Gå til innhold

Trisdga morra Hey

Anbefalte innlegg

Gjest Helle_Høygir
Skrevet

Kl 04:55 var det morgenshow og selv om ungen er stupings trøtt, så ikke f.... Skal det soves mer nei erru gæææærn kvinnfolk???

For en herlig dag dette blir!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Syke, syke tider å poste innlegg på, stakkars deg - håper dere begge får en formiddagslur. Jeg sovna fra slutten av filmen i går og har hatt de sykeste drømmer siden jeg har sovet med tv på, og dessuten våkna jeg dritkald kvart på seks for jeg hadde jo ikke dyne, dyna lå ensom og trist inne i senga og jeg like ensom og kald på sofa. Så da kan jeg jo like godt dra på jobb, sukk...

Skrevet

Ah, så mye bedre dagen blir når man er i gang. Da skal det bli elsk--liste:

Arbeidsoppgaven for dagen er noe jeg liker

Gutta har kokt kaffe

Jeg kan lukke døra og har allerede fått gjort en del

Regnet trengs for det er skummelt tørt i skauen og litt tidlig å gå med vannkanne i bedene i mai allerede

Kvitta meg med masse lagra defekt skrot = ekstra pusterom (hvor mye defekt elektro kan man egt få i løpet av et år?)

Begynne tidlig=slutte tidlig

Skrevet

5.30 er jo tiden å stå opp :-D

Elsk:

Kort dag på jobb

Møte med fvk for å kanskje få litt orden og etterlengtet hjelp

Det betyr også at jeg får hentet mimi i barnehagen tidligere enn vanlig <3

Jeg skal feire 17.mai :-D

Hat:

Polly småsulten var skuffende.. Bare peanøtter og salt.. Grøss

Regn

Vondt i bein :-(

Skrevet

Hat:

- Mannen er en softie som ikke tåler å høre ungene grine, så derfor fikk midi lov til å være hjemme fra bhg i går etter å ha grint seg til det. Til tross for at bhg OG vi ser at hun trenger å være mer i bhg for å ikke havne utafor, siden hun har vært så mye borte pga sykdom. Og det at hun selv har sagt at "når eg ikkje vil i barnehagen, så grine eg litt, og så får eg være hjemma".

- Regn.

- Trøtt.

Elsk:

- Mannen er en softie som ikke tåler å høre ungene grine. Det er jo _litt_ søtt da.

- Jeg skal trene kettlebells med damene på jobb etterpå.

- Får komlemiddagsrester fra svigermor ikveld, mann, midi og mini skal nemlig på middag der mens jeg trener, og da vet jeg det vanker rester fra de rikes bord på meg også.

Skrevet

Elsk:

- Det regner! Ingen ting er så herlig som en 8 åring som løper rundt og roper regn, regn, regn, jeg elsker regn. Mamma det regner!!!! Nå kan jeg bruke kule støvler og kåpe til skolen. Den presangen jeg trodde ville falle dårligst ut er tydligvis den beste. Hun fikk høye Viking slagstøvler og regnkåpe til bursdagen.

Skrevet

Elsk:

- det regner og et av barna var lykkelig over å kunne ta på seg kult regntøy

- konfirmasjonen er over og (nesten) alt gikk bra

- jeg har verdens fineste konfirmant

- jeg plantet ørti tulipaner for bare en drøy måned siden og nå kommer det blomster på nesten alle

- svigermor har reist og vi kom oss gjennom langhelgen uten å bli irriterte på hverandre. Snill og velmenende, men det blir så mye av henne

Hat:

- det regner og et av barna lagde et lite helvete fordi han måtte ha på seg regntøy

- urnenedsettelse for pappa i morgen og jeg gruer meg

- jeg er trøtt trøtt trøtt trøtt og sliten

Skrevet

Hat først for 

jeg skal til gynekologen om 1 time og 40 min.. 

Fotballtrening (bare lillebror sin som er hat for han har ikke bestemt seg for om han vil gå så det er så masse frem og tilbake og det er jo kjipt for resten av laget) 

jeg er i dårlig form, antageligvis pga. tanken om gyn. 

Elsk 

storesøster som gleder seg til fotballtrening 

fyr i ovnen 

dusj overstått 

herlige svigerforeldre siden vi er inne på det :P  

Mannen kom hjem med Berganssettet mitt som jeg hadde glemt i campingvogna, så jeg kan heie på barna som spiller fotball uten å fryse ihjel og bli kliss våt 

regn 

Skrevet

Hat: Sykt barn som virkelig, virkelig vil i barnehagen på denne godværsdagen, men som må være hjemme og innendørs i dag. (Har lett frem trøstegave fra kassen med det rare i.) Det innebærer også at jeg og lillegull heller ikke skal ut i godværet, og det er litt kjipt.

Mulig at han har smittet både meg og babyen. Han har i alle fall klart å nyse inn i munnen på oss begge i går, og jeg merker noe i halsen nå.

Elsk: Hmm... jeg er i det minste ikke Petter Northug.

Skrevet

Æsj, god bedring i musehiet.

Skrevet

Hat:

-Venter på ny vaskemaskin som leveres en gang mellom 8.30 og 13....jadda

-Elste gråt og ville ikke i barnehagen. Normalt löper hun avgårde så da har det sikkert hendt noe og det er så sårt og fortvilende når hun ikke snakker og kan fortelle hva det er som er feil :-(

Elsk:

-Har sitronpai med marengs i ovnen. Noe må man jo bruke tiden mellom 8.30 - 13 på så hvorfor ikke pai med verdens beste hjemmelagte sitronkrem på?

-Sol! Og alle cm med snö borte!

-Trasstrollet tok klär på seg uten å krangle på deg jeg hadde funnet frem.

-Närmer seg dagen da jeg skal ut å reise til det store utland på husmorferie.....( Förste gang siden eldste ble födt for 5,5 år siden at jeg er vekke lengre enn 18 timer. Ikke fordi lysten ikke har värt der men fordi eldste har värt så bundet til med og det ikke finnes flust av mennesker som vil passe en med autisme i flere dager. Ho mor er litt nervös og kan lett tippes over til å få veldig dårlig samvittighet! Hjelp!)

Skrevet

Hat:

Baby som låg i senga vår i natt og vekte mamma heile tida.

Vente på at dasstømmeren kjem (lukta blir nok himmelsk).

Trøtt.

Regn.

Elsk:

Kaffi.

Gjest Helle_Høygir
Skrevet

Hat hatere hatest...

Fy for fru jeg er så sint så inni gamperæva sint

For nå mener nemlig legene at ungen ikke er plaget nok, så dermed skal vi "vente og se an". Vi har knapt sovet på 1 år, men neeeeida vi er ikke plaget nok. De forbanna rådene de kommer med kunne jeg plukka opp i Dagbladet..

Jeg vil slå, grine, hyle og sparke den legen hardt i leggen

Skrevet

Hat hatere hatest...

For nå mener nemlig legene at ungen ikke er plaget nok, så dermed skal vi "vente og se an". Vi har knapt sovet på 1 år, men neeeeida vi er ikke plaget nok. De forbanna rådene de kommer med kunne jeg plukka opp i Dagbladet..

Kanskje det er akkurat det du skal gjøre. Evt ved å gå til hans overordnete og si (skrive) at dette ikke er bra nok.

Skrevet

Ny elsk:

Celleprøvetaking overstått og minst 3 år til neste gang! :D

Skrevet

Så fikk vi to innkallinger fra sykehuset. Ventet en, for å erstatte den fra hennes første leveuke der vi ble fortalt at resultatene har gått tapt. (Hun er 8 uker nå.) Ringte for å få avklart hvorfor det var satt opp to, og da finner hun søren meg de første resultatene i datasystemet. Hvordan kan de registrere en baby på TRE personnummer? Nå må de tittes på, for å avklare om det er nødvendig med mere styr, eller om vi kan puste ut. Å få resultatene er nå neste mål. De må visstnok hentes ut via føden, da det var en lege på føden som henviste oss. Så nå sitter jeg og venter på at føden skal få tak i en lege, som så skal ringe meg tilbake. Da først kan vi snakke elsk, eller hat. Det kribler i magen.

Skrevet

Så fikk vi to innkallinger fra sykehuset. Ventet en, for å erstatte den fra hennes første leveuke der vi ble fortalt at resultatene har gått tapt. (Hun er 8 uker nå.) Ringte for å få avklart hvorfor det var satt opp to, og da finner hun søren meg de første resultatene i datasystemet. Hvordan kan de registrere en baby på TRE personnummer? Nå må de tittes på, for å avklare om det er nødvendig med mere styr, eller om vi kan puste ut. Å få resultatene er nå neste mål. De må visstnok hentes ut via føden, da det var en lege på føden som henviste oss. Så nå sitter jeg og venter på at føden skal få tak i en lege, som så skal ringe meg tilbake. Da først kan vi snakke elsk, eller hat. Det kribler i magen.

Åhmildehimmel, så mye styr dere skulle oppleve med dette da!

Krysser fingrene for at de finner det de trenger, får orden i papirene, og at de viser at dere slipper alt av styr og bekymringer heretter. <3

Skrevet

Hat hatere hatest...

Grrr... jeg kan godt knurre litt for deg!

Men så lurer jeg på. Har dere fått god forklaring på hvorfor? For det hjelper ofte svært mye å vite. Nå aner jo ikke jeg hva det er snakk om. Men en operasjon er jo som du vet aldri risikofri. Og jeg har i allefall hatt såpass stor tiltro til de legene som har kommet vår vei, at jeg har stolt på deres avgjørelse.

For vesla sin del, så trengte hun og ble lovet en operasjon da hun var 4 som ble utsatt til hun var 5. Men vi hadde veldig god dialog med kirurgen, og jeg forsto på han at han var mer komfortabel med den type operasjon jo større barnet var... og da var vi i grunnen enige om at risikoen var for stor ved 4 år. Det var da snakk om å rote i området bakerst i halsen, FRYKTELIG nær hovedpuslåre til hjernen. Så da ville jeg helst at kirurgen var så komfortabel og trygg med det han gjorde som overhode mulig selv om dette innebar 1 år til med ulemper for vesla.

Men når det kommer til søvn, så er jo dette et primærbehov, og da burde det jo være særskilt grunn til å gjennomføre. Så jeg spør igjen, har dere fått en skikkelig begrunnelse på hvorfor ikke?

Vi har akkurat fått innkallelse til å legge i dren på vesla, dato er satt, og det står i brevet at hun ikke ansees å være i prioritert gruppe, men at det kan klages inn sånn og sånn.... Jeg kan godt finlese litt for deg for å finne ut hvor denne klagen eventuelt hadde gått og frister og sånn, for dere har jo samme rettigheter der. Har dere fått noe slikt skriftelig?

Gjest beef sister
Skrevet

Hat hatere hatest...

Fy...

Kan du klage? Hvis begrunnelsen for at han ikke får operasjon ikke er gode, er det vel verdt forsøket?

Skrevet

Jeg tenkte å komme med min hat liste også, men så leste jeg noen av deres og ble litt flau over min. Så nå hater og grrr-er jeg på vegne av musehiet og Helle og går tilbake til den jobboppgaven som burde bli elsk etter denne kranglepausen.

Elsk- jobb (jeg forsøker...)

Skrevet

Jeg tenkte å komme med min hat liste også, men så leste jeg noen av deres og ble litt flau over min. Så nå hater og grrr-er jeg på vegne av musehiet og Helle og går tilbake til den jobboppgaven som burde bli elsk etter denne kranglepausen.

Her er ingen elsk eller hat for liten, jeg krever min rett til å klage over forkrøplet kontorkropp akkurat nå, kjennes som jeg har fått setebeina stappa opp i ryggen, flat rompe med sittesår og skuldrene i ørehøyde og ringeren fra Notre Dame-pukkel.

Skrevet

Her er ingen elsk eller hat for liten, jeg krever min rett til å klage over forkrøplet kontorkropp akkurat nå, kjennes som jeg har fått setebeina stappa opp i ryggen, flat rompe med sittesår og skuldrene i ørehøyde og ringeren fra Notre Dame-pukkel.

Kjenner følelsen! Kanskje det er litt elsk at du kan gå tidlig?:)

Hjemmekontor er også fint! Kleshaugen i kjelleren blir mindre i hvert fall....

Og jeg har ubegrenset tilgang til god kaffe, mens jobben blir utsatt for prokastinering!

Gjest beef sister
Skrevet

Hahaha, heldigvis er folk med pukkel søte!

Skrevet

Elsk:

- Herr Pus ser ut til å trives. 

- Skrivinga går nå sin gang i påvente av tilbakemelding fra veileder.

- ikke jobb i ettermiddag.

Hat:

- Kommer ikke på noe annet enn at jeg har arbeidshelg uten mulighet til å bytte. Usj.

Skrevet

Åhmildehimmel, så mye styr dere skulle oppleve med dette da!

Krysser fingrene for at de finner det de trenger, får orden i papirene, og at de viser at dere slipper alt av styr og bekymringer heretter. <3

Takk. Fikk tlf igjen nå. Føden fikk beskjed fra legen som henviste om å ringe røntgen for å be dem overføre resultatene til min fastlege. Fastlegekontoret er stengt i dag, men jeg antar det lar seg gjøre å få vite resultatene i morgen. Dette begynner å bli litt av et kaos.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...