Gå til innhold

Blir ikke tatt på alvor av legen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er for ung er det jeg får til svar. For ung til å være syk........

Jeg er 25 år, har hatt smerter i en del av kroppen i lang tid, begynte for 1-2 år siden med smerter, men nå er det ikke til å holde ut lengre....(ikke muskulært, bekreftet av både fysioterapaut og manuellterapaut).

Jeg har fått legetime om 2 uker, men har lyst på time før det, jeg vil bli sendt på sykehus og få sjekket hva dette kan være...

Det går ut over HELE hverdagen min og familien sin, jeg blir sur og lei, er ikke morsomt å ha vondt 24 timer i døgnet...

Jeg tåler mye smerte, men nå er det nok!Like  før det rabler for meg.....jeg bare gråter om dagene...

biter tenna sammen, kommer meg på jobb, men er helt _ferdig_når jeg kommer hjem....

Jeg er livredd for at det skal være noe farlig(kreft/hjerte etc.)og at det kan være for sent når jeg endelig får hjelp...

Hva ville dere gjort?Jeg er gravid i tillegg og har små barn jeg må ta meg av i tillegg.....

Anonymous poster hash: a4bd6...f07
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da ringer du legen i morgen for hastetime. Hvis de avviser deg sier du at du vil gå videre med det, så tar du kontakt med kommunelegen, hører ikke han på deg ringer du fylkeslegen. Du kan ikke gå sånn uansett årsak. Frykten din kan være med på å forsterke symptomene dine. God bedring.

Anonymous poster hash: 5d1d8...a9e

Skrevet

Takk for svar:-)

Nei, jeg kan ikke gå slik lengre, klarer ikke holde masken lengre snart. Til og med brast ut i gråt foran barna og nesten på jobb.......men føler uansett hva jeg sier så er jeg like forbanna UNG!!!For ung til det ene og for ung til det andre..............................

Skrevet

Kan det være fibromyalgi(?) Da har man kroniske smerter i kroppen.

Anonymous poster hash: 832bb...35a

Skrevet

Jeg tenker fibromyalgi

Anonymous poster hash: 75ed5...4a8
Skrevet

jeg vet ikke...kanskje jeg må Google å se om det kan stemme med symptomer?:S

Skrevet

Hva slags type smerter er det, og hvor i kroppen gjør det vondt, da?

Kanskje noen andre her inne har hatt det lignende og kan gi deg noen råd om hvordan du skal gå fram/hvem man kan kontakte osv?

Ønsker deg god bedring og sender en trøsteklem :)

Anonymous poster hash: 0f99c...cc6

Skrevet

Jeg har det likt som deg, og jeg har diagnosen fibromyalgi.

Jeg har kjempet en kamp mot helsevesenet siden jeg var 21, men det er lite de kan gjøre uansett hvis det er det du har. Eneste er eventuell sykemelding, smertelindring og lære seg å leve med det på best mulig måte.

God bedring, og lykke til :)

Anonymous poster hash: ec18a...d80

Skrevet

Leste nettopp om fibromyalgi....det som ikke stemmer er ømme punkter, at legen skal finne i alle fall 11 av 18 ømme punkter for å bekrefte diagnosen...fysioterapauten fant ingen!

Han trykket på alle punkter og ingen av stedene gav meg smerter.....:(

Skrevet

å hei du som har fibromyalgi!

fant legen ømme punkter på deg?

Skrevet

Hvor er det du har vondt og hvordan vil du beskrive smertene, da?

Anonymous poster hash: b0141...d71
Skrevet

det er i hovedsak smerter i venstre bryst og ut i armen. I armen er det særlig 2 plasser smertene sitter; i albueleddet og nede i håndleddet, samt. at jeg får nummenhet/prikking i selve hånda...

jeg tenker så på hjertefeil pga vi har hatt litt slikt i slekta, men også kreft....kuler som trykker på...hvem vet, man blir jo helt rar av å gå så lenge med smerter uten å få noe svar;-(

Skrevet

Tror nok ikke du skal ha noen forventning om å bli akutt innlagt på sykehuset for dette, det må være mistanke om alvorlig og akutt sykdom for at det skal være aktuelt.. Jeg regner sterkt med at legen har utredet deg en del ettersom du har hatt dette en stund, hva sier han? Ta kontakt for en sykemelding om det er sånn at du ikke klarer å jobbe, og be om en akutt time.. 

Anonymous poster hash: acdf1...7e0
Skrevet

å hei du som har fibromyalgi!

fant legen ømme punkter på deg?

Ikke hver gang jeg var inne, men har likevel fått diagnosen av to forskjellige spesialister. Smertene flytter gjerne på seg og det er ikke alltid det er de ømme punktene som er problemet, dessuten så har jeg såpass mye smerter i kroppen at jeg har blitt litt nummen om jeg kan si det sånn?

Skrevet

Nevrolog da ?

Anonymous poster hash: 6913e...665
Skrevet

smertene er jeg usikker på hvordan jeg skal beskrive, stikkende/knytende/sviende....sykt vondt i alle fall:(

Skrevet

det er i hovedsak smerter i venstre bryst og ut i armen. I armen er det særlig 2 plasser smertene sitter; i albueleddet og nede i håndleddet, samt. at jeg får nummenhet/prikking i selve hånda...

jeg tenker så på hjertefeil pga vi har hatt litt slikt i slekta, men også kreft....kuler som trykker på...hvem vet, man blir jo helt rar av å gå så lenge med smerter uten å få noe svar;-(

Det høres ut som du har en nerve i klem i nakkeområdet. Be legen om å sende deg på mr, da får du svar på det :)

Skrevet

jeg har lyst å ta en MR undersøkelse, men det sier legen er vanskelig pga området det er vondt på...?!

Røngten da??

Kan vell uansett ikke ta noen slike undersøkelser nå når jeg er gravid, men ultralyd av området kan jeg ta....

Skrevet

smertene er jeg usikker på hvordan jeg skal beskrive, stikkende/knytende/sviende....sykt vondt i alle fall:(

Som andre er inne på, det kan være at du har en nerve i klem eller en prolaps i nakken. Det er ikke alltid et prolaps oppfører seg "som det skal" etter boka.

Når du har vondt i albuen og i håndleddet, er det da på samme siden av armen, f.eks. på lillefingersiden av håndledd og albu... eller på tommelsiden av albu og håndledd?

Fysioterapeuten som du var hos, sjekket den nakken din også?

Siden du føler du ikke når frem hos legen din så ville jeg tatt en tur til en kiropraktor. Dette fordi kiropraktorer som regel er de dyktigste på å undersøke nakke samt de nevrologiske banene ut i armen. De fleste almennleger er ikke flinke nok på dette etter min mening.

En kiropraktor kan, om h*n ser det nødvendig, også henvise deg videre til andre undersøkelser eller spesialister.

Selv om du har store smerter så trenger det ikke være noe alvorlig. Det er mange steder det kan være "rusk" som kan være med på å gi deg de smertene du har. Det kan være nakken, det kan være noen småmuskler på siden av halsen som klemmer av noen nerver, det kan være lenger ut i skulder/arm det klemmes av.

Er du heldig så kan det være så enkelt at det er låsninger i nakken som er lette å justere.

Så ta deg en tur til en kiropraktor, ringer du i morgen så får du time en av aller første dagene.

Skrevet

Hadde en skade leger ikke fant på mange år. Krevde tilslutt å bli henvist til spesialist og da ble det fart i sakene. Men gikk med store smerter hver dag i 6 år pga vanlige leger ikke fant noe, og har pga langvarig skjevbelastning fått problemer med både muskler og skjelett :(

Stå på og krev å få andre til å se på deg.

Anonymous poster hash: 3ef70...d16

Skrevet

tusen takk for fyldig svar :-)

Når jeg har vondt i håndledd og albueledd så er det midt i hele albuen og håndleddet, ikke på sidene....

vi har ikke kiropraktor her, men jeg var engang til ei som er hudpleier/massør og hun sa at hun skjønte godt om jeg hadde vondt i rygg/nakke for jeg var stiv som en stokk....

rart at fysioterapauten kan si at han finner NULL symptomer på slike ting da:S

Skrevet

Når jeg har vondt i håndledd og albueledd så er det midt i hele albuen og håndleddet, ikke på sidene....

vi har ikke kiropraktor her, men jeg var engang til ei som er hudpleier/massør og hun sa at hun skjønte godt om jeg hadde vondt i rygg/nakke for jeg var stiv som en stokk....

Hvis det finnes en manuell terapeut eller en naprapat i nærheten så gå til en av dem. En manuell terapeut kan også henvise videre.

Smerter midt i albuen har ofte en sammenheng med bicepsfestet, av og til blir spenninger i biceps oversett. Men det alene forklarer ikke alle smertene dine. Selv om det kan være at smertene dine kommer av samme årsak (f.eks. nakken), så trenger de ikke gjøre det. Det kan være at spenninger i noe av muskulaturen har gjort at du bruker armen litt anderledes og så har det ene etter det andre vakket på seg. Det kan også være låsninger i håndledd og albu.

Sjekk om du finner en manuell terapeut eller naprapat i nærheten. Hvis ikke ville jeg ha reist til nærmeste kiropraktor om jeg var deg.

Hvis legen din ikke tar deg på alvor så bytter du lege.

Håper du finner ut av det :)

Skrevet

Ikke alle fysioterapeuter er like gode, langt i fra! Jeg gikk til en som holdt på å ødelegge meg. Byttet og ble mye bedre.

Anonymous poster hash: 3ef70...d16

Skrevet

jeg er nyvunnet akupunkturfan, og om akupuntøren ikke kan sette en vestlig diagnose på det, så er jeg overbevist at h*n kan gjøre noe med smertene dine. Jeg har ikke hatt fibromyalgi eller uforklarlige smerter, men en behandling tok smertene fra senesfestebetennelsen over natta, nålene tok og ubehaget fra ømme, vonde bryster forran hver mens... Det er iallefall mitt tips.

Anonymous poster hash: 27f10...ce8
Skrevet

Du har gått med smertene i 1-2 år. Da kan du nok utelukke både svulster og hjertefeil. Du ville fått sterkere indikasjon på at noe var galt da.

Støtter svarene om nerve i klem i kombinasjon med psyken. Blir man engstelig av Symptomer man kjenner, kan du være sikker på at de forsterkes x antall ganger.

Det er jo ikke en høre lis - sak så det går nok bra å vente 2 uker.

Anonymous poster hash: b283a...ed8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...