LillaGorilla♥♥ Skrevet 6. mai 2014 #26 Skrevet 6. mai 2014 Så fikk vi to innkallinger fra sykehuset. Ventet en, for å erstatte den fra hennes første leveuke der vi ble fortalt at resultatene har gått tapt. (Hun er 8 uker nå.) Ringte for å få avklart hvorfor det var satt opp to, og da finner hun søren meg de første resultatene i datasystemet. Hvordan kan de registrere en baby på TRE personnummer? Nå må de tittes på, for å avklare om det er nødvendig med mere styr, eller om vi kan puste ut. Å få resultatene er nå neste mål. De må visstnok hentes ut via føden, da det var en lege på føden som henviste oss. Så nå sitter jeg og venter på at føden skal få tak i en lege, som så skal ringe meg tilbake. Da først kan vi snakke elsk, eller hat. Det kribler i magen. Åhmildehimmel, så mye styr dere skulle oppleve med dette da! Krysser fingrene for at de finner det de trenger, får orden i papirene, og at de viser at dere slipper alt av styr og bekymringer heretter. <3 Takk. Fikk tlf igjen nå. Føden fikk beskjed fra legen som henviste om å ringe røntgen for å be dem overføre resultatene til min fastlege. Fastlegekontoret er stengt i dag, men jeg antar det lar seg gjøre å få vite resultatene i morgen. Dette begynner å bli litt av et kaos. Usj, kjenner jeg blir svett bare av å lese om det...
Gjest beef sister Skrevet 6. mai 2014 #27 Skrevet 6. mai 2014 Så fikk vi to innkallinger fra sykehuset. Ventet en, for å erstatte den fra hennes første leveuke der vi ble fortalt at resultatene har gått tapt. (Hun er 8 uker nå.) Ringte for å få avklart hvorfor det var satt opp to, og da finner hun søren meg de første resultatene i datasystemet. Hvordan kan de registrere en baby på TRE personnummer? Nå må de tittes på, for å avklare om det er nødvendig med mere styr, eller om vi kan puste ut. Å få resultatene er nå neste mål. De må visstnok hentes ut via føden, da det var en lege på føden som henviste oss. Så nå sitter jeg og venter på at føden skal få tak i en lege, som så skal ringe meg tilbake. Da først kan vi snakke elsk, eller hat. Det kribler i magen. Åhmildehimmel, så mye styr dere skulle oppleve med dette da! Krysser fingrene for at de finner det de trenger, får orden i papirene, og at de viser at dere slipper alt av styr og bekymringer heretter. <3 Takk. Fikk tlf igjen nå. Føden fikk beskjed fra legen som henviste om å ringe røntgen for å be dem overføre resultatene til min fastlege. Fastlegekontoret er stengt i dag, men jeg antar det lar seg gjøre å få vite resultatene i morgen. Dette begynner å bli litt av et kaos. Krysser fingrene for gode resultater!
Lakrisogvin Skrevet 6. mai 2014 #28 Skrevet 6. mai 2014 Så fikk vi to innkallinger fra sykehuset. Ventet en, for å erstatte den fra hennes første leveuke der vi ble fortalt at resultatene har gått tapt. (Hun er 8 uker nå.) Ringte for å få avklart hvorfor det var satt opp to, og da finner hun søren meg de første resultatene i datasystemet. Hvordan kan de registrere en baby på TRE personnummer? Nå må de tittes på, for å avklare om det er nødvendig med mere styr, eller om vi kan puste ut. Å få resultatene er nå neste mål. De må visstnok hentes ut via føden, da det var en lege på føden som henviste oss. Så nå sitter jeg og venter på at føden skal få tak i en lege, som så skal ringe meg tilbake. Da først kan vi snakke elsk, eller hat. Det kribler i magen. Åhmildehimmel, så mye styr dere skulle oppleve med dette da! Krysser fingrene for at de finner det de trenger, får orden i papirene, og at de viser at dere slipper alt av styr og bekymringer heretter. <3 Takk. Fikk tlf igjen nå. Føden fikk beskjed fra legen som henviste om å ringe røntgen for å be dem overføre resultatene til min fastlege. Fastlegekontoret er stengt i dag, men jeg antar det lar seg gjøre å få vite resultatene i morgen. Dette begynner å bli litt av et kaos.Krysser fingrene for gode resultater! Lykke til!
Musemorbr / Skrevet 6. mai 2014 #29 Skrevet 6. mai 2014 Takk dere. Det er nok helt sikkert som det skal være. Det går så fint så.
Gjest Helle_Høygir Skrevet 6. mai 2014 #30 Skrevet 6. mai 2014 Hat hatere hatest... Fy for fru jeg er så sint så inni gamperæva sint For nå mener nemlig legene at ungen ikke er plaget nok, så dermed skal vi "vente og se an". Vi har knapt sovet på 1 år, men neeeeida vi er ikke plaget nok. De forbanna rådene de kommer med kunne jeg plukka opp i Dagbladet.. Jeg vil slå, grine, hyle og sparke den legen hardt i leggen Grrr... jeg kan godt knurre litt for deg! Men så lurer jeg på. Har dere fått god forklaring på hvorfor? For det hjelper ofte svært mye å vite. Nå aner jo ikke jeg hva det er snakk om. Men en operasjon er jo som du vet aldri risikofri. Og jeg har i allefall hatt såpass stor tiltro til de legene som har kommet vår vei, at jeg har stolt på deres avgjørelse. For vesla sin del, så trengte hun og ble lovet en operasjon da hun var 4 som ble utsatt til hun var 5. Men vi hadde veldig god dialog med kirurgen, og jeg forsto på han at han var mer komfortabel med den type operasjon jo større barnet var... og da var vi i grunnen enige om at risikoen var for stor ved 4 år. Det var da snakk om å rote i området bakerst i halsen, FRYKTELIG nær hovedpuslåre til hjernen. Så da ville jeg helst at kirurgen var så komfortabel og trygg med det han gjorde som overhode mulig selv om dette innebar 1 år til med ulemper for vesla. Men når det kommer til søvn, så er jo dette et primærbehov, og da burde det jo være særskilt grunn til å gjennomføre. Så jeg spør igjen, har dere fått en skikkelig begrunnelse på hvorfor ikke? Vi har akkurat fått innkallelse til å legge i dren på vesla, dato er satt, og det står i brevet at hun ikke ansees å være i prioritert gruppe, men at det kan klages inn sånn og sånn.... Jeg kan godt finlese litt for deg for å finne ut hvor denne klagen eventuelt hadde gått og frister og sånn, for dere har jo samme rettigheter der. Har dere fått noe slikt skriftelig? Hvorfor de ikke vil? Jeg er usikker. De vil ikke en gang undersøke skikkelig. Greia her er at lege nr 1 fant en trolig årsak og sa at vi må bare nærme oss året før de opererer (det er minimal operasjon, så mye mindre risiko enn full pakke). Vi kommer på oppfølging og skal legge plan for operasjon, møter så lege nr 2 som tilbakeviser alt nr 1 sa uten å sjekke skikkelig. Jeg er obsternasig og sier at "vente og se" akspterer jeg ikke. Så dermed ble vi lagt inn for en sjekk. Natten var rolig og sjekken var tull; trolig gjort utelukkende for å stoppe kjeften min. Lege nr 3 igår sjekker og er enig med nr 1, men nr 2 overkjører alt på visitt idag fordi natt har vært ok. All historikk blåses bort og han gir oss omtrent samme rådene som jeg kan få på klikk.no.. Nr 2 mener at søvnproblemene kan skyldes såååå mye annet enn det nr 1 og nr 3 sa og kommer med masse pjatt om smokker og mat og tøys. Ting som ikke har noe med saken å gjøre i det hele tatt. Han skylder egentlig mest på narkose risikoen enda det er snakk om laveste form for narkose og det er rutine. Men jeg tipper at det er veldig mye enklere å behandle konservativt for da sparer man penger.. Så jeg har bedt om en tredjeparts vurdering og er fastlegen obsternasig, så blir det privat. Har kun sett skriftlige innkallinger, men kjenner systemet til å vite hvor jeg kan gå De har ikke gitt oss verken journal eller epikrise og det er ikke riktig. Dette vi skal viske vekk er (det jeg tror) et godt stykke fra både pulsårer og andre vitale organer; det er sånn inn og ut på dagen sak.
seigdamererbest Skrevet 6. mai 2014 #31 Skrevet 6. mai 2014 Vaskemaskinen er kommet! Bare 2 timer for sent. Jippi!
Iiiiik Skrevet 6. mai 2014 #32 Skrevet 6. mai 2014 For et rot, Musemorbr! Skulle ikke vært mulig... Jeg ville bedt om en skriftlig redegjøring, Helle. Da blir det enklere for deg å ta stilling til om avgjørelsen er velbegrunnet og om dere har noe å klage på. I det minste be om utskrift fra journal, det har dere krav på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå