Gå til innhold

Da har jeg blitt badeutfordret , men ....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kan godt ta et isbad. No problem - men jeg hater tanken på å filme det. Er det "lov" med et bilde ?

Anonymous poster hash: de2eb...af1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg sier bare...

Anonymous poster hash: ad0e3...2b2

post-42-19109_thumb.jpg

Skrevet

Jepp, selfie er lov :-)

Nei, det er det ikke

Anonymous poster hash: 6555d...a90

Skrevet

Herregud at dere gidder. Først gjør dere noe som andre tvinger dere til og så skal andre diktere hvordan det skal dokumenteres også. Glad jeg er såpass selvstendig at jeg overser slike utfordringer glatt og isbader hvis JEG ønkser det!!!!

Anonymous poster hash: fd595...14b
Skrevet

Herregud at dere gidder. Først gjør dere noe som andre tvinger dere til og så skal andre diktere hvordan det skal dokumenteres også. Glad jeg er såpass selvstendig at jeg overser slike utfordringer glatt og isbader hvis JEG ønkser det!!!!

Det er derfor det kalles en utfordring:)

Anonymous poster hash: 027c2...32f

Skrevet

Det er derfor det kalles en utfordring:)

Det kan hende det, men det hadde jeg glatt gitt blanke faen i!

Skrevet

gjør som mange andre - hvis du ikke vil bade så gi penger til en god sak! Tror Kreftforeningen har fått inn nesten en halv million fra folk som ikke vil bade.. :)

Anonymous poster hash: 01aa3...3c6
Skrevet

Det gjør du selvsagt helt som du vil med. Du kan jo få noen til å ta en liten serie bilder av deg. Eventuelt kan du si klart i fra at du ikke gidder å delta på sånt "kjedebrevtull".

Anonymous poster hash: 75e81...0ae
Skrevet

Jeg sier bare bæææææ. Saueflokk. Først var det planking, så var det naking, nå er det hopp i havet. Det er jo et uttrykk som heter at man ikke skal hoppe bare noen sier "hopp". Det er jo det folk gjør. For å ikke snakke om alle som skriver pinlige statuser på facebook om at man har en elsker, har flyttet til Spania eller noe lignende bare fordi NOEN har sendt kjedebrev at alle må gjøre slik for å støtte et eller annet. Tenke selv kanskje?

Anonymous poster hash: 7b2f7...982
Skrevet

Men ofte jo springer jo disse 'kjedebrevene' ut fra en oppfordring om å støtte en god sak.. så hva er da så galt med det?

Hvis du ikke vil så la være.. men det er da bare ganske dumt (og slitsomt?) å la seg irritere og bli sinna og sur over at andre har lyst??

Skrevet

Selvsagt må du ikke filme det å legge det ut. Kan gjøre som ei jeg kjenner å ta med den evt de som utfordret deg dit du skal bade, så de ser at du faktisk gjør det. Det holder det. Dokumentasjon god nok.

Finnes ikke noe facebookpoliti som arresterer deg om du ikke legger ut film/bilde av det...

Skrevet

Jeg sier bare...

Anonymous poster hash: ad0e3...2b2

Hahaaaaaaa!!!  :fnise:

Hvis jeg blir utfordret, blir det svaret mitt!

Skrevet

Men ofte jo springer jo disse 'kjedebrevene' ut fra en oppfordring om å støtte en god sak.. så hva er da så galt med det?

Hvis du ikke vil så la være.. men det er da bare ganske dumt (og slitsomt?) å la seg irritere og bli sinna og sur over at andre har lyst??

Nå er det ikke akkurat støtte til en god sak alle krever i "bot", da. Alkohol, tobakk, blomster og spaopphold (!) er noe av det jeg har sett. 

Skrevet

Syns det er koselig jeg at vi voksne også kan være litt lekne.

Skrevet

Er det en god sak å tigge 100 kroner, vin eller øl hvis folk ikke hopper i havet? Det mest usmakelige jeg har sett er en på vennelista mi som er alkoholiker, og utfordret to stk som han VET ikke kan isbade (hjertefeil hos den ene og KOLS hos den andre), slik at begge "skylder" ham en flaske sprit. Kjempegod sak å kjøpe alkohol til alkoholiker, ikke sant?

