Anonym bruker Skrevet 9. mai 2014 #1 Skrevet 9. mai 2014 Jeg er høygravid, vondt i bekken og er i generelt dårlig form. Har ingenting av pentøy og ha på meg pga den store magen, og klarer ikke gå ut og handle. Har ei lita frøken på 3, som må få gå ut og se på tog og spise is, men hun kan være sammen med mormoren sin. Kan jeg bli hjemme? En venninne av meg fnøs av meg når jeg nevnte at jeg ville bli hjemme. Anonymous poster hash: 70a02...00d
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2014 #2 Skrevet 9. mai 2014 Selvsagt kan du bli hjemme Jeg er alene med en datter på 4 år. Vi drar en tur til byen for å se toget, spise litt is og mest sannsynlig kjøpe en gassballong. Etterpå er vi hjemme og feirer. Og hjemme kan man feire i hva som helst og gjøre hva som helst. Om det blir fint vær er vi kanskje i hagen og griller, er været dårlig spiser vi middag inne og har kake eller noe. Datteren din får feire litt i byen og så kan dere kanskje feire litt hjemme. Blir bra det der. Bli hjemme og slapp av Anonymous poster hash: 8b75f...cc0
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2014 #3 Skrevet 9. mai 2014 Selvfølgelig kan du det!!! Drit i hva andre tenker og gjør som du føler for selv! Datteren din får sikkert en super dag med mormoren sin! Jeg har selv ved to anledninger tatt med meg barna til utlandet 17 mai uken. Jeg er alenemor, har vært mye syk, og har blitt så stresset av tanken på alt styret rundt 17 mai at jeg rett og slett har tatt med meg ungene og reist! Og vet du hva, angrer ikke et sekund!! Ungene storkoste seg og jeg kunne slappe av! Anonymous poster hash: 27d26...cd9
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2014 #4 Skrevet 9. mai 2014 Følte meg bedre nå takk damer:) Hi Anonymous poster hash: 70a02...00d
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2014 #5 Skrevet 9. mai 2014 Så bra! Ta det med ro, og det med god samvittighet! Jeg har kastet bort så mye av livet mitt på å presse meg til ting jeg egentlig ikke orket, eller hadde lyst til... Etter jeg "traff veggen" har jeg begynt å drite i hva andre måtte tro og mene.. Jeg er veldig sosial, men hvis jeg har en dårlig periode lytter jeg til kroppen, og dropper heller en feiring, eller et foreldremøte! Verden gikk faktisk ikke under fordi vi feiret 17 mai i Spania heller ;-) Jeg kom faktisk hjem uthvilt, med glade barn og ny energi! Så plei deg selv du!!! Anonymous poster hash: 27d26...cd9
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2014 #6 Skrevet 9. mai 2014 Ifjor var jeg Høygravid og 17 mai ble tilbrakt på sofaen med god samvittighet Anonymous poster hash: a0e33...b96
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2014 #7 Skrevet 9. mai 2014 Det er klart 3-åringen kan feire litt med mormor i år, det blir sikkert kjempekoselig Neste år er du klar igjen, med en 1-åring og en 4-åring, det blir også kjempegøy. Anonymous poster hash: ca5ea...ff7
Gjest Hercule Poirot Skrevet 9. mai 2014 #8 Skrevet 9. mai 2014 Du har i alle fall veldig god unnskyldning for å bli hjemme med verdens beste samvittighet. 😃😆😁😄😊
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2014 #9 Skrevet 9. mai 2014 Dere er gode altså Ble glad jeg nå Jeg er egentlig veldig glad i og feire 17. Mai. Men i år blir det nok for tøft. Igjen, tusen takk dere:)) Hi Anonymous poster hash: 70a02...00d
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2014 #10 Skrevet 9. mai 2014 Ja, du kan fint kose deg hjemme Det gjør da ingenting. Anonymous poster hash: b4f88...ee5
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2014 #11 Skrevet 9. mai 2014 Vi har "droppet" 17mai før, og kan skje igjen. Det sluddet på morran, og da fristet det ikke å finne tøy ungene kunne gå i. Det hadde jo vært varmt vårvær fra mars så vinterrtøy var pakket vekk. Mine to barn gikk enda i barnehagen så de skulle ikke gå i tog. Min manns barn gikk i toget, han fulgte de ned og så toget begynte å gå. Fikk med seg talene og slikt. Men siden moren skulle ha barna etter toget, kom han hjem igjen og så ikke hele toget. Nå har vi korps barn, vi er med på det korpset gjør og etterr deterdetsofaen for oss. I år blir min mann værende i senga. Han skal følge mitt ene barn til toget, og se sin ene datter holde tale, men så fort toget begynner å gå finner han senga. Han har ikke ungene sine i år, og kommer fra nattevakt slik at han vil sove for å være våken til ny natt. Jeg ordner med unge i korpset og plukker med meg hun som går med skolen. I år skal vi være litt på skolen, siden det er klassen til ene ungen som arrangerer. Jeg er med i 17mai komiteen så er jo littgøy å se om vi får det til. Jeg skal ikke være der siden jeg går med korpset, men kan jo hende jeg må trå til når jeg har litt ledig tid (men jeg tror vi er så organisert at det går som smurt, om ikke det kommr ekstremt mange mennesk da..) Hadde ikke ungene gått i korps hadde vi nok reist på hytta denne helga. Vi har vært på hytta før når det har vært 17mai, og det har vært utrolig koselig. Alle hyttenaboene samles, noen baker har bakt litt, noen har kaffe, noen kommer med en flaske vin osv. Utrolig koselig, flaggene er til tops og båtene kjører i tog ute på fjorden. Her syns ungene det er kosligere enn å feire 17mai i byen, de er ikke så veldig glade i store folkemengder. Feir på den måten derre ønsker og hva som passer dere. Anonymous poster hash: 2c895...035
*Nøtta* Skrevet 9. mai 2014 #13 Skrevet 9. mai 2014 Klart du kan være hjemme! Kos deg på dagen! Fnys tilbake til venninnen som fnøs av deg.
Tired mama Skrevet 9. mai 2014 #14 Skrevet 9. mai 2014 Kos deg hjemme med god samvittighet, så kan 3-åringen kose seg sammen med mormor! 😃
Tired mama Skrevet 9. mai 2014 #15 Skrevet 9. mai 2014 Kos deg hjemme med god samvittighet, så kan 3-åringen kose seg sammen med mormor! 😃
Nodisc Skrevet 9. mai 2014 #16 Skrevet 9. mai 2014 Syns 17mai er ufattelig kjedelig, så eg blir heime blir vel til å gå neste år når gutten får glede av å delta
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2014 #17 Skrevet 9. mai 2014 'Å feire noe' betyr ikke det samme som å måtte ut og vise seg blant folk! Hver 17. mai morgen står vi opp og setter på en spesiell sang som har blitt vår tradisjon, min og mannen sin, og nå også ungene, og så flirer vi oss nesten skakk i hjel mens vi marsjerer rundt i stua og lager deilig 17.mai-frokost, uansett om vi skal ut og se på eller delta i barnetoget, eller om vi bare skal være hjemme. Bli hjemme, kos deg med en svær familiepakke med pinup i sofaen mens du ser på barnetogene på tv, og spar kreftene til fødselen. God nasjonaldag. Anonymous poster hash: 805dd...2ad
PrinsesseHengepupp Skrevet 9. mai 2014 #19 Skrevet 9. mai 2014 Kos deg hjemme du En av våre bedre 17-maier hadde vi for noen år siden, ungene var ikke hjemme hos oss av ulike årsaker det året, så jeg og mannen sov lenge, sosa i pysjen, stelte i hagen (bodde langt unna folk da), og bada bikja. Utpå ettermiddagen gikk vi ned på bergene og fiska, satt i (nesten) midnattssol og bare fryda oss over å slippe kø, folk, mas om is, middag, kø, trange sko og mer kø
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2014 #20 Skrevet 9. mai 2014 Gravid jeg og, men ikke høygravid. Men jeg har bekkenløsning og får lett blodtrykksfall som gjør at jeg trenger å sette meg nå og da. Ikke lett å finne ett sted å sitte på rappen på 17 mai. Jeg kommer til å dra ut for at vesla skal få se litt tog og få is før jeg finner sofaen. Men så bor jeg 5-7 minutter med bil unna eidsvoll-bygningen, så her kommer det nok til å koke. Så kan hende det er mye liv utenfor her hjemme. Hehe. Orker hvertfall ikke å dra til eidsvoll-bygningen! Anonymous poster hash: 6fbee...8ae
ønskerbebis Skrevet 9. mai 2014 #21 Skrevet 9. mai 2014 Andre 17. Mai med jobb i strekk på meg! Sånn er det å være student. Er midt mellom det å være for gammel for at det er moro selv, og barn er rett rundt hjørnet men ikke helt enda! Blir nok koseligere når barn kommer etterhvert 😊 Mange som ikke feirer 17. Mai så veldig!
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2014 #22 Skrevet 10. mai 2014 Det gjorde jeg da jeg var høygravid med tvillinger. Var på frokost hos naboen, men ruslet opp dit i joggebuksa. Så bar det tilbake til sofaen. Treåringen ble med mannen ut et par timer. En herlig 17.mai. Gjør det med god samvittighet. Anonymous poster hash: 04719...51b
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2014 #23 Skrevet 10. mai 2014 Bli hjemme. Og kos dere hjemme med grilling og god mat etter vesla har vært med andre og sett tog. Anonymous poster hash: 2602b...9f4
Cat_Woman Skrevet 10. mai 2014 #24 Skrevet 10. mai 2014 Jeg skal feire 17. mai i år for første gang på mange år jeg, har alltid tidligere droppet det til fordel for eksamenslesing. Har ikke hatt noe dårlig samvittighet for det akkurat!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå