Gå til innhold

Kunne du tilgitt dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Systematisk utroskap over 6 mnd med samme kvinne. Ble oppdaget, han fortalte det ikke selv. Fortsatte å lyve for å pynte på situasjonen etter at han ble avslørt. Påstår at det ikke var følelser involvert, var bare for "morro" skyld. Har nå brutt med henne, og vil bare tilbake til familien. Har barn sammen.

Hadde du tatt han tilbake?

Anonymous poster hash: 57175...18b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde han lagt kortene på bordet så kanskje, men han prøvde faktisk å ro seg unna sannheten. Kast ham på hodet og ræva ut!

Anonymous poster hash: 58ba2...619

Skrevet

Nei. Overhode ikke. Jeg har vært i samme situasjon. Gjorde kort prossess.

Skrevet

Nei. Enkelt og greit.

Skrevet

Aldri.

Anonymous poster hash: da5aa...9fe

Skrevet

Uaktuelt.

Anonymous poster hash: bf60b...3dd
Skrevet

Jeg vet ikke, men jeg tror ikke det.

Skrevet

Aldri. er da ikke en dørmatte.

Anonymous poster hash: f4494...7a0
Skrevet

Ja, det tror jeg.

Men ikke helt uten videre, han måtte vise tydelig anger og jeg føle meg sikker på at han har erfart at gresset ikke var grønnere på andre siden og at han faktisk elsker meg. 

Det hadde nok blitt en lang prosess hvor han hadde mye å bevise, men jeg hadde nok tilgitt. 

Anonymous poster hash: a3b35...62a
Skrevet

Nei! Grunnen er at dette var over tid, og han fortsatte å lyve for å komme unna, eller slippe unna situasjonen.. Hadde aldri klart å stole på han..

Anonymous poster hash: b8a41...5a3
Skrevet

Så lenge han nektet for det, fortsatte å lyve for å "pynte" på det...... nei, da hadde jeg ikke tatt ham tilbake, for da hadde jeg ikke kunnet få tilbake tilliten til ham. En mann som er mer opptatt av sin egen "moro" enn den risikoen han utsetter familien sin for er ikke en mann i mine øyne.

Hadde han innrømmet det med det samme og lagt seg flat og vist oppriktig anger, da ville jeg kanskje gitt ham en mulighet til å bevise at han var til å stole på i fremtiden, men også der avhengig av situasjonen og sammenhengen.

Anonymous poster hash: 14b43...fc4
Gjest Syltebærtyttetøy
Skrevet

Nei! Har brent meg på å gi flere sjanser før, og gjør ikke samme feilen igjen.. Ett ons? Kanskje.. Men ikke et forhold på si!

Skrevet

Jeg er ikke den til å dømme hverken dine avgjørelser, hans handlinger eller samspillet dere i mellom forut utroskapen.

Jeg tror alltid at en historie har mer enn en side, dette til tross for at jeg er STERK i mot utroskap og det er i mine øyne utilgivelig. Samtidig er man ikke bestandig bare et "offer" for en hendelse heller..

Det viktigste blir nok ikke hva alle andre mener, men hva du tror du kan tiligi. Kan du stole på han igjen om du velger å tilgi han for eller klarer du å akseptere og jobbe mot grunnen til hvorfor han var utro (i de fleste tilfellene er det ikke "bare" et innfall) eksempel...

Uansett hva du velger så ønsker jeg deg lykke til! Håper du klarer å finne ut hva som blir riktig for deg og dine barn :)

Anonymous poster hash: 8b5cf...bf1
Skrevet

Jeg vet, jeg kan jo ikke ta han tilbake, det er helt umulig. Men jeg elsker han...tar meg selv i å dagdrømme om at vi finner sammen og han forandrer seg....

HI

Anonymous poster hash: 57175...18b

Skrevet

Nei, hadde ikke klart å fungere i forholdet i etterkant!

Anonymous poster hash: 02b54...b1a

Skrevet

Ja, jeg har tatt han tilbake. Det er nå over 12 år siden, og vi har det supert sammen. Et forhold der andre spør hva det er vi gjør siden vi har det så godt sammen. Tror ikke man kan generalisere noe som helst,-det kommer jo an på så mange ting som er forskjellig fra forhold til forhold. Dette må jo du kjenne etter kun i ditt eget tilfelle.

Anonymous poster hash: 500bc...42a
Gjest Sandra M. Gilbert
Skrevet

Aldri. Da kan man nesten skylde seg selv neste gang det hender.

Gjest Sandra M. Gilbert
Skrevet

Aldri. Da kan man nesten skylde seg selv neste gang det hender.

Skrevet

Ja det hadde jeg klart, dette fordi jeg vet at man kan angre og forandre seg. Her var det jeg som var utro over lang tid med hans beste kamerat. Han tilga meg og vi er lykkeligere enn noen gang nå flere år etter.

Anonymous poster hash: 23ddd...e08

Skrevet

Jeg har vært i en tilsvarende situasjon hvor jeg tilga ham.

Etter mange år med krangling, tårer, søvnløse netter, mistenksomhet, dårlig sexliv som etterhvert ble ikke-eksisterende, samtaler på Familievernkontoret og mer krangling gikk vi hvert til vårt.

Hadde jeg visst det jeg vet i dag hadde jeg aldri tilgitt ham. Mitt beste råd til deg er å komme deg ut så fort du kan.

Anonymous poster hash: 21d8f...330

Skrevet

Nei jeg kunne ikke tilgitt.

Har vært borti utroskap før og vet at det hadde for min del vært uaktuelt å få det til å funke om han kunne gjøre dette ikke en gang men i 6 hele mnd.

Ikke bare sexen, men alle løgner han må ha fortalt i løpet av denne perioden for å skjule hva han holdt på med.

Anonymous poster hash: ba1b4...faa
Skrevet

Vanskelig å si.. men for meg hadde det viktigste vært 100% ærlighet.. hadde jeg ikke følt det hadde det vært rett ut..

det kan nok være at jeg hadde tilgitt... men aldri om det hadde skjedd igjen..for familien sin skyld..

Anonymous poster hash: 052ca...72e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...