Forresten, HVORDAN klarer man å støtte brystkreftforskning osv ved å poste at man har hatt diare eller flyttet til Maldivene? Man støtter ved å gi penger til kreftforeningens kontonummer. Ikke å skrive teite statuser på Facebook.

Skrevet

Syns det er koselig jeg at vi voksne også kan være litt lekne.

Leken er man når man er det av egen fri vilje. Ikke at noen tvinger deg til å gjøre ting du ikke vil.

Skrevet

gjør som mange andre - hvis du ikke vil bade så gi penger til en god sak! Tror Kreftforeningen har fått inn nesten en halv million fra folk som ikke vil bade.. :)

"

De får følge etter som sauer de som gidder og vil. Her i huset spares alt av kroner for harde livet for å ha råd til å komme meg gjennom sommeren (er student, og stipend kommer ikke i juni og juli) så her er jeg så blakk som det går an å få blitt da jeg har valgt å ta ekstra fag for å bli ferdig tidligere i stedet for å jobbe siste halve året... Så gode saker og veldedige formål har jeg ikke akkurat så mye penger til i øyeblikket... Veldig kjedelig å bade bare fordi alle andre utfordrer også, da skal jeg absolutt IKKE gjøre det........ Av prinsipp! (Og fare for å bli syk i eksamenstida..)

Anonymous poster hash: c99fa...ef2

Skrevet (endret)

Det er da vitterlig ingen som tvinger noen til noe som helst.

Man får en utfordring på om man vil hoppe i sjøen, og man velger selv om man ønsker å ta den utfordringen eller ei.

Det er ingen som står og truer deg til å hoppe ved vannkanten, og det er heller ingen som truer deg om du ikke betaler "boten" om du ikke hopper.

En lek. Velg selv om du er med på den eller ikke.

Jeg har enda til gode å se en person som IKKE smiler når de har gjennomført utfordringen. ;)

Endret av *Nøtta*
Skrevet

Jeg sier bare bæææææ. Saueflokk. Først var det planking, så var det naking, nå er det hopp i havet. Det er jo et uttrykk som heter at man ikke skal hoppe bare noen sier "hopp". Det er jo det folk gjør. For å ikke snakke om alle som skriver pinlige statuser på facebook om at man har en elsker, har flyttet til Spania eller noe lignende bare fordi NOEN har sendt kjedebrev at alle må gjøre slik for å støtte et eller annet. Tenke selv kanskje?

Jeg er fult kapabel til å tenke selv. Dette er en frisk utfordring som man kan velge om man vil ta eller ikke.

Selvfølgelig må man ikke gi en vinflaske/penger til redd barna eller liknende hvis man ikke vil. For de aller fleste er dette bare en morsom ting. 

Jeg kunne godt hoppet hvis noen sa "hopp", men jeg vet å skille mellom å hoppe opp og ned, hoppe ut i et vann og å hoppe utfor et stup. Ved å rope "bæææ" når andre velger å hoppe, så fordummer du kun deg selv. 

Anonymous poster hash: 2780b...492

Skrevet

Jeg er fult kapabel til å tenke selv. Dette er en frisk utfordring som man kan velge om man vil ta eller ikke.

Selvfølgelig må man ikke gi en vinflaske/penger til redd barna eller liknende hvis man ikke vil. For de aller fleste er dette bare en morsom ting. 

Jeg kunne godt hoppet hvis noen sa "hopp", men jeg vet å skille mellom å hoppe opp og ned, hoppe ut i et vann og å hoppe utfor et stup. Ved å rope "bæææ" når andre velger å hoppe, så fordummer du kun deg selv. 

Ja, selvfølgelig er det jeg som er dum, som er irritert over en bekjent som maser om at jeg skal kjøpe vinflaske til ham fordi jeg nektet å hoppe i sjøen i 2 plussgrader med lungebetennelse. Selvfølgelig, jeg som er dum. Hvorfor skal jeg bruke 200 kroner på en som jeg så vidt kjenner? Det er TIGGINGA jeg synes er patetisk, ikke at folk utfordrer hverandre.

Skrevet

Kreftforeningen har jo fått inn over 600.000 kr på "Hopp i havet". Det er jo kjempe fantastisk. Så jeg oppfordrer alle til å heller sette inn 100-200 kr der enn å betale utfordreren en flaske bacardi el. :-D

Skrevet

Kreftforeningen har jo fått inn over 600.000 kr på "Hopp i havet". Det er jo kjempe fantastisk. Så jeg oppfordrer alle til å heller sette inn 100-200 kr der enn å betale utfordreren en flaske bacardi el. :-D

Det er jo patetisk at man trenger en utfordring på Facebook for å gi til veldedige formål. Da virker det mest som at man gir fordi man har "tilskuere" til dn gode gjerningen. Jeg gir litt til kreftforeningen hvert år, men da på eget initiativ. Og jeg forteller selvsagt heller ingen at jeg har gitt penger. Kommer IKKE til å betale eller kjøpe noe som helst pga Facebook.

Anonymous poster hash: 3cda2...0b3

Skrevet

Ja, selvfølgelig er det jeg som er dum, som er irritert over en bekjent som maser om at jeg skal kjøpe vinflaske til ham fordi jeg nektet å hoppe i sjøen i 2 plussgrader med lungebetennelse. Selvfølgelig, jeg som er dum. Hvorfor skal jeg bruke 200 kroner på en som jeg så vidt kjenner? Det er TIGGINGA jeg synes er patetisk, ikke at folk utfordrer hverandre.

Hehe, greit. Jeg skjønner godt at du kan bli irritert over tigginga. Jeg har ikke opplevd at noen krever en vinflaske på den måten du beskriver.  I det første innlegget ditt fikk jeg inntrykk av at det var det at folk fulgte en trend som du reagerte på. 

Skrevet

Er det en god sak å tigge 100 kroner, vin eller øl hvis folk ikke hopper i havet? Det mest usmakelige jeg har sett er en på vennelista mi som er alkoholiker, og utfordret to stk som han VET ikke kan isbade (hjertefeil hos den ene og KOLS hos den andre), slik at begge "skylder" ham en flaske sprit. Kjempegod sak å kjøpe alkohol til alkoholiker, ikke sant?

Forresten, HVORDAN klarer man å støtte brystkreftforskning osv ved å poste at man har hatt diare eller flyttet til Maldivene? Man støtter ved å gi penger til kreftforeningens kontonummer. Ikke å skrive teite statuser på Facebook.

Nei selvfølgelig ikke.. men dere mener vel ikke seriøst at hvis man ikke tar utfordringen så skylder man sånn helt på ordentlig noen en flaske vin, sprit, spa-hotell osv??

Jeg har ikke blitt utfordret, men om jeg gjør det så kommer jeg til å svare at jeg ikke har kjempelyst til å bade, men at jeg heller setter inn 500,- til Kreftforeningen enn å kjøpe vin (eller hva det er de ber om..) til utfordreren..

Og det er det mange gjør.. som nevnt så har Kreftforeningen fått inn mange hundre tusen på dette! 

Ikke tro et sekund at Kreftforeningen og andre organisasjoner ikke daglig jobber med og tenker ut nye måter å få penger (denne type 'aksjoner' inkludert).. det holder ikke med de (ganske få faktisk) som gir fast og uten oppfordringer som denne! Du støtter brystkreftsaken ved å poste at du har flyttet til Maldivene ved at du:

- skaper blest om brystkreftsaken - for 'alle' vet etter hvert hva slike statuser egentlig betyr

- får flere til å gjøre det samme

- forhåpentligvis følger opp oppdateringen med å kjøpe en rosa sløyfe, eller gi penger..

Men for organisasjoner så er oppmerksomhet i tradisjonell media og sosiale medier gull verdt, og ofte like mye verdt som en 50-lapp her og der.. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...