Anonym bruker Skrevet 6. mai 2014 #51 Skrevet 6. mai 2014 Huff, håper dette er tull.. Hvis ikke, gi katten til noen som bryr seg om den! Anonymous poster hash: 40ff8...a02
CaptainHindsight Skrevet 6. mai 2014 #52 Skrevet 6. mai 2014 (endret) Blir det for mang er det bare å slå de med en hammer i hode første dag etter fødsel! Endret 25. mai 2014 av Kira bjeffer Innlegg fra tumblr fjernet grunnet brudd på opphavsrett
CaptainHindsight Skrevet 6. mai 2014 #53 Skrevet 6. mai 2014 Jeg syns ikke dårlig råd er en godkjent unnskyldning om man får seg dyr. Man må vurdere på forhånd om man har råd, og har man ikke det, så får man seg heller ikke dyr. Det er et stort ansvar, og noe man ikke skal ta lett på. Da jeg flyttet for meg selv så fikk katten min kreft. Det ble ikke så mye mat på meg, for å si det slik. Katter må steriliseres. Ikke bare pga kattunger som kan lide uten et hjem, men pga helsen til katten. Alle kan falle om når som helst, så at dere bor ved en jernbane er da virkelig ingen unnskyldning!
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2014 #54 Skrevet 6. mai 2014 Herregud hi, er du stein stokk dum??😁😁 Ikke bare burde du sterilisere katten din, du burde sterilisere deg selv!😌 Anonymous poster hash: ff51e...6d2
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2014 #55 Skrevet 6. mai 2014 Enten er HI et troll eller så er hun korka. Ett av to. Noe annet er ikke mulig. Anonymous poster hash: 3a8aa...cb3
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2014 #56 Skrevet 6. mai 2014 Oii, du er bra syk du Hi. Enn å være så hjerterå som deg!? Du burde hverken hatt unger eller dyr! Du slår heller ihjel mange kattunger i året, enn å sterilisere katten din!? Er du helt psyko?! Håper virkelig noen i omgangskretsen din griper inn og tar ifra deg dyrene dine! Håper også det blir sendt en bekymringsmelding til barneværnet!!! Onde, onde menneske! Anonymous poster hash: 9fd23...ef5
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2014 #57 Skrevet 6. mai 2014 Om katten går og mjauer og vil ut og du mistenker kattunger må du for det første slippe ut katten så kattungene ikke fryser/ sulter ihjel. Og så et regnestykke. En katt får i gjennomsnitt 4 kattunger per kull. Den kan få sitt første kull fra 4-5 mnd alder, vanligvis fra ca 1 år. Men dette varierer altså litt. Si at den får 3 kull per år, noe som ikke er uvanlig. Det blir 12 kattunger på ett år om den holder seg til gjennomsnittet ( meste jeg hørte om i ett kull hos db var faktisk 12 kattunger...) . Ett år senere er disse 12 kattungene voksne. 6 av dem er jenter, og alle får 4 kattunger 3 ganger i året. Og moren også selvsagt, for hun produserer ikke bare kull ett år. Da skal man ha stor familie for å få gitt bort alle. Det er forresten dyrere å fostre opp ett kull kattunger enn å sterilisere morkatten. Og å basere seg på at katten skal bli påkjørt av toget høres bare dumt ut. Hvorfor skaffe seg katt i det held tatt da? Kan nevne at mine foreldre har hatt utelatt i byen i alle år, med gater på alle sider av huset. Katten er nå 14 år. Det koster å ha kjæledyr. Har man ikke penger til det kan man ikke ha det. Anonymous poster hash: 4d081...71d
Pixy Skrevet 6. mai 2014 #58 Skrevet 6. mai 2014 Dette var rett og slett trist lesing!! For det første....slipp ut katten din! Hun har antagelig barn et sted. Og hun vil nok ikke vise deg hvor de er. For det andre... Steriliser katten din så fort kattungene har sluttet å die. Alle kan dø, når som helst. Katten din kan muligens leve i 15 år! Eller hun kan dø i morgen. Det vet man jo ikke. Steriliser, vaksiner og chip katten din. Spar penger, og hold henne inne så fort du har funnet barna hennes.(for da tar du selvfølgelig med de inn også)
MissMagica Skrevet 6. mai 2014 #59 Skrevet 6. mai 2014 Bare sånn til opplysning om katten ikke koser seg purrer den da? Bare sånn til opplysning, katter "purrer" både når de koser seg og når de ikke koser seg. Hvilket av alternativene som gir utslag av "purring" i ditt nærvær må jeg si jeg stiller meg undrende til. Har lest gjennom tråden din og synes omplassering av katten høres veldig lurt ut
MissMagica Skrevet 6. mai 2014 #60 Skrevet 6. mai 2014 Herregud hi, er du stein stokk dum?? Ikke bare burde du sterilisere katten din, du burde sterilisere deg selv! Anonymous poster hash: ff51e...6d2
Ziiona Skrevet 7. mai 2014 #61 Skrevet 7. mai 2014 Bare sånn til opplysning om katten ikke koser seg purrer den da? Kattene maler ikke bare når de er glade og fornøyde, men også når de f.eks. har kommet til skade, ved fødsler og når de er svært skremte. Akkurat hvordan katten produserer lyden, har forskerne ennå ikke helt kartlagt. Men malingen skaper en vibrasjon på mellom 25 og 150 Hz, og undersøkelser viser at frekvenser i dette området øker bentettheten og leger muskler – både hos dyr og mennesker.
Collette Skrevet 7. mai 2014 #62 Skrevet 7. mai 2014 Har du vaksinert den, da? Det må du gjøre, hvis ikke kan den BMI veldig syk.
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2014 #63 Skrevet 7. mai 2014 Ta å sterilisere katta de før du slipper den ut! Uansvarlig og i tillegg har du ikke peiling på om den er/var gravid.Noen skulle ikke hatt dyr!Anonymous poster hash: 65f6a...203 Hvor tidlig kan de bli gravide da? Hvis katta bare er 4-5 mnd er ikke det litt tidlig? Er ikke så veldig spesialist på katter, men går jo an å gi p-piller i såfall uten å sterilisere. Vet ikke hvor tidlig man kan gjøre det, og heller ikke når de er kjønnmodne! Anonymous poster hash: b4d48...0e2 Katten kan visst ikke bli sterilisert før den er rundt 8-10 måneder! Regelen i Norge er 6 mnd. Det anbefales derfor å ha kattungen inne til den er 6 mnd. og kastrert, chippet før man slipper den ut. Med tanke på dårlig stedsans, og fordi de kan bli kjønnsmodne veldig tidlig. Regelen er IKKE 6 mnd. Her er regelen at de må veie minst 1, 5 kg. De skal også være nærmere året før de er ute alene. Anonymous poster hash: c7958...9d8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå