Anonym bruker Skrevet 6. mai 2014 #26 Skrevet 6. mai 2014 Jeg setter av barnetrygden på egne kontoer, men i mitt navn. Skjer det noe uforutsett og vi trenger pengene (betale ned lån, kjøpe hytte, trenger viktig utstyr til barna) bruker vi disse til det. Hvis de fortsatt er der når barna har blitt store kan vi f.eks. bruke dem til å hjelpe dem økonomisk til å kjøpe seg leilighet e.l. Anonymous poster hash: 77baa...150
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2014 #27 Skrevet 6. mai 2014 500 i mnd til hvert av barna. De har egne kontoer men i våre navn, Anonymous poster hash: f7f2d...68b
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2014 #28 Skrevet 6. mai 2014 Overhode ikke! MEN hun skal få alt hun trenger og sikkert mere til. Min mann opplevde å ha vært flink til å jobbe i ferier og spare og arvet en liten sum. Resultatet var at han ikke fikk stipend da han studerte. Vi vil antagelig kjøpe leilighet til henne når hun studerer..... Anonymous poster hash: 0138a...282
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2014 #29 Skrevet 6. mai 2014 Vi betaler ned alt vi kan på boliglån. Vi er gjeldsfrie lenge før de flytter hjemmefra og kan derfor hjelpe de økonomisk Anonymous poster hash: 435f3...3d8 Ved å låne opp igjen da eller? Anonymous poster hash: 470b6...6fb
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2014 #30 Skrevet 6. mai 2014 Vi sparer ikke, vi har barneforsikring som er ganske dyr til barna. Syns det er en stor nok utgift nå som jeg er student. Heldigvis har vi besteforeldre som setter inn alt fra 300kr og oppover hver måned. Anonymous poster hash: 7e0e2...55d
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2014 #31 Skrevet 6. mai 2014 Overhode ikke! MEN hun skal få alt hun trenger og sikkert mere til. Min mann opplevde å ha vært flink til å jobbe i ferier og spare og arvet en liten sum. Resultatet var at han ikke fikk stipend da han studerte. Vi vil antagelig kjøpe leilighet til henne når hun studerer..... Anonymous poster hash: 0138a...282 Lånekassens grense for formue er relativt høy. Du skal spare en del for å komme dit. Jeg tenker egentlig mer at de pengene som blir spart opp på barnas kontoer kan gå til førerkort, innskudd til bil, bunad om de ønsker seg det eller evt. innskudd til leilighet. For vår del er det uaktuelt å spare opp 350 000 til hver av barna, som er dagens grense for å få omgjort lån til stipend. Alle får lån, men alle får ikke nødvendigvis like mye i stipend. Det avhenger av formue og inntekt. Greit å sette seg litt inn i det før man bruker det som argument. Anonymous poster hash: 7e0e2...55d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå