Anonym bruker Skrevet 4. mai 2014 #1 Skrevet 4. mai 2014 Mannen er arbeidsledig etter nedskjæringer og har blitt tilbudt en annen jobb. Denne jobben er godt betalt, noe som er en fordel siden vi akkurat har kjøpt hus. Nå lever vi ganske kjipt. Har nok til det som trengs, men ikke mye ekstra. Men denne jobben innebærer ukependling. Han reiser søndag kveld og kommer hjem torsdag ettermiddag. Vi har akkurat fått baby nr 2 også, så han går glipp av mye hvis han tar den. Tar han den får første fri fra barnehagen hver fredag også tilbringes helgene med familien, noe den gjør nå også Anonymous poster hash: 21e94...3e0
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2014 #2 Skrevet 4. mai 2014 Selvfølgelig tar han jobben! Anonymous poster hash: 3c2b9...5ed
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2014 #3 Skrevet 4. mai 2014 Ja klart det. Om det blir for slitsomt kan han lete etter annen jobb mens han er i jobb og tjener penger til familien. Anonymous poster hash: 6ab00...8a4
SuperFries Skrevet 4. mai 2014 #4 Skrevet 4. mai 2014 Det går jo an å prøve en periode. Bedre med jobb enn uten jobb.
.Lillemy. Skrevet 4. mai 2014 #5 Skrevet 4. mai 2014 Ja, ville tatt jobben. Går an å prøve en periode iallefall :-)
LillaGorilla♥♥ Skrevet 4. mai 2014 #6 Skrevet 4. mai 2014 Selvsagt. Så får han heller søke på andre jobber mens han har denne- det er lettere å få jobb når man allerede har en!
BareMas Skrevet 4. mai 2014 #7 Skrevet 4. mai 2014 Heller det enn ingen jobb, han kan jo fortsette å lete etter andre jobber mens han har denne jobben også.
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2014 #10 Skrevet 4. mai 2014 Ville tatt jobben frem til det dukker opp noe annet. Lettere å få seg jobb hvis han allerede er ansatt Anonymous poster hash: de8a9...88c
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2014 #11 Skrevet 4. mai 2014 Nei hadde ikke orket At han skulle være borte så lenge Anonymous poster hash: 52825...436
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2014 #12 Skrevet 4. mai 2014 Ja, så klart:-) synes det blir litt rar måte å spørre om jeg hadde latt han... Han må jo selv bestemme og som du sier - økonomien deres trenger det. Anonymous poster hash: 83462...7aa
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2014 #13 Skrevet 4. mai 2014 Selvfølgelig tar han jobben!! Anonymous poster hash: 2f789...de4
*Smiley* Skrevet 4. mai 2014 #14 Skrevet 4. mai 2014 Hvis baby nr har kolikk eller er meget krevende så hadde jeg vært usikker. Men hadde ikke i nølt hvis alt går bra m baby og at han hjelper godt til hjemme når han er der:)
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2014 #16 Skrevet 4. mai 2014 Ja! Og det hadde vært deilig! (Lei hele døgenikten her) Anonymous poster hash: 14b63...a11
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2014 #17 Skrevet 4. mai 2014 Såklart! Da har dere bedre økonomi mens han samtidig kan søke seg nye jobber! Hadde ikke tvilt. Mannen min har reist masse i sin jobb, og det har gått strålende, selv med små barn. Man er helt klart mer attraktiv på arbeidsmarkedet når man allerede har jobb. Anonymous poster hash: 239e8...423
Isola&Lille+julegave Skrevet 4. mai 2014 #18 Skrevet 4. mai 2014 Definitivt! Du klarer fint barna alene de dagene.
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2014 #19 Skrevet 4. mai 2014 Selvfølgelig! Det er hardt når det står på men det går bra skal du se! Anonymous poster hash: 03c80...edd
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2014 #20 Skrevet 4. mai 2014 Jeg ville ikke gjort det, men det er nok for at jeg selv syntes ukependling var forferdelig slitsomt da jeg gjorde det noen år. Og det var før jeg fikk barn. Mye som skal klemmer inn i helgene om han er borte hele uka: skal være med barna, familien, sørge for at du får en pust i bakken, vedlikehold av hus osv. Anonymous poster hash: 0df2b...2fd
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2014 #21 Skrevet 4. mai 2014 Latt ham ta jobben? Han måtte vel bestemt selv. Men her hadde det ikke fungert med ukependling. Jeg har en ganske intens jobb selv, og rekker ikke både henting og levering på skolen. Eller, jeg vil ikke at førsteklassingen skal være på skole/SFO fra 7.30 til 16.45 hver dag. Og da hadde jeg måttet hjemme om kveldene i tillegg. Vanskelig også med levering på aktiviteter, bursdager, vennebesøk og lignende (jeg kjører ikke bil). I tillegg kommer at barnet vårt har en del spesielle behov og kan være ganske krevende.Så for oss hadde det blitt veldig tungt, men kan jo hende det vil funke for dere. Anonymous poster hash: ad12a...d13
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2014 #22 Skrevet 4. mai 2014 Helt klart! Er jo ikke akkurat sånn at han binder seg for livet, han prøver det en periode og ser hvordan det går, og blir det veldig slitsomt (noe jeg tror det blir) søker han andre jobber etterhvert. Anonymous poster hash: 7b126...fe7
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2014 #23 Skrevet 4. mai 2014 Ville virkelig latt ham ja, men siden jeg jobber turnus hadde det aldri gått:/ Sliter med å få hverdagen til å gå opp som det er med pendling og rekke bhg. Anonymous poster hash: 447bf...886
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2014 #24 Skrevet 4. mai 2014 Hvis han har fått tilbud om jobb som arbeidsledig må han jo ta jobben. Hvis ikke så faller grunnlaget for arbeidsledighetstrygd bort og Nav inndrar da trygden. Klarer dere dere uten trygd? Anonymous poster hash: 00643...c5f
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2014 #25 Skrevet 4. mai 2014 Hvis han har fått tilbud om jobb som arbeidsledig må han jo ta jobben. Hvis ikke så faller grunnlaget for arbeidsledighetstrygd bort og Nav inndrar da trygden. Klarer dere dere uten trygd? Anonymous poster hash: 00643...c5f Kan jo søke dispensasjon pga omsorg for små barn. Men ville tatt jobben. Det er lettere å få jobb, når man har jobb. Penger kan betale for temmelig mye, så det er absolut ikke å forakte. Anonymous poster hash: 82db6...3bc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå