparat...... Høres fryktelig negativ ut her nå ser jeg, men etter og ha "hengt" her inne en stund, føler jeg at det går mange menn med "et barn for mye" der ute.. Bare for og tekkes damen sin.. Har man nok barn, så har man det. SOm sagt, vil mannen ha fler, må han finne ei annen dame og få barn med. Jeg har mer enn nok bekymringer for de to jeg har. Har de venner, takler de skolen, finner de fritidsaktiviteter de liker, blir de mobbet, sliter de med noe JEG ikke ser osv osv.. Herregud, vi som ikke sov sammenhengende hele natta på tre år! Med noen av de, akkurat det er bare småtteri når vi nå har to skolebarn som prøver og finne sin plass i klassen, blant venner på fritida og på aktivitetene sine.. I disse dager er jeg mest bekymret for at jeg har overført mine manglende "idrettsgen" til de. De er blant de dårligste på det meste, ikke verst, men på "bunn",- og selv om de er midt på treet og litt over når det kommer til skolefag, så ser man jo at det er prestasjoner på ANDRE ting som gjør barna populære, selvsikre og får det enklere i friminutt og på skole. Ikke at mine barn må bli så innmari populær, men synes det er greit om de slipper og for ofte måtte SPØRRE om og få bli med i leken...Vil heller at de som regel blir SPURT om og bli med på ting.:Sånn er det ikke alltid....Og nå og da får de "nei" når de spør om og få bli med.. Kan være noe og tenke på for dere som føler dere "må" ha et barn til, hvor mannen ikke vil.. Tenk litt frem i tid, på hvordan det blir når barnet skal "frigjøre" seg fra dere....Når jobben VIRKELIG begynner! Eller, som sagt, dra deres vei, om der fortsatt må. Ikke plag mannen med "mas":...... Anonymous poster hash: 20c6a...520 jeesus! mannen har vinglet frem og tilbake i lang tid, er litt "tøff i trynet" tror jeg når han sier han ikke vil ha en til. For plutselig kan han komme med utsagn som tilsier at han ønsker det. Jeg lurer ham på INGEN måte ved å ikke bruke prevensjon - for det er vi nemlig to om og begge er informert. Jeg har forresten et barn med litt spesielle behov, så vet alt om å ha barn som ikke passer inn i A4-boksen. Anonymous poster hash: 559d4...697
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2014 #19 Skrevet 12. mai 2014 Jeg har 2, gravid med nr 3. Mannen vil men ikke jeg, så da blir det abort snart Anonymous poster hash: 933c8...d2d Hvorfor ble du gravid da? Du kunne jo passet deg, hvis det er DU som ikke vil.. For her er det jo krav til mannen om at han absolutt burde sterilisere seg om han ikke vil ha flere. Så lenge han ikke gjør det, har han "innerst inne lyst" på en til...Evt får han vær så god avstå fra sex..Det har vel ikke du gjort heller...SÅ siden du har blitt gravid, så har du innerst inne hatt lyst, ergo må du ta konsekvensen. Du blir glad for det når barnet kommer. Det antar man at en far blir i alle fall... Anonymous poster hash: 20c6a...520 hadde spiral på, hva mere skulle jeg ha gjort ifølge deg? Anonymous poster hash: 933c8...d2d
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2014 #20 Skrevet 12. mai 2014 Jeg bruker heller ikke prevensjon, fordi mannem vil ikke fordi han er så skeptisk til hormoner. Og det er ok for meg, om jeg skulle bli gravid er det helt ok. Værre for mannen som bedyrer at han ikke vil ha flere, men da får han kutte strengen da om det er så viktig for han. Anonymous poster hash: 92235...750
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2014 #21 Skrevet 12. mai 2014 Jeg har 2, gravid med nr 3. Mannen vil men ikke jeg, så da blir det abort snart Anonymous poster hash: 933c8...d2d Hvorfor ble du gravid da? Du kunne jo passet deg, hvis det er DU som ikke vil.. For her er det jo krav til mannen om at han absolutt burde sterilisere seg om han ikke vil ha flere. Så lenge han ikke gjør det, har han "innerst inne lyst" på en til...Evt får han vær så god avstå fra sex..Det har vel ikke du gjort heller...SÅ siden du har blitt gravid, så har du innerst inne hatt lyst, ergo må du ta konsekvensen. Du blir glad for det når barnet kommer. Det antar man at en far blir i alle fall... Anonymous poster hash: 20c6a...520 hadde spiral på, hva mere skulle jeg ha gjort ifølge deg? Anonymous poster hash: 933c8...d2d Da synes jeg det er en ærlig sak og ta abort. Vil man ikke, så vil man ikke! Så tar man konsekvens av at mann drar fordi HAN vil ha flere barn, om han har et slik ultimatum. SÅ enkelt og så vanskelig er det. Har selv nok med mine to, og har gjort mitt for IKKE kunne bli gravid,- så blir jeg det nå så blir det abort. Han vil heller ikke ha flere barn, men om uhellet er ute, og han hadde ombestemt seg, hadde jeg stått ved mitt. Og måtte da stått for det valg og de konsekvenser det hadde medført. Også et evt brudd. Jeg finner det ikke kynisk i det hele tatt. Men om du IKKE hadde gjort ditt for og unngå og bli gravid, da er saken en annen. Anonymous poster hash: 20c6a...520
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2014 #22 Skrevet 12. mai 2014 Spør som anonyme over jeg og. Hva er planen når dere er fornøyd med antall barn da? Tåler dere/ vil bruke hormoner igjen da? Evt kondom plutselig, eller blir det sterilisering plutselig på en mann som ikke ville kutte strengen eller blir det avholdenhet for de tingene over gjelder like mye som nå? Snodig det her hehe lest mange slike poster her selv i noen år.... Anonymous poster hash: a0fc2...f15
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2014 #23 Skrevet 12. mai 2014 Jeg går med sistemann nå, det blir nummer to. Skal IKKE ha flere, så da må jeg sterilisere meg. Enkelt og greit. Anonymous poster hash: 4e7ef...9cc
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2014 #24 Skrevet 12. mai 2014 Spør som anonyme over jeg og. Hva er planen når dere er fornøyd med antall barn da? Tåler dere/ vil bruke hormoner igjen da? Evt kondom plutselig, eller blir det sterilisering plutselig på en mann som ikke ville kutte strengen eller blir det avholdenhet for de tingene over gjelder like mye som nå? Snodig det her hehe lest mange slike poster her selv i noen år.... Anonymous poster hash: a0fc2...f15 nja, jeg kan vurdere en kobberspiral evt sterilisering. Anonymous poster hash: 559d4...697
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2014 #25 Skrevet 12. mai 2014 Spør som anonyme over jeg og. Hva er planen når dere er fornøyd med antall barn da? Tåler dere/ vil bruke hormoner igjen da? Evt kondom plutselig, eller blir det sterilisering plutselig på en mann som ikke ville kutte strengen eller blir det avholdenhet for de tingene over gjelder like mye som nå? Snodig det her hehe lest mange slike poster her selv i noen år.... Anonymous poster hash: a0fc2...f15 nja, jeg kan vurdere en kobberspiral evt sterilisering. Anonymous poster hash: 559d4...697 Men hvorfor er det kvinnen som må ta ansvar for prevensjon også. Hvis det er en enighet i at man ikke skal ha flere barn så er den enkleste løsningen at mannen steriliserer seg. Det er et lite inngrep og har ofte mindre komplikasjoner i forhold til om kvinnen skal sterilisere seg. Man får ikke bivirkninger som kvinnen ofte får ved hormonpreparater, for ikke å snakke om økt risiko for visse krefttyper. Jeg blir helt matt av de som mener at kvinnen skal gå gravid, skal ta det meste av stellet av små barn og ikke minst også ta ansvar for prevensjonen, for gud bedre vi kan jo ikke kreve noe av mannen. Anonymous poster hash: 6adb9...e12
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå