Gå til innhold

Jeg har forfalt helt etter at jeg ble mor..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg pleide å være fornøyd med meg selv.

Lovte at jeg ikke skulle bli sminkeløs i joggebukser etter fødsel, men det er ikke tid til annet!

Denne babyen sover jo knapt. Og når han er våken er det fullt kjør, går ikke an å la han ligge alene i mer enn 5 minutt. Han er 6 måneder.

Hvordan får folk til å se velkledde og styla ut, jeg skjønner det ikke :-(

Anonymous poster hash: 98197...b69

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvsagt går det an å la dem ligge alene i mer enn fem minutter. Enten på gulvet på badet eller i en vippestol. 

At de hyler når de må bli vant med nye ting er jo klart, men det tåler man. 

Anonymous poster hash: fa76e...3a8
Skrevet

Hvis det er til noe trøst, så er jeg på samme måte... Fikk besøk av ei venninne som jeg ikke hadde sett på lenge, og hun var så kult kledd og pent sminket, fin på håret - mens jeg så ut som en dass. Jeg satt liksom å unnskyldte hvordan jeg så ut, følte meg direkte stygg. 

Anonymous poster hash: d99ef...cf2
Skrevet

- og nei, noen ganger vil ikke babyen ligge alene i mer enn 5 min! Alle babyer er forskjellige! Er man ikke komfortabel med at ungen ligger å griner så prioriterer man å holde babyen fremfor å ta på seg sminke.

Skrevet

Alt til sin tid. Nyt babytiden, husk den varer ikke evig. Det kommer snart ei tid da du har energi, tid ov overskudd til oppdolling.

Jeg har ordnet meg vippeextension, så da trenger jeg ikke å sminke meg, og set likevell sminka og fresh ut :)

Men kos deg heller med babytiden du, ikke tenk så mye på utseendet. usminka naturlige mødre er vakre mødre syns jeg da:)

Anonymous poster hash: b7d4b...558

Skrevet

Jeg var også sminkeløs i joggebukse de første mnd selv om ikke mange så meg sånn:)

Tok meg sammen hver gang jeg skulle noe, så tror nok de fleste trodde jeg var velstelt hele tiden. Det var absolutt ikke tilfelle.

Få mannen til å ta babyen så du får tatt en tur til frisør eller noe du føler deg fresh av, kjøpe noen nye klær hjelper også.

Alle føler seg sånn, men man er sin verste kritiker tross alt:)

Anonymous poster hash: fad6b...fc2

Skrevet

Du kan jo like så godt ta på deg en finere bukse enn en joggebukse om det er så nøye? Kjøp en tørr-shampoo og BB-cream.

Mulig ungen noen ganger ikke ligger alene mer enn 5 minutter, men den sover da mer enn 5 minutter om gangen selv om den kanskje ikke sover altfor mye... Hvis det er så viktig for deg må du jo benytte sjansen når han sover til å ordne deg ;)

Skrevet

- og nei, noen ganger vil ikke babyen ligge alene i mer enn 5 min! Alle babyer er forskjellige! Er man ikke komfortabel med at ungen ligger å griner så prioriterer man å holde babyen fremfor å ta på seg sminke. Anonymous poster hash: d99ef...cf2

Helt sant! Ikke noe kjekt å prøve å freshe seg opp mens ungen hyler uansett!

Anonymous poster hash: 98197...b69

Skrevet

Og for min del er det slik, at når ungen sover, så er det fordi jeg er ute og triller i vogna. Ikke mye tid til å stelle seg da heller :P 

Gjest Syltebærtyttetøy
Skrevet

Jeg gav opp med første min å få tid alene på badet. Endte med at jeg hadde sminka i skuffen user stuebordet, hver gang ungen lå noenlunde rolig i fanget på morgenen slang jeg på meg litt dekkstift, rouge og mascara. Jeg kjøpte meg tights, og lange singletter, like behagelig som joggebukse, som jeg brukte hjemme. Da var jeg litt ok i det minste de gangene jeg fikk besøk. Det går seg jo til etterhvert, men er ikke noe gøy å føle seg dritt! Så da ble det enkle løsninger på noe som føltes som et problem ;)

Skrevet

Lurer litt på hvor lang tid dere egentlig trenger for å bli seende menneskelige ut? Jeg bruker maks fem minutter på å legge hverdagssminken, dvs. concealer, mascara, solpudder og evnt. rouge. 

Dessuten, en frisk unge klarer fint å ligge alene på gulvet mens man tar en dusj. At de hyler og dere ikke takler det er jo noe helt annet. 

Skrevet

Lurer litt på hvor lang tid dere egentlig trenger for å bli seende menneskelige ut? Jeg bruker maks fem minutter på å legge hverdagssminken, dvs. concealer, mascara, solpudder og evnt. rouge. 

Dessuten, en frisk unge klarer fint å ligge alene på gulvet mens man tar en dusj. At de hyler og dere ikke takler det er jo noe helt annet. 

Så er du kanskje mer heldig med utseende da :P Jeg har hår som er avhengig av styling, det er tørt og pistrete. Og nå som jeg er så sliten ser jeg direkte syk ut i ansiktet. ''At de hyler og dere ikke takler det'' hva er det for noe å si? Gratulerer, du tåler å høre ungen din hyle :P 

Skrevet

Alt til sin tid. Nyt babytiden, husk den varer ikke evig. Det kommer snart ei tid da du har energi, tid ov overskudd til oppdolling.

Jeg har ordnet meg vippeextension, så da trenger jeg ikke å sminke meg, og set likevell sminka og fresh ut :)

Men kos deg heller med babytiden du, ikke tenk så mye på utseendet. usminka naturlige mødre er vakre mødre syns jeg da:)

Anonymous poster hash: b7d4b...558

Jeg er kanskje teit, men jeg synes det er stas og se mødre som ser litt slitne og "herja" ut. Ikke at de skal se forferdelig ut som om de lider, men det er godt når en ser hvor prioriteringen ligger. Selvsagt er det stas for de som har tid og overskudd til å ordne seg selv også, men noen ganger trenger man bare å være mamma og ikke supermodell ;) Spent å se hvordan jeg ender opp ;P Supermodell er uaktuelt uansett da men ;P

Skrevet

Slapp av, helt normalt. Det går seg til etterhvert :-)

Skrevet

Jeg sier som Ugla; det blir bedre! Jeg lover :) Hadde det på samme måte frem til 6-7 mnd, da ble det litt bedre. Og etter 10 mnd ble det enda bedre!

Anonymous poster hash: a0162...77e

Skrevet

Så skal jeg bryte ned alle illusjoner; )

Mine to er 2 og 4 og det er nesten verre å få gått på badet nå. Kan aldri forlate dem alene, for et eller annet skjer hver gang jeg snur ryggen til.

De klatrer og faller eller den ene har vært litt hardhendt med den andre.

Min redning er å stå opp før ungene våkner for å få litt tid til å fikse meg selv.

Anonymous poster hash: e7163...f2d

Gjest Moonstruck
Skrevet

Bæresele! Vips er det mulig å få gjort både det ene og det andre😊 ....om man prioriterer det er en annen sak.

Skrevet

Du kan jo like så godt ta på deg en finere bukse enn en joggebukse om det er så nøye? Kjøp en tørr-shampoo og BB-cream.

Mulig ungen noen ganger ikke ligger alene mer enn 5 minutter, men den sover da mer enn 5 minutter om gangen selv om den kanskje ikke sover altfor mye... Hvis det er så viktig for deg må du jo benytte sjansen når han sover til å ordne deg ;)

Noen sover ikke hvis de ikke blir trillet! Vanskelig å gå og sminke seg samtidig...

Anonymous poster hash: d3147...b30

Skrevet

Bæresele! Vips er det mulig å få gjort både det ene og det andre ....om man prioriterer det er en annen sak.

Bæresele funker ikke...... Tvillinger her.

Anonymous poster hash: 7da82...bdc

Skrevet

Så skal jeg bryte ned alle illusjoner; )

Mine to er 2 og 4 og det er nesten verre å få gått på badet nå. Kan aldri forlate dem alene, for et eller annet skjer hver gang jeg snur ryggen til.

De klatrer og faller eller den ene har vært litt hardhendt med den andre.

Min redning er å stå opp før ungene våkner for å få litt tid til å fikse meg selv.

Anonymous poster hash: e7163...f2d

Som jeg skulle skrevet det selv! :-D

Anonymous poster hash: 7fb13...c85

Skrevet

Dersom du velger å gå i joggebukse og sminke deg, så spiller vel ikke det noen rolle? Men om du gremmes over det, så er mine forslag: Legg frem klær dagen før, så går det like fort som joggebuksa. Og litt solpudder og mascara vil gjøre at du føler deg bedre.

Har du langt hår, setter du det i strikk. Problemet løst! I permisjon er man helt avhengig av enkel hårsveis som er rask og fikse. Ja, og forresten de første 10 årene etter permisjon, da. ;-)

Husk at du har en nyfødt baby, helt normalt å føle seg sliten og ufresh.

Anonymous poster hash: db60c...977
Skrevet

Dusj og vask og fiks håret på kvelden, når mannfolket (hvis du har en) kan passe babyen. Ta også frem klær/antrekk til neste dag kvelden før. På morgenen trenger du strengt tatt ikke mer enn 10 min til å ta på foundation og maskara?!

Anonymous poster hash: 18def...3a7

Skrevet

Min første skreik og sov omtrent ikke de 6 første mnd...Så ja jeg var en zombie og så ut som en også;) Da vi endelig fikk behandling for kiss(låsninger) ble det plutselig lengre soveperioder enn 15 min av gangen og hun kunne få litt rutiner.

Da jeg endelig fikk sove litt igjen :sovne: , ble også utseendet bedre, he he. Var helt unntakstilstander her, gubben så heller ikke ut  :fnise:

Alle rundt meg fikk nok av tid til å dusje, spise å holde orden på utseendet, i tillegg til baby... de var heldige å få litt mer søvn og egentid enn meg .. Husker jeg var dødelig sjalu.  :huh:

Når det er sagt så kan baby være noen min alene. Du kan bruke vippestolen å ha med baby på badet når du dusjer og sminker deg. Og litt sutring kan du jo overse litt ;)  Baby tåler å bli ignorert litte granne, he he. Men ting pleier å komme litt mer på plass etterhvert. I tillegg lærer du å dusje, sminke og kle deg på kun 15 min etter stund  :P  He he he

Skrevet

Dusj på kvelden, enkel hårsveis (tur til frisøren), kjøp deg et par nye bukser og et par topper som er ammevennlige og ser greie ut.

Hvis du har råd: et par flotte sko og veska du alltid har drømt om.

Sminken kan umulig være vanskelig å få tid til...

Anonymous poster hash: 48a53...79e

Skrevet

Kast joggebuksene og kjøp deg heller sndre behagelige bukser, skal ikke så mye til for å se bedre ut enn i joggebukse. Cubus har endel behagelige bukser, enda bedre enn joggebukser. Ser mye bedre ut, og jeg liker de bedre enn joggebukser.

Kommer du deg ut av joggebuksa føler du deg nok litt freshere, og kanskje den lille piffen du trenger for å prioritere noen minutter på badet. Kutt ned på sminken, prioritert det du syns er viktigst for deg å ha på av sminke. Selv bruker jeg ikke sminke, men noen minutt forran speilet fikk jeg alltid tid til. Noen ganger lå ungen på badegulvet, andre ganger satt den i bæremeisen.

Jeg så sliten og dratt ut sa mamma når hun eldst var baby, hun sa det ikke for å være slem. Men med en unge som ikke sov på natta eller noe serrlig på dagtid så var jeg også sliten. Men noen minutter på badet gjorde at jeg følte meg litt bedre, tror ikke jeg så så ille ut som jeg følte meg. For jeg følte meg som ett takras og helt underernært på søvn.

Anonymous poster hash: 3982a...b36

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...