Anonym bruker Skrevet 10. mai 2014 #1 Skrevet 10. mai 2014 Eller er det best å droppe hele greia? Min er 4 mnd, nekter flaske og smokk. Skal neste helg, og ser ikke ut til at jeg får det til uten å ta babyen med.. Noen som har gjort lignende, eller har meninger om det? Anonymous poster hash: bd614...47b
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2014 #2 Skrevet 10. mai 2014 Som mamma hadde jeg ikke gjort det og som deltager hadde jeg blitt litt irritert om noen kom med en baby. Ikke pga. fest og fyll, men det legger en demper på stemningen og dagen handler først og fremst om den kommende brud. Da burde du iallfall spørre først om det er greit. Anonymous poster hash: 3b7f5...555
Håper<3 Skrevet 10. mai 2014 #3 Skrevet 10. mai 2014 Da hadde jeg heller blitt hjemme. Det begrenser jo seg hva man kan gjøre på et utdrikningslag med en 4 måneder gammel baby...
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2014 #4 Skrevet 10. mai 2014 Som mamma hadde jeg ikke gjort det og som deltager hadde jeg blitt litt irritert om noen kom med en baby. Ikke pga. fest og fyll, men det legger en demper på stemningen og dagen handler først og fremst om den kommende brud. Da burde du iallfall spørre først om det er greit. Anonymous poster hash: 3b7f5...555 takk for innspill. Jeg skal i såfall såklart være 100 prosent edru. Har såå lyst å dra, har liksom ikke så mange venner, så er ikke mange ganger jeg får vært med på det.. Men jeg kan jo ikke spørre bruden om det er greit, det er jo hun som må bestemme det.. Ååh, så kjedelig! Noen tips til å få baby til å ta flaske fort da? Anonymous poster hash: bd614...47b
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2014 #5 Skrevet 10. mai 2014 Da hadde jeg heller blitt hjemme. Det begrenser jo seg hva man kan gjøre på et utdrikningslag med en 4 måneder gammel baby... ja det er jo det.. Anonymous poster hash: bd614...47b
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2014 #6 Skrevet 10. mai 2014 Jeg har gjort det - var med på dag-aktivitetene og dro hjem når festen begynte. Det var en annen som også hadde baby der, hun dro hjem med babyen når den skulle legge seg. Jeg ville spurt forloveren om aktivitetene funker med en baby på slep. Anonymous poster hash: 72c95...1af
Lepidoptera Skrevet 10. mai 2014 #7 Skrevet 10. mai 2014 jeg var med på middag med baby på 2mnd. Alle synes det var kjempekoselig. Og bruden ble så glad for at jeg kom. Hva slags venninner blir sure for sånt? Jeg kom jo fordi jeg ville dele denne dagen med min beste venninne, ikke for å ta oppmerksomheten fra henne.
Guttaboys Skrevet 10. mai 2014 #8 Skrevet 10. mai 2014 Jeg synes ikke en baby har noe i et utdrikningslag å gjøre uansett. Selv hadde jeg ikke klart å kose meg i en sånn setting med en baby på slep.
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2014 #9 Skrevet 10. mai 2014 Jeg ble kjempeglad for at det kom en baby i mitt utdrikningslag. Ikke pga babyen, men moren som ellers ikke kunne vært med. Jeg tok nesten for gitt at hun ikke kom så kort tid etter fødsel, og hun er en nær venninne, så veldig glad for at forloveren min hadde lagt til rette for det. Den ammende gikk jo tidlig hjem og var ikke med på alt, men veldig glad for at hun kom:) Anonymous poster hash: fec23...fda
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2014 #10 Skrevet 10. mai 2014 Jeg hadde det - gikk helt fint! Hun sov i vogna på aktivitetene og på et eget rom hos henne vi endte opp hos. Det kommer selvfølgelig helt an på hva man skal gjøre og hvor mye det drikkes. Dette var et rolig utdrikningslag med lite alkohol. Anonymous poster hash: 9329a...1b6
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2014 #11 Skrevet 10. mai 2014 La pappa ta støyten. Er sikker på at babyen får i seg nok mat for noen timer selv om han er kresen på flaska. Forsøkt Nuk-flaske? De eneste mine har tatt. Så kan du jo enten legge opp til en kort dag, eller legge inn en 'matpause' i løpet av dagen. Hadde ikke orket å ha med baby. Anonymous poster hash: a9fcc...8c7
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2014 #12 Skrevet 10. mai 2014 Åh takk for svar- dere er supre. Kan jo ha han i vogn ja, og passe på å gå ut/bort om det blir skriking.. Så drar jeg bare hjem om kvelden ja. Fint å se at flere har gjort det da! Klarte dere å kose dere selv da? Anonymous poster hash: bd614...47b
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2014 #13 Skrevet 10. mai 2014 Hadde noen tatt med babyen sin i mitt utdrikningslag hadde jeg blitt skikkelig skuffa. Snakk om å legge demper på stemningen! Jeg er veldig glad i barn, men jeg både jobber i bhg og er sammen med mine egne barn resten av tiden. Er faktisk ekstremt sjelden jeg er våken uten barn tilstede, så de få gangene jeg er sammen med venninnene mine og ved en slik anledning ville jeg at det skule være kun voksne. Anonymous poster hash: dc55b...8f7
Gjest MammaTilKidsa Skrevet 10. mai 2014 #14 Skrevet 10. mai 2014 Det gjorde jeg, og i tillegg var det to andre der med babyer. Men dette var et rolig utdrikningslag med glassblåsing, lunsjbesøk og middagsbesøk.
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2014 #15 Skrevet 10. mai 2014 Har dere prøvd å koppmate? Fins egen kopper for dette på apoteket. Eneste vi fikk til å bruke til eldste. Jeg hadde nok ikke satt pris på å ha med baby når man endelig selv hadde barne fri og skulle ut å ha det gøy. Bare være voksne for en liten stund. Anonymous poster hash: fdb93...1c6
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2014 #16 Skrevet 10. mai 2014 I de lagene jeg har vært i hadde det bare vært koselig, så lenge man går ut om det blir mye skriking Anonymous poster hash: fedb6...13e
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2014 #17 Skrevet 10. mai 2014 Jeg tok henne med da hun var 5 mnd, alternativet var å ikke komme. Hun var med på første delen av utdrikkingslaget, som var ute i en park på dagtid. Hun lå i vogna og koste seg, kan da ikke tenke meg at noen ble fornærmet av det. Når kvelden startet hadde jeg barnevakt, så da leverte jeg henne dit. Hadde hun ikke tatt flaske, hadde jeg nok valgt å reise hjem når festen begynte. Anonymous poster hash: 4ca4e...efd
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2014 #18 Skrevet 10. mai 2014 Skal dere være langt unna der du bor? Er det en mulighet at far har barnet hjemme, men møter deg der du er, så kan du ta ammepause før du går tilbake til de andre igjen? Anonymous poster hash: 6e85c...5e2
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2014 #19 Skrevet 10. mai 2014 Jeg var faktisk i utdrikningslag da lille var 3 uker. Mamma'n min var barnepike hun var i nærheten av hvor jeg var og ringte meg når det var ammetid. Dette var også et alkoholfritt utdrikningslag så var rolige aktiviteter Anonymous poster hash: a50b8...430
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2014 #20 Skrevet 10. mai 2014 Har dere prøvd å koppmate? Fins egen kopper for dette på apoteket. Eneste vi fikk til å bruke til eldste. Jeg hadde nok ikke satt pris på å ha med baby når man endelig selv hadde barne fri og skulle ut å ha det gøy. Bare være voksne for en liten stund. Anonymous poster hash: fdb93...1c6 ikke prøvd det! Har de slike på apoteket altså? Heter de noe spesielt? Anonymous poster hash: bd614...47b
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2014 #21 Skrevet 10. mai 2014 Skal dere være langt unna der du bor? Er det en mulighet at far har barnet hjemme, men møter deg der du er, så kan du ta ammepause før du går tilbake til de andre igjen? Anonymous poster hash: 6e85c...5e2 ikke sånn veldig langt unna nei, men tar fort 20 min å kjøre.. Og med illsint baby er det langt nok:-p huff, ser mange hadde blitt irritert, og det skjønner jeg jo.. Var litt derfor jeg spurte og. Men dere som hadde blitt irritert-hva hadde irritert dere? Dersom baby lå i vogn, bæresele, og jeg gikk ut under mating og skriking hadde dere syntes det var ok da? Jeg er så fortvilet , vet ikke om jeg skal bli hjemme og heller lage et fint kort til henne hvor jeg skriver litt om hvorfor.. Men så har jeg så lyst og! Anonymous poster hash: bd614...47b
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2014 #22 Skrevet 10. mai 2014 Aldri vurdert det engang! Barn og alkohol har ikke noe å gjøre i samme rom/område.. Et og annet glass av og til etter ungen har lagt seg... Kanskje... Men å ta med et barn/baby på noe hvor man vet alkohol inntaket kan sitte løst, er dårlig dømmekraft. Prøve å koppmate kanskje? Funker det ikke, så hold deg hjemme. Anonymous poster hash: 7a3f4...5c4
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2014 #23 Skrevet 10. mai 2014 Aldri vurdert det engang! Barn og alkohol har ikke noe å gjøre i samme rom/område.. Et og annet glass av og til etter ungen har lagt seg... Kanskje... Men å ta med et barn/baby på noe hvor man vet alkohol inntaket kan sitte løst, er dårlig dømmekraft. Prøve å koppmate kanskje? Funker det ikke, så hold deg hjemme. Anonymous poster hash: 7a3f4...5c4 det er en rolig og fin gjeng, så ikke bekymret for fyll/bråk. Jeg ville såklart vært 100 % edru :-) det er mer det om det går an... Anonymous poster hash: bd614...47b
Leselyset Skrevet 10. mai 2014 #24 Skrevet 10. mai 2014 Forhør deg med forloveren om det vil passe inn med at du har med babyen på aktivitetene, ikke bruden, og om det passer inn, så hør om forloveren kan spørre de andre inviterte om det går bra at babyen er med, får du flertallet med deg, så dra, og kos deg, kanskje du kan ordne det slik at far kan hente rett etter mating utpå dagen, så blir du igjen i en times tid? Da får du jo deltatt litt uten en baby også Alt kan være mulig, men samtidig viser man respekt for resten av følget, vil de ikke ha med en baby, så forklar til bruden at du gjerne skulle vært med, men du har jo lillenurk som trenger mamma, slikt forstår man jo Her var det med 2 babyer på dagtiden, hun ene reiste hjem med babyen når det var sove tid, hun andre "lempet" ungen over til far og ble en time ekstra uten babyen, begge deler var jo det de så best for seg og sin familie, og vi stortrivdes med de to små som var med, ble vi sliten, kunne vi dulle med de små (Hadde aktivitets utdrikningslag, slik med sumobryting ol)
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2014 #25 Skrevet 10. mai 2014 Forhør deg med forloveren om det vil passe inn med at du har med babyen på aktivitetene, ikke bruden, og om det passer inn, så hør om forloveren kan spørre de andre inviterte om det går bra at babyen er med, får du flertallet med deg, så dra, og kos deg, kanskje du kan ordne det slik at far kan hente rett etter mating utpå dagen, så blir du igjen i en times tid? Da får du jo deltatt litt uten en baby også Alt kan være mulig, men samtidig viser man respekt for resten av følget, vil de ikke ha med en baby, så forklar til bruden at du gjerne skulle vært med, men du har jo lillenurk som trenger mamma, slikt forstår man jo Her var det med 2 babyer på dagtiden, hun ene reiste hjem med babyen når det var sove tid, hun andre "lempet" ungen over til far og ble en time ekstra uten babyen, begge deler var jo det de så best for seg og sin familie, og vi stortrivdes med de to små som var med, ble vi sliten, kunne vi dulle med de små (Hadde aktivitets utdrikningslag, slik med sumobryting ol) TAKK for godt svar!! :-) skal høre med hun om hun kan høre med resten, det var lurt! For da kan jo de svare henne "anonymt" om det ikke er ok f.eks.. :-) Anonymous poster hash: bd614...47b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå