Gå til innhold

Hva synes du er gravidhysteri?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sist jeg gikk gravid var jeg livredd for å gjøre noe feil etter å ha lest retningslinjene for hva gravide ikke kan spise.

Jeg klarte ikke å kose meg på samme måte som med eldste.

Jeg skulle ønske vi ikke hadde disse retningslinjene.

Det var mye bedre på tallet.

Anonymous poster hash: 8310a...00e

Det var mye bedre på 90-tallet, mente jeg.

Anonymous poster hash: 8310a...00e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er hysteri og ikke kunne ta 1 glass vin i svangerskapet. Det er hysteri å se ned på de som røyker i svangerskapet. Klarte selv ikke røyk i noen av svangerskapene da jeg ble kvalm av det, men kjenner MANGE som røyket opptil 20 røyk om dagen gjennom hele svangerskapet og INGEN av de har fått skader eller sykdommer av det. Så nei, det er nok absolutt ikke skadelig.

Anonymous poster hash: e3496...9c3

Du konkluderar på bredt grunnlag? Her går ein og trur det skulle vere grei skuring å få folk til å forstå enkle ting, og så kjem det stadig nokon og viser kvifor vi framleis, i 2014, må brenne av millionar på kampanjar for å opplyse folk om ting dei lærte på ungdomsskulen.
Skrevet

Det er hysteri og ikke kunne ta 1 glass vin i svangerskapet. Det er hysteri å se ned på de som røyker i svangerskapet. Klarte selv ikke røyk i noen av svangerskapene da jeg ble kvalm av det, men kjenner MANGE som røyket opptil 20 røyk om dagen gjennom hele svangerskapet og INGEN av de har fått skader eller sykdommer av det. Så nei, det er nok absolutt ikke skadelig.

.

"Vi gjorde det før, og det har gått bra med oss" er noe av det dummeste jeg hører. Hva med alle det ikke gikk bra med?

Rettningslinjene er der av en grunn, du kan godt velge å ikke følge disse.

Det meste går ofte fint, men for de fleste er ikke avholdenhet fra alkohol, tovakk og spekemat/nykost en dyr pris å betale for å prøve og unngå smitte/skade på foster gjennom et 9mnd langt svskap.

For de som skulle bli rammet av dette kan utfallet være fatalt, selv om det går bra med flesteparten.

Anonymous poster hash: 11e47...41f

Skrevet

Og der tok du prisen som dagens dummeste....

Anonymous poster hash: 1da24...0ce

Skrevet

Det er hysteri og ikke kunne ta 1 glass vin i svangerskapet. Det er hysteri å se ned på de som røyker i svangerskapet. Klarte selv ikke røyk i noen av svangerskapene da jeg ble kvalm av det, men kjenner MANGE som røyket opptil 20 røyk om dagen gjennom hele svangerskapet og INGEN av de har fått skader eller sykdommer av det. Så nei, det er nok absolutt ikke skadelig. Anonymous poster hash: e3496...9c3

Du må seriøst være dem gummeste personen som noen sinne har postet et innlegg her.

Og det at du kjenner MANGE som har røyket 20 om dagen gjennom hele svangerskapet sier nok om din omgangskrets.

Jeg blir helt matt over hvor blåst det er mulig å bli.

Skrevet

Det er hysteri og ikke kunne ta 1 glass vin i svangerskapet. Det er hysteri å se ned på de som røyker i svangerskapet. Klarte selv ikke røyk i noen av svangerskapene da jeg ble kvalm av det, men kjenner MANGE som røyket opptil 20 røyk om dagen gjennom hele svangerskapet og INGEN av de har fått skader eller sykdommer av det. Så nei, det er nok absolutt ikke skadelig. Anonymous poster hash: e3496...9c3

Du må seriøst være dem gummeste personen som noen sinne har postet et innlegg her.

Og det at du kjenner MANGE som har røyket 20 om dagen gjennom hele svangerskapet sier nok om din omgangskrets.

Omgangskretsen min er det nok ikke noe galt med gitt. Alt fra leger, advokater, bedriftsledere til butikkansatte og studenter. Veldig lang utdannelse på mange og veldig oppegående mennesker. Men de vet at man ikke skal tro på all forskning, og at det IKKE er skadelig å røyke i svangerskapet. God bedring til deg forresten. ;)

Skrevet (endret)

Omgangskretsen min er det nok ikke noe galt med gitt. Alt fra leger, advokater, bedriftsledere til butikkansatte og studenter. Veldig lang utdannelse på mange og veldig oppegående mennesker. Men de vet at man ikke skal tro på all forskning, og at det IKKE er skadelig å røyke i svangerskapet. God bedring til deg forresten. ;)

Det er direkte feil at det ikke er skadelig for fosteret at man røyker i svangerskapet! Lavere fødselsvekt, økt sjanse for spontanabort, økt sjans for at barnet blir prematurt (med diverse komplikasjoner derfra), økt sjans for morkakesvikt, +++

http://m.klikk.no/foreldre/gravid/article595972.ece

Endret av GeeGee
Skrevet

Disse legene du omgir deg med røyker også 20 om dagen under svangerskapet? De vant autorisasjonen i lotteri da eller?

Anonymous poster hash: 7bb65...b8d

Skrevet

Det er vell ikke akkurat hysteri, men jeg kjenner jeg syns det er litt "irriterende" med de som skal unngå å legge på seg så mye som ett gram i graviditeten. En venninne av meg som er meget slank i utgangspunktet trente MYE i kombinasjon med veldig lite mat i svangerskapet: resultatet ble en pitteliten baby på 1900 som har hengt etter i utvikling til hun ble 2 år.

Anonymous poster hash: 8c621...8ab

Skrevet

Jeg kan ikke tilgi meg selv hvis min svake selvdisiplin og latskap kan føre til at mitt ufødte barn (er 10 uker på vei) vil slite med noe hele livet..

Spiser derfor ikke den maten helserådene sier man bør unngå, ikke rørt en dråpe alkohol siden før forrige eggløsning, holder meg til under en liter cola-brus på en dag som max. for å holde meg langt unna grensa for koffein. Jeg drikker aldri kaffe eller te, så det er cola og Pepsi max som er koffeinsynderne for min del.

Jeg har tatt folat daglig siden før jeg ble gravid, prøver også å få i meg kalsium og D-vitamin hver dag, og noen dager i uka tar jeg tran. Spiser laks to ganger i uka, men ikke annen fisk.

Mora mi og bestemora mi mener jeg er hysterisk, men det får så være. Hittil i svangerskapet har jeg hatt noen blødninger, som riktignok viste seg å være uskyldige men som har gjort meg mer oppmerksom på hvor skjørt det er, og jeg har ikke lyst å ødelegge... Tok meg tross alt halvannet år å bli gravid!

Anonymous poster hash: 94dbf...321

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...