DaenerysStorm Skrevet 11. mai 2014 #26 Skrevet 11. mai 2014 Du kan jo like så godt ta på deg en finere bukse enn en joggebukse om det er så nøye? Kjøp en tørr-shampoo og BB-cream. Mulig ungen noen ganger ikke ligger alene mer enn 5 minutter, men den sover da mer enn 5 minutter om gangen selv om den kanskje ikke sover altfor mye... Hvis det er så viktig for deg må du jo benytte sjansen når han sover til å ordne deg Noen sover ikke hvis de ikke blir trillet! Vanskelig å gå og sminke seg samtidig... Anonymous poster hash: d3147...b30 Noen ja, men ikke så mange som det gies uttrykk for enkelte steder... Og jeg tviler på at de kun sover når de blir trillet, sover mora gående da eller?
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2014 #27 Skrevet 11. mai 2014 Klarer han aldri å ligge alene da? Hva om du legger han naken på badegulvet, med tepper og leker? Jeg bruker 1 minutt å ta på meg mascara og litt pudder. Håret er klipt i en enkel frisyre, og er fort gjort å ta på seg noe annet enn en joggebukse. 5 barn, og har lært at man som mor må være kreativ iblant Som førstegangs mamma har man mye å lære! Anonymous poster hash: 4591e...3da
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2014 #28 Skrevet 11. mai 2014 Jeg syns det er mer bekymringsverdig at barnet er 6 mnd og aldri sover uten å bli trillet enn at du ikke får sminket deg... Hva gjør du på natten? Anonymous poster hash: e36e9...c69
førskolelæreren Skrevet 11. mai 2014 #29 Skrevet 11. mai 2014 Min gutt blir 2 år i august - og jeg føler egentlig at det først nå jeg er meg selv igjen. Jeg prioriterte babytiden max og tror jeg vil få så mye igjen i livet fordi jeg klarte å kose meg Og det var ikke en drømmebaby! Han hadde kolikk i nesten 5 måneder, sov aldri gjennom natten før han ble 14 måneder. Men nå begynner ting å falle på plass Det blir bedre etter hvert - husk det
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2014 #30 Skrevet 11. mai 2014 Så skal jeg bryte ned alle illusjoner; ) Mine to er 2 og 4 og det er nesten verre å få gått på badet nå. Kan aldri forlate dem alene, for et eller annet skjer hver gang jeg snur ryggen til. De klatrer og faller eller den ene har vært litt hardhendt med den andre. Min redning er å stå opp før ungene våkner for å få litt tid til å fikse meg selv. Anonymous poster hash: e7163...f2d Som jeg skulle skrevet det selv! :-D Anonymous poster hash: 7fb13...c85 Må dessverre si det samme her.. Når de var nyfødte, så var det ikke noe problem å se fresh ut.. Var altid sminket (bort med poser og sovehud. ), pen i klærne og stelt på håret.. Nå er jeg heldig om jeg får tid til å sette håret opp i en enkel hestehale før en av dem har slått den andre eller tømt ut vaskepulver i sofaen... Anonymous poster hash: f3f36...ed7
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2014 #31 Skrevet 11. mai 2014 Til dere som har litt større barn og beklager dere over liten tid til dere selv på badet. Har dere ikke barnesikring i hus ? Jeg har 5 barn og det har aldri vært problem å få dusjet og stelt seg. Ja huset er strippet for alt av gjenstander som kan være farlig og dvs alt. Alle skuffer og skap er låst osv. Når jeg skal dusje må de 2 minste på 2 og 4 år leke på rommet ved siden av badet og der klarer de seg utmerket i 5 min. Dørene er åpne. Anonymous poster hash: 64beb...a7f
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2014 #32 Skrevet 11. mai 2014 Det kommer an på prioriteringer. Jeg lovte meg selv å ikke forfalle etter å ha fått barn. Så selv om jeg bare fikk sovet 4t om natten, sto jeg opp litt før jeg viste babyen våknet slik at jeg fikk dusjet og lagt litt makeup. På samme måte som jeg etter tre mnd begynte å prioritere trening 3 ganger i uken, med mann på havet. Hvis man virkelig vil, får man det til. Forran meg på gulvet hadde jeg vippestol, lekematte eller reiseseng og mange leker + tv, slik at babyen holdt ut 30min alene. Ser at det er kommet godt med nå, han elsker å ligge for seg selv og leke. Anonymous poster hash: af4a8...680
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2014 #33 Skrevet 11. mai 2014 Jeg sminker meg samtidig som jeg tar morgenstellet på mini. Hun får ligge naken og sprelle litt mens jeg tar en rask dusj, leker med en leke (eller helst mammas sminke) mens jeg sminker meg, også synger jeg masse sanger og prater med henne. Da blir det hele en lek og tar max 30 min for å få oss begge stelt og i nye klær for dagen (da hun var yngre var det hakket værre, da måtte far hjelpe til med underholdning av baby mens jeg fikk meg en vask). Anonymous poster hash: 561fd...b73
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2014 #34 Skrevet 11. mai 2014 Var i samme situasjon selv. Var ikke førstegangs, men denne babyen var bare sånn. Så ikke ut jeg heller. Men den perioden går over og ting blir lettere. Få hjelp av pappaen på kvelden om du har mulighet. Husker det ble min velvære: å få tatt seg en dusj i ny og ned. Kjenne seg fresh når man gikk til sengs Tenkte inni meg at jeg trengte strengt tatt ikke å apellere til noen utseendemessig. Hadde akkurat utført misjonen med å tiltrekke meg folk Sa innimellom til mannen at det er da heldigvis noe jeg kan gjøre noe med senere - inni meg er jeg fortsatt fryktelig pen og slank! Anonymous poster hash: 543ef...7b9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå