Anonym bruker Skrevet 5. mai 2014 #26 Skrevet 5. mai 2014 Det er du som er bekymret om vekten her, da er det ikke så rart at folk tar opp det med sukkeret....... Men han høres helt normal ut, synes jeg. Anonymous poster hash: 1e3c2...4ac
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2014 #27 Skrevet 5. mai 2014 Synes han høres ganske så normal ut jeg... Den fasen han går inn i nå kommer det til å skje utrolig mye med kroppen hans, frem mot skolestart strekker gjerne barna seg veldig og da blir den baby-rundheten plutselig borte. De runde kinnene blir byttet ut med et helt nytt ansikt synes jeg, hvor de plutselig ser ut som store barn. Den runde myke magen blir flatere og hardere osv. De får mer muskler og den myke "babyen" blir en hardere skoleunge, de får lavere fettprosent og kroppen forandres veldig. Jeg har en 1.klassing som var myk og rund, men langt fra tykk altså (lå midt på skjemaet) som 3-4 åring, men nå er hun så langlemmet og slank som en mynde. Den rundheten i ansikt og kropp har helt forsvunnet og hun er plutselig lang og tynn med en helt annen fasthet i kroppen. Lillesøster som er født i 2007 har fremdeles den runde magen og runde kinnene, men hun er i ferd med å strekke seg veldig nå (plutselig er jo alle klærne for små) så jeg regner med hun også er i ferd med å vokse ut av denne "toddler"-mykheten nå. Synes det er litt vemodig jeg, de blir så fort store Anonymous poster hash: fee1b...eb2 De som går i 1.klassen nå er født i 2007... Anonymous poster hash: 17856...03f
Ziiona Skrevet 5. mai 2014 #28 Skrevet 5. mai 2014 Synes det hører veldig normalt ut. På toårskontrollen til vesla fikk jeg vite at hun var på str med snittet for treåringer, men hun har fulgt sin egen kurve, og ikke noe å bekymre seg for. Hun er 14,0 kg og 96 cm lang. Bruker 98/104 i klær (Både jeg og faren er temmelig høye, så hun har noe å slekte på).
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2014 #29 Skrevet 5. mai 2014 Synes han høres ganske så normal ut jeg... Den fasen han går inn i nå kommer det til å skje utrolig mye med kroppen hans, frem mot skolestart strekker gjerne barna seg veldig og da blir den baby-rundheten plutselig borte. De runde kinnene blir byttet ut med et helt nytt ansikt synes jeg, hvor de plutselig ser ut som store barn. Den runde myke magen blir flatere og hardere osv. De får mer muskler og den myke "babyen" blir en hardere skoleunge, de får lavere fettprosent og kroppen forandres veldig. Jeg har en 1.klassing som var myk og rund, men langt fra tykk altså (lå midt på skjemaet) som 3-4 åring, men nå er hun så langlemmet og slank som en mynde. Den rundheten i ansikt og kropp har helt forsvunnet og hun er plutselig lang og tynn med en helt annen fasthet i kroppen. Lillesøster som er født i 2007 har fremdeles den runde magen og runde kinnene, men hun er i ferd med å strekke seg veldig nå (plutselig er jo alle klærne for små) så jeg regner med hun også er i ferd med å vokse ut av denne "toddler"-mykheten nå. Synes det er litt vemodig jeg, de blir så fort store Anonymous poster hash: fee1b...eb2 De som går i 1.klassen nå er født i 2007... Anonymous poster hash: 17856...03f Hehe, selvfølgelig, lillesøster er født i 2009, blanda litt der gitt Anonymous poster hash: fee1b...eb2
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2014 #30 Skrevet 5. mai 2014 Hvis du er bekymret for vekt...hvorfor sukker? Hvorfor venne han til å like søtt når du kan bruke frukt? Og hvis det er så lite sukker som du sier, da kan du vel like så godt kutte det ut? Anonymous poster hash: 5e2ea...5bd
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2014 #31 Skrevet 5. mai 2014 1. Gutten din høres helt normal ut 2. En halv teskje sukker på grøten er da helt ok. Makan til hysteri! 3. Det er ikke obligatorisk å spise kvelds. Jeg er ikke vokst opp med det, og barna mine får det heller ikke (middag i 17.30-18 tiden). Ingen av oss lider noen nød (eller overvekt) av den grunn. Vil mye heller at barna spiser godt til middag, enn at de skal få enda et måltid med den evinnelige brødmaten. Anonymous poster hash: 62a35...31f
LittLykkelig Skrevet 5. mai 2014 #32 Skrevet 5. mai 2014 Hvorfor spiser han ikke kvelds? Beklager men det var det jeg hang meg opp i..Hvorfor skal han spise kvelds? Er da et helt bortkastet måltid om han ikke trenger det for å holde seg mett til dagen etter! Anonymous poster hash: 795da...e99 Tja min stemor har alltid sagt "alle barn skal ha kvelds i magen før legging. Omså det bare er en time siden middag". Men om han ikke vil ha kvelds så er det vel greit med en banan. Hørtes jo ut som du hadde satt han på slanking 😜 Forresten har min 3 åring veid 15 kg helt til nå når han straks er 4. Nå veier han 16. Ikke noe unormalt og han er heller ikke spesielt rund.
Elskerhøsten2014 Skrevet 5. mai 2014 #33 Skrevet 5. mai 2014 15 kg er ikke mye.. Min er 15 mnd og veier nesten 12 kg og er 85 cm lang,bruker mest 92 og noe i 98. alle barn er forskjellige
Påfuglen Skrevet 5. mai 2014 #34 Skrevet 5. mai 2014 Dette er kurvene som norsk helsevesen bruker. Såvidt jeg kan se ligger gutten din på 50 petcentilen både på vekt og høyde. Altså midt på treet. Dvs at han er akkurat som han skal være... http://resource.nhi.no/resource/4286-21-vekst-gutt-1-5.pdf Kanskje du har et litt forvrengt syn på hvordan småbarn skal se ut?
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2014 #35 Skrevet 5. mai 2014 Hvorfor spiser han ikke kvelds? Beklager men det var det jeg hang meg opp i..Hvorfor skal han spise kvelds? Er da et helt bortkastet måltid om han ikke trenger det for å holde seg mett til dagen etter! Anonymous poster hash: 795da...e99 Tja min stemor har alltid sagt "alle barn skal ha kvelds i magen før legging. Omså det bare er en time siden middag". Men om han ikke vil ha kvelds så er det vel greit med en banan. Hørtes jo ut som du hadde satt han på slanking Forresten har min 3 åring veid 15 kg helt til nå når han straks er 4. Nå veier han 16. Ikke noe unormalt og han er heller ikke spesielt rund. Stemora di har ikkje peiling, ein skal vite kvifor ein gjer slike ting og ikkje berre gjere det fordi det er slik det alltid har vore. Anonymous poster hash: b4b9d...427
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2014 #36 Skrevet 5. mai 2014 Syntes ikke det høres mye ut. Min gutt veide 19 kg når han var 3 år, men var nok endel lengre enn din, tipper nok 106 cm iallefall. Men han har alltid vært en kraftig guttegutt:) Nå blir han snart 6 år fortsatt veldig høy, og har en veldig muskuløs bygning, Ikke noe fett på den gutten, men masse muskler og en veldig sterk og atletisk kroppsbygning. Anonymous poster hash: a52e4...3e4
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2014 #37 Skrevet 5. mai 2014 Jeg blir helt oppgitt av dette forumet. Det er ALLTID noen som skal slenge med leppa!!! Tusen takk til alle dere med ordentlige tilbakemeldinger, men jeg har altså et "forvrengt" bilde på hvordan småbarn skal se ut (han ER blubbete i forhold til de andre på hans alder, men har alltid sett på det som babyfett), jeg er selv skyld i at han er lubben og ødelegger smaksløkene hans siden jeg gir han bittelitt sukker på grøten, jeg ødelegger barnet mitt siden han ikke får kveldsmat etc etc. Dere må virkelig ha problemer når dere må pirke borti alle andre uansett hva på et anonymforum. Finn dere andre måter å få bedre selvfølelse på!!!! Takk for meg. Anonymous poster hash: efb57...27e
LittLykkelig Skrevet 5. mai 2014 #38 Skrevet 5. mai 2014 Jeg blir helt oppgitt av dette forumet. Det er ALLTID noen som skal slenge med leppa!!! Tusen takk til alle dere med ordentlige tilbakemeldinger, men jeg har altså et "forvrengt" bilde på hvordan småbarn skal se ut (han ER blubbete i forhold til de andre på hans alder, men har alltid sett på det som babyfett), jeg er selv skyld i at han er lubben og ødelegger smaksløkene hans siden jeg gir han bittelitt sukker på grøten, jeg ødelegger barnet mitt siden han ikke får kveldsmat etc etc. Dere må virkelig ha problemer når dere må pirke borti alle andre uansett hva på et anonymforum. Finn dere andre måter å få bedre selvfølelse på!!!! Takk for meg. Anonymous poster hash: efb57...27e I overkant hårsår nå?
BareMas Skrevet 5. mai 2014 #39 Skrevet 5. mai 2014 Fine gutten din er nok ikke særlig rund Jenta mi er 2 år, 14kg, ca 90cm. Ikke spinkel, ikke tjukk, men god og robust!
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2014 #40 Skrevet 5. mai 2014 Kjære vene, makan til hysteri på dere da damer! Hva er virkelig problemet med sukker her? Ser virkelig ikke problemet med litt sukker på grøten. Jeg koker til og med havregrynsgrøt med sukker. Er så mye annet å være bekymra for her i verden enn den skjeia med sukker altså. Om gutten din er 3 år og også bruker 98 i klær så synes ikke jeg han høres spesielt stor ut da:) Dattra mi brukte 110 når hun var tre år hun, og nei, det var ikke fordi jeg hadde hatt sukker på grøten hennes! Anonymous poster hash: 9a20f...4ab
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2014 #41 Skrevet 5. mai 2014 Min jente er også snart 3 år og veier det samme. Bruker også 98 i klær. Hun er nok littegranne rund og god, men vekten er jo ganske normal. Og hun er langt fra overvektig. Aktiv er hun også. Blir nok noe annet når de strekker seg. Anonymous poster hash: 3a23a...05b
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2014 #42 Skrevet 5. mai 2014 Dette er kurvene som norsk helsevesen bruker. Såvidt jeg kan se ligger gutten din på 50 petcentilen både på vekt og høyde. Altså midt på treet. Dvs at han er akkurat som han skal være... http://resource.nhi.no/resource/4286-21-vekst-gutt-1-5.pdf Kanskje du har et litt forvrengt syn på hvordan småbarn skal se ut? I følge denne lå 3 åringen min på høyde p90 og vekte p25. i desember. Ikke rart han bare er skin og bein da Anonymous poster hash: fbfc4...140
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå