Gå til innhold

Venninnen min driver å tar abort

Anbefalte innlegg

Skrevet

Venninnen min har tatt abort 3 ganger på 1,5 år! Senest nå nylig. Hun har vært rundt 2-3 mnd på vei hver gang. Og hun går ikke på prevansjon eller noe som helst. Jeg synes det begynner å bli motbydelig, ikke bare viser hun ingen respekt for det lille fosteret hun tar hver gang men itillegg koster dette mange hundre tusen kroner for Norge.

Er dette noe jeg ikke bør legge meg i eller bør jeg si noe?

Anonymous poster hash: f54d5...072

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når det er fordi hun ikke gidder bruke kondom eller annen prevensjon, da hadde jeg sagt fra. Dette er et verdivalg, og jeg tror ikke jeg ville greid å ha et nært forhold til noen som tar så lett på liv.

Jeg er for selvbestemt abort - men ikke som et prevensjonsmiddel.

Jeg ville først ha spurt om hun hadde problemer jeg ikke visste om. Er hun i et forhold hvor typen "krever" at hun skal ta abort, er hun tvunget til sex, hvorfor bruker hun ikke prevensjon, har hun andre problemer som gjør at hun tror hun ikke greier å ta vare på et barn, sliter hun psykisk osv.

Hadde det vært min venninne så ville jeg pratet med henne først. Hvis det bare var slik at hun ikke gadd bruke prevensjon, da ville jeg trolig sagt hva jeg mente og så gradvis trukket meg unna denne venninnen.

Anonymous poster hash: 5459a...405
Skrevet

Hun har ingen av overnevnte problemer. Hun bare ikke virker til å ta så tungt på det.

Hi

Skrevet

Flere?

Skrevet

Hun får straffen sin til slutt.

Anonymous poster hash: 80fce...791

Skrevet

Min tidligere venninne holdt det gående på samme viset, brukte abort som prevensjonsmiddel. Har kommet frem i ettertid at denne eks venninnen min er psykisk syk, mulig det er derfor hun tar så lett på ting. Vet hun går på de såkalte lykkepillene, og de har jo sånne bivirkninger , som f.eks likegyldighet. Sikker på at ikke det er noe med din venninne, som gjør at hun holder på på dette viset?

Anonymous poster hash: 2655f...354
Skrevet

Kjenner også ei som har tatt mange aborter, hun sliter såpass psykisk at hun rett og slett ikke hadde vært i stand til å ta seg av et barn over tid. Hun har vært innlagt på psykiatrisk mange ganger og ruser seg i perioder.

Synes litt synd på henne egentlig, for hennes store drøm fra hun var helt ung var en stor familie, mange barn, en stor caravelle som hun skulle kjøre ungene rundt i og følge opp fotballtreninger og allverdens... Nå som voksen innser hun sine begrensninger og ser selv at hun ikke makter å følge opp noen barn, hun klarer knapt ta vare på seg selv. Likevel har hun flere ganger blitt gravid, fordi hun ikke har brukt prevensjon, og tatt abort. Hun kan finne på å si at hun har mistet barn, fortelle om hvor kvalm hun var når hun var gravid osv, men jeg er i familie med henne og hun har innrømmet sannheten for meg flere ganger, abortene er i aller høyeste grad provoserte og selvbestemt.

Anonymous poster hash: 626e7...b42
Skrevet

Kjenner også ei som har tatt mange aborter, hun sliter såpass psykisk at hun rett og slett ikke hadde vært i stand til å ta seg av et barn over tid. Hun har vært innlagt på psykiatrisk mange ganger og ruser seg i perioder. Synes litt synd på henne egentlig, for hennes store drøm fra hun var helt ung var en stor familie, mange barn, en stor caravelle som hun skulle kjøre ungene rundt i og følge opp fotballtreninger og allverdens... Nå som voksen innser hun sine begrensninger og ser selv at hun ikke makter å følge opp noen barn, hun klarer knapt ta vare på seg selv. Likevel har hun flere ganger blitt gravid, fordi hun ikke har brukt prevensjon, og tatt abort. Hun kan finne på å si at hun har mistet barn, fortelle om hvor kvalm hun var når hun var gravid osv, men jeg er i familie med henne og hun har innrømmet sannheten for meg flere ganger, abortene er i aller høyeste grad provoserte og selvbestemt. Anonymous poster hash: 626e7...b42

Hvorfor i H*LVETE knuller hun, da? Suåkulle vært kastrert og slengt iåinn på en lukket institusjon. Så kunne hun sitte der og angre.

Anonymous poster hash: 80fce...791

Skrevet

Jeg kjente en gang en person som holdt på slik. Hun ble faktisk planlagt gravid, tok abort, og ble planlagt gravid et par måneder senere med en annen mann. Så ny abort. Innså til slutt at hun var mindre intelligent, faktisk tror jeg det dreide seg om en form for psykisk utviklingshemming. Det var sikkert synd på henne, men jeg maktet ikke å ha noe med henne å gjøre.

Anonymous poster hash: 3a85f...3a8
Skrevet

Hadde sakt rett ut at. Detta behøver du ikkje dele med meg for det du gjør er kvalmendes i mine øyner og ører. Del heller med noen som orker detta.

Anonymous poster hash: 97318...701

Gjest Julia1984
Skrevet

Kjenner ei som tok 3 aborter fra hun var 22-25 år, i den tidsperioden. Nå er hun 39 og ufrivillig barnløs. Hun og mannen er prøvere på 3 året. Ganske tragisk!

Skrevet

Kjenner ei som tok 3 aborter fra hun var 22-25 år, i den tidsperioden. Nå er hun 39 og ufrivillig barnløs. Hun og mannen er prøvere på 3 året. Ganske tragisk!

Ja, tragisk. Men den ufivillige barnløsheten har mest sannsynlig ingen ting med abortene å gjøre.

Skrevet

Har ingen respekt for mennesker som holder på slik. Kan hun heller ikke bare sterilisere seg?

Anonymous poster hash: 59689...3b7

Skrevet

Ja, tragisk. Men den ufivillige barnløsheten har mest sannsynlig ingen ting med abortene å gjøre.

Om hun har tatt en eller flere utskrapninger så jo, det dannes arrvev i livmoren som gjør at man har mindre mulighet for å få barn.

Ble selv utsatt for voldtekt for 3 år siden (hadde allerede samboer og liten baby) to abort når jeg oppdaget det, siden det var i uke 11, siden vi var i tvil, siden det kunne være samboeren som var far, så ble det utskrapning, nå silter vi på 2 året med å få barn, og vi vet det kan være pga arrdannelse i livmora mi. Angrer likevel ikke aborten, om det så betyr at vi ikke får flere barn, vi ville ikke maktet det om det var voldtektsmannen som var far til barnet.

Anonymous poster hash: 1b35b...fd1

Skrevet

Hadde også en slik venninne en gang. Hun tok abort som om at det var p-piller. Motbydelig! Nå liker ikke jeg abort i det hele tatt, men hun tok virkelig kaka.

Skrevet

Sorry, men ikke mange som får min støtte i denne tråden. Tydelig at jeg skiller meg ut da. Men jeg mener faktisk 100% at dette er hennes valg og hennes sak. På samme måte som hvem man ligger med/hvor ofte, er en privatsak. Jeg forteller ikke venninner hvem de burde/ikke burde ligge med. Eller om det var galt å ligge med den og den. Det er heller ikke min oppgave å fortelle dem at de ska/skal ikke ta abort. Det er deres kropp, deres valg. 

Og til alle dere som prater om at man må være psykisk skadet for å begå flere aborter på kort tid - jeg synes man må være enda mer psykisk skadet for å legge seg opp i hvem som tar abort og hvor ofte. Det er faktisk ikke en sånn sak man har noe med!

Anonymous poster hash: e9b7b...c80
Skrevet

Har hun ikke barn fra før, så vet hun ikke hva abort egentlig er. Og det er vel derfor det er som det er. Og det er hennes valg. 

Jeg vil tro at den dagen hun virkelig ønsker barn, og får det, så vil hun tenke over hva hun tidligere har drevet med her.......

Jeg liker ikke tanken på abort for min egen del, men er totalt for at andre kan velge annerledes, og at vi har den abortloven vi har.

Ikke la dette ene temaet skille dere, om dere ellers er gode venninner :) Bare se på det som litt ulike verdivalg, og la henne ha sitt, slik du har ditt :)

Anonymous poster hash: 16c92...837
Skrevet

Om hun har tatt en eller flere utskrapninger så jo, det dannes arrvev i livmoren som gjør at man har mindre mulighet for å få barn.

Ble selv utsatt for voldtekt for 3 år siden (hadde allerede samboer og liten baby) to abort når jeg oppdaget det, siden det var i uke 11, siden vi var i tvil, siden det kunne være samboeren som var far, så ble det utskrapning, nå silter vi på 2 året med å få barn, og vi vet det kan være pga arrdannelse i livmora mi. Angrer likevel ikke aborten, om det så betyr at vi ikke får flere barn, vi ville ikke maktet det om det var voldtektsmannen som var far til barnet.

Anonymous poster hash: 1b35b...fd1

Det med arrvev i sånne saker, er tull. At du plasserer "skylden" for at du ikke har blitt gravid på dette, er opp til deg. Men det gjelder ikke helt medisinsk sett......

Anonymous poster hash: 16c92...837

Skrevet

Hun er ikke psykisk syk eller noe og har et barn fra før. Hun driver å blir gravid og så ombestemmer hun seg hele tiden. Hun tenker på puppene sine og friheten. Jeg synes det er fælt at hun driver å blir gravid for så å ta abort i 2-3 mnd.

Hi

Skrevet

Hun er ikke psykisk syk eller noe og har et barn fra før. Hun driver å blir gravid og så ombestemmer hun seg hele tiden. Hun tenker på puppene sine og friheten. Jeg synes det er fælt at hun driver å blir gravid for så å ta abort i 2-3 mnd.

Hi

Takk, nå er jeg overbevist. Du er bare enda et av alle trollene her på BIM.

Skrevet

En av grunnene for at jeg er imot abort. En del folk tar for lettvint på det. Kanskje hun ikke vet hvor utviklet fosteret er på det stadiet hun tar abort. Noen burde vise henne et bilde.

Anonymous poster hash: 23c9e...dc0
Skrevet

Hun høres helt blåst ut. Med mindre du også er helt blåst så ser jeg ikke hva to mennesker med så vidt forskjellig nivå av intelligens har til felles? Trekk deg unna og plei vennskap med litt mer oppegående mennesker i stedet. Det tror jeg du vil nyte bedre av i det lange løp.

Jeg er for retten til selvbestemt abort, men å bruke abort som en slags prevensjon fordi man ombestemmer seg eller ikke gidder å fullføre en planlagt graviditet likevel, det blir litt for tilbakestående for min del. Sånne folk ønsker jeg ikke å omgås med, for jeg kan aldri i livet tenke meg at dette er det eneste området hun feiler totalt som oppegående menneske på.

Anonymous poster hash: 9bbb2...68f

Skrevet

Hi

Takk, nå er jeg overbevist. Du er bare enda et av alle trollene her på BIM.

Hvorfor tror du det er et troll?? Det finnes faktisk mennesker som tenker sånn.

Gjest Julia1984
Skrevet

Vet det, men tenk om hun ikke hadde tatt alle abortene - så hadde hun hvertfall vært mamma i dag..

Skrevet

Sorry, men ikke mange som får min støtte i denne tråden. Tydelig at jeg skiller meg ut da. Men jeg mener faktisk 100% at dette er hennes valg og hennes sak. På samme måte som hvem man ligger med/hvor ofte, er en privatsak. Jeg forteller ikke venninner hvem de burde/ikke burde ligge med. Eller om det var galt å ligge med den og den. Det er heller ikke min oppgave å fortelle dem at de ska/skal ikke ta abort. Det er deres kropp, deres valg.  Og til alle dere som prater om at man må være psykisk skadet for å begå flere aborter på kort tid - jeg synes man må være enda mer psykisk skadet for å legge seg opp i hvem som tar abort og hvor ofte. Det er faktisk ikke en sånn sak man har noe med! Anonymous poster hash: e9b7b...c80

Da synest jeg at den som bretter seg ut og bruker abort loven som prevansjon kan klappe igjen. Ikkje skryte av det.

Korfor er ein så dom og sei til andre at du har teke 3 abort og har den holdningen og seie at du ikkje går på prevansjon. Da ber du om plapring.

Anonymous poster hash: 97318...701

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...