Gå til innhold

Sparer dere penger til barna?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sparer 1000 kr mnd på sparekonto som jeg vil overføre når han er gammel nok. Har spart siden han ble født. Andre som sparer, evt hvordan og hvor mye?

Anonymous poster hash: 91c40...591

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vi sparer 300 kr per mnd per barn. de skal brukes til bunad når de blir konfirmert, resten blir spart videre og vi fortsetter til 18 års dagen deres =)

Skrevet

Som alenemor har jeg dessverre ikke råd til det akkurat nå, men jeg vet at besteforeldrene på begge sider sparer til dem (150-200kr hver) heldigvis :-)

Anonymous poster hash: 9b0bd...ba6

Skrevet

Har ikke hatt råd nå som jeg er hjemeværende, men skal begynne å spare når jeg går ut i jobb igjen.

Anonymous poster hash: 51c9c...1f7
Skrevet

Jeg er også alenemor, sparer 300 i mnd til han.

Som alenemor har jeg dessverre ikke råd til det akkurat nå, men jeg vet at besteforeldrene på begge sider sparer til dem (150-200kr hver) heldigvis :-)

Anonymous poster hash: 8559d...b28

Skrevet

400kr til hver

Anonymous poster hash: 2217e...972
Skrevet

300 hver måned, bursdagspengene sparer/bruker de selv på andre kontoer.

Skrevet

Nei, ser ingen grunn til å sette penger på sparekonto samtidig som vi har lån. Regner med å være gjeldfrie innen ungene flytter ut og har da mulighet til å hjelpe dem økonomisk.

Skrevet

Sparer ikke. Betaler ned ekstra på huslånet  Det er mye mer lønnsomt.

Anonymous poster hash: fc64d...2fe
Skrevet

Vi sparer 200 til hver per mnd. Min mor gjør det samme. De får ikke pengene når de blir 18. De får dem til leilighet eller studier.

Skrevet

Vi betaler ned alt vi kan på boliglån. Vi er gjeldsfrie lenge før de flytter hjemmefra og kan derfor hjelpe de økonomisk

Anonymous poster hash: 435f3...3d8

Skrevet

Nei. Men besteforeldrene gjør... Utdanning er i boks på alle 3 :)))) Så blir det nok gode bidrag til leilighet også, når de blir store nok til det :))))

Anonymous poster hash: 781c7...9ee

Skrevet

Har bare mulighet til 100kr per mnd nå, men frem til han er 18, så blir det jo litt penger av det. Og, alt av bursdag og julegaver inn der også.

Anonymous poster hash: bc775...878
Skrevet

Vi sparer heller ikke så lenge vi har lån. Som andre her sier står vi mye friere til å hjelpe barna økonomisk når gjeld er betalt ned, og for oss som har 14 år igjen på huslånet vil det være i god tid innen ungene flytter ut.

Men vi er så heldige at vi har besteforeldre som sparer på egne kontoer til barnebarna da. Og bursdagspenger o.l. blir selvfølgelig spart, men de står fritt til å bruke av dem dersom det er noe spesielt de ønsker seg.

Skrevet

Sparer ikke, men når det første firmaet jeg var med å startet ble solgt opprettet jeg blant annet et fond på 4 millioner som skal brukes til utdanning og leilighet til henne. Ellers lever vi også veldig godt på fortjenesten ved salget og har mer enn nok disponible midler for mange år fremover, i tillegg til at jeg investerte i et nytt firma som gir god avkastning. Alt dette gjør at hun går en trygg økonomisk fremtid i møte.

Anonymous poster hash: c5343...c94

Skrevet (endret)

Sparer ikke i barnas navn. Det er ikke spesielt lønnsomt med tanke på langsiktig sparing. Men vi har diverse sparing/investeringer som kommer barna tilgode på lang sikt.

Endret av Synnøve Solbakkjen
Skrevet

Jeg er også alenemor, sparer 300 i mnd til han.

Anonymous poster hash: 8559d...b28

Det er kjempefint at du klarer det :-) Jeg satser på å komme ovenpå om ett par år og begynne å spare da. Men jeg har heldigvis egen leilighet som jeg betaler ned på (flexilån), så indirekte kommer jo det barna tilgode etter hvert :-)

Skrevet

Dere som sier at dere ikke sparer fordi dere heller fokuserer på å bli gjeldfrie slik at dere har god råd når de flytter hjemmefra - hva om noe skjer?

Dere skiller dere og må ta opp hvert deres nye lån for å få hver sin bolig, en av dere blir syke/uføre etc?

Da er det ikke sikkert dere vil kunne hjelpe dem så mye likevel, og da kunne det vel vært godt med en liten sum spart hver måned i barnas navn?

Vi sparer 250kr/barn per mnd i deres egne navn, og i tillegg sparer jeg barnetrygden (970kr/mnd) på hver deres kontoer som står i mitt navn.

Anonymous poster hash: 391f8...999

Skrevet

Sparer 300 kr i måneden som er tiltenkt dyre ting i oppveksten, som regulering, konfirmasjon o.l.

Ellers har vi flexilån som vi setter inn penger på og sparer på den måten.

Anonymous poster hash: f5d02...664
Skrevet

Sparer 300 pr barn, i mitt navn, så kan vi se det ann når det får det;)

Anonymous poster hash: 430c3...33b

Skrevet

Sparer 200 pr barn i mnd.

Skrevet

Nei, ikkje utover at småpengar blir lagt i sparebøssene deira. Dei har kontoar der foreldra mine gir dei pengar til jul/bursdag, og der sparebøssepengane går inn. Noko bidrag frå oss går ikkje inn der.

Barnetrygda går på eigen konto til større innkjøp til ungane, som namnefest, bilstolar, etterkvart ski og syklar, akkurat no leikestativ og sandkasse.

Skrevet

Sparer i 200 pr mnd til hvert barn for å nyte godt av forsikkringsordningen til banken. Sparer ellers ikke i barnas navn og ønsker heller ikke å gjøre det. Vi sparer heller i egne navn og i eiendom. Jeg vil ikke gi ungene en stor sum de kan rote vekk når den blir 18. Da vil jeg heller vurdere nå, om og til hvilket formål jeg vil gi dem penger.

Anonymous poster hash: dbe95...7dc

Skrevet

Ja, sparer 970 kr i mnd. Dette er penger som barna skal få når de skal inn på boligmarkedet. Dette er noe vi prioriterer.

Anonymous poster hash: b035e...69a

Skrevet

Sparer 1000,- kr til hvert av barna i mnd. Det skal gå til utdannelse, blir vel ca 200000,- når de er 18.

Jeg sitter ikke fint i det økonomisk nå, men bf gjør, så han betaler nok mesteparten av konfirmasjon og bunad.

Anonymous poster hash: 5fd4f...f74

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...