Gå til innhold

Da har jeg blitt badeutfordret , men ....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Men ofte jo springer jo disse 'kjedebrevene' ut fra en oppfordring om å støtte en god sak.. så hva er da så galt med det?

Hvis du ikke vil så la være.. men det er da bare ganske dumt (og slitsomt?) å la seg irritere og bli sinna og sur over at andre har lyst??

Anonymous poster hash: 01aa3...3c6

Er det en god sak å tigge 100 kroner, vin eller øl hvis folk ikke hopper i havet? Det mest usmakelige jeg har sett er en på vennelista mi som er alkoholiker, og utfordret to stk som han VET ikke kan isbade (hjertefeil hos den ene og KOLS hos den andre), slik at begge "skylder" ham en flaske sprit. Kjempegod sak å kjøpe alkohol til alkoholiker, ikke sant?

Forresten, HVORDAN klarer man å støtte brystkreftforskning osv ved å poste at man har hatt diare eller flyttet til Maldivene? Man støtter ved å gi penger til kreftforeningens kontonummer. Ikke å skrive teite statuser på Facebook.

Anonymous poster hash: 7b2f7...982

Nei selvfølgelig ikke.. men dere mener vel ikke seriøst at hvis man ikke tar utfordringen så skylder man sånn helt på ordentlig noen en flaske vin, sprit, spa-hotell osv??

Jeg har ikke blitt utfordret, men om jeg gjør det så kommer jeg til å svare at jeg ikke har kjempelyst til å bade, men at jeg heller setter inn 500,- til Kreftforeningen enn å kjøpe vin (eller hva det er de ber om..) til utfordreren..

Og det er det mange gjør.. som nevnt så har Kreftforeningen fått inn mange hundre tusen på dette! 

Ikke tro et sekund at Kreftforeningen og andre organisasjoner ikke daglig jobber med og tenker ut nye måter å få penger (denne type 'aksjoner' inkludert).. det holder ikke med de (ganske få faktisk) som gir fast og uten oppfordringer som denne! Du støtter brystkreftsaken ved å poste at du har flyttet til Maldivene ved at du:

- skaper blest om brystkreftsaken - for 'alle' vet etter hvert hva slike statuser egentlig betyr

- får flere til å gjøre det samme

- forhåpentligvis følger opp oppdateringen med å kjøpe en rosa sløyfe, eller gi penger..

Men for organisasjoner så er oppmerksomhet i tradisjonell media og sosiale medier gull verdt, og ofte like mye verdt som en 50-lapp her og der.. :)

Anonymous poster hash: 01aa3...3c6

Enkelte av statusene man liksom MÅ skrive på Facebook er jo direkte pinlige, uansett hvilken god sak man støtter. At man lider av diare, har en elsker osv, spørs hvilken måned du er født i. Noe sånt poster jeg ikke på min Facebook, jobber i offentlig etat og kan ikke skrive alt jeg vil på veggen.

og ja, folk har faktisk krevd "bota" etter at de som ble utfordret ikke badet innen 24 timer. Har selv blitt tagget av to stk og fått flere spørsmål om når jeg kommer med hhv vinflaske og gavekort hos frisør til de som tagget meg. Ikke kjenner jeg dem godt, ikke ønsker jeg å bruke penger på dem, og ikke har jeg så mye penger til overs for å bruke på tull. Jeg gir gaver til folk uten å forvente noe tilbake, men gir aldri når folk tigger.

Anonymous poster hash: 7b2f7...982

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har alltid sagt til min sønn at ingen kan "tvinge" han til å gjøre noe han ikke vil. og med å utfordre noen til å gjøre noe, og om man ikke gjør det så skylder man vedkommende noe, det er i mine øyne en form for tvang.

utfordringer kan være morsomme, virkelig. men som jeg sier: tenk deg om, er dette lurt? hadde du kunne tenkt deg å gjøre det om du ikke ble utfordret??

er svaret nei, så gjør du det ikke!

og det værste av alt er jo de som får barna sine til å filme seg... har to venninner som har gjort dette.

Anonymous poster hash: b6a1c...791

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...