Anonym bruker Skrevet 9. mai 2014 #1 Skrevet 9. mai 2014 Jeg har gått fra samboeren min nylig. Vi har en datter på 4 år sammen. Jeg er i en jobb hvor jeg akkurat har blitt forfremmet og det er en drøm som går i oppfyllelse - dette har jeg drømt om fra jeg var liten! Jeg skal derfor flytte til en annen ende av landet og tenker da at det er best at xen får ha datteren hos seg, mens jeg kan ha henne en helg i mnd og mye i feriene. Vi er enige om at det er den beste løsningen... hva synes dere? Er jeg en dårlig mor som ikke tar henne med meg? Anonymous poster hash: 8f5ee...045
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2014 #2 Skrevet 9. mai 2014 Min mening er at foreldre som flytter langt bort fra barnet tenker mindre på barnet og mer på seg selv. Når man er mamma og pappa kan man ikke sette seg selv og sine ønsker først. Ikke at man skal utslette seg selv, men å bo i nærheten av barnet burde være et minstekrav. Anonymous poster hash: 57ac6...e3e
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2014 #3 Skrevet 9. mai 2014 Du er ikke en dårlig mor som lar henne bo med pappa der hun er kjent og har venner. Hvordan du klarer å reise så langt bort fra ditt eget barn er en annen ting. Anonymous poster hash: e8ee0...63b
monson Skrevet 9. mai 2014 #4 Skrevet 9. mai 2014 øøøh nei. datteren din burde bo der hun bestandig har bodd.. men om du er en god mor? hmm.. ikke så utrolig gøy for hun på 4 som sitter igjen alene..
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2014 #5 Skrevet 9. mai 2014 Du tenker mer på deg selv enn henne... Kun en mnd i å mnd og ferier.. Stakkars. Ja dette er min mening, beklager men du spurte. Stakkars jente ( dette gjelder og om det er far som gjør dette) Anonymous poster hash: 5182f...69d
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2014 #6 Skrevet 9. mai 2014 Du er ikke mye normal og oppegående... Dette er bare tull! At du i det hele tatt tenker tanken? Anonymous poster hash: 02966...35c
*tingeling* Skrevet 9. mai 2014 #7 Skrevet 9. mai 2014 Ingen jobb er viktigere enn mine barn. Jeg persoling hadde aldri klart å sett mine barn så skjelden, tenk alt du går glipp av. Barne er 4år og utvikler seg mye nå!!! MEN når det er sakt, så er det bare du og din eks mann som vet hva som er beste løsningen for dere. Lykke til
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2014 #8 Skrevet 9. mai 2014 Du er ikke mye normal og oppegående... Dette er bare tull! At du i det hele tatt tenker tanken? Anonymous poster hash: 02966...35c Tulletråd! Anonymous poster hash: 02966...35c
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2014 #9 Skrevet 9. mai 2014 Helt ærlig så tenker jeg at "Ja, det er du". Ikke fordi jeg ikke tror at du er glad i datteren din og vil hennes beste, men fordi jeg ser at du setter dine behov forran hennes og at hun kommer til å bli kjeeeempelei seg når mamma velger å flytte. DET hadde nok jeg aldri hatt samvittighet til å gjøre mot min 4 åring. Anonymous poster hash: cc499...299
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2014 #10 Skrevet 9. mai 2014 Err en helg i mnd... 3 dager hun ser deg og 27 ikke.... Tragisk. Anonymous poster hash: 5182f...69d
Salomine Skrevet 9. mai 2014 #11 Skrevet 9. mai 2014 Fint at datteren deres får bo hos faren der hun er kjent og sikkert har venner. Men å flytte til andre enden av landet som du skriver, syns jeg var langt vekk når hun er så liten. Det må da bli en veldig lang reise for en så liten jente. Selv hadde jeg i alle fall følt at det var veldig trist å flytte så langt unna, og med så sjeldne besøk.
☆☆☆ Skrevet 9. mai 2014 #12 Skrevet 9. mai 2014 Det lyser ikkje god forelder av nokon som flyttar langt frå barnet, med mindre situasjonen framtvingar det (t.d. ingen moglegheiter på jobbmarknaden). Men det gjeld ikkje spesielt for mor.
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2014 #13 Skrevet 9. mai 2014 Hvorfor er det ikke mer kritikk av fedrene som gjør det samme, er det ikke like viktig for barna at de bor i nærheten? Anonymous poster hash: e1f05...f4d
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2014 #14 Skrevet 9. mai 2014 øøøh nei. datteren din burde bo der hun bestandig har bodd.. men om du er en god mor? hmm.. ikke så utrolig gøy for hun på 4 som sitter igjen alene.. Hun har sikkert bodd med faren også hele tiden,så da hun nok ikke noe mer knyttet til moren enn faren. Jeg syns det er helt utrolig at hun klarer å i det hele tatt vurdere å flytte sånn at hun få se sin datter så sjeldent. Det hadde aldri jeg klart! Jeg savner sønnen min er bare han har vært vekke en dag. Anonymous poster hash: 4a5c9...e9b
☆☆☆ Skrevet 9. mai 2014 #15 Skrevet 9. mai 2014 Hvorfor er det ikke mer kritikk av fedrene som gjør det samme, er det ikke like viktig for barna at de bor i nærheten? Anonymous poster hash: e1f05...f4d Absolutt, det samme gjeld for fedre.
smurfis Skrevet 9. mai 2014 #16 Skrevet 9. mai 2014 Hvorfor er det ikke mer kritikk av fedrene som gjør det samme, er det ikke like viktig for barna at de bor i nærheten? Anonymous poster hash: e1f05...f4d Det er jo ikke akkurat så mange fedre her inne som vi kan kritisere da...Men så klart det gjelder både mor og far.
Zalosalutt Skrevet 9. mai 2014 #17 Skrevet 9. mai 2014 Kan være du er en god mor siden du innser at barnet har det best i kjente omgivelser, men hadde aldri klart å flytte så langt vekk fra min fireåring!
*Miss Marple* Skrevet 9. mai 2014 #18 Skrevet 9. mai 2014 Hvorfor er det ikke mer kritikk av fedrene som gjør det samme, er det ikke like viktig for barna at de bor i nærheten? Anonymous poster hash: e1f05...f4d Jeg har aldri sett noen som syns det er ok at far bare ser barnet sitt en gang i mnd heller jeg. Å velge jobb foran barnets velferd gjør en ihvertfall ikke til en god forelder - samme om det gjelder mor eller far.
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2014 #19 Skrevet 9. mai 2014 Nå var d snakk om mor. Jeg skrev jeg mente det samme om en far som flytta og det mener nok alle over her og. Men nå er det denne spesifikke saken HI spør om og da får hun svar. Disse svarene bør hun ha forutsett komme. Anonymous poster hash: 5182f...69d
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2014 #20 Skrevet 9. mai 2014 Selvfølgelig er det like kritikkverdig hvis fedre flytter så langt unna at de mister kontakten med barnet! Jeg skjønner at det frister med dette jobbtilbudet, MEN barnet må komme først! Man mister faktisk retten til å sette eget liv og drømmer først når man setter barn til verden! Anonymous poster hash: a355f...d34
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2014 #21 Skrevet 9. mai 2014 Hvorfor er det ikke mer kritikk av fedrene som gjør det samme, er det ikke like viktig for barna at de bor i nærheten? Anonymous poster hash: e1f05...f4d Jeg kritiserer også fedre som flytter fra barna sine. Det ble fremlagt forslag fra forrige regjering om flyttenekt for foreldre, men det ble nedstemt når det kom frem at forslaget også skulle gjelde for samværsforeldre. Tragisk! #2 Anonymous poster hash: 57ac6...e3e
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2014 #22 Skrevet 9. mai 2014 Ja, det er du, akkurat som fedre som prioriterer jobben sin forran barnet er dår fedre. Nå er det likevel slik at et barn kan vokse opp og ha det fint selv om det har en dårlig mor eller en dårlig far så lenge det er den andre forelderen som tar ansvar og er der i hverdagen. Det eneste tilfellet det å velge å flytte så langt vekk og få så lite samvær er forenlig med å være en god forelder er hvis det er nødvendig for å forsørge barnet og familien. Så lenge du gjør det for din egen del er du ingen god mor, nei. Anonymous poster hash: 532ba...389
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2014 #23 Skrevet 9. mai 2014 Må også legge til at det er et enormt stigma som følger mødre som overlater hovedomsorgen for barnet til far. Det strider på en måte i mot alt en mor skal gjøre... Dette vil forfølge deg, så vær forberedt på mye skepsis og baksnakking både fra kollegaer, venner og familie. Man kan prate seg ihjel om likestilling og at far er en fullverdig omsorgsperson, noe han helt sikkert også er. Men vær forberedt på det! En slik avgjørelse vil følge deg som en mare resten av ditt liv! For ikke å snakke om din lille datter som vil savne deg enormt! Anonymous poster hash: a355f...d34
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2014 #24 Skrevet 9. mai 2014 Hadde aldri klart å se mitt barn så lite. Ville ikke gjort det. Anonymous poster hash: be031...ef8
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2014 #25 Skrevet 9. mai 2014 Jeg håper og tror dette er tull. Ingen ved sine fulle fem gjør noe slikt mot barna sine, enten man er mor eller far. Ja, du er en dårlig mor. Kan ikke tro at noen setter jobb foran barna. Anonymous poster hash: c420b...b03
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå