Gå til innhold

Da var det over og ut for mamma og meg- dagens klage...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har 3 barn. Mamma sine eneste barnebarn. Hun har ofte besøkt oss og spør ofte om hun kan passe de en og en. Barna mine elsker mormor.

Så blir søsteren min gravid. Alle er overlykkelige over at det skal komme en ny baby. Jeg gråt et par gledestårer da jeg fikk nyheten.

Så kommer babyen. Nydelig liten gutt. Mitt gull:) og mormor sitt.

Så driter mormor i de barnebarna hun har fra før. Har ikke sett de eller passet de siden lille gullet mitt ble født. Han blir snart et år. Mormor og jeg og alle barna mine ble invitert i bursdag. Så sier mormor at hun ikke bil komme om vi kommer. Hun vil ikke dele seg mellom bursdagsbarnet og de andre barnebarna. Derfor blir invitasjonen vi fikk trukket tilbake og vi får ikke komme i bursdag. Flott!

Ringer mamma. Spør henne hva galt jeg har gjort. "Ingenting, men barna dine er så store at jeg ikke synes det er så stas mer. Jeg vil heller kose meg med xxx. Kanskje kan jeg ta opp kontakten med dine barn når han blir litt større, men nå vil jeg ha alt mitt fokus på han".

Javel mamma. Glem det! Over og ut og snakkes ikke mer! Også du som var så fantastisk!!

Anonymous poster hash: 239ef...07c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

What?! Hun kan da ikke være helt i varer.

Anonymous poster hash: ab66a...ca4

Skrevet

Herregud så trist! :(

Anonymous poster hash: feb82...5ed

Skrevet

Er det mulig?? At et voksent menneske kan oppføre seg slik, er hun ved sine fulle fem, eller hun blitt alderdomssvekket? Hadde virkelig tatt henne for meg, hun kan ikke behandle dine 3 barn på denne måten. Jeg hadde blitt rasende. Og hva sier din søster til dette, kan ikke hun snakke din mor til fornuft?

Anonymous poster hash: ba350...891

Skrevet

Wow jeg blir målløs. Stakkars barna og deg. Hadde min mamma gjort det samme hadde jeg sørget. Lenge.

Skrevet

Hun var i vater, men tror det tippet en del...

Skrevet

Hun høres ikke helt god ut, den moren din!

Hun kommer til å bli en meget ensom dame når hun kaster fra seg de rundt seg. En dag er din søsters gutt for stor for henne også, da sitter hun der.

Det er jo helt utrolig at en mormor som hevder å være glad i sine barnebarn velger å bare kutte den ut på den måten.

Måten hun ba om at du og dine skulle kuttes fra bursdagen får meg til å tenke at hun har et sært oppmerksomhetsbehov, at det er hun og hennes rolle som mormor som er viktig. Blir det for mange barnebarn rundt henne blir fokuset på barna og ikke på henne....

Men at din søster ikke satte ned foten, det forstår jeg heller ikke!

Vet dette er vondt for deg så sender deg en stor klem <3

Anonymous poster hash: bd376...da2
Skrevet

Nei, vet dere hva. Den dagen hun sluttet å bry se om barna mine, den dagen kan hun seile sin egen sjø! Jeg trenger henne ikke til noe annet enn å være min mamma, og er hun ikke det, så er dette hennes tap.

Søsteren min er da uskyldig i dette og er jammen ikke lett å være henne heller nå når mamma ikke vil være hos henne samtidig som meg. Men vi ser jo hverandre ofte likevel. Jeg elsker den lille gutten og er uendelig glad i søsteren min og det er gjensidig fra de begge. Skjønner at mamma elsker han, før han er verdens skjønneste (jeg har bare jenter) gutt. Blander ikke de borti dette mer enn det som trengs.

HI

Skrevet

Hun høres ikke helt god ut, den moren din!

Hun kommer til å bli en meget ensom dame når hun kaster fra seg de rundt seg. En dag er din søsters gutt for stor for henne også, da sitter hun der.

Det er jo helt utrolig at en mormor som hevder å være glad i sine barnebarn velger å bare kutte den ut på den måten.

Måten hun ba om at du og dine skulle kuttes fra bursdagen får meg til å tenke at hun har et sært oppmerksomhetsbehov, at det er hun og hennes rolle som mormor som er viktig. Blir det for mange barnebarn rundt henne blir fokuset på barna og ikke på henne....

Men at din søster ikke satte ned foten, det forstår jeg heller ikke!

Vet dette er vondt for deg så sender deg en stor klem <3

Vi skal i bursdag vi altså. Bare en annen dag. Er ikke lett å være søsteren min heller.

Den dagen lillegutten blir for stor satser hun vel på at søsteren min har flere barn eller at hun er oldemor. Mine barn er alle skolebarn en på vgs, to på barneskolen. Kan hun glatt glemme!

Skrevet

Her synes jeg faktisk at søsteren din må være solidarisk med deg og snakke med moren deres. Dette er ikke normal oppførsel. Kanskje ta en prat med legen til moren deres også. Hun høres syk ut!

Skrevet

Her synes jeg faktisk at søsteren din må være solidarisk med deg og snakke med moren deres. Dette er ikke normal oppførsel. Kanskje ta en prat med legen til moren deres også. Hun høres syk ut!

Signerer denne .

Anonymous poster hash: ba350...891

Skrevet

Mamma var super hun frem til dette. Fantastisk mamma og super mormor. Alt snudde for et år siden. Hun var veldig nøye med at alle barna ble behandlet likt da bi var små. Likeså var hun nøye med at hun behandlet alle barna mine likt. Hun bruker nøyaktig samme sum penger på alle barnebarna til jul, bursdag og ting hun kjøper utenom. Det gjør hun fortsatt. Men fra nå av kommer alle gaver og ting til å bli sendt i retur.

Er ikke søsteren min sin oppgave å mekle her. Her får mormor stå til ansvar for egen idioti!

HI

Skrevet

Jeg forstår at du prøver å holde din søster utenfor. Men ved at din søster lot seg diktere av deres mor så fikk din mor faktisk aksept fra din søster om at hennes oppførsel er greit og helt akseptabel, ellers ville jo ikke din søster ha trukket tilbake invitasjonen. Det er et sterkt signal din søster sender på den måten.

Dette var bare en bursdag. Hva skjer i fremtiden? Skal du og din søster aldri kunne feire ting sammen når dere vil - fordi din mor ikke vil ha mindre oppmerksomhet?

Hadde jeg vært din søster så ville jeg på en helt rolig måte fortalt mor at dere alle er invitert, at alenetid med barnebarna kan mormor få andre dager i året etter som hun ønsker det.

Å være gjest og diktere gjestelisten, det er direkte frekt.

Men å trekke tilbake en invitasjon fordi en annen gjest sier man skal gjøre det, det viser at man lar seg diktere.... og det er også ganske frekt overfor de som plutselig blir utestengt. Ved å la seg presse slik så har din søster - om enn kanskje ikke ment slik - gitt din mor medhold i at mors oppførsel er akseptabel.

Jeg støtter faktisk hun som sa at dere kanskje skal snakke med deres mors lege. Dette er ikke helt normal oppførsel - spesielt siden hun tidligere har vært veldig oppmerksom og rettferdig.

Går din mor på medisiner? Har hun endret dose eller type medisin? Har hun gjort andre "rare" ting siste året.... litt pussige ting som dere kanskje bare har ledd av, stusset litt på eller lignende? I så fall så kan det være at hun begynner å bli litt dement eller har fått tidlige tegn på Alzheimers.

Det høres jo nærmest ut som om din mor har endret personlighet siste året, og det er slikt som legen bør vite om, siden det kan være tegn på sykdom eller bivirkninger av medisiner.

Skrevet

Mødre og bestemødre kommer virkelig i mange ulike varianter... Skjønner godt at du ikke godtar det, men synes absolutt at søsteren din skulle ha satt ned foten selv også.

Det var virkelig dårlig gjort av bestemor.

Anonymous poster hash: dc096...e68

Skrevet

Mamma var super hun frem til dette. Fantastisk mamma og super mormor. Alt snudde for et år siden. Hun var veldig nøye med at alle barna ble behandlet likt da bi var små. Likeså var hun nøye med at hun behandlet alle barna mine likt. Hun bruker nøyaktig samme sum penger på alle barnebarna til jul, bursdag og ting hun kjøper utenom. Det gjør hun fortsatt. Men fra nå av kommer alle gaver og ting til å bli sendt i retur.

Er ikke søsteren min sin oppgave å mekle her. Her får mormor stå til ansvar for egen idioti!

HI

Men det er da veldig merkelig at hun skal forandre seg så veldig på dette punktet. Er du sikker på at hun er frisk?

Anonymous poster hash: 0e384...a26

Skrevet

Synes søsteren din skulle bedt moren deres komme på feiring alene en annen dag jeg da. Her blir jo dere straffet

Anonymous poster hash: a3c62...cbd

Skrevet

Jeg har 3 barn. Mamma sine eneste barnebarn. Hun har ofte besøkt oss og spør ofte om hun kan passe de en og en. Barna mine elsker mormor.

Så blir søsteren min gravid. Alle er overlykkelige over at det skal komme en ny baby. Jeg gråt et par gledestårer da jeg fikk nyheten.

