Gå til innhold

Det er fredag, elsk og hat!


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått i meg første kaffekoppen og begynner å føle meg menneskelig, så starter derfor dagens elsk og hat :-)

Etter et par hektiske netter med en liten gutt med falsk krupp, har vi endelig sovet en hel natt (ELSK) elsker også at vi er så heldige og har fått en ordentlig sovebaby denne gangen.

Det er 6 uker siden fødsel, og jeg begynner å komme til meg selv, kanskje denne helgen blir litt ekstra bra *wink wink*

<3 elsk elsk at jeg har gått ned 13 kg siden fødsel og er bare 7 kg fra idealen. Har ikke vært så nære på mange år!

 

Her er det gråvær, hvilket for meg betyr kosedag inne. Er syk så det passer midt i blinken!

Videoannonse
Annonse
Gjest Jigglewiggle
Skrevet

OI, vi hadde visst samme tanke på likt vi :fnise: 

 

Jeg referer til min tråd for min liste :P  

Gjest Jigglewiggle
Skrevet

God bedring forresten!  :hug:

Skrevet

OI, vi hadde visst samme tanke på likt vi :fnise:

 

Jeg referer til min tråd for min liste :P

Great minds think alike :-p
Skrevet

God bedring, og jeg traff dessverre også på Jigglewiggle sin tråd først så mine elsker og hater står der. Men jeg applauderer initiativet :)

Gjest Helle_Høygir
Skrevet

Greit å få unna grums først;

 

Hat- minsten våknet kl 5 og var ikke noen solstråle

Begge ungene virker antydning til småforkjøla og det er jo fint når det er helg

Til tross for at jeg ikke spiser så himla mye og jeg rører på meg, så er magen oppblåst og ikke fin

Hater luft for det må jo gjør meg oppblåst??

Har glemt passordet til paypal..

 

Elsk:

Første tekoppen er inntatt

Ebay hadde masse kakegøy som var veldig billig!

Har bestemt meg for å lage ei durabelig kake til bursdag, så da må det ordnes utstyr!

3 nye dvder igår og nye sko - alt på rabatt !!

Skrevet

Ah, endelig fredag!

 

Elsker

- Vesla som kom på at ettersom hun ikke fikk bruke svømmebriller på svømmekurs så kunne hun bruke de under sjamponering i dusjen etterpå!

- Store som drar i gang bytur med pizza og kino med vennene sine, sjekker togtider, bestiller biletter og har full kontroll!

- Mannen som holder orden på alle maidatoene for meg

- Svigers som kjører langt for å feire 17 mai med oss

 

Hater litt

- Mannen som glemte veslas beste venn på flyet (Nei, Puseslasken er enda ikke funnet!)

- Stresset før 17 mai

- Stemningen på jobb for tiden

 

Ellers stiller jeg meg bak stores spørsmål:

Hvorfor må alt det kjekke skje nå, hvorfor posjoneres det ikke mer ut ila hele vinteren?

Skrevet

Elsk! Det er bare elsk! Sitter ute i en by i Sør-Frankrike, det er sol og meldt 27 grader. En god venninne her og venter på en til. Har i vente masse prat, god mat og vin, fine ting å se på....ELSK!

Skrevet

Jeg kan jo legge inn et ekstra og plutselig, akutt hat:

Jeg har akkurat måttet gå på en tilnærmet normal og upåfallende måte gjennom et stort rom med mange mennesker mens truseinnlegget lugga noe infernalsk for hvert skritt. DET er hat, det.

Skrevet

Elsk: Flotte mennesker rundt meg.

Mannen og sønnen feier oppkjørsel for grus. Det er noe helt magisk ved å stå i vinduet og observere sine kjære i lek og hyggearbeid.

To dager til dåp og jeg begynner å bli frisk. :)

 

Hat? Næh. :)

Skrevet

Elsk:

- Det regner ikke

- Fineste tenåringen som var på Justin Timberlake i går og var så fornøyd

- Herlige 6-åringer som på fotballtrening i går hevdet at de er så glade for at treneren deres (u.t) er så god til å være trener og som gjør at treninga er så morsom

 

Hat:

- har påtatt meg å bake til en konfirmasjon i morgen

- det er så j... kaldt ute!

- jeg tror jeg valgte feil da jeg byttet jobb i fjor

Skrevet

Elsk:

Skal snart ta grove snurrar med bacon, soltørka tomat, spinat og feta ut av omnen.

Verdens beste baby var tålmodig og blid under bakinga.

Mannen hentar leikestativ på maxbo etter jobb.

Mannen tek seg av dugnad i bhg neste veke, eg tek barnevaktteneste heime.

 

 

Hat:

Ikkje noko eg kjem på, med unntak av klesvasken.

Skrevet

Jeg kan jo legge inn et ekstra og plutselig, akutt hat:

Jeg har akkurat måttet gå på en tilnærmet normal og upåfallende måte gjennom et stort rom med mange mennesker mens truseinnlegget lugga noe infernalsk for hvert skritt. DET er hat, det.

Og DER kom dagens Pepsi Max sprut! Du må ikke beskrive sånn når jeg har lagt mini og skal ha meg ei freastund med brus og iPad kan du skjønne!

 

Men iPad overlevde brusdusj og mini våknet ikke av bråket, så da kan jeg bare sende min medfølelse til et (utrolig nok) gjenkjennelig problem. Enig i at det kvalifiserer til hat, absolutt.

Skrevet

 

Jeg kan jo legge inn et ekstra og plutselig, akutt hat:

Jeg har akkurat måttet gå på en tilnærmet normal og upåfallende måte gjennom et stort rom med mange mennesker mens truseinnlegget lugga noe infernalsk for hvert skritt. DET er hat, det.

Og DER kom dagens Pepsi Max sprut! Du må ikke beskrive sånn når jeg har lagt mini og skal ha meg ei freastund med brus og iPad kan du skjønne!

 

Men iPad overlevde brusdusj og mini våknet ikke av bråket, så da kan jeg bare sende min medfølelse til et (utrolig nok) gjenkjennelig problem. Enig i at det kvalifiserer til hat, absolutt.

 

Haha det er noen steder det bare ikke skal lugge, for svarte, sorry med ipaden :D

Skrevet

Her er det stort sett glætt, så lite som lugger, men det hender jeg blir rævkjørt av en overivrig g-streng. Ja, for jeg er så uuuut at jeg bruker det enda.

Skrevet

Her er det stort sett glætt, så lite som lugger, men det hender jeg blir rævkjørt av en overivrig g-streng. Ja, for jeg er så uuuut at jeg bruker det enda.

Må innrømme at den problematikken er mer kjent her også, ubehagelig!
Skrevet

Her er det stort sett glætt, så lite som lugger, men det hender jeg blir rævkjørt av en overivrig g-streng. Ja, for jeg er så uuuut at jeg bruker det enda.

 

Skriver under på den ja :P

Skrevet

Hat:

Tregt nett på kaien!

At jeg er utstyrt med kun en halv blære så jeg må stoppe på vei til kaien og nå er det snart krise for vi kom ikke med 1. båten.

At selv om lillebror har litt større utgave enn meg så har han allerede lagt i seg hele halvliteren med brus og det betyr at vi må stoppe for å lufte tissefanten før vi kommer til neste båt. Ekstra hat siden jeg pr. nå er først i køen..

 

 

Elsk:

Storesøster blir 9 år imorgen :D Gaven ligger bak i bilen og er med på tur idag.

Gjest Jigglewiggle
Skrevet

Her er det stort sett glætt, så lite som lugger, men det hender jeg blir rævkjørt av en overivrig g-streng. Ja, for jeg er så uuuut at jeg bruker det enda.

Ha ha, kunne skrevet akkurat det samme :D

Skrevet

Her er det stort sett glætt, så lite som lugger, men det hender jeg blir rævkjørt av en overivrig g-streng. Ja, for jeg er så uuuut at jeg bruker det enda.

Eg er så uuuut at eg aldri begynte med string. Sikkert fordi eg var feit som ei nise i slutten av tenåra og byrjinga av tjueåra...
Skrevet

HAT!!! http://www.tv2.no/2014/05/09/nyheter/dyremishandling/innenriks/5580141

 

Dyrebeskyttelsen har gjort nesten det samme mot meg. Katten min stakk av da jeg havnet i ulykka som gjorde meg ufør. Havnet på sykehuset en tid, og måtte jo opereres i en annen by, så jeg kunne ikke delta i letingen selv i starten. Hadde jo et team av folk ute daglig, men ingen katt. Så snart jeg kunne saumfarte jeg området daglig i flere måneder, og ringte dyrebeskyttelsen ukentlig. Ingenting. Til sist ga jeg opp, selv om jeg fra tid til annen besøkte området og så meg rundt. Måtte flytte etter ulykken siden jeg ikke var i stand til å gå i trapper i starten. Dere kan sikkert tenke dere hvor tungt det var å forlate når katten var vekk, men både naboer og dyrebeskyttelsen holdt jo utkikk. Trodde jeg. Dyrebeskyttelsen hadde midlertidig omplassert katten min mens jeg var på sykehuset. En gammel dame i nabolaget hadde drevet og matet den før ulykken og hadde allerede rapportert den inn som hjemløs lenge før. Derfor trodde de jeg lette etter en annen katt, som bare tilfeldigvis var helt lik denne. Hun hadde nemlig en datter i dyrebeskyttelsen denne gamle.

 

Da gamla som hadde adoptert den ikke ville ha den mer fikk jeg en telefon. De hadde funnet katten min, sa de. Noen i nabolaget hadde snakket med gamla og lurte på om det var min. Det hadde da gått over et år. Jeg kom meg over til huset der den var, og ble ganske satt ut av historien til den gamle dama. Hun bodde to gater unna den gamle leiligheten min og hadde gjort katten til innekatt. Han må ha hørt meg hver gang jeg gikk forbi og ropte.

 

Jeg ble møtt av en overlykkelig og takknemlig godpus, som helt tydelig hadde savnet meg også. Som jeg gråt. Tenk at de hadde ham hele tiden. Men jeg fikk ikke ta ham med hjem, for han var på vei til dyrlegen for å steriliseres. Dette hadde dyrebeskyttelsen bestemt. Jeg gikk med på det, og det ble avtalt at de skulle ringe når han kunne hentes. De ringte dagen etter og sa at han var sendt til kremering. Han hadde testet positivt for katteaids, sammen med gamlas andre katt. De skulle sende meg regningen for avlivingen, sa de. Det svartnet for meg da, og jeg tror aldri jeg har brukt styggere språk i mitt liv. Jeg hørte aldri fra dem igjen, og noen regning kom ikke.

 

Dagens nyhet ripper opp i et vondt sår for meg. Det var "bare" en katt, men jeg gråt i en uke, og det krevde alle mine krefter å bare la saken ligge. Den katten var min beste venn i flere år, og hadde fortjent å bli gammel hos meg. Han fortjente ikke å bli forlatt, kidnappet, syk og drept. :(

 

Hat! :(

Skrevet

HAT!!! http://www.tv2.no/2014/05/09/nyheter/dyremishandling/innenriks/5580141

 

Dyrebeskyttelsen har gjort nesten det samme mot meg. Katten min stakk av da jeg havnet i ulykka som gjorde meg ufør. Havnet på sykehuset en tid, og måtte jo opereres i en annen by, så jeg kunne ikke delta i letingen selv i starten. Hadde jo et team av folk ute daglig, men ingen katt. Så snart jeg kunne saumfarte jeg området daglig i flere måneder, og ringte dyrebeskyttelsen ukentlig. Ingenting. Til sist ga jeg opp, selv om jeg fra tid til annen besøkte området og så meg rundt. Måtte flytte etter ulykken siden jeg ikke var i stand til å gå i trapper i starten. Dere kan sikkert tenke dere hvor tungt det var å forlate når katten var vekk, men både naboer og dyrebeskyttelsen holdt jo utkikk. Trodde jeg. Dyrebeskyttelsen hadde midlertidig omplassert katten min mens jeg var på sykehuset. En gammel dame i nabolaget hadde drevet og matet den før ulykken og hadde allerede rapportert den inn som hjemløs lenge før. Derfor trodde de jeg lette etter en annen katt, som bare tilfeldigvis var helt lik denne. Hun hadde nemlig en datter i dyrebeskyttelsen denne gamle.

 

Da gamla som hadde adoptert den ikke ville ha den mer fikk jeg en telefon. De hadde funnet katten min, sa de. Noen i nabolaget hadde snakket med gamla og lurte på om det var min. Det hadde da gått over et år. Jeg kom meg over til huset der den var, og ble ganske satt ut av historien til den gamle dama. Hun bodde to gater unna den gamle leiligheten min og hadde gjort katten til innekatt. Han må ha hørt meg hver gang jeg gikk forbi og ropte.

 

Jeg ble møtt av en overlykkelig og takknemlig godpus, som helt tydelig hadde savnet meg også. Som jeg gråt. Tenk at de hadde ham hele tiden. Men jeg fikk ikke ta ham med hjem, for han var på vei til dyrlegen for å steriliseres. Dette hadde dyrebeskyttelsen bestemt. Jeg gikk med på det, og det ble avtalt at de skulle ringe når han kunne hentes. De ringte dagen etter og sa at han var sendt til kremering. Han hadde testet positivt for katteaids, sammen med gamlas andre katt. De skulle sende meg regningen for avlivingen, sa de. Det svartnet for meg da, og jeg tror aldri jeg har brukt styggere språk i mitt liv. Jeg hørte aldri fra dem igjen, og noen regning kom ikke.

 

Dagens nyhet ripper opp i et vondt sår for meg. Det var "bare" en katt, men jeg gråt i en uke, og det krevde alle mine krefter å bare la saken ligge. Den katten var min beste venn i flere år, og hadde fortjent å bli gammel hos meg. Han fortjente ikke å bli forlatt, kidnappet, syk og drept. :(

 

Hat! :(

Dyrebeskyttelsen er sikker velmeinande folk, men når sivile plutselig får for seg at dei skal agere politi (noko eg har inntrykk av at er særlig utbredt blant dyrevernarar) har det seg med å gå gale :(
Skrevet

Ja, noen er litt "politi." Dyrebeskyttelsen gjør mye fint, men de gjør også feil. Det var forresten utrolig forløsende å rase ut litt frustrasjon her. Har båret på dette i over et tiår nå, og trengte visst å fortelle det til noen.

Skrevet

Jeg er også kattemenneske og blir sint og lei av å lese innlegget ditt :(

Hadde selv en katt i mange år som kom hjem fylt med hagl på 2 plasser :( Den brukte sine krefter på å komme hjem. Snufs..

Skrevet

HAT!!! http://www.tv2.no/2014/05/09/nyheter/dyremishandling/innenriks/5580141

 

Dyrebeskyttelsen har gjort nesten det samme mot meg. Katten min stakk av da jeg havnet i ulykka som gjorde meg ufør. Havnet på sykehuset en tid, og måtte jo opereres i en annen by, så jeg kunne ikke delta i letingen selv i starten. Hadde jo et team av folk ute daglig, men ingen katt. Så snart jeg kunne saumfarte jeg området daglig i flere måneder, og ringte dyrebeskyttelsen ukentlig. Ingenting. Til sist ga jeg opp, selv om jeg fra tid til annen besøkte området og så meg rundt. Måtte flytte etter ulykken siden jeg ikke var i stand til å gå i trapper i starten. Dere kan sikkert tenke dere hvor tungt det var å forlate når katten var vekk, men både naboer og dyrebeskyttelsen holdt jo utkikk. Trodde jeg. Dyrebeskyttelsen hadde midlertidig omplassert katten min mens jeg var på sykehuset. En gammel dame i nabolaget hadde drevet og matet den før ulykken og hadde allerede rapportert den inn som hjemløs lenge før. Derfor trodde de jeg lette etter en annen katt, som bare tilfeldigvis var helt lik denne. Hun hadde nemlig en datter i dyrebeskyttelsen denne gamle.

 

Da gamla som hadde adoptert den ikke ville ha den mer fikk jeg en telefon. De hadde funnet katten min, sa de. Noen i nabolaget hadde snakket med gamla og lurte på om det var min. Det hadde da gått over et år. Jeg kom meg over til huset der den var, og ble ganske satt ut av historien til den gamle dama. Hun bodde to gater unna den gamle leiligheten min og hadde gjort katten til innekatt. Han må ha hørt meg hver gang jeg gikk forbi og ropte.

 

Jeg ble møtt av en overlykkelig og takknemlig godpus, som helt tydelig hadde savnet meg også. Som jeg gråt. Tenk at de hadde ham hele tiden. Men jeg fikk ikke ta ham med hjem, for han var på vei til dyrlegen for å steriliseres. Dette hadde dyrebeskyttelsen bestemt. Jeg gikk med på det, og det ble avtalt at de skulle ringe når han kunne hentes. De ringte dagen etter og sa at han var sendt til kremering. Han hadde testet positivt for katteaids, sammen med gamlas andre katt. De skulle sende meg regningen for avlivingen, sa de. Det svartnet for meg da, og jeg tror aldri jeg har brukt styggere språk i mitt liv. Jeg hørte aldri fra dem igjen, og noen regning kom ikke.

 

Dagens nyhet ripper opp i et vondt sår for meg. Det var "bare" en katt, men jeg gråt i en uke, og det krevde alle mine krefter å bare la saken ligge. Den katten var min beste venn i flere år, og hadde fortjent å bli gammel hos meg. Han fortjente ikke å bli forlatt, kidnappet, syk og drept. :(

 

Hat! :(

 

Åh. herregud så fælt. :( Får jo vondt i hjertet av å høre historien din, fy så slemt! Dyrevernere meg i ræva.

Og nei, det er ikke "bare en katt". Det er aldri det når det er kompisene våre vi snakker om.

 

Jeg freser jo enda av det at Veterinærinstituttet "glemte" min døde hunds kropp på frysa i 2 mnd jeg, og det blir jo en bagatell i forhold. 

 

Klem til deg <3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...