Så kommer babyen. Nydelig liten gutt. Mitt gull:) og mormor sitt.

Så driter mormor i de barnebarna hun har fra før. Har ikke sett de eller passet de siden lille gullet mitt ble født. Han blir snart et år. Mormor og jeg og alle barna mine ble invitert i bursdag. Så sier mormor at hun ikke bil komme om vi kommer. Hun vil ikke dele seg mellom bursdagsbarnet og de andre barnebarna. Derfor blir invitasjonen vi fikk trukket tilbake og vi får ikke komme i bursdag. Flott!

Ringer mamma. Spør henne hva galt jeg har gjort. "Ingenting, men barna dine er så store at jeg ikke synes det er så stas mer. Jeg vil heller kose meg med xxx. Kanskje kan jeg ta opp kontakten med dine barn når han blir litt større, men nå vil jeg ha alt mitt fokus på han".

Javel mamma. Glem det! Over og ut og snakkes ikke mer! Også du som var så fantastisk!!

Herregud for ei mor :blink:

Skrevet

Nei. Gidder ikke engasjere med en gang. Hun får seile sin egen sjø og håpe stormen ikke gjør så båten kantrer.

Hun tar ingen medisiner, hun har heller ikke blitt surrete eller gjort ting hun ikke ville gjort før.

Hun har rett og slett bare bestemt seg for at hun skal skvise ut oss.

Søsteren min og jeg har snakket sammen. Vi er ikke bare søstre, vi er bestevenner også. Hun har grått og vært fortvilet. Og har bestemt seg for å ha en intim og koselig feiring med bare oss to og barna. Gleder meg til det:)

Dette er ikke en kamp hvor en skal vinne og en skal tape og en ikke skal miste ansikt. Dette er en situasjon som er vond for de fleste involverte og som man må lage best mulig løsning på. Søsteren min og jeg har snakket flere timer på tlf om dette og jeg er ikke sur eller sint eller noe på henne. Hun vil det beste for alle og trakk invitasjonen og fant et annet tidspunkt for oss.

Mamma er foresten ikke oppmerksomhetssyk. Bursdagen hun skal i er for alle i familien. Vår mor, far og stefar, hans foreldre, hans 3 søsken med ektefelle og disse har 2, 3 og et barn hver. Altså blir det 13 voksne og 7 barn på feiringen. Og dagen etter blir det 4 barn og søsteren min, mannen hennes og meg. Gleder meg til å feire den herlige nevøen min uansett:)

Skrevet

HÆ ??? Har ikke ord !!!

Skrevet

Hi, det du sier i innlegg nr 18 henger ikke på greip. Det er mormor som burde kommet alene en annen dag og ikke dere. Dine barn og du får da ikke truffet alle de andre, men det får moren din som dikterer gjestelista.

Mormor valgte å melde seg ut fra fellesskapet men det er dine barn som straffes og det godtar du?

Skrevet

Skal du virkelig godta at dine barn ikke får delta i sammenkomster og feiringer sammen øvrig familie og slekt lengre? Er du egentlig klar over hvor mye dine barn kommer til å lide fordi du ikke vil tape ansikt?

Anonymous poster hash: a3c62...cbd

Gjest Julia1984
Skrevet

Hvis du slutter å ta kontakt med moren din, reagerer hun på det?

Skrevet

HI

Nei, det er ikke din søsters oppgave å mekle, men å sette grenser basert på normal folkeskikk. Alle de hun vil ha der inviteres. De som ikke vil komme på grunn av barnslige (eller mentale) grunner får da heller bli hjemme. Dette er akkurat som i et bryllup hvor foreldrene til feks.bruden ikke kommer overens. Skal man føye de barnslige sutrekoppene som "nekter å komme om ditten og datten inviteres"? Nei. Man ber alle, ber folk oppføre seg som normale mennesker, eller så kan de som ikke klarer det holde seg hjemme. 

Anonymous poster hash: 8f21b...8f1

Skrevet

Jeg mener det blir helt feil at du skal komme en annen dag enn alle de andre. Gjør de andre obs på det, slik at morfar kan bry seg ekstra. Herregud, hvilken mor endrer seg så masse?

Skrevet

Hi, det du sier i innlegg nr 18 henger ikke på greip. Det er mormor som burde kommet alene en annen dag og ikke dere. Dine barn og du får da ikke truffet alle de andre, men det får moren din som dikterer gjestelista.

Mormor valgte å melde seg ut fra fellesskapet men det er dine barn som straffes og det godtar du?

Mine barn kjenner ikke disse så godt. De er familien til svogeren min. Var kanskje knotete forklart.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...